2021-04-20, 20:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Chelseasupportrarna är i upprorsstämning inför matchen ikväll!
Citera
2021-04-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Chelseasupportrarna är i upprorsstämning inför matchen ikväll!

Trodde aldrig jag skulle säga det men Go Blues!
Citera
2021-04-20, 20:58
Medlem
B-Dawks avatar
Ed Woodward har avgått från Manchester United. Det här försöket till Superligan gav i varje fall något gott med sig.
Citera
2021-04-20, 21:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Trodde aldrig jag skulle säga det men Go Blues!

Det är minst sagt konstiga tider. Man älskar alla lag som står upp mot skiten nu. Chelsea, City och Barca har dragit sig ur nu verkar det som? Gör ert bästa ikväll Chelsea. Jag har er på en kupong. Som jag har känt på slutet nu så kommer jag bara följa fotboll för att jag bettar på det.
Citera
2021-04-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är minst sagt konstiga tider. Man älskar alla lag som står upp mot skiten nu. Chelsea, City och Barca har dragit sig ur nu verkar det som? Gör ert bästa ikväll Chelsea. Jag har er på en kupong. Som jag har känt på slutet nu så kommer jag bara följa fotboll för att jag bettar på det.

Ja, dags för resten av PL-lagen att följa efter. Woodward verkar avgå också, mindre saknad än en fis i rymden.
Citera
2021-04-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vill också passa på då jag ofta skriver negativt om Pep och Klopp. Stor cred till dom för att dom går emot klubbarna offentligt. Hoppas dom fortsätter och pressa sin arbetsgivare. Samma med spelare som Rashford, Milner som jag sett. Är säker på att fler lär komma då jag är övertygad om att även bland spelarna är majoriteten emot detta skitförslag.
Nej Pep steg markant i mina ögon efter den intervjun. Han må ha vart i två "hemska" lag som Barca och City men att så tydligt och markant säga emot sin egen arbetsgivare ger fan respekt.
Citera
2021-04-20, 22:22
Medlem
Generalanderssons avatar
A question: vilket mål menar du/ni är tidernas mål i PL? Enligt mig, så är Bergkamp’s mål borta mot Newcastle i 2002 svårslaget.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-04-20 kl. 22:35.
Citera
2021-04-21, 02:32
Medlem
Ryktas om att Arsenal kommer fortsätta pusha för en superliga, en världsomspännande.

Tydligen ska några av de 16 lagen som ska ingå i ligan vara Arsenal, ett nytt LA lag kallat för Los Angeles Soccer Rams, ett nytt berlinlag Berlin Bears, ett nytt pekinglag Internazionale Beijing och Shenzen FC.

Kroenke Sports Entertainment kommer bidra med 4 lag varav 3 i USA.

Kanske rimligt med tanke på att Arsenal aldrig kommer kunna nå Champions League mer.
Senast redigerad av derauto 2021-04-21 kl. 02:35.
Citera
2021-04-21, 07:04
Medlem
Det händer grejor när man sover....! Woodward lämnar posten som CEO, Liverpools spelare går gemensamt ut och säger de inte vill ha en superliga och vad det verkar så har alla sex PL-klubbarna hoppat av inatt...

https://www.skysports.com/football/news/11668/12282080/man-utd-liverpool-arsenal-and-tottenham-join-chelsea-and-manchester-city-in-leaving-european-super-l eague

https://www.skysports.com/football/news/11669/12281916/super-league-liverpool-players-collectively-voice-their-opposition-against-plans-we-dont-like-it

https://www.skysports.com/football/news/11667/12281719/woodward-to-step-down-as-man-utd-executive-vice-chairman
Citera
2021-04-21, 07:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Ryktas om att Arsenal kommer fortsätta pusha för en superliga, en världsomspännande.

Tydligen ska några av de 16 lagen som ska ingå i ligan vara Arsenal, ett nytt LA lag kallat för Los Angeles Soccer Rams, ett nytt berlinlag Berlin Bears, ett nytt pekinglag Internazionale Beijing och Shenzen FC.

Kroenke Sports Entertainment kommer bidra med 4 lag varav 3 i USA.

Kanske rimligt med tanke på att Arsenal aldrig kommer kunna nå Champions League mer.
Vad har du rökt för ngt?
Citera
2021-04-21, 09:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Så oerhört patetiskt och pinsamt. Nog för att jag är glad att klubbarna drar sig ur men amatörmässigt beteende.

Antingen såg klubbarna inte att de här negativa reaktionerna skulle komma. Vilket I så fall återigen visar hur usel koll de har. Eller så räknade med det men ansåg att det var värt det och genomförde det ändå. Men håller inte ens ut i några få dagar innan man ändrar sig. Vad trodde de skulle hända?

Detta innebär inte att fotbollen är "räddad". FIFA, UEFA och FA gör ju allt de kan för att tjäna pengar de också.
Citera
2021-04-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Så oerhört patetiskt och pinsamt. Nog för att jag är glad att klubbarna drar sig ur men amatörmässigt beteende.

Antingen såg klubbarna inte att de här negativa reaktionerna skulle komma. Vilket I så fall återigen visar hur usel koll de har. Eller så räknade med det men ansåg att det var värt det och genomförde det ändå. Men håller inte ens ut i några få dagar innan man ändrar sig. Vad trodde de skulle hända?

Detta innebär inte att fotbollen är "räddad". FIFA, UEFA och FA gör ju allt de kan för att tjäna pengar de också.
Nej jag håller med dig. Nämda aktörer bör nog se över sitt hus innan de säger för mycket gällande denna superligan.

Den enda klubben jag egentligen anser ha kommit ur detta bäst är Arsenal. De säger iaf "förlåt, vi gjorde ett misstag här..." Sen om Woodwards "avsked" efter 2021 var planerat eller ett resultat av att superligan inte blev av kan väl diskuteras. Låter väldigt suspekt i mina öron iaf att man meddelar hans avgång samma dag som man drar sig ur detta projekt och hävdar att det var planerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in