2021-04-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bortom det LW säger så är det HD han relaterar till ang sina sympatier vid skilsmässan.

Han identifierar sig med henne som offer för otrohet och startar sin skeva religiösa rangordning om synder.

Det blir enhälligt fattat beslut om vem som är syndabock och det är HDs beslut att tysta ner otroheten utåt.
Hon vill tona ner det hela och LW får förhållningsregler. Hon vill inte att det ska framkomma i geocachingvärlden vilket även nämns av HDs chef och HDs kollega och väninna CH (förutom LW själv).

JG ingår i en sorts tystnadspakt och ända bort i slutet på april spyr han galla över LW för att hålla med HD.

SD har givetvis vinstvinning, avnjuter partitagandet och lyder inför HD.
... Fast fejkat eftersom han öppnar nya kanaler allt eftersom HD blockerar LW och upptäcker fortsatt kontakt - samt startar sitt militant RT mot LW.

Nu rullar det mot det jag finner intressant relaterat till motiv och att tysta ner otroheten och att LW inte får avslöja nåt inför HD enligt SDs paranoida beteende.

JG får veta av HD att SD fortsatt kontakten med LW:

"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."

Sen påstår JG följande i förhör 19 maj:

"J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror J har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta."

A) Om nu HD jiddrar med SD om förtroendebrist och döljer sin egen sexuella relation, och om nu B) SD är hysterisk över att dölja LW fram till mordet:

Vad är det som just JG vet?
Här verkar ju alla spela ut korten och alliera sig lite kors och tvärs.

HD uppger inte nån mer kontakt med LW förutom att hon blir irriterad då HD ska flytta 60 m från henne samt när HD initierar cachekrig.
De ses i ett kort möte på lakritseventetet när JS är med.

Jag kan inte se att JS heller nämner nåt om nån mer kontakt och där hade väl HD vräkt ut sin avsky om nån hotbild tornat upp sig.

Såtillvida det inte har funnits i raderat dygn efter mållganhelgen eller raderade dygn 14-16 maj.

För JG pratar om närtid när HD påstår att LW hotat henne.
Om det nu ens är sant och inte nåt hon hittat på, hon är inte den mest trovärdiga..

Läggas till detta kan väl vara JGs konstiga samtal till polis den 18e då han är orolig, frågar om "kroppen" och diskuterar frånvaro av avspärrningsband vid HDs lgh eller hur det nu var.

Hade inte JG försökt göra nån slags avbön till NW efter mordet (som förståeligt nog inte accepterade den)?

Var det nån slags pollett som föll ner för JG att allt inte var så svart eller vitt kanske.
Citera
2021-04-24, 16:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hade inte JG försökt göra nån slags avbön till NW efter mordet (som förståeligt nog inte accepterade den)?

Var det nån slags pollett som föll ner för JG att allt inte var så svart eller vitt kanske.

Han beklagade sorgen till NW.
Han gjorde inte avbön på något sätt.
Citera
2021-04-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han beklagade sorgen till NW.
Han gjorde inte avbön på något sätt.

Jaså . Någon skrev i tråden något om att JG försökt be LWs barn om ursäkt för hur illa han behandlat LW den sista tiden, men att ursäkten inte accepterades.
Något du känner till?
Citera
2021-04-24, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:

Jupp.
Hela bilden indikerar dåligt samvete, att han kanske varit med lite väl mycket och eldat i brasan?

Att han vet mer om hatet än han vill tillkännage?

Avbön till NW, helt irrationellt beteende, ber dem kolla efter en kropp hemma hos HD, är speedad som en iller.

Tror inte på involverad men han ser kanske en sammantagen bild som troligen inte är jättebra och har dåligt samvete relaterat till sig själv.

Han har ju även gjort en konstig förfrågan till L*ennart rent tidsmässigt och att inte berätta att hon var försvunnen.
Förutom att han inte har kontakt annars med honom el hur det nu var.
Har inte citat tillgängligt.
Senast redigerad av develi 2021-04-24 kl. 16:47.
Citera
2021-04-24, 16:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är polisiärt uppklarat. Fanskapet ska bara bli dömd också. Risken finns att en fullfjädrad mördare går fri.
... Polisiärt uppklarat inför aktuell rättegång.

Polisiärt aldrig uppklarat utifrån en arkiverande synvinkel (ingen preskription).
En friande dom kan ju även bero på bristande bevisning likaväl som otillräcklig grund att hålla någon häktad.

Om ny bevisning tillkommer, om även andra är involverade, kan ju alltid nytt åtal väckas.

Kampen för LWs upprättelse fortgår är sensmoralen.
Citera
2021-04-24, 17:03
Medlem
Citat:

Polisiärt aldrig uppklarat utifrån en arkiverande synvinkel (ingen preskription).
En friande dom kan ju även bero på bristande bevisning likaväl som otillräcklig grund att hålla någon häktad.

Om ny bevisning tillkommer, om även andra är involverade, kan ju alltid nytt åtal väckas.

Nu ska vi inte prata om petitesser. Ett helt samhälle vet vem som mördade LW. Han kommer aldrig bli fri från stämpeln hur frikänd han än blir. No way. Det finns inte EN polis i Örebro som tror att SD är oskyldig. Inte EN. Men visst - strikt juridiskt så...
Citera
2021-04-24, 17:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jaså . Någon skrev i tråden något om att JG försökt be LWs barn om ursäkt för hur illa han behandlat LW den sista tiden, men att ursäkten inte accepterades.
Något du känner till?

Nej. Han beklagade som sagt sorgen. Han skrev att han var en vän till Lena NW svarade med att han inte tyckte att JG varit någon vän till Lena. JG beklagade då att han kontaktat NW.
Citera
2021-04-24, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu ska vi inte prata om petitesser. Ett helt samhälle vet vem som mördade LW. Han kommer aldrig bli fri från stämpeln hur frikänd han än blir. No way. Det finns inte EN polis i Örebro som tror att SD är oskyldig. Inte EN. Men visst - strikt juridiskt så...
Petitesser?!
Men visst... strikt juridisk så..

Det lär vars viktigare med juridik än vad folk tror och tycker - för att mördarhelvetet ska inom lås och bom och inte glida runt i samhället, låtsas som det regnar och vara allmänt arrogant.

Jag skriver att ingen jävel ska gå och känna sig trygg vid en ev friande dom och om nån mer är involverad och ny bevisning tillkommer så kan nytt åtal väckas efter denna rättegång.

Jag skriver att kampen för rättvisa, sanning och upprättelse kommer att fortgå.

För Lenas skull. För hennes barns skull.
Senast redigerad av develi 2021-04-24 kl. 17:27.
Citera
2021-04-24, 17:32
Medlem
Citat:
Petitesser?!
Men visst... strikt juridisk så..

Det lär vars viktigare med juridik än vad folk tror och tycker - för att mördarhelvetet ska inom lås och bom och inte glida runt i samhället, låtsas som det regnar och vara allmänt arrogant.

Jag skriver att ingen jävel ska gå och känna sig trygg vid en ev friande dom och om nån mer är involverad och ny bevisning tillkommer så kan nytt åtal väckas efter denna rättegång.

Jag skriver att kampen för rättvisa, sanning och upprättelse kommer att fortgå.

För Lenas skull. För hennes barns skull.
Du misstolkar mig. Jag vill precis lika gärna som du att han hamnar inom lås och bom. Jag besvarade frågan om mordet skulle vara ouppklarat. Och det är det inte. Nu väntar en juridiskt hållbar fällande dom - och jag är inte religiös men jag ber till nån däruppe att skipa rättvisa nu.
Citera
2021-04-24, 17:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. Han beklagade som sagt sorgen. Han skrev att han var en vän till Lena NW svarade med att han inte tyckte att JG varit någon vän till Lena. JG beklagade då att han kontaktat NW.
JG till NW:

"Och du har rätt. Jag vände ryggen till en vän, som satt sin tillit I mig. Ett riktigt dåligt val av mig. Finns Ingen ursäkt. Något som Jag får stå för. Och jag accepterar din dom. Du har rätt."
Citera
2021-04-24, 17:37
Medlem
Citat:

SD brukar aldrig kunna vara tyst särskilt länge. Har han gjort något så bubblar det i honom att få berätta.
Om så bara för 1 person.
Som med Emil och det äckliga kaffet.

Även om det skulle bli så att han kommer få fira sin födelsedag som en fri man så kommer en dag då han kommer glappa.

Blir han frikänd skulle jag vara nervös om jag var HD. Att han kom undan med det en gång kanske ger storhetsvansinne.
Vem vet vad han blandar i hennes kaffe när han tröttnar.
Citera
2021-04-24, 17:39
Medlem
Citat:

Han var ju ingen vän till LW.
Det var ju tyvärr fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in