2021-04-27, 11:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Gör du det, för det kan ju inte vara Stefan som är mördaren, han som du så ihärdigt umgås med och smutskastar Lena för i religiöst och maniskt iver.
Stefan har aldrig ljugit och bedragit någon, eller?
Stefan har aldrig dödshotat Lena, eller?
Inte finns enbart Stefans dna på Lenas ring, eller?

Jisses människa, sök hjälp.

Jag vet att allt pekar på SD men det finns även fler med motiv. Motiv att döda LW och att sprida misstankar mot SD. Av svartsjuka mot honom för att LW valde honom och dissade andra. Alternativa GMs måste uteslutas. Det är mycket möjligt att polisen har uteslutit PJ och JS men jag tror inte på det förrän jag ser det. Så dåligt som de skött det här fallet.
Citera
2021-04-27, 11:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet att allt pekar på SD men det finns även fler med motiv. Motiv att döda LW och att sprida misstankar mot SD. Av svartsjuka mot honom för att LW valde honom och dissade andra. Alternativa GMs måste uteslutas. Det är mycket möjligt att polisen har uteslutit PJ och JS men jag tror inte på det förrän jag ser det. Så dåligt som de skött det här fallet.

Det ska bli intressant att se vad HR bedömer i den frågan. Det är troligt att HR resonerar i liknande banor att alternativa GM inte är uteslutna.
Citera
2021-04-27, 11:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ska bli intressant att se vad HR bedömer i den frågan. Det är troligt att HR resonerar i liknande banor att alternativa GM inte är uteslutna.

Precis som TR gjorde.
Citera
2021-04-27, 11:39
Medlem
doktor-millers avatar
Ett annat senario KAN vara att HD får nys om /eller ser att SD trots löften till HD smiter iväg till LW efter inbjudan. Sista chansen till en snabbis bakom planket innan de reser åt varsitt håll tror jag aldrig han tackade nej till. (Hade någon annan dykt upp utanför LW hade hon säkert nämnt det i chattarna hon var i full färd med). HD blir helt galen när hon förstår vad som är på gång. Hon grabbar tag i ett domkraftskaft ( för det är ju hon som alltid byter däck på familjens bil enligt SD.) Hon smyger efter och sedan överraskar dem och slår LW besinningslöst. Sedan får Stefan städa upp så gott det går. Det är ju extremt nära till HD:bostad från planket....
Citera
2021-04-27, 11:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu verkar det som att HD visste redan utanför polishuset (enl samtal eller sms med älskaren).
Eftersom de "snodde" HD:s mobil i samband med förhöret kan jag tänka mig att SOA eller SD fått ett sms från någon av sina polisvänner (som inte kunde tänka sig att SD skulle vara GM).

Det tog nog inte många sekunder efter att samtalet till 112 kom in som det spred sig som en löpeld till alla poliser som var inblandade i fallet (lediga eller ej)... "kropp funnen i Hjärsta".

Även SD visste om det "för tidigt", skrev till någon att säg inget... men han ville såå gärna berätta att han visste!
Detvetja.

Så här ser min tes ut:
1. Jag tror inte att hon fått info av nån, hon har iakttagit aktivitet och ev överhört nåt signifikant, typ vid motorvägen, bullerplank el dyl.
För att hon är hyperkänslig och orolig.
Sen svamlar hon ihop nåt om sin far som informatör till JS.

2.Hon vill dubbelkolla - om hon vet vart kroppen är.

För att SD har skvallrat. Som minst verkar hon skydda honom.

3. Sen åker hon till stugan och förmedlar det hon sett och SD förmedlar vidare till JO i form av info från polis.
Citera
2021-04-27, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Ett annat senario KAN vara att HD får nys om /eller ser att SD trots löften till HD smiter iväg till LW efter inbjudan. Sista chansen till en snabbis bakom planket innan de reser åt varsitt håll tror jag aldrig han tackade nej till. (Hade någon annan dykt upp utanför LW hade hon säkert nämnt det i chattarna hon var i full färd med). HD blir helt galen när hon förstår vad som är på gång. Hon grabbar tag i ett domkraftskaft ( för det är ju hon som alltid byter däck på familjens bil enligt SD.) Hon smyger efter och sedan överraskar dem och slår LW besinningslöst. Sedan får Stefan städa upp så gott det går. Det är ju extremt nära till HD:bostad från planket....

Ja SD verkade ju väldigt sugen på att träffa LW. Det är därför han svarade artigt att han hade måsten när LW bjöd hem honom på fika. De flesta förstår "hinten" och accepterar att personen tackat nej. Men LW skickade bild på loggremsan, för att utpressa och hota SD till en träff, som vanligt. Har du ens läst FUP?
Citera
2021-04-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ja SD verkade ju väldigt sugen på att träffa LW. Det är därför han svarade artigt att han hade måsten när LW bjöd hem honom på fika. De flesta förstår "hinten" och accepterar att personen tackat nej. Men LW skickade bild på loggremsan, för att utpressa och hota SD till en träff, som vanligt. Har du ens läst FUP?

Om man har läst FUP har man väl lärt sig att SD är en stor lögnare och manipulerar sin omgivning. De flest är nog rätt ense om att han träffade LW senare oavsett vad han skrev. Vidare så har man läst FUP vet man att SD gång på gång tvingar sig på henne och markerar sin närvaro när hon inte lyder hans regler. Vad han sedan visar utåt sett är en helt annan sak.
Citera
2021-04-27, 11:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om man har läst FUP har man väl lärt sig att SD är en stor lögnare och manipulerar sin omgivning. De flest är nog rätt ense om att han träffade LW senare oavsett vad han skrev. Vidare så har man läst FUP vet man att SD gång på gång tvingar sig på henne och markerar sin närvaro när hon inte lyder hans regler. Vad han sedan visar utåt sett är en helt annan sak.

Det framgår klart och tydligt i SD's och LW's kommunikation att hon hotade och utpressade honom. Vad du tror eller vill tro är därför irrelevant.
Citera
2021-04-27, 11:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Kan det vara så att hon går på bensodiazepiner?
Därav det plötsliga behovet av akut psykiatrisk vård? (Akut sug efter benso).

Eller finns det annan psykofarmaka med omedelbar verkan som kanske kan förklara de snabba omslagen från depp till pepp?

Krockar benso med den medicin hon petar i sig för depression (eller bipolaritet) ?

Skulle det framgått i de offentliga delarna av FUP om Hanna knaprar benso?

Måste utredarna/ rätten ha särkilt beslut på att häva den medicinska sekretessen och få se hennes journal eller har hon rätt att vägra?

Knyckte hon Steffes tramadol och det var slut den här dagen? Han själv fick ett plötsligt behov kanske...

Medicinering ser jag nästan som en förutsättning för att HD ska ha orkat överleva och fungerat någorlunda de här åren.

Benso skulle också kunnat vara det som hindrat henne själv från att gå loss fysiskt på LW.
Usch hon hade kunnat gå loss på EW eller AW av rent vansinne, så som SD pressade henne psykiskt.

Blandat med alkohol däremot kan väl benso ge ökad aggressivitet.

Undrar om de drogtestades när de häktades. Är det kända misbrukare det handlar om brukar NFC få analysera både urin, blod -och hår. I håret ser man droganvänding under längre tid.

Är det ett prydligt friluftsälskande medelklasspar i villa så anses det kanske inte behövas. Särskilt om de har vänner inom kåren som kan intyga att det inte finns nåt missbruk...
Dosen Quetiapin är höjd, det enda som nämns i FUP.
Tror inte hon missbrukar alls. Hon är psykiskt instabil och hatar till bitterhet, helt fixerad vid SD och LW, snudd på paranoid i mitt tycke.

Kolla detta, det svänger ju katten..

2018-05-19
SD till ML:
'Hanna mår sämre av uppståndelsen"

2018-05-19
SD till JO:
"Tg mår dåligt"
"Hon är på förhör nu."

2018-05-20
SD till JG:
" Tg mår dåligt. Sömnbrist, förstörd semester, inlåsning i usa och förhör. Pressande för alla, och hon har små marginaler. "

2018-05-22
SD till CL:
"Hoppas för Ls barn att det är över snart, och för Hannas del. (..)

2018-05-22
SD till AS:
"Tack A. Det är jobbigt, framför allt för H."

2018-05-22
SD till HD:
Hemma snart?
HD: Japp. Handlar jordgubbar till fikat."

2018-05-27
SD till PA:
" Hanna mår dåligt av situationen"
Citera
2021-04-27, 11:58
Medlem
Citat:
Det framgår klart och tydligt i SD's och LW's kommunikation att hon hotade och utpressade honom. Vad du tror eller vill tro är därför irrelevant.

Du går lite på försvarets linje att eftersom SD tackade nej till LW via mess så träffade han inte henne? Samma intelligens som när försvaret hävdar att SD redan har ett kontantkort. Tror inte HR är lika lättlurad som du. Just saying
Citera
2021-04-27, 12:18
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
O ja många gånger t.o.m. Det behövdes nog inga hot gällande snabbisar. Att han inte ville ha ett förhållande efter 6 års utnyttjande är en helt annan sak
Citera
2021-04-27, 12:21
Medlem
Hur ser Steffe's anordning ut för den slangbella som används för rep med kastvikter som ska upp i trädverken? Kan ett domkraftskaft eller en stolpsko (m lång skruv) vara till nytta för en sån anordning?

Vilken svårighetsgrad hade Ls cache som skulle placeras på MP?

Btw. Steffe förlorade en kastvikt i Malmötrakterna senaste veckoslutet när han o siamesen hade geomys. Lång resa. Nödvändig för avyttringar eller kontroller?
Senast redigerad av Ulanna 2021-04-27 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in