Citat:
Ursprungligen postat av
Ace112
Fungoral på 1 % har dom. Kanske räcker med den...
Vilken dermaroller kör du? 0,5mm? Står att allt över det medför större risker för inflammation mm
Till sist, vilken olivolja köper du eller hur gör du den, för hårbotten?
Ska du köpa på apoteket så är det 2 % som gäller där, och använda det bara en gång i veckan, inget annat.
Håller du dig till 1% så är det bättre att använda schampo utan silikon, kemikalier och sulfater. Schampon från apotek är i övrigt riktigt dåliga schampon.
Som sagt, regenepure DR finns att köpa på nätet, amazon typ. Väldigt bra schampo och innehållet 1% ketokonazol. Använd 5 min 3 ggr i veckan. Använd alltid balsam efter.
Olivolja köper jag extra Virgin, nåt billigt och blandar med kokosolja 50/50 sedan häller jag i lite castorolja, kanske 5-10%. Blandar och har i en droplet som jag använder kanske 2-3 fulla pipetter, alltså 2-3 ml innan schamponering i 30 min som kur.
Sedan kanske en halv ml efter behandling för att mjuka upp.
Dermaroller använder jag mest 1,5 mm en gång i veckan. Ibland 0,5 varannan gång. Av och till tar jag en paus på nån vecka för att låta hårbotten vila. Ingen minoxidil 24 timmar efter.
Brukar ha minoxidil nån timme innan, har i olja, sedan tvättar jag det med regenepure innan dermaroller. Sedan lite olja efter dermaroller och hoppar över minoxidil dagen efter på morgonen men använder det på kvällen dagen efter. Det gör jag varje lördag som rutin.