2021-04-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Polisiärt uppklarat inför aktuell rättegång.

Polisiärt aldrig uppklarat utifrån en arkiverande synvinkel (ingen preskription).
En friande dom kan ju även bero på bristande bevisning likaväl som otillräcklig grund att hålla någon häktad.

Om ny bevisning tillkommer, om även andra är involverade, kan ju alltid nytt åtal väckas.

Kampen för LWs upprättelse fortgår är sensmoralen.
Palme mordet täknades väl som polisiärt uppklarat under många år trots att cp blev frikänd. Nu täknas det som polisiärt uppklarat med skandiamannen som utpeka
Citera
2021-04-24, 17:48
Medlem
Citat:
JG till NW:

"Och du har rätt. Jag vände ryggen till en vän, som satt sin tillit I mig. Ett riktigt dåligt val av mig. Finns Ingen ursäkt. Något som Jag får stå för. Och jag accepterar din dom. Du har rätt."

Haha bra, då kan vi hoppas vi sett det sista av hataren och lögnaren smokis 😁😁

JG är bra på att lägga sig platt, karln har ingen som helst ryggrad.
Kan inte tro någon vill vara vän med honom när alla sett hur han behandlade sin vän LW.
Vet att de flesta vänt honom ryggen då han inte släpper sin dyrkan och kärlek av Sd.
Citera
2021-04-24, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
SD brukar aldrig kunna vara tyst särskilt länge. Har han gjort något så bubblar det i honom att få berätta.
Om så bara för 1 person.
Som med Emil och det äckliga kaffet.

Även om det skulle bli så att han kommer få fira sin födelsedag som en fri man så kommer en dag då han kommer glappa.

Blir han frikänd skulle jag vara nervös om jag var HD. Att han kom undan med det en gång kanske ger storhetsvansinne.
Vem vet vad han blandar i hennes kaffe när han tröttnar.
Ja, han kanske tröttnar på hennes brist på tillit och att bedriva växelvård på hotell och tråna om hennes gunst och glo på en tom sänghalva.

Speciellt om hon dumpar honom vid fällande dom. Hon har ju uttryckt att det vore skönt om han blir häktad.

Det rådde meningsskiljaktigheter, det var saker som skulle ordnas upp, brist på förtroende och LW var ju som en spärrballong för kärleken.

... Men de älskade ju varann fortfarande, hon var kär i SD trots beslut om skilsmässa.

Så jag tror nog drömkvinnan gör sitt slutgiltiga val efter HovR. Hon ville ju ändå skiljas för att byta vigseldatum och prost så den delen är väl inte värst problematisk rent pappersmässigt.
Sen kan de väl åka på en ny resa för att fira halva livet ihop framöver, en rejäl nystart denna gång utan irritationsmoment.

Typ.
Senast redigerad av develi 2021-04-24 kl. 18:10.
Citera
2021-04-24, 17:51
Medlem
Citat:
JG till NW:

"Och du har rätt. Jag vände ryggen till en vän, som satt sin tillit I mig. Ett riktigt dåligt val av mig. Finns Ingen ursäkt. Något som Jag får stå för. Och jag accepterar din dom. Du har rätt."

Sant och iaf ärligt.
Det JGkan göra nu, för LG och för hennes barn och föräldrar, är att säga ALLT han vet. Visst ska han förhöras i HR?

Jerry om du läser det här; de som känner dig uppfattar dig som en bra man.

Berätta för polis och åklagare om det är något du vet eller misstänker som du inte sagt.

(De vänner som drog till Norge när hon fortfarande var försvunnen kan jag också tycka visade på lite brist på lojalitet som inte stannade och letade. Men det kanske bara är jag...)
Citera
2021-04-24, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Palme mordet täknades väl som polisiärt uppklarat under många år trots att cp blev frikänd. Nu täknas det som polisiärt uppklarat med skandiamannen som utpeka
Du menar att vi kan peka ut HD rent random om hon dör?
Hon har ju också ingått i utredningen som suspekt.
Citera
2021-04-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sant och iaf ärligt.
Det JGkan göra nu, för LG och för hennes barn och föräldrar, är att säga ALLT han vet. Visst ska han förhöras i HR?

Jerry om du läser det här; de som känner dig uppfattar dig som en bra man.

Berätta för polis och åklagare om det är något du vet eller misstänker som du inte sagt.

(De vänner som drog till Norge när hon fortfarande var försvunnen kan jag också tycka visade på lite brist på lojalitet som inte stannade och letade. Men det kanske bara är jag...)
Nej, han slka inte höras, om inte domaren har någon kompletterande fråga
Citera
2021-04-24, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Kan inte tro någon vill vara vän med honom när alla sett hur han behandlade sin vän LW.
Vet att de flesta vänt honom ryggen då han inte släpper sin dyrkan och kärlek av Sd.
Här gjorde han helt rätt, NWs respons är dock fullt begripligt.
För JG är som en dallrig aladåb.

Har lust att skaka om karln som försöker upprätta rätteviseepos men som spretar år alla håll.

Han skulle kunna göra mer och slippa dåligt samvete.
Varför är det så viktig att fortsätta ränna runt med de här två psykfallen?
Han lär väl ha läst FUP och sett galenskapen i en sammantagen bild likaväl som andra.

Han har visioner om samhälleliga insatser och vill gripa in här och där som nån riddare med civilkurage.
Det vore en heroisk insats om han slutade bete sig som om han vore kissnödig och inte vet vet vilket ben han ska stå på.
Citera
2021-04-24, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
4 nov 2016, kl. 01:17:09

SD: idag behöver du inte ljuga. Ser du inte ligger sked med någon och har fingrar innanför byxlinningen.

BILD

LW: Du smyger utanför mitt fönster?!

https://www.bildtagg.se/bild/bgbvrhs6vy6t8deobapjoyrm

Ja, det här är i samband med anmälningen om ofredande.
Väldigt obehagligt sätt att hot på. Visar att han har superkoll på henne.

Även här finns ju subtila hot:

"Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger, totalt.
Kan inte fatta att du klart att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen
"
//

"Hoppas du förstår att det är du som
gjort fel. Jag som blivit besviken o h
backat till det. Innan du sedan
började, Inte uttala, men tala om hot.
Du har all skuld. Du får hitta en smart
lösning.
Och du är inte bara själv här. Du är
även ensam. Ingen vare sig kan eller
vill hjälpa dig.
"

Kombinationen med att SD anser att Lena har ljugit (om sin relation med MgL) visar ju helt klart att det handlar om svartsjuka. Även att det handlar om kontroll. Stalking och hot på ett väldigt utstuderat sätt genom att fota genom fönstret och samtidigt visa att han vet exakt var hon är, vad hon gör och vem hon är med. Varenda andetag...

Det här är ett så obehagligt beteende att man inte kan bortse från att det har med mordet att göra.

Jag tror inte en sekund på att det är HD som är den som sätter mordet i verket. llt det här sjuka sättet att bevaka andra, även Lenas vänner visar vilken kaliber han har.

Jag tror inte alls att det är HD som uppmanar SD att ta livet av henne och barnen, utan det är SD som har den här kalibern. Det är hans sätt att lösa problem, och inte för at hjälpa HD.

Allt handlar om att lätta på "trycket" i honom själv.
Ett mycket stört beteende.

Minns att även FR upplevde ett stort obehag med ett liknande beteende från SD när han skickade en bild till FR när han stod utanför hans bostad.

Har andra råkat ut för stalkingbeteende från SD tro, förutom Lena, väninnan och FR?

Effektivt sätt att hota på.
SD kallar det hans vanliga sätt att hälsa, haha.
Citera
2021-04-24, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det här är i samband med anmälningen om ofredande.
Väldigt obehagligt sätt att hot på. Visar att han har superkoll på henne.

Även här finns ju subtila hot:

"Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger, totalt.
Kan inte fatta att du klart att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen
"
//

"Hoppas du förstår att det är du som
gjort fel. Jag som blivit besviken o h
backat till det. Innan du sedan
började, Inte uttala, men tala om hot.
Du har all skuld. Du får hitta en smart
lösning.
Och du är inte bara själv här. Du är
även ensam. Ingen vare sig kan eller
vill hjälpa dig.
"

Kombinationen med att SD anser att Lena har ljugit (om sin relation med MgL) visar ju helt klart att det handlar om svartsjuka. Även att det handlar om kontroll. Stalking och hot på ett väldigt utstuderat sätt genom att fota genom fönstret och samtidigt visa att han vet exakt var hon är, vad hon gör och vem hon är med. Varenda andetag...

Det här är ett så obehagligt beteende att man inte kan bortse från att det har med mordet att göra.

Jag tror inte en sekund på att det är HD som är den som sätter mordet i verket. llt det här sjuka sättet att bevaka andra, även Lenas vänner visar vilken kaliber han har.

Jag tror inte alls att det är HD som uppmanar SD att ta livet av henne och barnen, utan det är SD som har den här kalibern. Det är hans sätt att lösa problem, och inte för at hjälpa HD.

Allt handlar om att lätta på "trycket" i honom själv.
Ett mycket stört beteende.

Minns att även FR upplevde ett stort obehag med ett liknande beteende från SD när han skickade en bild till FR när han stod utanför hans bostad.

Har andra råkat ut för stalkingbeteende från SD tro, förutom Lena, väninnan och FR?

Effektivt sätt att hota på.
SD kallar det hans vanliga sätt att hälsa, haha.
Makt och kontroll är det centrala vi stalking.
För att skapa rädsla och otrygghet.

Rimmar med SD som extremt kontrollfreak och sitt RT.

Såtillvida det inte är en kärlekskrank skev jävel som sen upplever sig kränkt (erotomania)
Citat:
Mycket kan man tillskriva SD och att han har en sjuk form av problemlösning är det väl ingen som betvivlar...

Men här ignoreras det allvarliga riskfaktorer vid postpartum depression och likaså HDs önskan att dö i nästa skov. Det är risk för att skada barnet och hon beskrivs att inte anknyta.

Ett vittne nämner även psykos och HD har själv ett enda blurr minnesesmässigt från sina depressioner. Ett tecken i sig att vara kognitivt påverkad.
Det finns även risk att begå mfs (maternal filicide suicide).

Det är mer än troligt att HD önskar att han tar livet av henne som så allvarligt deprimerad och att han är bekymrad att hon ska ta bilen vittnar en kollega om och TB beskriver att han är bekymrad att hon ska ta livet av sig.

Åk: Men det fanns tankar från bådas sidor?
H: Ja. "
Senast redigerad av develi 2021-04-24 kl. 19:07.
Citera
2021-04-24, 18:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
JG till NW:

Källa? Du klipper och klistrar huller om buller men lämnar aldrig någon källa.
Citera
2021-04-24, 19:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Källa? Du klipper och klistrar huller om buller men lämnar aldrig någon källa.
Svarar varje gång om nån frågar de gånger jag inte citerar.

Varsågod, akt.bil. 150.
Citera
2021-04-24, 19:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

En vän som vågar säga sanningen och låta någon ta konsekvenser för sina handlingar är en riktig vän. Om LW tagit till sig vad JG sa till henne så kanske hon kunnat känna verklig ånger och bett om förlåtelse, ändrat beteende.
Men istället lyssnade hon på sina fega "vänner" som höll med henne i hennes försvarstal att allt var SDs fel och att hon inte hade någon skuld eller ansvar för vad de gjort. Att hon inte behövde ändra beteende eftersom hon inte gjort något fel.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-24 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in