Citat:
Tack för att du delar med dig med tips för någon som precis börjat läsa på vad man kan göra. Är 23 år och känner mig inte riktigt redo att tappa håret än. Köper nog detta schampo. Du rekommenderar 3ggr i veckan men vad gör du övriga dagar, tvättar du inte håret alls eller kör du vanligt schampo? Samt har du rekommendation på balsam med?
Något att tänka på när det kommer till övriga hårprodukter typ vax?
Fick även Finasteride utskrivet som jag kommer prova med 1 gång var tredje dag. Frågade samtidigt läkarn (KRY) om att kombinera med minoxidil men fick svaret "för mycket biverkningar". Åsikt om det? Börja med finasteride bara i 3 månader och utvärdera eller ska ja köra på med minoxidil direkt också?
Något att tänka på när det kommer till övriga hårprodukter typ vax?
Fick även Finasteride utskrivet som jag kommer prova med 1 gång var tredje dag. Frågade samtidigt läkarn (KRY) om att kombinera med minoxidil men fick svaret "för mycket biverkningar". Åsikt om det? Börja med finasteride bara i 3 månader och utvärdera eller ska ja köra på med minoxidil direkt också?
Du behöver inte tvätta det mer än 3 ggr i veckan nej. De andra dagarna kan du bara duscha som vanligt.
Minoxidil och finasteride tillsammans är som regel inga som helst problem. Det är snarare en fördel och fungerar på helt olika sätt. Läkare saknar oftast fundamental kunskap när det kommer till kurer för håravfall.
De flesta som äter finasteride tar även minoxidil. Men det är inte minoxidil man brukar få biverkningar av.
Hoppas din läkare skrivit ut 5mg finasteride istället för 1 mg och heller inte proprcia.
Jag får 5 mg för ca 300 spänn. Delar tabletterna i 5 så det håller i minst ett par år. Blir typ 10 kr i månaden för exakt samma läkemedel.
Propecia kostar väl nästan ett par tusen i månaden? Har din läkare ordinerat det till dig så har han noll erfarenhet inom området och vill knappast hjälpa dig. Då ska du byta läkare direkt.