Citat:
Ursprungligen postat av
KneeTop
Jag har hört från säkra källor att kvinnor och långhåriga hårdrockare har urin i sitt hår. varje kväll så tömmer dom över dagens urin i håret.
Kanske därför dom har sitt svall.
Det är inte en ren fejk som många tror, det finns faktiskt dom som urinbehandlar sitt hår, det skall sitta i några timmar eller hela natten.
Någon var även ute på youtube med denna metod.
Jag tror inte det fungerar. Mitt problem med håravfall beror troligen inte på DHT utan mer på att när jag var 16 år blev det en underlig mjällbildning som jag kämpat med alla dessa år. Ibland torra mjäll men mest feta mjäll som liksom sätter sig som en massa över hårbotten och när ett hårstrå faller kan efter viloperioden inte det nya fina hårstrået tränga fram från hårfollikeln. Jag har också haft klåda. Visst man kan tvätta håret var 3:e dag men då blir hårbotten urtorkad istället.
Nu tar jag istället ricinolja på kvällen och på morgonen ett hårvatten med sprit som ökar cirkulationen.
Men jag har inga bra tips för övrigt.
Just när man tar naglarna till hjälp för att riva bort döda hudceller i hårbotten då är det något som inte fungerar. A och O är att hårbotten är smidig för att håret skall kunna växa.
Nu finns det säkert håravfall som är annorlunda där även DHT spelar en stor roll, då är det säkert inte ihopklossade mjäll som är problemet och jag har inga bra tips.
Massage morgon och kväll och kallvattenbehandlingar, kanske kan det motverka det manliga håravfallet, men inte helt lösa problemen.