2021-04-27, 12:24
Medlem
Igår lyssnade jag på rättsläkare Aleksandra L. Hon hade en hel del intressanta uppgifter att dela med sig av i TR-förhöret. Rätt detaljerat om Lenas svåra skador.
Mot slutet berättar hon bl.a om SDs rispa på benet. Lyssna noga på det hon säger om det "... 1-2 cm med en pigg i ..."

(Goddag Domkraftsskaft, ungefär.)

ALs förhör lyssnade jag på i Tingsrättspodden. Jonehrsson/hjärstamordet. Hennes vittnesmål står att finna i mittenraden av andra vittnesförhör, en bra bit under mitten av sidan.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-27 kl. 12:28.
Citera
2021-04-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Skönt att se att mina tankar finns även hos fler.
Jag är övertygad om att det är så nära sanningen man kan komma.
Varför skulle det annars vara så mycket smutskastning mot ett offer?
Soa som hänger med och står vid fd svärsonens sida, kommer med pekpinnar om att det är fler som har munskydd.
Han är såklart medveten om att så fort detta med LW är avklarat, då ska det rustas för bröllop.

Spindelnätet kring geotourens alla bidrag, som ej redovisats. Ett mycket hastigt nedläggande av geo/turism satsningen. Ingen involverad jobbar kvar.

Det som känns bra är att jag tror att USA/HQ äntligen agerar, självklart utan att geocaching ska få dåligt rykte. Lite upprörda känslor över strukna cacher..

Här spinner JG loss i en tråd på facebook..

https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10165404948195492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10165391058795492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159273713380492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159493380165492/

Personligen vill INTE jag att: mina GT burkar ska arkiveras; att GT attributen ska tas bort från dem och min "gömda cachernas" statistik; att mina hittade attribut ska påverkas oavsett om cachen arkiveras. Vill inte helt enkelt att något som helst ska ändras gällande GT attributen och mina gömda eller hittade.

Min GC statistik är MIN, inte HQ:s. Jag vill att Groundspeak ska fatta det, respektera det och lösa problemet. Annars kan de lägga ner burkletande.

Innerligen hoppas jag att HQ löser detta, för jag vill inte titta på mer tv än jag redan gör idag. 😂

Mitt svar till fritext delen:

Personally I think it's a shame when HQ decides to end certain cache types like Webcam caches. I also don't agree with the policy of removing the attribute Geotour from my statistics just because the actual tour has ended.

Instead change the system so that found attributes are "saved" in the database even when a cache is deactivated or archived.

Statistics IS a part of geocaching, so embrace it and support it. But definitely don't KILL my stats!

Regards,
YankeeDude
Örebro, Sweden

Förklaring som jag har fått är att Geotour attributen hör till en specifik cache så länge attributen gäller, t.ex. giftiga växter, entre- eller parkeringsavgift. Dvs att attribut kan upphöra att gälla efter första publiceringen.

När det kommer till GeoTour som "special attribut" är det så att så länge cachen/cacharna ingår i den sponsrade Geotouren (attributen kostar pengar), behåller den/dessa sin GT-attribut, men när Geotouren inte längre sponsras, då upphör cachen attributen.

Med andra ord är det HQ som sätter GT attributen och HQ som tar bort attributen, inte CO.
Torbjörn, jag vet att HQ håller på att se över möjligheterna att ev ändra tillvägagångssättet framöver (har haft chansen att prata med en lackey som frågade vad jag tyckte). Dvs har du säkert rätt i din beskrivning Ulf, men det kan komma att ändras.

man kan säga så här, vi kring GeoTourSwe visste om detta innan touren, men jag som utläggare (och burkletare) har min åsikt och vill därför påverka detta om möjligt till det positiva. 🐸

Jag kan se båda sidor av det här. Många åker en omväg för att logga cacher med geotourattributet (BTDT) och vill ha det kvar. HQ ser det som konsumentupplysning och vill att det ska markera aktiva geotourer för den som vill hitta sådana. På samma sätt som övriga attribut bör stämma med miljön runt burken bör det gälla öven detta. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag själv tycker i frågan än.

Jerry Gray Med hensyn til geotours attributten, så bevares det, hvis burkan arkiveres før geotouren lukkes

Så ved din geotorswe, så vil attributten forblive på din statestik, bare at de arkiveres før touren lukkes

Ovanstående är för ca 3 år sen..
För 10 timmar sen såg jag heta diskussioner från andra cashare på facebook

Vad är er synpunkt på att logga cacher idag som found 2015 när nicket du använder är nyskapat 2021 med förklaringen/ursäkten att du 2015 hittade cachen tillsammans med andra cachare? Kan man tillgodoräkna sig loggar från en tid innan man hade ett eget nick och användarkonto?
Ingen som läst detta?
Citera
2021-04-27, 12:30
Medlem
Citat:
SD tipsar på fejjan..

Ett varningens ord gällande eniro/google maps och liknande. I många delar av landet fungerar det utmärkt, men det r svårt att veta var. Jorden är rund och flygfotona är plana och därförblir det alltid spänningar/kompromisser/fel i ombildningen. Kombinera flera tjänster för större säkerhet till du vet vilka sidor som funkar bra i ditt område.

Jag har gjort rätt omfattande tester med telefon och friluftsGPS. Skillnaderna i resultat är försumbara i de flesta miljöer. I tät skog är friluftsGPSen något bättre. I stad är ofta telefon bättre.

https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159273713380492/
Eller det här?
Citera
2021-04-27, 12:31
Medlem
Citat:
Jag har efter idogt sökande fått dessa svar ang ekonomi

Geotouren genomfördes som en aktivitet inom det större turismutvecklingsprojektet och därför finns ingen särskild projektansökan. Kostnaderna finns inte särredovisade.

Det är ju några år sedan aktiviteten genomfördes och de som arbetade med Geotouraktiviteten jobbar inte kvar på Regionen.

Geotour var en av många aktiviteter som drevs inom ett stort turismutvecklingsprojekt ”Regional turismutveckling i The Heart of Sweden”. Nedan finns ett utdrag från turismutvecklingsprojektets lägesrapport juli-september 2017

”Sveriges första Geotour är förmodligen regionens nyaste och hetaste besöksanledning denna sommar. GeoTouren har lockat besökare från hela Sverige men också flera andra länder. Det lockar allt från barnfamiljer till äventyrslystna vuxna i alla åldrar. Invigningen besöktes av ca 300 deltagare från flera länder, och tv, radio och tidningen var på besök för att uppmärksamma släppet. Geotour binder samman besöksmål i hela regionen och vi kan visa upp även de lite mer udda platserna som inte alltid hittas av turisten.

Fakta 2016-11-20: 8000 loggade cacher, 1240 personer har deltagit i Touren, 5 länder har registrerats, 61 % av de som loggat någon cache reste till regionen för att göra detta.

I december beslutades att vi kommer att utveckla Geotour vidare under 2017. Under våren har arbetet med en utökning av geotouren pågått. Det har tyvärr inte löpt helt smärtfritt, men nu finns i alla fall en ny kulturinriktning på geotouren. Ett stort event med ca 400 deltagare arrangerades också med hjälp av Örebrokompaniets projekt stora evenemang samt ideella krafter från regionens geocahcing-community. Geo-tour avslutas i och med att turistprojektet avslutas. Geo-tour gav inte det internationella genomslag vi hoppats på, även om det lockat besökare från flera olika länder har vi beslutat att det kräver för mycket tid och pengar att fortsätta arbetet. Geo-tour sågs från början som en kampanj, som nu får sitt avslut.”

Vi har i dagsläget inga planer på att starta ett nytt Geotourprojekt.
Mysteriet med geotoursweden
Citera
2021-04-27, 12:44
Medlem
Citat:
Mysteriet med geotoursweden

Har läst. Statistikjägarna är galna.

Finns andra trådar som drar uppmärksamhet just nu för de som har tid. Som galningarna i Karlskrona som slog ihjäl Mikael när han ville ha tillbaks sin bostadsrätt som adoptivsonen och hans pojktrans tog i besittning. M styckades i 6 delar varav några grävdes ned på en ö och några delar dumpades i Östersjön. FUP har just släppts. Blir mycket att läsa ikväll.
www.flashback.org/t3253349
Citera
2021-04-27, 12:47
Medlem
Docklands avatar
När kommer/faller dom i HR?
Citera
2021-04-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dosen Quetiapin är höjd, det enda som nämns i FUP.
Tror inte hon missbrukar alls. Hon är psykiskt instabil och hatar till bitterhet, helt fixerad vid SD och LW, snudd på paranoid i mitt tycke.

Kolla detta, det svänger ju katten..

2018-05-19
SD till ML:
'Hanna mår sämre av uppståndelsen"

2018-05-19
SD till JO:
"Tg mår dåligt"
"Hon är på förhör nu."

2018-05-20
SD till JG:
" Tg mår dåligt. Sömnbrist, förstörd semester, inlåsning i usa och förhör. Pressande för alla, och hon har små marginaler. "

2018-05-22
SD till CL:
"Hoppas för Ls barn att det är över snart, och för Hannas del. (..)

2018-05-22
SD till AS:
"Tack A. Det är jobbigt, framför allt för H."

2018-05-22
SD till HD:
Hemma snart?
HD: Japp. Handlar jordgubbar till fikat."

2018-05-27
SD till PA:
" Hanna mår dåligt av situationen"

Men hur mycket kan vi lita på utlåtanden som kommer från Nattens Vite Manipulatör?

Han har ju visat förut att han inte bangar för att dra ut nån slags sekundär sjukdomsvinst. Att vifta med hannakortet skapar sympati har han lärt sig.
Citera
2021-04-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ingen som läst detta?

Mycket bra rotat av dig! Heders!

Jag ringde kommunen för att få ta del av ekonomin runt geocachingen i Örebro för ett par månader sen. Ovilja att låta mig ta del av dessa uppgifter var som en mur av tystnad och jag kopplades om flera gånger.

Trots att jag hävdade offentlighetsprincipen så fick jag inte veta ett dugg. Ingen ville skicka mig uppgifter. Det var verkligen locket på. Och precis som du skriver: ingen av dem som jobbade med detta jobbar inte längre kvar. Sas det.
Citera
2021-04-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
När kommer/faller dom i HR?

Sista rättegångsdagen är 5e Maj. Så senast 2 veckor senare faller domen.
Citera
2021-04-27, 13:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sista rättegångsdagen är 5e Maj. Så senast 2 veckor senare faller domen.

Tackar. Letade men som sagt, tråden är majestätisk.
Citera
2021-04-27, 14:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket bra rotat av dig! Heders!

Jag ringde kommunen för att få ta del av ekonomin runt geocachingen i Örebro för ett par månader sen. Ovilja att låta mig ta del av dessa uppgifter var som en mur av tystnad och jag kopplades om flera gånger.

Trots att jag hävdade offentlighetsprincipen så fick jag inte veta ett dugg. Ingen ville skicka mig uppgifter. Det var verkligen locket på. Och precis som du skriver: ingen av dem som jobbade med detta jobbar inte längre kvar. Sas det.
För flera år sedan var det någon annan som också gjorde ett försök att få ut uppgifterna.
Om jag minns rätt så fick den personen ingenting skickat till sig men var välkommen att besöka kommunen (eller vad det var) för att titta på uppgifterna på plats.
Är det ingen annan som minns något liknande?
Nu verkar de inte vilja gå med på det heller.

Varför utreder inte polisen detta?
Citera
2021-04-27, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Men hur mycket kan vi lita på utlåtanden som kommer från Nattens Vite Manipulatör?

Han har ju visat förut att han inte bangar för att dra ut nån slags sekundär sjukdomsvinst. Att vifta med hannakortet skapar sympati har han lärt sig.
Vet inte vem som ljuger mest men den som är ute och shoppar jordgubbar har besökt akutpsyk på egen begäran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in