2021-04-23, 20:47
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu snackar du mot dig själv.

Först skriver du att "Mäklaren har haft ett skrivuppdrag helt utan mäklaransvar" o sedan "helt riktigt friskrivit sig från detta i köpeavtalet".

Av vilken anledning friskriver sig Dietz då om han är helt utan mäklaransvar!

Svaret är givetvis att han inte tagit ansvar o fullgjort sitt skrivaruppdrag o inser tidigt att detta inte kommer att se bra ut.

Att hjälpa syrrans kompis Ebba att tillskansa sig Esbjörns fastighet "fast han är lite egen" ligger inte högt på meritlistan.

Då är det roligare med en damage-control artikel där Dietz fräser fram mellan kobbarna o bedyrar hur seriös han är.

Jag har full förståelse för att du försöker styra tråden i bekvämare riktning. Men allt som händer fram tills Ebba får Esbjörns signatur på papper är en del av förklaringen att det senare går snett.

Hade hon verkligen gjort allt rätt hade denna tråd varit över på en mkt kort tid.

Nej jag gör ju inte det.
Det är ett juridiskt dokument där man friskriver sig från mäklaransvar, då han inte varit mäklare utan endast utför ett skrivuppdrag.
Nej inte ens Esbjörn själv har till tingsrätten erinrat något om själva köpeavtalet.
Vad han anför är att han har lindrig kognitiv nedsättning och därför ska köpet hävas.
Den som försöker styra tråden mot något som saknar relevans är väl du?
2021-04-23, 21:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Expressen delar även TV-inslaget som Marcus Oscarsson satte ihop till Nyhetsmorgon där det tydligt framgår att Esbjörn är fullt klar i huvudet och ingen stackars förvirrad åldring.

https://www.expressen.se/dinapengar/ebba-busch-kallad-till-polisforhor/

Jag skulle nog påstå att det är lite av ketchupeffekt i detta nu, det som bara har skrivits i denna tråden så här långt kommer att publiceras av media fram till eventuella rättegångar.

Det kommer inte att gynna vare sig Binninge eller Esbjörn, det är helt säkert. Vi får se om Pernroth Lüllmaa och Majkgård kommer att nå till löpsedlarna också. Majkgård gör det definitivt när hon sätter sig på en offentlig rättegång och kommer att bli förhörd om sina tidigare arv och Esbjörns liv och leverne på Odalgården.

Får inte Brännström ha ensamrätten längre?
Expressen har tydligen varit tvungna att förse honom med en fakta kontrollant!
2021-04-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror iofs att de frireligösa är den mest stabila komponenten bland KD:s väljare. Konservativa väljare som röstade på KD därför att de inte gillade Reinfeldts nyliberalism har återvänt till M.
De frireligiösa minns kanske till och med tiden innan SD kom in i riksdagen och blev massmedias nya hackkyckling. Innan dess var det KD som ständigt hatades. Deras ledare luktade bajs och väljarna var lågintelligenta bondtölpar värda varje journalists förakt. Gillade man inte att homosexuella par skulle adoptera barn från Afrika så skulle man rullas i tjära och fjäder eller något sådant.

Lågintelligenta bondtölpar må de vara, men likväl strävsamma människor som inte lämnar ifrån sig sitt hus när förra ägaren bankar på dörren. Var gillar de svaga ledare? I Knutby?

Misstänker att Ebba är mer representativ för de frireligiösa än du och jag.
2021-04-23, 21:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Men Juholt är det enda fall vi känner till. En gång på mer än 100 partiledarår (i riksdagspartierna).

Jaha ja han också?
Tänkte mest på Mona Sahlin jag som aldrig blev något...
Senast redigerad av nova68 2021-04-23 kl. 21:26.
2021-04-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
här är Anticimex besiktning av huset

https://docdro.id/rA1KLXE

https://docdro.id/uIMkMuO

Tack för länkarna

Fy fan, en del att ta tag i innan man vill ta in sina små barn i de där husen...

Personligen gillar jag feelingen i äldre hus men det är ju galet mycket jobb att få ordning på det här stället.
2021-04-23, 21:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Tack för länkarna

Fy fan, en del att ta tag i innan man vill ta in sina små barn i de där husen...

Personligen gillar jag feelingen i äldre hus men det är ju galet mycket jobb att få ordning på det här stället.
Japp man borde verkligen fundera på det köpet i synnerhet då sjöutsikten är sagolik enligt vissa
Det skiljer ca 50 år mellan bilderna

https://imgur.com/a/z0SVFic
2021-04-23, 21:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Från Ekot:
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch kommer att delges misstanke om brott, det uppger överåklagare Anders Jakobsson för Ekot.
Han vill inte säga vilken brottsrubricering det kommer handla om.
Han bekräftar också Aftonbladets uppgifter om att Busch är kallad till förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Nu tar du i så du spricker!
Ebba är varken åtalad eller dömd och skulle hon mot förmodan bli det kommer hon ses som en hjältinna som satte ner foten mot en seriestalkande pedofil.
Anders Jakobsson är ingen trovärdig åklagare och absolut inte enheten han sitter på. Su går under öknamnet nedläggningsenheten för att de lägger ner 99,9% av alla anmälningar. Åklagarna på Su ses inte som de vassaste knivarna i lådan utan tvärtom sexköpare och utredare som köper sex mot interninformation.
En skabbig enhet som drivs av socialdemokratisk manipulation.
http://freedom.lege.net/doc/bakom-kulisserna.biz-120180801__wget/www.bakom-kulisserna.biz/news/socialdemokraternas-hemliga-polis/index.html
Undrar vem det är som tar i så den spricker med det utfallet mot någon som bara refererade en mediauppgift.
2021-04-23, 21:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
De frireligiösa minns kanske till och med tiden innan SD kom in i riksdagen och blev massmedias nya hackkyckling. Innan dess var det KD som ständigt hatades. Deras ledare luktade bajs och väljarna var lågintelligenta bondtölpar värda varje journalists förakt. Gillade man inte att homosexuella par skulle adoptera barn från Afrika så skulle man rullas i tjära och fjäder eller något sådant.

Lågintelligenta bondtölpar må de vara, men likväl strävsamma människor som inte lämnar ifrån sig sitt hus när förra ägaren bankar på dörren. Var gillar de svaga ledare? I Knutby?

Ja herregud ändå, man minns till och med när Per Gahrton var Folkpartist 😱
Jösses så gammal man just kände sig!
2021-04-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV

Lite svårt att förstå ditt något förvirrade
inlägg. KD:s förre ledare har ingen mig veterligen sagt han luktar bajs. Lite barnsligt skrivet faktiskt. Inte var de impopulära heller.Göran var tvärtom väldigt omtyckt i alla läger .
Väldigt social och skämtsam.
Och Alf Svensson är nog den mest älskade partiledaren någonsin. Han hade respekt i alla partier och pratade med alla och respekterade alla. Ebba är en modern variant av dem båda och hon är modig och vass,välklädd och väldoftande precis som dina företrädare. Och framför allt har hon varit tydlig med att hon inte tänker fortsätta mobbing mot SD vilket nog är en stor orsak till mediadreven mot henne som pedofilen Binninge lyckats få igång fulmedias allra lägsta journalister till drev.
2021-04-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Får inte Brännström ha ensamrätten längre?
Expressen har tydligen varit tvungna att förse honom med en fakta kontrollant!
Expressen förföljde även Alf Svensson
Påstod han skulle hamna i finkan för sina solstolar. Expressens trovärdighet är inte speciellt hög.
Ebba kan sova gott
https://www.expressen.se/nyheter/alf-svensson-riskerar-fangelse-for-sina-solstolar/
2021-04-23, 22:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Som jag skrev ovan så har Ebba förmodligen rätten på sin sida. Men det som är rätt är inte alltid klokt. Det som väljarna ser är inte en valkyria som modigt kämpar för sin rätt utan en ung, snygg och smart kvinna som ger sig på en värnlös stackars gubbe.
Jaså? Själv är jag jävligt trött på alla offerkoftor som tror att de inte behöver följa samhällets lagar och regler, utan tror att de kan göra som de själva vill. Och ännu värre alla idioter som ska curla gubbdjäveln och lura i honom att han har rätt. Tänk om någon ansvarstagande person kunde förklara för idioten att han inte har någon som helst användning gör kåken, att den bara är ett ok som står och förfaller och att han borde vara glad att någon tar över och renoverar den. Gubbtjyven har inte gjort en släng på kåken de senaste 20 åren, men ändå bölar han om att han ångrar sig. Fy fan vad jag hade skämts om min morfar hade uppträtt så.
2021-04-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Undrar vem det är som tar i så den spricker med det utfallet mot någon som bara refererade en mediauppgift.
Vad bra du säger det hälsa Binninge att det är helt ok att bara referera en mediauppgift

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in