2021-04-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet inte något om att hon sprider hat eller lögner om LW. Varken i tråden eller IRL. Hon kanske är en god vän till HD som försöker stödja henne i en mycket svår tid? Tre år efter mordet på makens älskarinna så är HDs liv fortfarande påverkat av LW och hon utmålas här som GM eller medskyldig. Kommer hon någonsin att bli fri från LW?
Har hon minsta lilla mellan öronen så hänger hon inte härinne längre.
Citera
2021-04-27, 00:52
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag är ju en av de som tror att HD är offer snarare än förövare, men måste säga att din analys faktiskt låter rimlig.
Tänker mig att de fd makarnas personlighet med betydande inslag av empatilöshet och egoism också har en farlig kombination i form av HD:s lugna iskallhet och SD:s hysteriska stalkerdriv.

Hoppas verkligen att rättvisa skipas i hovrätten. Det är inte rimligt att mördarwierdot ska leva fri bland oss andra.

Tillägg: håller med Leif GW Persson om att SD:s förklaringar är skruvade. Hoppas verkligen att förklaringsbörda blir aktuellt och att dessa skevheter ifrågasätts ingående i hovrätten.

Jag är sen på att svara här i tråden och ber om ursäkt för det! Men vill bara poängtera att hur hård jag än kan verka i mina spekulationer om HD så respekterar jag er som tror att hon är ett offer och som öppnar upp för diskussion och funderingar. Det kanske är så att HD är ett offer och då får jag ta tillbaka allt jag skrivit i form av spekulationer och teorier. Men av vad som framkommit hittills ur FUP, HDs egna loggar och aktiviteter i tråden tidigare så fortsätter jag att tro att hon är djupt involverad i mordet. Och som du säger så tror jag att makarnas olika personligheter kan vara en nyckel i att förstå hur farliga de kan vara tillsammans och även kan förklara hur de klarat sig undan rättvisan hittills.
Citera
2021-04-27, 01:04
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det är övertydligt att HD i högsta grad är inblandad i mordet på Lena, på flera sätt. Förutom otrohetsaffären med hot och våld som inslag, samt en kontrollerande SD som stalkar Lena både vid huset och läser hennes mejl och geocache meddelanden, så finns alltid HD där som skäl.

Som att HD inte under några omständigheter får reda på att otrohetsaffären fortsätter, trots att SD lovat att den är slut. De bisarra reglerna om RT.

Det infekterade bråket kring HDs fuskloggar, som LW raderade och SD omedelbart hotade henne. Samma fuskloggar som HD återigen loggade bara veckor efter Lenas brutala mord.

Eller som här i tråden, som du påpekar blir det omedelbart en reaktion när HD börjar synas i sömmarna. Hot både i tråden och utanför, SD stalkade till och med HDs arbetskamrater då han misstänkte att någon där skrev i tråden.
Nej varken HD eller SD kan anses normala, i alla fall är deras agerande allt annat än normalt.

HDs fräcka lögner i TR var bara ett i raden av hennes många och långa stöd åt mördaren Stefan. Att sitta i rätten och ljuga rätt upp och ner om LWs blödande under olika sexakter, att det skulle förklara blodet i Stefans hem, det är bara för mycket. Särskilt som se andra av LWs partners har intygat att hon inte alls blödde vid sex.
Hennes skrubbande av golvbrunnar åt sin otrogne och mordmisstänkte exman är inte heller något normalt agerande.

Jag citerar mördaren själv SD som är tydlig efter mordet, med ett sms till HD dagen efter mordet: "Allt ska bli så bra nu"
Mer behöver inte sägas.
Ser fram emot en fällande dom och ett välförtjänt livstidsstraff. Det är välförunnat Lenas barn och familj som lidit svårt och som då kan finna tröst i att mördaren är inlåst och bortglömd.

Ja, det är mycket som man höjer på ögonbrynen för. Framförallt framträder ju en ny bild ju mer tid som går där det ser ut som att HD är den som regisserar och styr dramat via SD. HD som bestämmer när han ska få vara otrogen (hur var det nu med den här polisen och dating-företaget, var det en form av swingersverksamhet trots allt som vi spekulerat kring innan?), när det passar att LW går in som extrafru som får axla bördan att ligga med SD och när det är bekvämt att LW får ta över arrangemanget kring geoturen. Men också HD som bestämmer när hon ska göra comeback, när LW trätt över en gräns och blivit en konkurrent som ska bort från scenen. HD som styr runt SD som slingrar sig, trilskas lite då han ändå börjat fästa sig vid LW på något egoistiskt vis men som ändå vill göra drömkvinnan till lags då hon står för så mycket praktiskt markunderhåll med allt från svärföräldrar som kan agera barnvakter vid burkjakt till att själv rycka ut och städa hans golvbrunnar.

Mycket som HD gjort som är socialt udda beteende som tyder på en nästan sjuklig brist på empatisk förmåga. Att fusklogga direkt efter LWs död (var hon ens begraven då?), att vara så ohjälpsam i förhör då en granne hittats mördad (hur hon än skulle kunna ha hatat sin mans älskarinna så borde hon väl ändå ha tänkt att denna kvinna var mamma till tre nu mammalösa barn som förtjänade att alla gjorde sitt för att få fallet löst?!), att leva upp inför chefen efter att LW mördats och ägna tid åt att snoka i tråden snarare än att oroa sig över att det går en mördare lös i kvarteret. Udda beteende som tyder på involvering i mordet. Det är för mig en gåta hur hon kunnat avskrivas så snabbt av åklagaren då hon har både motiv samt inte verkar ha granskats vidare väl (hur var det nu egentligen med husrannsakan, förekom det i hennes eget hus?).
Citera
2021-04-27, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack och säger detsamma! Det du skriver här ovan är intressant för det ger ju sammantaget en mycket annorlunda bild än den bild som HD verkar vilja visa upp. Här är det en kvinna med stor agens, med förmåga att planera och ha strategier. Inte en däckad, knäckt och bruten person ur stånd att vara involverad i ett mord. En person som orkar ta över mycket som var LWs, inklusive vänner och manliga bekanta allt i syfte att bräda LW och "vinna" spelet, behålla fasaden och fortsätta vara drottning ihop med SD.

Jag har reagerat över mycket motsägelsefullt kring HD och som sipprat fram över tid. En av de saker jag minns att jag fann ganska talande var HDs mammas uttalande om att paret D var nära på en och samma person och att de tänkte gifta sig igen med en ny vigselförrättare. Minns inte hur det stod ordagrant men det var innebörden som jag tolkade det. I mina ögon stärker det tanken om att paret D gemensamt utnyttjade LW som praktisk stand in i några år, sedan blev LW ett hot och en konkurrent på alla plan för HD och då beslöt man lika iskallt som några ansvarslösa djurägare som beslutar sig för att avliva ett för obekvämt djur, att LW skulle dö för att de skulle kunna återgå till sin kärnfamiljsidyll som kung och drottning av burkletarHjärsta. Paret verkar ju ha empatibrist och hänsynslöshet som gemensam nämnare sett till hur de uttalat sig i FUP och den frånvaro av förmåga att kunna mentalisera både sina egna barns och LWs barns situation i mardrömmen.

En annan sak som du tar upp här, det patologiska hatet, är också mycket slående. Både du och jag har ju tidigare varit inne på detta med HDs flytt så nära LWs hem och hur HD verkar ha kopierat och försökt ta över mycket av det som varit typiskt LW. Detta är något som jag alltid upplevt väldigt osunt och som ett sjukligt beteende. Om vi skulle anta att paret D inte utnyttjat LW gemensamt utan att det varit en mer vanlig triangelsituation där HD blivit bedragen så är ju ett hat mot LW så klart förståeligt. Men även i en sådan situation då man skulle kunna känna för HD och ha medlidande så är det ändå ett väldigt udda steg att i detta hat mot mannens älskarinna börja bete sig som just som HD gör. Det som beskrivs är ju i det närmaste en form av stalking, en sadistisk lustfylld provokation och ett slags kontrollbeteende. Att HD verkar kopiera frisyr, klädval och ta över LWs expojkvänner sedan gör det ju ännu mer skumt och får en att fundera om hon varit och är sjukligt besatt av LW?

Jag är måhända biased då jag tråden igenom varit misstänksam mot HD, men de sammanställningar som du gjort av HDs faktiska handlingsförmåga och energi tycker jag borde övertyga oss alla om att hon har två sidor, varav den ena är någon hon gärna håller upp och den andra sidan... not so much.

Min teori nu är att Davidssons utnyttjade LW tills hon blev obekväm för geocaching/geotur/sex som extrafru, och då hon blev ett problem/hot (för att hon var konkurrent till HD och kanske hotade att avslöja fiffel mm) var deras sociala oförmåga på den nivån att de beslöt att det mest praktiska och önskvärda för deras fortsatta liv tillsammans var att LW skulle försvinna för gott.

Min gissning är att HD bestämde detta och att SD fick i uppgift att förverkliga detta samt låta HD vara med och slå några slag för sina fuskloggar. HD hade innan mordet antagligen SOA med sig i ryggen som påhejare av planen då hon utmålat LW som en ond förförerska och råkat glömma av att berätta att LW hade dugit som stand-in när det varit bekvämt.

Vidare spekulerar jag att anledningen till att sekten runt paret D håller tyst, snokar i tråden, hotar folk IRL och beter sig aggressivt är att de vinner på att hålla Davidssons om ryggen på grund av ekonomiska oegentligheter kopplade till Geoturen samt möjligen swingers-verksamhet i kriminalteknikern TMs regi. Mycket anseende att förlora om man slutar hålla armen om Davidssons, bättre att hålla tyst, bistå med snokande i tråden och trampa på en död människa och hennes anhöriga. Antagligen har de hittat på något sätt att göra detta moraliskt rent också inför sig själva för att döva någon slags antydan till samveten. Smutskastningen mot offret i tråden tyder ju på att det finns personer i stort behov av att befästa LW som någon som det är okej att bete sig illa mot.
Skönt att se att mina tankar finns även hos fler.
Jag är övertygad om att det är så nära sanningen man kan komma.
Varför skulle det annars vara så mycket smutskastning mot ett offer?
Soa som hänger med och står vid fd svärsonens sida, kommer med pekpinnar om att det är fler som har munskydd.
Han är såklart medveten om att så fort detta med LW är avklarat, då ska det rustas för bröllop.

Spindelnätet kring geotourens alla bidrag, som ej redovisats. Ett mycket hastigt nedläggande av geo/turism satsningen. Ingen involverad jobbar kvar.

Det som känns bra är att jag tror att USA/HQ äntligen agerar, självklart utan att geocaching ska få dåligt rykte. Lite upprörda känslor över strukna cacher..

Här spinner JG loss i en tråd på facebook..

https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10165404948195492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10165391058795492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159273713380492/
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159493380165492/

Personligen vill INTE jag att: mina GT burkar ska arkiveras; att GT attributen ska tas bort från dem och min "gömda cachernas" statistik; att mina hittade attribut ska påverkas oavsett om cachen arkiveras. Vill inte helt enkelt att något som helst ska ändras gällande GT attributen och mina gömda eller hittade.

Min GC statistik är MIN, inte HQ:s. Jag vill att Groundspeak ska fatta det, respektera det och lösa problemet. Annars kan de lägga ner burkletande.

Innerligen hoppas jag att HQ löser detta, för jag vill inte titta på mer tv än jag redan gör idag. 😂

Mitt svar till fritext delen:

Personally I think it's a shame when HQ decides to end certain cache types like Webcam caches. I also don't agree with the policy of removing the attribute Geotour from my statistics just because the actual tour has ended.

Instead change the system so that found attributes are "saved" in the database even when a cache is deactivated or archived.

Statistics IS a part of geocaching, so embrace it and support it. But definitely don't KILL my stats!

Regards,
YankeeDude
Örebro, Sweden

Förklaring som jag har fått är att Geotour attributen hör till en specifik cache så länge attributen gäller, t.ex. giftiga växter, entre- eller parkeringsavgift. Dvs att attribut kan upphöra att gälla efter första publiceringen.

När det kommer till GeoTour som "special attribut" är det så att så länge cachen/cacharna ingår i den sponsrade Geotouren (attributen kostar pengar), behåller den/dessa sin GT-attribut, men när Geotouren inte längre sponsras, då upphör cachen attributen.

Med andra ord är det HQ som sätter GT attributen och HQ som tar bort attributen, inte CO.
Torbjörn, jag vet att HQ håller på att se över möjligheterna att ev ändra tillvägagångssättet framöver (har haft chansen att prata med en lackey som frågade vad jag tyckte). Dvs har du säkert rätt i din beskrivning Ulf, men det kan komma att ändras.

man kan säga så här, vi kring GeoTourSwe visste om detta innan touren, men jag som utläggare (och burkletare) har min åsikt och vill därför påverka detta om möjligt till det positiva. 🐸

Jag kan se båda sidor av det här. Många åker en omväg för att logga cacher med geotourattributet (BTDT) och vill ha det kvar. HQ ser det som konsumentupplysning och vill att det ska markera aktiva geotourer för den som vill hitta sådana. På samma sätt som övriga attribut bör stämma med miljön runt burken bör det gälla öven detta. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag själv tycker i frågan än.

Jerry Gray Med hensyn til geotours attributten, så bevares det, hvis burkan arkiveres før geotouren lukkes

Så ved din geotorswe, så vil attributten forblive på din statestik, bare at de arkiveres før touren lukkes

Ovanstående är för ca 3 år sen..
För 10 timmar sen såg jag heta diskussioner från andra cashare på facebook

Vad är er synpunkt på att logga cacher idag som found 2015 när nicket du använder är nyskapat 2021 med förklaringen/ursäkten att du 2015 hittade cachen tillsammans med andra cachare? Kan man tillgodoräkna sig loggar från en tid innan man hade ett eget nick och användarkonto?
Citera
2021-04-27, 05:14
Medlem
SD tipsar på fejjan..

Ett varningens ord gällande eniro/google maps och liknande. I många delar av landet fungerar det utmärkt, men det r svårt att veta var. Jorden är rund och flygfotona är plana och därförblir det alltid spänningar/kompromisser/fel i ombildningen. Kombinera flera tjänster för större säkerhet till du vet vilka sidor som funkar bra i ditt område.

Jag har gjort rätt omfattande tester med telefon och friluftsGPS. Skillnaderna i resultat är försumbara i de flesta miljöer. I tät skog är friluftsGPSen något bättre. I stad är ofta telefon bättre.

https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10159273713380492/
Citera
2021-04-27, 05:29
Medlem
Jag har efter idogt sökande fått dessa svar ang ekonomi

Geotouren genomfördes som en aktivitet inom det större turismutvecklingsprojektet och därför finns ingen särskild projektansökan. Kostnaderna finns inte särredovisade.

Det är ju några år sedan aktiviteten genomfördes och de som arbetade med Geotouraktiviteten jobbar inte kvar på Regionen.

Geotour var en av många aktiviteter som drevs inom ett stort turismutvecklingsprojekt ”Regional turismutveckling i The Heart of Sweden”. Nedan finns ett utdrag från turismutvecklingsprojektets lägesrapport juli-september 2017

”Sveriges första Geotour är förmodligen regionens nyaste och hetaste besöksanledning denna sommar. GeoTouren har lockat besökare från hela Sverige men också flera andra länder. Det lockar allt från barnfamiljer till äventyrslystna vuxna i alla åldrar. Invigningen besöktes av ca 300 deltagare från flera länder, och tv, radio och tidningen var på besök för att uppmärksamma släppet. Geotour binder samman besöksmål i hela regionen och vi kan visa upp även de lite mer udda platserna som inte alltid hittas av turisten.

Fakta 2016-11-20: 8000 loggade cacher, 1240 personer har deltagit i Touren, 5 länder har registrerats, 61 % av de som loggat någon cache reste till regionen för att göra detta.

I december beslutades att vi kommer att utveckla Geotour vidare under 2017. Under våren har arbetet med en utökning av geotouren pågått. Det har tyvärr inte löpt helt smärtfritt, men nu finns i alla fall en ny kulturinriktning på geotouren. Ett stort event med ca 400 deltagare arrangerades också med hjälp av Örebrokompaniets projekt stora evenemang samt ideella krafter från regionens geocahcing-community. Geo-tour avslutas i och med att turistprojektet avslutas. Geo-tour gav inte det internationella genomslag vi hoppats på, även om det lockat besökare från flera olika länder har vi beslutat att det kräver för mycket tid och pengar att fortsätta arbetet. Geo-tour sågs från början som en kampanj, som nu får sitt avslut.”

Vi har i dagsläget inga planer på att starta ett nytt Geotourprojekt.
Citera
2021-04-27, 06:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack och säger detsamma! Det du skriver här ovan är intressant för det ger ju sammantaget en mycket annorlunda bild än den bild som HD verkar vilja visa upp. Här är det en kvinna med stor agens, med förmåga att planera och ha strategier. Inte en däckad, knäckt och bruten person ur stånd att vara involverad i ett mord. En person som orkar ta över mycket som var LWs, inklusive vänner och manliga bekanta allt i syfte att bräda LW och "vinna" spelet, behålla fasaden och fortsätta vara drottning ihop med SD.

Jag har reagerat över mycket motsägelsefullt kring HD och som sipprat fram över tid. En av de saker jag minns att jag fann ganska talande var HDs mammas uttalande om att paret D var nära på en och samma person och att de tänkte gifta sig igen med en ny vigselförrättare. Minns inte hur det stod ordagrant men det var innebörden som jag tolkade det. I mina ögon stärker det tanken om att paret D gemensamt utnyttjade LW som praktisk stand in i några år, sedan blev LW ett hot och en konkurrent på alla plan för HD och då beslöt man lika iskallt som några ansvarslösa djurägare som beslutar sig för att avliva ett för obekvämt djur, att LW skulle dö för att de skulle kunna återgå till sin kärnfamiljsidyll som kung och drottning av burkletarHjärsta. Paret verkar ju ha empatibrist och hänsynslöshet som gemensam nämnare sett till hur de uttalat sig i FUP och den frånvaro av förmåga att kunna mentalisera både sina egna barns och LWs barns situation i mardrömmen.

En annan sak som du tar upp här, det patologiska hatet, är också mycket slående. Både du och jag har ju tidigare varit inne på detta med HDs flytt så nära LWs hem och hur HD verkar ha kopierat och försökt ta över mycket av det som varit typiskt LW. Detta är något som jag alltid upplevt väldigt osunt och som ett sjukligt beteende. Om vi skulle anta att paret D inte utnyttjat LW gemensamt utan att det varit en mer vanlig triangelsituation där HD blivit bedragen så är ju ett hat mot LW så klart förståeligt. Men även i en sådan situation då man skulle kunna känna för HD och ha medlidande så är det ändå ett väldigt udda steg att i detta hat mot mannens älskarinna börja bete sig som just som HD gör. Det som beskrivs är ju i det närmaste en form av stalking, en sadistisk lustfylld provokation och ett slags kontrollbeteende. Att HD verkar kopiera frisyr, klädval och ta över LWs expojkvänner sedan gör det ju ännu mer skumt och får en att fundera om hon varit och är sjukligt besatt av LW?

Jag är måhända biased då jag tråden igenom varit misstänksam mot HD, men de sammanställningar som du gjort av HDs faktiska handlingsförmåga och energi tycker jag borde övertyga oss alla om att hon har två sidor, varav den ena är någon hon gärna håller upp och den andra sidan... not so much.

Min teori nu är att Davidssons utnyttjade LW tills hon blev obekväm för geocaching/geotur/sex som extrafru, och då hon blev ett problem/hot (för att hon var konkurrent till HD och kanske hotade att avslöja fiffel mm) var deras sociala oförmåga på den nivån att de beslöt att det mest praktiska och önskvärda för deras fortsatta liv tillsammans var att LW skulle försvinna för gott.

Min gissning är att HD bestämde detta och att SD fick i uppgift att förverkliga detta samt låta HD vara med och slå några slag för sina fuskloggar. HD hade innan mordet antagligen SOA med sig i ryggen som påhejare av planen då hon utmålat LW som en ond förförerska och råkat glömma av att berätta att LW hade dugit som stand-in när det varit bekvämt.

Vidare spekulerar jag att anledningen till att sekten runt paret D håller tyst, snokar i tråden, hotar folk IRL och beter sig aggressivt är att de vinner på att hålla Davidssons om ryggen på grund av ekonomiska oegentligheter kopplade till Geoturen samt möjligen swingers-verksamhet i kriminalteknikern TMs regi. Mycket anseende att förlora om man slutar hålla armen om Davidssons, bättre att hålla tyst, bistå med snokande i tråden och trampa på en död människa och hennes anhöriga. Antagligen har de hittat på något sätt att göra detta moraliskt rent också inför sig själva för att döva någon slags antydan till samveten. Smutskastningen mot offret i tråden tyder ju på att det finns personer i stort behov av att befästa LW som någon som det är okej att bete sig illa mot.
Jag känner mig som kärringen mot strömmen, haha, men från att jag började läsa FUP för några månader sen har jag rynkat på näsan.

Hoppar rakt på en sak om motsägelsefullt så att jag inte glömmer det, återkommer till det du skriver sen.

H är den som tjatar på SD om USA. Till sin chef berättar hon följande:

" I samband med skilsmässan berättade Hanna att Stefan slutit sig och att hon inte längre kunde kommunicera med honom då han blivit tyst."

När de pratar om lgh:
"under tiden de pratade om det återkom Hanna vid upprepade tillfällen till att Stefan inte ville prata med henne och att han tystnat i kontakten."

Hon har således svårt att nå honom och verkar bekymrad eftersom hon tycks älta.
I månadsskiftet mars/april vet hon inte om det blir nån resa. För att HON vill åka, men han vill inte:

" Vid det samtalet visste Hanna fortfarande
inte om de faktiskt skulle åka. Hon sa, "jag kan tänka mig det, men Stefan vill inte".

Den 5 april lämnar hon in sem.ansökan och jublar "det blev en resa!"

Låter knappast som en tveksam person.

... sen drar hon igång direkt att logga LWs cacher dagen efter.
... Och förfasas till KH att hon vill lämnas i fred:

"K delges att bråket om loggning var under våren -18. K säger att Hanna blev väldigt arg av detta och pratade om att hon nu ville lämnas i fred från det som varit."

Hon förväntar sig reaktion säger hon till JS då hon loggar.

Vilket ånyo gör att hon framstår som antingen korkad el falsk likt attityden hon har i samtal med chefen:
Hon ojar sig över hot men skrattar åt LWs reaktion på att hon ska flytta 60 meter från henne och säger "det skiter väl jag i".

Hon är både offer och har bitchig attityd samtidigt.
Hon vill vara ifred från LW men förväntar sig reaktion...

Hon byter skepnad beroende på vem hon talar med - och det blir paradoxalt.

Över till resan igen.
Han ansöker även esta sent om jag inte missminner mig och verkar knappt ha koll om det gått igenom in i det sista.

I förhör 19 maj brist hon spontant ut i gråt över att resan var tänkt att dels handla om att fira halva livet ihop och dels återförenas med SD när LW inte är med och stör:

"Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting
Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

Det är inte ett ord om GC förrän i förhör 2019 då hon ändrar på hela storyn och är mindre emotionell.

I förhör får FhL dra ur henne svar på frågan om vem som bestämde sig först och ville åka. Hon slingrar sig som en mask och till slut kryper det fram att hon bestämde sig först.

Till sin närmsta väninna KH påstår hon det här:

" In i det sista pratade Hanna om att hon inte trodde att de skulle åka, kanske fem dagar innan resan. Ks uppfattning är att Stefan hela tiden ville åka på resan men det var Hanna som avgjorde om de skulle åka.
Hanna pratade inte om att de åkte som par utan det verkade snarare som att de kunde dela glädjen i att geocacha."

Diametralt olika påståenden.
Notera även tidsuppgiften hur länge hon är osäker på om resan blir av.

Den 8 maj krånglar han och ska inte åka med henne, tjurig som en 5 åring och ett projicerande freak sen den 6:e. Ser ut att ta ut stress på dottern, manifesteras i det yttre som helt sjuka påhopp.

Varav hon kör sitt "bollen ligger hos dig" om hur deras relation ska utvecklas, att hon förutsätter att de ska träffas och planera inför resan.

... Och drar som sagt in LWs wig hux flux, vill provokativt fuska in honom på remsan och skriver sen om hur annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar.
Fullt läsbart för LW.

Hon verkar inte vilja ge sken av att hon är drivande ang resan, att den betyder mer än GC och vänskap som hon vill göra gällande.
Antagligen är chefen, bortom GC och inre kretsen, ett forum hon upplever mer neutralt.

KH pratar om mycket kärlek och starka känslor mellan dem samt "för att det skulle gå att komma tillbaka till varandra var det tvunget att det skulle ske en förändring. Det var som att Hanna och Stefan inte kommit framåt i sin relation efter att otroheten avslöjats."

Till TB sa hon inte ett ord om USA.
Min uppfattning är att hon inte vill visa väninnorna att hon är ute efter SD, vilket sammanfaller med brist på tillit och behov att dölja JS som sexpartner sen dec inför SD.

För övrigt vet HD om att SD och LW fortsatte ha kontakt, vilket hon inte heller vill diskutera och kör med att info kom först på flygplanet.

Trots att hon ställde frågan om när LW/SD hördes senast då han är på väg till förhör innan avfärd.
.. Med noll reaktion och ingen motfråga trots att hon annars ligger på som en ångestfylld iller om hans kontakter med LW.
Han raderar som sagt hej vilt. Noll fråga.

Han tycks inte fatta alls och kör med sin taktik att behöva dölja LW ända bort i augusti.

Enbart ett Toveianskt "vad de än säger så finns jag här."
Påminner mig även om remindern som K Lija förmedlade till skytten i media.
Det är bra om torpeder kniper käften..
Senast redigerad av develi 2021-04-27 kl. 07:06.
Citera
2021-04-27, 07:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja, det är där HD var på förhör (alltså inte samma ställe som LW var den 14:e, vilket var i Vivalla).
HD kanske ville förbi och kika vid just planket efter all aktivitet hon noterat i förhör?
Föreslår att hämta mobil och sånt däringa så resvägen inte blir så pysko med pappsingen.
Berättar för SD vid hemkomst, psyket nästa.
Citera
2021-04-27, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD kanske ville förbi och kika vid just planket efter all aktivitet hon noterat i förhör?
Föreslår att hämta mobil och sånt däringa så resvägen inte blir så pysko med pappsingen.

Nu verkar det som att HD visste redan utanför polishuset (enl samtal eller sms med älskaren).
Eftersom de "snodde" HD:s mobil i samband med förhöret kan jag tänka mig att SOA eller SD fått ett sms från någon av sina polisvänner (som inte kunde tänka sig att SD skulle vara GM).

Det tog nog inte många sekunder efter att samtalet till 112 kom in som det spred sig som en löpeld till alla poliser som var inblandade i fallet (lediga eller ej)... "kropp funnen i Hjärsta".

Även SD visste om det "för tidigt", skrev till någon att säg inget... men han ville såå gärna berätta att han visste!
Citera
2021-04-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Kan det vara så att hon går på bensodiazepiner?
Därav det plötsliga behovet av akut psykiatrisk vård? (Akut sug efter benso).

Eller finns det annan psykofarmaka med omedelbar verkan som kanske kan förklara de snabba omslagen från depp till pepp?

Krockar benso med den medicin hon petar i sig för depression (eller bipolaritet) ?

Skulle det framgått i de offentliga delarna av FUP om Hanna knaprar benso?

Måste utredarna/ rätten ha särkilt beslut på att häva den medicinska sekretessen och få se hennes journal eller har hon rätt att vägra?

Knyckte hon Steffes tramadol och det var slut den här dagen? Han själv fick ett plötsligt behov kanske...

Medicinering ser jag nästan som en förutsättning för att HD ska ha orkat överleva och fungerat någorlunda de här åren.

Benso skulle också kunnat vara det som hindrat henne själv från att gå loss fysiskt på LW.
Usch hon hade kunnat gå loss på EW eller AW av rent vansinne, så som SD pressade henne psykiskt.

Blandat med alkohol däremot kan väl benso ge ökad aggressivitet.

Undrar om de drogtestades när de häktades. Är det kända misbrukare det handlar om brukar NFC få analysera både urin, blod -och hår. I håret ser man droganvänding under längre tid.

Är det ett prydligt friluftsälskande medelklasspar i villa så anses det kanske inte behövas. Särskilt om de har vänner inom kåren som kan intyga att det inte finns nåt missbruk...
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-27 kl. 09:48.
Citera
2021-04-27, 11:12
Medlem
Någon som vet hur det går i Hovrätten?
Hopplöst att följa NA.se när man inte är betalande.
Citera
2021-04-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Blir inte förvånad över ditt inlägg.

Finns det någon du inte misstänker (förutom MGM)? Vet inte hur många du radat upp...

HD. Smokey har aldrig beklagat henne...
Inte heller JG va. Eller SOA.

Mer polska hantverkare från Lidingö och mystiska män i hoodie....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in