2021-04-21, 21:59
Medlem
Sarri är väl ok, men då tänker jag främst på det han gjorde med Napoli, Rodgers... nja...

Potter hade såklart varit intressant men det tror jag är ganska osannolikt, tycker han gjort ett riktigt bra jobb all things considered, problemet för Brighton är att dom inte har en riktigt bra #9, prestationsmässigt tycker jag att dom gör en väldigt bra säsong, resultatmässigt... nja...

Å andra sidan var inte direkt Pochettino någon superetablerade tränare när han kom, men då fanns det nog ett större tålamod, man kunde ge honom lite mer tid, bygga upp något över ett par säsongers tid.
Citera
2021-04-22, 16:41
Medlem
Jag kan inte se varför Nagelsmann skulle vilja ta över Tottenham i dagsläget. Leipzig lär med största sannolikhet spela Champions League igen till hösten och är för tillfället Bayern Münchens största utmanare om Bundesliga, även om man halkat efter nu. Detsamma gäller Brendan Rodgers, som jag annars tror hade kunnat lyfta klubben. Kan inte se varför han skulle lämna Leicester.

Graham Potter har gjort det bra i Brighton, som spelat en rolig fotboll men inte fått resultaten med sig. Jag tror absolut han hade kunnat vara ett bra val med tiden, även om han inte har så mycket erfarenhet från PL. Som någon tidigare nämnde vore det intressant att se vad han kan uträtta med en bredare trupp och bättre spelarmaterial.

Ser gärna att Tottenham plockar in en tränare som är en motpol till Mourinho och hans filosofi. Laget har varit bedrövliga att titta på den här säsongen och det behövs någon som är mer lik Pochettino. Man kan stå ut med förluster och motgångar så länge det finns potential i spelet men när man efter ett mål gjort parkerar bussen mot bottenlag och det slutar 1-1 gång efter gång så förlorar supportrarna och ledningen hoppet.

I den bästa av världar har man tålamod med den nya managern och ger honom tid men det är väl för mycket begärt. Min känsla är att Levy är desperat efter en titel och slutat tänka långsiktigt. Mourinho var en tänkt quickfix som blev platt fall.
Nyckelspelarna har passerat eller närmar sig 30 och Levy vet att det blir svårt att hålla kvar Son och Kane utan ens en cupvinst. Jag kan bara föreställa mig den frustation som dessa två herrar i sina bästa år måste känna över att klubben bara stått och stampat sedan CL-finalen 2019. Om några år hamnar man i ett läge där det blir dags för ombyggnad och ett par mellanår och jag tror inte klubben har några roliga år framför sig, snarare tvärtom. Om Son och Kane sticker har jag full förståelse för det.
Senast redigerad av radiopanna 2021-04-22 kl. 16:44.
Citera
2021-04-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jo jag såg även att han skall vara kvar 2021. Men det är lite för dålig tajming för att man skall tro på deras "det har inget med superligan att göra utan var planerat sen innan".
Inte så nytt men har inte sett att någon skrivit om det. Verkar som att Woodward avgick från sin post för han inte ville stöjda Glazer's önskan om superligan. Kopplar dock inte varför han lämnade även sin post i UEFA om så var fallet.

https://www.skysports.com/football/news/11667/12283715/ed-woodward-man-utd-executive-vice-chairman-resigned-over-belief-he-could-not-support-super-league-p lans
Citera
2021-04-22, 19:14
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag kan inte se varför Nagelsmann skulle vilja ta över Tottenham i dagsläget. Leipzig lär med största sannolikhet spela Champions League igen till hösten och är för tillfället Bayern Münchens största utmanare om Bundesliga, även om man halkat efter nu. Detsamma gäller Brendan Rodgers, som jag annars tror hade kunnat lyfta klubben. Kan inte se varför han skulle lämna Leicester.

Graham Potter har gjort det bra i Brighton, som spelat en rolig fotboll men inte fått resultaten med sig. Jag tror absolut han hade kunnat vara ett bra val med tiden, även om han inte har så mycket erfarenhet från PL. Som någon tidigare nämnde vore det intressant att se vad han kan uträtta med en bredare trupp och bättre spelarmaterial.

Ser gärna att Tottenham plockar in en tränare som är en motpol till Mourinho och hans filosofi. Laget har varit bedrövliga att titta på den här säsongen och det behövs någon som är mer lik Pochettino. Man kan stå ut med förluster och motgångar så länge det finns potential i spelet men när man efter ett mål gjort parkerar bussen mot bottenlag och det slutar 1-1 gång efter gång så förlorar supportrarna och ledningen hoppet.

I den bästa av världar har man tålamod med den nya managern och ger honom tid men det är väl för mycket begärt. Min känsla är att Levy är desperat efter en titel och slutat tänka långsiktigt. Mourinho var en tänkt quickfix som blev platt fall.
Nyckelspelarna har passerat eller närmar sig 30 och Levy vet att det blir svårt att hålla kvar Son och Kane utan ens en cupvinst. Jag kan bara föreställa mig den frustation som dessa två herrar i sina bästa år måste känna över att klubben bara stått och stampat sedan CL-finalen 2019. Om några år hamnar man i ett läge där det blir dags för ombyggnad och ett par mellanår och jag tror inte klubben har några roliga år framför sig, snarare tvärtom. Om Son och Kane sticker har jag full förståelse för det.

Mourinhos motpol skulle väl kunna vara Potter, eller? Måhända överskattar jag honom men min gissning är att det skulle vara perfekt för Tottenham. Tittar jag vidare i spåkulan så tror jag annars att Potter är ett namn som diskuteras efter Southgate.
Citera
2021-04-22, 19:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ser ganska mycket om folk och ledare inom Premier league som vill straffa big six. Hoppas dom är större än så för nu. Efter denna storm de senaste dagarna hoppas jag man låter fotbollen avsluta i lugn och ro och låta det sportsliga avgöra. Poängavdrag och annat skit hör inte hemma här och skulle sjunka till big six nivå. Låt sportsliga få avgöra sen kan man ta diskussionen efter säsongen och straffa med böter eller något som mest. Eller ännu bättre sätta sig ned vid bordet och ha en vuxen diskussion om hur man ska förbättra fotbollen för alla parter. Och inte bara ett fåtal som sätter sig över alla andra som superligan var till för.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Mourinhos motpol skulle väl kunna vara Potter, eller? Måhända överskattar jag honom men min gissning är att det skulle vara perfekt för Tottenham. Tittar jag vidare i spåkulan så tror jag annars att Potter är ett namn som diskuteras efter Southgate.
Potter är ett spännande namn men problemet är att spurs inte har råd med en sådan chansning just nu. Visst ingen tränare garanterar framgång men spelare som Kane, Ali och Son är nog redan på gränsen. Klubben har tagit mycket stryk ekonomiskt med Mourinho och Coronan. Det är liksom inte lägte att gå efter ett sådant osäkert kort. Tror inte en Potter motiverar Kane Ali och Son speciellt mycket heller. Dom vill nog gärna ha en mer meriterande tränare.
Citera
2021-04-22, 20:52
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
A question: vilket mål menar du/ni är tidernas mål i PL? Enligt mig, så är Bergkamp’s mål borta mot Newcastle i 2002 svårslaget.

Balotelli... AGUEROOOOOOO!!! “I swear you'll never see anything like this ever again. So watch it, drink it in."

City när dom vann ligan 11/12.
Citera
2021-04-22, 21:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Balotelli... AGUEROOOOOOO!!! “I swear you'll never see anything like this ever again. So watch it, drink it in."

City när dom vann ligan 11/12.
Ja, det var iaf ett dramatiskt mål med skön kommentering.

Men jag syftade mer på vilket mål det är som du/ni anser vara tidernas snyggaste PL-mål?
Citera
2021-04-22, 21:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Levy/Tottenham och deras fans överskattar sig själva ngt enormt, de tror att spuds skapade fotbollen och att de är världens största o mäktigaste FC - trots att ingen förutom spuds-maffian tar den klubben på allvar och att ingen andra än de själva anser Tottenham som en storklubb.

spuds kommer aldrig att vinna ngn titel, oberoende av vad. Och de kommer aldrig att få en manager av Pochettino’s kaliber igen.
Citera
2021-04-22, 22:16
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ja, det var iaf ett dramatiskt mål med skön kommentering.

Men jag syftade mer på vilket mål det är som du/ni anser vara tidernas snyggaste PL-mål?

Är en sucker för distansskott och volleys... Omöjligt att plocka ut det bästa. Men ett fint mål jag kommer och tänka på utan att ta mig tid, Danny Rose mot ditt Arsenal på sin spurs debut.

Vart läste jag någonstans att Saka var bättre än Foden? Jag vet att det inte var du generalen men jösses vad äckligt bra foden är och vilken säsong han gör.
Citera
2021-04-23, 03:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Är en sucker för distansskott och volleys... Omöjligt att plocka ut det bästa. Men ett fint mål jag kommer och tänka på utan att ta mig tid, Danny Rose mot ditt Arsenal på sin spurs debut.

Vart läste jag någonstans att Saka var bättre än Foden? Jag vet att det inte var du generalen men jösses vad äckligt bra foden är och vilken säsong han gör.
Vad jag vet, så har jag aldrig påstått att Saka har större talang än Foden? Däremot så är Saka bland de största talangerna i Engelsk fotboll, han och ESR är framtiden till Arsenal - om inte styrelsen skulle välja att sälja Saka för att finansiera spelarköp.

Foden tror jag kommer att vinna, eller iaf utmana om Ballon d’or de nästa 5-10 åren.
Citera
2021-04-23, 10:04
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Vad jag vet, så har jag aldrig påstått att Saka har större talang än Foden? Däremot så är Saka bland de största talangerna i Engelsk fotboll, han och ESR är framtiden till Arsenal - om inte styrelsen skulle välja att sälja Saka för att finansiera spelarköp.

Foden tror jag kommer att vinna, eller iaf utmana om Ballon d’or de nästa 5-10 åren.

Skrev ju klart och tydligt att det inte var du som hade nämnt det om foden och saka, var något arsenal fan här eller i en matchtråd.
Citera
2021-04-23, 11:37
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Skrev ju klart och tydligt att det inte var du som hade nämnt det om foden och saka, var något arsenal fan här eller i en matchtråd.

Räcker det inte med att du skriver att du tycker att Foden är fantastisk? Måste du blanda in Saka överhuvudtaget? Du vill givetvis röra om i grytan, du har med tjuvnyp i alla dina inlägg.

Som jag minns det så hyllade vi Saka i en matchtråd i början av året. Arsenal gjorde för omväxling skull en fin match och ESR och Saka nämndes i positiva ordalag. Helt plötsligt dyker en city supporter upp och börjar nämna Foden och vill jämföra spelare emellan. Måste allting jämföras hela tiden? Var istället glad över att ni har en egenfostrad spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in