Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag har funderat på det här många gånger.
Dels kan jag tänka att JG är färgad av sitt "amerikanska" synsätt på hur rättvisan går till. Vilka befogenheter polisen har och hur utredningar går till. Oundvikligt tror jag, då även vi i Sverige blir ganska påverkade av det både via media, filmer men också via Youtube.
Dels kan jag också tänka mig att SD som vän till JG, inte har uttrryckt hat mot Lena, utan tvärtom pratat om Lena som en vän, men som fd älskarinna. Säkert har SD uttryckt hur "sjukt" Lena betett sig mot både honom och HD.
HD har alltså utmålats till ett offer för Lena, min tolkning och fundering. Offer för Lenas stalking och påträngande sätt. HD och JG har efter att otroheten uppdagats utökat sitt förtroende för varandra och JG har fått höra HDs verkliga hat mot Lena.
Sist men inte minst, tänker jag att JG faktiskt visat en enorm lojalitet mot SD. Den lojalitet som SD spelat på. Det är SDs instrument, JGs känslighet och lojalitet. Den är starkare gentemot SD än mot HD.
Faktiskt kan jag inte riktigt förstå varför man inte gjorde en husrannsakan av HDs hus, då Lenas försvinnande räknades som människorov. Kanske inte så att man skulle i första hand misstänka henne direkt som den skyldige till det, men för att hon var fd med SD och det ganska tidigt framgick att det fanns konflikter mellan HD och Lena. Och alldeles särskilt som att JG faktiskt påtalade det konstiga i att inte HDs hus kollades.
Ja du, det är den stora frågan.
JG känns som ett nervvrak, vilket han säker togs för, men blev inte riktigt lyssnad på.
"Jag känner alla inblandade" redan där, borde det kollats upp närmre, vad han menade med det.
Jag antar att det är precis som med mobbning, att SD är självutsedd ledare, JG beundrar honom, tror han är förälskad i honom, HD och company tycker det är praktiskt med SDs sätt att fixa till saker, han pratar omkull folk, någon vän till honom sa i förhören (fritt tolkat) någonting om att SD påstår att det är två onsdagar i en vecka, så tror man honom tillslut. Han har den förmågan.
Det har vi sett bevis på.
HD vet hur han fungerar och känner sig trygg med sin otrohetsaffär, sålänge hon meddelar SD att det är "bara vänskap". Det tror SD på, blint. Bokstavligt.
Måste varit jobbigt att läsa FUPen och inse hur fel han har haft, fast det tänker han väl bort som att förhörsledarna har missförstått.
HD är inte rädd för SD.
SD försöker kasta strålkastarna mot HD under förhören. Har hon ens reagerat på det?
Tror att Soa och HD samt SD räknar med ett härligt skadestånd för allt "lidande" SD fått utstå.
Jag hoppas att Sillen pratar och att hovrätten ser förbi de fåniga påståenden av tvivel som försvararna lägger fram.