2021-04-23, 11:51
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Räcker det inte med att du skriver att du tycker att Foden är fantastisk? Måste du blanda in Saka överhuvudtaget? Du vill givetvis röra om i grytan, du har med tjuvnyp i alla dina inlägg.

Som jag minns det så hyllade vi Saka i en matchtråd i början av året. Arsenal gjorde för omväxling skull en fin match och ESR och Saka nämndes i positiva ordalag. Helt plötsligt dyker en city supporter upp och börjar nämna Foden och vill jämföra spelare emellan. Måste allting jämföras hela tiden? Var istället glad över att ni har en egenfostrad spelare.

Undrar om du är dum i huvudet eller bara väldigt enkel att trigga. Jag efterfrågade om snubben som skrivit tidigare om att Saka var bättre än foden. I stället för att grina över mitt inlägg om att ”röra om” så bör du inte citera mig om du inte vill se att det ska skrivas om just detta ämne, ge mig inte luft så dör diskussion ut..

Att någon skriver ”xxx är den bästa talangen i England!!!” Ska man då om man inte håller med, men vill diskutera det ämnet då hålla käft?
Citera
2021-04-23, 12:00
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Undrar om du är dum i huvudet eller bara väldigt enkel att trigga. Jag efterfrågade om snubben som skrivit tidigare om att Saka var bättre än foden. I stället för att grina över mitt inlägg om att ”röra om” så bör du inte citera mig om du inte vill se att det ska skrivas om just detta ämne, ge mig inte luft så dör diskussion ut..

Att någon skriver ”xxx är den bästa talangen i England!!!” Ska man då om man inte håller med, men vill diskutera det ämnet då hålla käft?

Jag har inget minne av att just det där med talang togs upp. Foden är väl ändå ingen talang längre? Är han inte för gammal för att ses som en talang? Saka är ett år yngre och det kan hända mycket bra och dåligt under ett års utveckling för en så ung spelare. Därför är det så svårt att jämföra unga spelare.
Citera
2021-04-23, 18:04
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Jag har inget minne av att just det där med talang togs upp. Foden är väl ändå ingen talang längre? Är han inte för gammal för att ses som en talang? Saka är ett år yngre och det kan hända mycket bra och dåligt under ett års utveckling för en så ung spelare. Därför är det så svårt att jämföra unga spelare.

Golden boy går ju till den bästa spelaren under 21, så där borde det nog klassas?

Inte för jag bryr mig speciellt mycket om att jämföra (kan tycka det är lite kul dock) så har det ju inte varit några större problem här och på andra delar utav internet att jämföra Mbappe och Haaland.
Citera
2021-04-23, 19:27
Medlem
thebandit777s avatar
Det var säkert jag som skrev att Saka är bättre än Foden.

Saka kommer att bli bättre än Messi!
Citera
2021-04-23, 21:52
Medlem
ms18s avatar
Underligt att dom inte visar ligacup finalen på söndag. Brukade inte kanal 9 visa matcher från den cupen?
Citera
2021-04-23, 22:02
Medlem
gato12s avatar
Ett svenskägt Arsenal hade onekligen varit underhållande...

https://www.dailyrecord.co.uk/sport/football/football-news/spotify-owner-makes-arsenal-takeover-23971982
Citera
2021-04-23, 22:17
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Underligt att dom inte visar ligacup finalen på söndag. Brukade inte kanal 9 visa matcher från den cupen?

Citat:
17:30 – söndag 25 april
Manchester City - Tottenham Hotspur

Visas på:
Viaplay.se
V Sport Premium
https://www.tvmatchen.nu/match/manchester-city-tottenham-hotspur-10/
Citera
2021-04-23, 23:06
Medlem
ms18s avatar
Citat:
https://www.tvmatchen.nu/match/manchester-city-tottenham-hotspur-10/

Kunde ha svurit på att den inte var med på tvmatchen.nu när jag tittade. Eller så lurade jag mig själv då jag hade för mig att matchen skulle börja 18:30.

Tack Schmoove.

Ännu en förlust för arsenal. Hade inte dom varit kvar i Europa League skulle Arteta försvunnit för en stund sedan. Eller för fan, låt snubben vara kvar säsongen ut, fansen kommer ändå skrika efter blod om man får in en ny tränare nu och inte lyckas klättra i tabellen.

Ser ganska lustigt ut, förr var Arsenal alltid med om CL, nu var det några år sedan dom spelade det, och nu ser man ut att missa även EL. (Nej jag tror inte dom kommer vinna det).

Jaga Potter innan han hamnar hos Tottenham?
Citera
2021-04-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ännu en förlust för arsenal. Hade inte dom varit kvar i Europa League skulle Arteta försvunnit för en stund sedan.
Ja har de lite otur så är det 11e plats i ligan
Citera
2021-04-24, 07:09
Medlem
Generalanderssons avatar
I går kväll så fick vi igen se hur de engelska domarna agerar mot Arsenal, bara komiskt.

Hade detta hänt en spelare från Man United och/eller Liverpool, så är det 100 procent klart att de hade straff. De engelska domarna är några billiga och usla horor.
Citera
2021-04-24, 10:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I går kväll så fick vi igen se hur de engelska domarna agerar mot Arsenal, bara komiskt.

Hade detta hänt en spelare från Man United och/eller Liverpool, så är det 100 procent klart att de hade straff. De engelska domarna är några billiga och usla horor.

Det är faktiskt anmärkningsvärt. Alla millimetersituationer är i princip ständigt emot Arsenal medan motståndarna får millimetersituationer med sig.

Men det där kan man ju inte skriva utan att låta bitter.

Sen att ligan är lite skitsamma vid det här laget är ju en annan femma.
Citera
2021-04-24, 10:23
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Liverpool och Arsenal har både fått 6 straffar var denna säsong och då Liverpool skapat mycket fler chanser än Arsenal, med andra ord varit mycket oftare i offensivt straffområde , så är ditt satans gnäll inte hållbart.

Arsenal är ett klart sämre lag nu för tiden, suck it up. Som Liverpool fan så har jag/vi fått göra det i många år innan.
Du framstår enbart som patetisk med ditt bölande. Ni är INTE bättre. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in