2021-04-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej jag håller med dig. Nämda aktörer bör nog se över sitt hus innan de säger för mycket gällande denna superligan.

Den enda klubben jag egentligen anser ha kommit ur detta bäst är Arsenal. De säger iaf "förlåt, vi gjorde ett misstag här..." Sen om Woodwards "avsked" efter 2021 var planerat eller ett resultat av att superligan inte blev av kan väl diskuteras. Låter väldigt suspekt i mina öron iaf att man meddelar hans avgång samma dag som man drar sig ur detta projekt och hävdar att det var planerat.

Ed är Glazers scapegoat som nu offras i skymundan av gårdagens haveri. Han knyter nog inte ens skorna utan godkännande.
Citera
2021-04-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej jag håller med dig. Nämda aktörer bör nog se över sitt hus innan de säger för mycket gällande denna superligan.

Den enda klubben jag egentligen anser ha kommit ur detta bäst är Arsenal. De säger iaf "förlåt, vi gjorde ett misstag här..." Sen om Woodwards "avsked" efter 2021 var planerat eller ett resultat av att superligan inte blev av kan väl diskuteras. Låter väldigt suspekt i mina öron iaf att man meddelar hans avgång samma dag som man drar sig ur detta projekt och hävdar att det var planerat.

Vad jag har läst avgår Woodward vid årsskiftet. Så jag tror inte enbart det beror på försöket att bilda en superliga.

Såg också att Juventus president, Andrea Agnelli ryktas avgå från sin post.

Frågan är vad som händer med Perez i Real Madrid som tydligen skall ha varit mest pådrivande för att genomföra en superliga
Citera
2021-04-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vad jag har läst avgår Woodward vid årsskiftet. Så jag tror inte enbart det beror på försöket att bilda en superliga.
Jo jag såg även att han skall vara kvar 2021. Men det är lite för dålig tajming för att man skall tro på deras "det har inget med superligan att göra utan var planerat sen innan".
Citera
2021-04-21, 19:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Så oerhört patetiskt och pinsamt. Nog för att jag är glad att klubbarna drar sig ur men amatörmässigt beteende.

Antingen såg klubbarna inte att de här negativa reaktionerna skulle komma. Vilket I så fall återigen visar hur usel koll de har. Eller så räknade med det men ansåg att det var värt det och genomförde det ändå. Men håller inte ens ut i några få dagar innan man ändrar sig. Vad trodde de skulle hända?

Detta innebär inte att fotbollen är "räddad". FIFA, UEFA och FA gör ju allt de kan för att tjäna pengar de också.
Jo det är patetiskt men samtidigt inte helt ovanligt. Dessa kovändningar ser man i politiken när massorna och trycket går emot. Även andra företag. Som spelintresserad har jag sett både Sony och Microsoft göra kovändningar med beslut och prishöjningar bara dagen,dagar efter att dom utannonserat det. Händer hela tiden. Är väl en blandning av att man har otroligt dålig kontakt och intresse för fansen/målgrupp. Det är ju Amerikaner och shejker och annat som sitter och styr och har 0 kontakt med den lokala grupperingen. Jag menar ingen insatt är väl förvånad över protedsterna. Varit tydligt att folkär emot det. Men som sagt dessa ägare har 0 kontakt med dessa fans. Beslutsfattar i organisationer känns väldigt instängda i sina egna världar. Men så är dom en del av en elit som helt saknar förankning till verkligheten och då blir det så.

Tycker nog att av de två vägarna som fanns att gå var superligan den som var värre och hade varit den absoluta dödstöten och spiken i kistan för fotbollen. På så sätt tycker jag fotbollen är räddad, tillfälligt. Nu får man bara hoppas folk tar med sig den här passionen man visat gentemot superligan till en fortsatt kamp mot UEFA och FIFA ochså. Tyvärr tror jag ju inte det utan vi går tillbaka till normalläget med deras korrupta verksamheter och elitiserande av fotbollen.
Citera
2021-04-21, 19:35
Medlem
bagarn29s avatar
RB leipzig-tränaren Julian Nagelsmann är Spurs klubben förstahandsval. Spurs har hört sig för kring Athletic Bilbao-tränaren Marcelino och den arbetslöse Maurizio Sarri, som lämnade Juventus förra sommaren.

Vem av ovannämnda tränare tycker ni passar bäst i Spurs.

Mourinho kan bli Celtics nye tränare.
Citera
2021-04-21, 19:45
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
RB leipzig-tränaren Julian Nagelsmann är Spurs klubben förstahandsval. Spurs har hört sig för kring Athletic Bilbao-tränaren Marcelino och den arbetslöse Maurizio Sarri, som lämnade Juventus förra sommaren.

Nagelsmann men tror inte på det då han väntar av situationen i Bayern. Vill helst se Potter ta sig an Spurs men verkar inte finnas något kött på benen kring det ryktet. Masons Spurs ser just nu inte så bra ut.
Citera
2021-04-21, 19:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Inte en chans att Nagelsmann är intresserad av att träna spurs. Han är ämnad för större uppgifter. Marcelino och Sarri känns mer som deras nivå.

Någon som har fler alternativ? Brendan Rodgers har ryktats en del om. Jag kan absolut se han vara intresserad om Leicester missar CL och om Kane Ali och Son stannar. Det finns en del bra och jobba med sen är Spurs oavsett vad man tycker om dom en större klubb.

Andra alternativ som är relaistiska? Ten Hag Ajax?
Citera
2021-04-21, 20:02
Moderator
zanteras avatar
Tror ärligt talat tränare som Hasenhüttl eller Potter hade gjort det bättre med Spurs än vad Mourinho gjorde. Dock känns det som Levy går efter ett större namn med lite internationell merit så att det talas om Marcelino eller Sarri är inte så förvånande.

Jag tror inte Nagelsmann är aktuell då han skulle kunna gå till en större klubb, vad gäller Rodgers så är Spurs i nuläget inte ett steg uppåt från Leicester så skulle kännas väldigt märkligt.
Citera
2021-04-21, 20:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror ärligt talat tränare som Hasenhüttl eller Potter hade gjort det bättre med Spurs än vad Mourinho gjorde. Dock känns det som Levy går efter ett större namn med lite internationell merit så att det talas om Marcelino eller Sarri är inte så förvånande.

Jag tror inte Nagelsmann är aktuell då han skulle kunna gå till en större klubb, vad gäller Rodgers så är Spurs i nuläget inte ett steg uppåt från Leicester så skulle kännas väldigt märkligt.

Enl. BBC så ska Rodgers inte vara intresserad.
Citera
2021-04-21, 21:43
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Svårt att se Nagelsmann gå till Spurs, han är predestinerad för Byern Munchen.

Jämfört med dagens Mourinho så är ju både Marcelino och Sarri ett lyft och båda skulle troligen fungera bra i Spurs

Rodgers tror jag inte en sekund på, för honom är det ett rent nedköp att gå till Surs.

Det hade varit intressant att se Potter i Spurs och vad han kan göra med lite bättre spelarmateriel.
Citera
2021-04-21, 21:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Nagelsmann kan dom stryka. Sarri kanske vill ta revansch i London? Marcelino känner jag till för dåligt. Kanske kan vara något.
Senast redigerad av Steff83 2021-04-21 kl. 21:48.
Citera
2021-04-21, 21:55
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:

Det är mindre än 0,0 procent chans att Nagelsmann ens är intresserad av jobbet i spuds.

Hade för mig att Eddie Howe är favorit till att bli Celtic’s nya manager?
Citat:
Enl. BBC så ska Rodgers inte vara intresserad.
Rodgers uttalade i dag att Tottenham är en ”fantastisk” klubb, men han gjorde det klart att han inte är intresserad av det jobbet.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-04-21 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in