Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Så oerhört patetiskt och pinsamt. Nog för att jag är glad att klubbarna drar sig ur men amatörmässigt beteende.
Antingen såg klubbarna inte att de här negativa reaktionerna skulle komma. Vilket I så fall återigen visar hur usel koll de har. Eller så räknade med det men ansåg att det var värt det och genomförde det ändå. Men håller inte ens ut i några få dagar innan man ändrar sig. Vad trodde de skulle hända?
Detta innebär inte att fotbollen är "räddad". FIFA, UEFA och FA gör ju allt de kan för att tjäna pengar de också.
Nej jag håller med dig. Nämda aktörer bör nog se över sitt hus innan de säger för mycket gällande denna superligan.
Den enda klubben jag egentligen anser ha kommit ur detta bäst är Arsenal. De säger iaf "förlåt, vi gjorde ett misstag här..." Sen om Woodwards "avsked" efter 2021 var planerat eller ett resultat av att superligan inte blev av kan väl diskuteras. Låter väldigt suspekt i mina öron iaf att man meddelar hans avgång samma dag som man drar sig ur detta projekt och hävdar att det var planerat.