2021-04-24, 02:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad står det längst ned?: ” Fö prom till lillån i kväll”?
Invit till promenad kanske. Ett ord som återkommer i dialogerna.
Citera
2021-04-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Invit till promenad kanske. Ett ord som återkommer i dialogerna.

Jo låter ju som det. Men specifikt ”Lillån”, vad kan avses? Om det nu står så.

Har inte bästa fup-kollen.
Citera
2021-04-24, 02:42
Medlem
develis avatar
Här har det nog gått att få fram alla tel.nr HD ringt från och som gett vägledning kring vart hon befann sig då hon ringde till JS och påstod hon var vid polisstationen eller hur det nu var om att de hittat LW.

... Versus varianten om att passera BP med sin far..som inte såg ett dugg av avspärrningar, inte pratade med HD om ämnet och sen fått veta det via media.

... Versus SDs påstående till JO om att en polis sagt det till HD..

... Versus HDs påståenden i förhör.

MT:
"M och Hanna hade regelbunden kontakt under hennes sjukskrivning. Vid samtliga tillfällen ringde Hanna från olika telefonnummer, då polisen hade hennes telefon."
Citera
2021-04-24, 02:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter lite som pöbelmentalitet gällande hur man dömer. Knappast objektivt.

Precis som här alltså.
Citera
2021-04-24, 02:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo låter ju som det. Men specifikt ”Lillån”, vad kan avses? Om det nu står så.

Har inte bästa fup-kollen.
Nåt sånt här I guess:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lill%C3%A5n,_%C3%96rebro
Citera
2021-04-24, 02:56
Medlem
Citat:
Nåt sånt här I guess:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lill%C3%A5n,_%C3%96rebro

Ja tydligen finns det en Lillå.

Kanske man borde dragga efter mordvapen i den? Ligger den långt från BP?
Citera
2021-04-24, 02:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag har funderat på varför han inte ringde henne. Visst, han är ingen Einstein. Men han borde väl ha insett att det skulle se konstigt ut i efterhand och att han skulle få frågor om varför.

Om han förstört hennes mobiltelefon och kastat den så varför inte ringa den?
Knappast känslomässigt svårt, han verkar ju inte vara särskilt bekymrad över hennes frånfälle, hade inte tid att sörja eller vad han sa.

Kanske för att de inte brukade ringa utan skriva till varandra? Det här är inte 1800-talet. Det finns olika sätt att kommunicera nu.

Hon brukade skriva till honom 24/7 så när hon inte svarade honom förstod han att hon inte kunde svara och att det inte var någon idé att ringa?
Citera
2021-04-24, 03:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kanske för att de inte brukade ringa utan skriva till varandra? Det här är inte 1800-talet. Det finns olika sätt att kommunicera nu.

Hon brukade skriva till honom 24/7 så när hon inte svarade honom förstod han att hon inte kunde svara och att det inte var någon idé att ringa?
Och din anledning till att hitta ursäkter för den misstänkte mördaren är?

Att han går ner till noll och inte rör en fena är mer än suspekt, det borde även du kunna räkna ut med tanke på deras ömsesidiga täta kontakt i åratal.
Om hon totalt tystnar borde han i högsta grad reagera och agera.
Citera
2021-04-24, 03:26
Medlem
Citat:
En socialt konstig psykopat som har en svaghet i att han genomskådas.

Har redan extraherat vad kollegorna säger om honom i ett annat inlägg som jag grävde fram.

Varsågod. En kollegial personbeskrivning.

Så varma referenser, bra att ha för SD om han söker nytt jobb...

Värt att nämna är också massa prat om porr, misstankar från en kollega om han skulle kunna vara inblandad i interna stölder i 10-miljonersklassen osv osv.

Intressant ändå att ett litet fåtal ändå verkar ha fallit för hans lovebombing och skickar tex stöttande ord efter att misstankarna just blivit kända (C på Thyréns) och pratar med värme om honom i förhör och uttrycker skuld för att ens ha tänkt tanken att han faktiskt kan vara skyldig.

Typiskt SD också att han var tvungen att berätta för kaffeexperimentet för nån. Han var för ställt över sin fiffighet för att låta det vara eller delat (skade)glädjen med nån utanför jobbet.
Kanske kände han att E uppfattade honom som creepy och njöt av att sprida lite obehag.

Undrar vad mer han inte kommer kunna hålla tyst om hur länge som helst....
Citera
2021-04-24, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Mm så var det nog absolut Smokey. 👍
Citera
2021-04-24, 06:06
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Haha låter ju helsnurrigt!
Vem hade skickat vaktis att plocka JG vid porten? ÅH?
VIP treatment eller skademinimering....

Var de rädda att han skulle lalla omkring och prata med folk eller var han försenad tro (jag gissar på det sista)

Vid ytterdörren var det kö och JG tyckte troligen att han i form av vittne skulle få tränga sig i kön och slippa gå genom säkerhetskontrollen. Därav fick han lite "bevakning".
Han var nog lite rädd för att träffa på bekanta också, han hade luva uppdragen över huvudet.
Citera
2021-04-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Stort tack för svar!

(Och det där med detaljer: när man läst och lyssnat på förhör där ”vet ej, minns inte, har glömt, kommer inte ihåg, osäker” är så att säga ryggraden i svaren, så blir man nästan förvånad när någon kommer ihåg något överhuvudtaget.
Det finns så klart undantag, FR, Ju**t, ”Greven” och några till, men centralgestalterna i hela fallet har väldigt selektivt minne.)

Anledningen till att jag stirrade på dessa 2 personer utanför planket var att jag först trodde de hade gjort inbrott och skulle ta denna märkliga väg. Då jag aldrig sett någon utanför planket memorerade jag mannens utstyrsel: Brun mockarock med kragen uppvikt och han var mörkhårig), svarta byxor med grå toning och slag, lackskor (ja de syntes), svarta skinnhandskar (såg ut som de hade söm på fingrarna. Hon hade en speciell ljusblå jacka med olika typer av streck i olika nyanser av blått, mörkblå byxor med slag, gymnastikskor (kan ha varit mer vita än svarta är inte säker), hennes hår (c:a 20 cm) hängde ned mot motorvägen medan huvudet var kvar på insidan.
Som du förstår Studebaker så orkar man inte svara hela tiden på sådant jag redan skrivit. Speciellt när man ifrågasätter min person! Jag skulle i sådana fall begå mened och vad det innebär verkar en del ha det svårt med att förstå. Till korkskallarna: Konsekvensen av att begå mened är fängelse. Sluta nu med era spekulationer om min person. Ägna er åt Hovrätten istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in