2021-04-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Från Ekot:
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch kommer att delges misstanke om brott, det uppger överåklagare Anders Jakobsson för Ekot.
Han vill inte säga vilken brottsrubricering det kommer handla om.
Han bekräftar också Aftonbladets uppgifter om att Busch är kallad till förhör.
Nu tar du i så du spricker!
Ebba är varken åtalad eller dömd och skulle hon mot förmodan bli det kommer hon ses som en hjältinna som satte ner foten mot en seriestalkande pedofil.
Anders Jakobsson är ingen trovärdig åklagare och absolut inte enheten han sitter på. Su går under öknamnet nedläggningsenheten för att de lägger ner 99,9% av alla anmälningar. Åklagarna på Su ses inte som de vassaste knivarna i lådan utan tvärtom sexköpare och utredare som köper sex mot interninformation.
En skabbig enhet som drivs av socialdemokratisk manipulation.
http://freedom.lege.net/doc/bakom-kulisserna.biz-120180801__wget/www.bakom-kulisserna.biz/news/socialdemokraternas-hemliga-polis/index.html
2021-04-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Nu tar du i så du spricker!
Ebba är varken åtalad eller dömd och skulle hon mot förmodan bli det kommer hon ses som en hjältinna som satte ner foten mot en seriestalkande pedofil.
Anders Jakobsson är ingen trovärdig åklagare och absolut inte enheten han sitter på. Su går under öknamnet nedläggningsenheten för att de lägger ner 99,9% av alla anmälningar. Åklagarna på Su ses inte som de vassaste knivarna i lådan utan tvärtom sexköpare och utredare som köper sex mot interninformation.
En skabbig enhet som drivs av socialdemokratisk manipulation.
http://freedom.lege.net/doc/bakom-kulisserna.biz-120180801__wget/www.bakom-kulisserna.biz/news/socialdemokraternas-hemliga-polis/index.html

Dessutom så sprider det ju kunskap om vad JB är dömd för så det var väl lite klantigt av honom att ens andas om detta.
2021-04-23, 19:53
Medlem
Hade jag varit Ebba skulle jag anmält åklagare Jakobsson för jäv då han varit åklagare på Ekobrott i sin motparts stad
Men det har väl advokat Tomas Olsson luskat fram,eller?

Anders Jakobsson, tidigare chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, tillträdde den 12 september som chef för enheten. Han har tidigare bland annat varit överåklagare på Ekobrottsmyndigheten och chefsåklagare i Västerås.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/aktuellt-pa-aklagarmyndigheten/ny-chef-for-sarskilda-aklagarkammaren/
2021-04-23, 19:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Så är det nog att man inte får bygga något mer på fastigheten utan bara renovera befintligt.
Är husen i så dåligt skick som det snackas om brukar det inte vara nån större grej att få ersätta befintlig bebyggelse med ”likvärdig” (om inte själva husen har nån klassning men det tror jag inte i detta fall). Hävdar EB att husen inte går att rädda pga av mögel och försvagat bjälklag el dyl ska det mycket till innan kommunen åker ut och kontrollerar detta, spec när Sveriges alla tidningar redan skrivit om de ”fallfärdiga” husen.
Så skulle hon vilja bygga nytt i på befintlig grund lär hon nog kunna fixa det gissar jag.

Ja det betvivlar jag inte och att det är i renoveringsbart skick om än det hade varit mycket bättre att bygga nytt det tycker nog många med mig.
men nog är det dåligt skick har du inte sett Anticimex rapport ?
2021-04-23, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det faktum att det finns en partistyrelse innebär inte att partiledaren inte har ett personligt ansvar. Om partiledaren blir en belastning för partiet bör han eller hon stiga åt sidan.

Säg det till Silvio berlusconi. Finns en massa svenska exempel också. Jag föreslår att du vidgar dina vyer genom att googla på ordet "teflonpolitiker".
2021-04-23, 20:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu snackar du mot dig själv.

Först skriver du att "Mäklaren har haft ett skrivuppdrag helt utan mäklaransvar" o sedan "helt riktigt friskrivit sig från detta i köpeavtalet".

Av vilken anledning friskriver sig Dietz då om han är helt utan mäklaransvar!

Svaret är givetvis att han inte tagit ansvar o fullgjort sitt skrivaruppdrag o inser tidigt att detta inte kommer att se bra ut.

Att hjälpa syrrans kompis Ebba att tillskansa sig Esbjörns fastighet "fast han är lite egen" ligger inte högt på meritlistan.

Då är det roligare med en damage-control artikel där Dietz fräser fram mellan kobbarna o bedyrar hur seriös han är.

Jag har full förståelse för att du försöker styra tråden i bekvämare riktning. Men allt som händer fram tills Ebba får Esbjörns signatur på papper är en del av förklaringen att det senare går snett.

Hade hon verkligen gjort allt rätt hade denna tråd varit över på en mkt kort tid.
Du verkar ha ett ont öga till denna person som du ger kopplingar till EB hela tiden
2021-04-23, 20:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Dessutom så sprider det ju kunskap om vad JB är dömd för så det var väl lite klantigt av honom att ens andas om detta.

Han är ju dömd tre gånger, dessutom.
2021-04-23, 20:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Så är det nog att man inte får bygga något mer på fastigheten utan bara renovera befintligt.
Är husen i så dåligt skick som det snackas om brukar det inte vara nån större grej att få ersätta befintlig bebyggelse med ”likvärdig” (om inte själva husen har nån klassning men det tror jag inte i detta fall). Hävdar EB att husen inte går att rädda pga av mögel och försvagat bjälklag el dyl ska det mycket till innan kommunen åker ut och kontrollerar detta, spec när Sveriges alla tidningar redan skrivit om de ”fallfärdiga” husen.
Så skulle hon vilja bygga nytt i på befintlig grund lär hon nog kunna fixa det gissar jag.

här är Anticimex besiktning av huset

https://docdro.id/rA1KLXE

https://docdro.id/uIMkMuO
2021-04-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Not once, but twice but.....jag vet om en sak han dömts för, vad är alla tre??
2021-04-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Åklagare Jakobsson åtalade inte kompisen
Åklagare Krister Pettersson när han utpekade en död man som Palmes mördare.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/overaklagare-utpekandet-av-olof-palmes-mordare-inget-brott/

Binninge är dömd för bestialiska brott
Senast redigerad av Skittapicka 2021-04-23 kl. 20:36.
2021-04-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Åklagare Jakobsson åtalade inte kompisen
Krister Pettersson när han utpekade en död man som Palmes mördare.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/overaklagare-utpekandet-av-olof-palmes-mordare-inget-brott/

Binninge är dömd för bestialiska brott

Skandiamannen pekas ut trots att han inte kan försvara sig.
Binninge är dömd och lever men får inte pekas ut med rena fakta.
2021-04-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Skandiamannen pekas ut trots att han inte kan försvara sig.
Binninge är dömd och lever men får inte pekas ut med rena fakta.
Exakt,något är riktigt fel på dessa åklagarherrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in