Ser ganska mycket om folk och ledare inom Premier league som vill straffa big six. Hoppas dom är större än så för nu. Efter denna storm de senaste dagarna hoppas jag man låter fotbollen avsluta i lugn och ro och låta det sportsliga avgöra. Poängavdrag och annat skit hör inte hemma här och skulle sjunka till big six nivå. Låt sportsliga få avgöra sen kan man ta diskussionen efter säsongen och straffa med böter eller något som mest. Eller ännu bättre sätta sig ned vid bordet och ha en vuxen diskussion om hur man ska förbättra fotbollen för alla parter. Och inte bara ett fåtal som sätter sig över alla andra som superligan var till för.
Citat:
Ursprungligen postat av
bananjukka
Mourinhos motpol skulle väl kunna vara Potter, eller? Måhända överskattar jag honom men min gissning är att det skulle vara perfekt för Tottenham. Tittar jag vidare i spåkulan så tror jag annars att Potter är ett namn som diskuteras efter Southgate.
Potter är ett spännande namn men problemet är att spurs inte har råd med en sådan chansning just nu. Visst ingen tränare garanterar framgång men spelare som Kane, Ali och Son är nog redan på gränsen. Klubben har tagit mycket stryk ekonomiskt med Mourinho och Coronan. Det är liksom inte lägte att gå efter ett sådant osäkert kort. Tror inte en Potter motiverar Kane Ali och Son speciellt mycket heller. Dom vill nog gärna ha en mer meriterande tränare.