2021-04-16, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av Ace112
Okej! Blev lite konfunderad... Står såhär i bipacksedeln:
"För att inte påverka effekten av Minoxidil Orifarm Forte bör ett silikonfritt schampo användas vid hårtvätt (silikon kan också benämnas dimetikon)." Vet inte om ketokonazol-schampot är silikonfritt?

Regenepure DR är det och sulfatfritt. Innehåller bara naturliga produkter som är bra för håret. Väldigt bra schampo.
Citera
2021-04-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Regenepure DR är det och sulfatfritt. Innehåller bara naturliga produkter som är bra för håret. Väldigt bra schampo.
Vart hittar du det? Hittar varken Nizoral eller den du nämner på svenska apotek på nätet.
Citera
2021-04-17, 07:53
Citat:
Vart hittar du det? Hittar varken Nizoral eller den du nämner på svenska apotek på nätet.

Svenska apotek är undermåliga.

De har nog nåt annat med 2%. Men det finns att köpa på nätet. Brukar finnas på amazon.

Regenepure är ganska dyrt, men det håller länge.
Citera
2021-04-17, 10:21
Medlem
Citat:
Svenska apotek är undermåliga.

De har nog nåt annat med 2%. Men det finns att köpa på nätet. Brukar finnas på amazon.

Regenepure är ganska dyrt, men det håller länge.
Fungoral på 1 % har dom. Kanske räcker med den...

Vilken dermaroller kör du? 0,5mm? Står att allt över det medför större risker för inflammation mm

Till sist, vilken olivolja köper du eller hur gör du den, för hårbotten?
Citera
2021-04-17, 11:15
Citat:
Fungoral på 1 % har dom. Kanske räcker med den...

Vilken dermaroller kör du? 0,5mm? Står att allt över det medför större risker för inflammation mm

Till sist, vilken olivolja köper du eller hur gör du den, för hårbotten?

Ska du köpa på apoteket så är det 2 % som gäller där, och använda det bara en gång i veckan, inget annat.

Håller du dig till 1% så är det bättre att använda schampo utan silikon, kemikalier och sulfater. Schampon från apotek är i övrigt riktigt dåliga schampon.

Som sagt, regenepure DR finns att köpa på nätet, amazon typ. Väldigt bra schampo och innehållet 1% ketokonazol. Använd 5 min 3 ggr i veckan. Använd alltid balsam efter.

Olivolja köper jag extra Virgin, nåt billigt och blandar med kokosolja 50/50 sedan häller jag i lite castorolja, kanske 5-10%. Blandar och har i en droplet som jag använder kanske 2-3 fulla pipetter, alltså 2-3 ml innan schamponering i 30 min som kur.

Sedan kanske en halv ml efter behandling för att mjuka upp.

Dermaroller använder jag mest 1,5 mm en gång i veckan. Ibland 0,5 varannan gång. Av och till tar jag en paus på nån vecka för att låta hårbotten vila. Ingen minoxidil 24 timmar efter.

Brukar ha minoxidil nån timme innan, har i olja, sedan tvättar jag det med regenepure innan dermaroller. Sedan lite olja efter dermaroller och hoppar över minoxidil dagen efter på morgonen men använder det på kvällen dagen efter. Det gör jag varje lördag som rutin.
Citera
2021-04-17, 11:21
Citat:
Ska du köpa på apoteket så är det 2 % som gäller där, och använda det bara en gång i veckan, inget annat.

Håller du dig till 1% så är det bättre att använda schampo utan silikon, kemikalier och sulfater. Schampon från apotek är i övrigt riktigt dåliga schampon.

Som sagt, regenepure DR finns att köpa på nätet, amazon typ. Väldigt bra schampo och innehållet 1% ketokonazol. Använd 5 min 3 ggr i veckan. Använd alltid balsam efter.

Olivolja köper jag extra Virgin, nåt billigt och blandar med kokosolja 50/50 sedan häller jag i lite castorolja, kanske 5-10%. Blandar och har i en droplet som jag använder kanske 2-3 fulla pipetter, alltså 2-3 ml innan schamponering i 30 min som kur.

Dermaroller använder jag mest 1,5 mm en gång i veckan. Ibland 0,5 varannan gång. Av och till tar jag en paus på nån vecka för att låta hårbotten vila. Ingen minoxidil 24 timmar efter.

Brukar ha minoxidil nån timme innan, har i olja, sedan tvättar jag det med regenepure innan dermaroller. Sedan lite olja efter dermaroller och hoppar över minoxidil dagen efter på morgonen men använder det på kvällen dagen efter. Det gör jag varje lördag som rutin.

Dermaroller ger resultat efter minst 3-4 månader efter frekvent användande. Men det är väldigt effektivt.

Infektioner är ingen fara om du kokar dermarollern i 5 min innan användning och spritar med det efter.

Byt ut den varannan-vartredje månad. Kostar typ 50-70 spänn.
Citera
2021-04-17, 14:10
Medlem
Citat:

Okej, får väl chansa på Amazon med den och nöja mig med 1%. Bättre än inget, testa och se.
Balsam är väl också kemikalier i? Eller har du nåt bra tips där?
Jaha, jag läste hur man skulle göra med Minoxidil och dermaroller igår, då stod det dermaroller och sen Minoxidil en halvtimme efter ungefär. Men går väl göra på olika sätt det är klart 😊
Och jag hittade inga dermarollers för 50-70 spänn, hittade bara såna för typ 300-400 kr... Så blir rätt dyrt det med att byta ut hela tiden...
Citera
2021-04-17, 15:01
Citat:
Okej, får väl chansa på Amazon med den och nöja mig med 1%. Bättre än inget, testa och se.
Balsam är väl också kemikalier i? Eller har du nåt bra tips där?
Jaha, jag läste hur man skulle göra med Minoxidil och dermaroller igår, då stod det dermaroller och sen Minoxidil en halvtimme efter ungefär. Men går väl göra på olika sätt det är klart 😊
Och jag hittade inga dermarollers för 50-70 spänn, hittade bara såna för typ 300-400 kr... Så blir rätt dyrt det med att byta ut hela tiden...

https://www.mybeautycare.se/hudvard/...tem-15-mm.html

Du får leta lite. 0,5 är ännu billigare.

Du ska inte använda minoxidil 12 timmar efter 0,5 och 20-24 timmar innan 1,5 mm.

Du kan riskera att få minoxidil i systemet. Inte för att det är farligt, men störr chans till bieffekter.
Citera
2021-04-17, 19:20
Medlem
Jag trodde att de små hålen var till för att absorbera Minoxidilen bättre för ännu bättre resultat 😅
Citera
2021-04-18, 19:38
Medlem
Citat:

Verkar som Fungoral på svenska apotek är på 2%! Skulle du rekommendera den då trots att den kanske inte är lika kemikaliefri som Regenepure?
Citera
2021-04-18, 23:03
Citat:
Verkar som Fungoral på svenska apotek är på 2%! Skulle du rekommendera den då trots att den kanske inte är lika kemikaliefri som Regenepure?

Ja, eftersom den har 2%, men bara en gång i veckan för att det är så kasst schampo.
Citera
2021-04-25, 13:27
Medlem
Citat:

Tack för att du delar med dig med tips för någon som precis börjat läsa på vad man kan göra. Är 23 år och känner mig inte riktigt redo att tappa håret än. Köper nog detta schampo. Du rekommenderar 3ggr i veckan men vad gör du övriga dagar, tvättar du inte håret alls eller kör du vanligt schampo? Samt har du rekommendation på balsam med?

Något att tänka på när det kommer till övriga hårprodukter typ vax?

Fick även Finasteride utskrivet som jag kommer prova med 1 gång var tredje dag. Frågade samtidigt läkarn (KRY) om att kombinera med minoxidil men fick svaret "för mycket biverkningar". Åsikt om det? Börja med finasteride bara i 3 månader och utvärdera eller ska ja köra på med minoxidil direkt också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in