2021-04-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Med namn

https://gofile.io/d/UFN1m3

Tack.Nu har jag laddat ner filen :-)
Citera
2021-04-21, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du missade inget.
Går som en röd tråd sen otroheten uppdagas (Rt, Rt, Rt. Måste döljas) och höjd tonart sen skilsmässan (hota inte, hota inte, Måste döljas).

... Till vilket pris som helst.
Evig munkavle, evig radiotystnad.

Nu kan skabbräven återfå tilliten i lugn och ro och den lika skabbiga HD tycker garanterat det är lugnt och skönt, önskningar om att hon ska försvinna har gått i uppfyllelse.

"Han mördar LW för att han uppfattar henne som en käpp i hjulet i sina försök att få HD tillbaka."
Senast redigerad av develi 2021-04-21 kl. 19:44.
Citera
2021-04-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det stämmer att de har cachat tillsammans kanske det var SDs förslag till SOA? Eller SOA själv som tänker sig att liera sig lite med S*illen för att få honom på bättre tankar?

Vore jag Sillen så skulle jag akta mig för att på minsta lilla sätt att alliera mig med dessa människor. Även om det bara handlar om geocaching.

Han kan, om han inte passar sig, bli som JG = en nyttig idiot. Men nu har jag iofs högre tankar om JS, som jag tycker verkar vara en bra kille. Tror och hoppas att han kommer släppa lös allt han vet i HR.
Citera
2021-04-21, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD kan kanske ha förvridit huvudet på Sillen också.
Nu kanske han uppfattar allt annorlunda efter att SD har bearbetat honom.
Vi kan bara hoppas att Sillen är tillräckligt stark för att stå för vad han anser har hänt och att han inte låter sig påverkas av SD.
Kan inte vara så svårt om HD preparerat vägen dess innan.
Även om han fläckvis verkar rent sund i en störd omgivning.

Han kryper och ber om ursäkt till HD för att han kallat SD en idiot.
Ses i viber.
Citera
2021-04-21, 20:02
Medlem
Citat:
Tack för en intressant tolkning av HD.

Jag borde lyssna igenom förhören igen. Det är verkligen så att jag upptäcker fler nyanser som tidigare gått mig förbi.

Den bild som du målar upp att HD gör att jag ömmar för henne.
Hon har som du säger på ett sätt stöd i sina föräldrar, men samtidigt verkligen inte. De är stöttande genom att finnas till hands. De hjälper till med flytt, barnen, HDs familj får vara på landet. På det viset ständigt närvarande. Men när det gäller den andra biten ser de förbi det stora sveket som SD har gjort, oklart varför. Teorier har vi, men inga riktiga svar.

Precis de saker du tar upp med SDs mamma tänkte jag på när jag läste förhören med henne. Jag upplever henne som kylig och att hon precis som du tar upp, inte håller HD så varmt om hjärtat, utan verkar uppfatta henne som bortskämd och lite lat (mellan raderna), medan SD får göra marktjänst. SD däremot är den perfekte sonen och maken. Barnbarn som barnbarn. Har man några nära, behöver man inte ha kontakt med de som bor längre bort. Där kan inte HD få mista stöd, det är helt klart.

HD har några nära vänner, bl a K*ristin och T*heraese, men när du säger det så tänker jag inte bara på JS, utan att även MT blir hennes bollplank i otroheten. Och som du säger får hon en ny vän att öppna sig för, JG. Det är verkligen en osunt och fixerat hat mot Lena. Och jag är säker på hur det har byggts upp allteftersom.

Även om HD inte är ensam, så känns hon på något sätt ensam ändå. På det är hon hårt kopplad till SD. Hon saknar (?) insikten som Lena har, om hur galet allt är. Eller gör hon det? Hon duckar i förhör på de uttalande som förhörsledarna utmanar henne med; att SD googlat på spädbarnsdöd, om hans planer om at förinta familjen, dödshot som Lena och sonen fått.

Det känns absurt.
Hur känner hon egentligen runt detta?
Jag tror inte på hennes likgiltighet här.

Med tanke på hur SD agerar med både det ena och andra (barnen, otroheten, lögnerna, bråken, helt sjuka beteenden, hoten) mot familjen och HD är det obegripligt att både Lena och HD slåss om den här mannen.

Han måste ha charmat in dom otroligt i början, nästlat in sig i deras svagheter som en orm. Sedan släpper han inte greppet...

Tack själv. Och ja, helt ologiskt att två såna kvinnor slåss om en sån sopa till man, men ändå begripligt när man ser mekanismerna bakom.

Sanningen om vem HD verkligen är, skulle jag tro, ligger kanske någonstans mellan bilden av en väldigt manipulerad kvinna som förmedlas av mig, dig och Zilvereko - och bilden av en mycket manipulativ kvinna som förmedlas av främst develi.

Jag vill påstå att det ena inte utesluter det andra.

Vad man måste ha med sig när man pratar om kvinnor som lever i relationer med narcissistiska män, är (vilket du varit inne på väldigt länge) att alla typer av kvinnor kan drabbas och att allt inte är svart eller vitt.

Även kvinnor med manipulativa och rent osympatiska drag kan drabbas, även narcissistiska kvinnor kan bokstavligen möta sin överman.

Manipulation kan t.o.m. vara en överlevnadsstrategi. Att sätta regler och krav på mannen motsäger inte heller att kvinnan är manipulerad och att hon är kontrollerande motsäger inte att hon själv kan vara kontrollerad. Absolut inte.

En annan sak att ha i åtanke är att själva manipulationen kan förstärka eller skapa fula, primitiva sidor hos de drabbade.

LW diskuterade ju det med sin vän som satte en spegel framför henne och frågade om det är den här LW hon ville vara. Och en annan vän (Jenny) nämnde det i förhör. Det här beteendet var INTE likt LW.

Men HD... Vem satte en spegel framför henne? Knappast JG. Han som istället eldade på hennes hat mot LW och offermålning av den ofelbare SD.

Min tolkning av relationen med JS var att den var nån slags litet utbrytningsförsök och ett sätt att visa att HD ”minsann också kan”. Som hon själv skrev till JS när han tog upp LWs attraktionskraft ”på det motsatta könet” ; ”jag kan också locka till mig män!”.

Såna små utbrytningsförsök är inte ovanligt. Snarare standard.
Ofta är traumabindningen så stark att de ”trillar” (eller skräms) tillbak till narcissisten.

Develis tolkning av HD kan mycket väl stämma bättre. Men jag vill nyansera bilden.
Och framförallt lägga huvuddelen av skulden hos SD. Även om HD skulle ha varit GM så hade jag påstått att det var SD som triggat fram det.
Citera
2021-04-21, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för en intressant tolkning av HD.

Jag borde lyssna igenom förhören igen. Det är verkligen så att jag upptäcker fler nyanser som tidigare gått mig förbi.

Den bild som du målar upp att HD gör att jag ömmar för henne.
Ömmar för HD med tanke på allt hon sagt om LW?
Har ett beteende som indikerar att hon skyddar LWs mördare, hoppas hon försvinner för alltid och önskar hon är död.

Som mördad gör hon väl inget motstånd då hon utan skrupler loggar om hennes cacher...
Citera
2021-04-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Analyserandet utifrån dina blygsamma poäng är det säkert inga fel på - om nu basen med sakfakta vore korrekt ur vissa aspekter:

HD är inte det minsta ensam. Hon har nära väninnor sen lång tid, ända sen skoltiden som stöttar.
KH kallar sig för att ingå i storfamiljen och TB är med sen många år och stöttar då hon var deprimerad.
En annan är även SSK-kollegan C, en förtrolig relation även privat. Andra väninnor finns också, dock inte så tighta.
Hon har en förtrolig relation med sin chef.

JG hoppar snabbt på hennes tåg och hon absorberar snabbt JS, suger ur det gottaste ur benmärgen.
Hon cachar hej vilt med olika kvinnor och även män. De hon sen är mest förtroligt med är sina föräldrar:

Vilket inte stämmer.

Hennes syster berättar om fördelningen:
"P är närmare B medan Hanna är närmare S-O, så har det alltid varit."

Om H vill att SD ska vara i deras liv så tycker systern det samma säger hon.
Ställer upp för HD med andra ord.
Hon beskriver det som att hon "stoppat huvudet i sanden" och inte vill ta ställning till det som hänt och inte vill veta."

Det verkar sitta i generna att strutsa och blunda, att inte prata och upprätthålla fasader.

Hennes far, mor och syster hjälper till vid flytt. SOA renoverar HDs lägenhet.
Hennes mor och far är barnvakt vid USA resan.
SOA hämtar på Arlanda, är med dom i torpet, kör HD till förhör. Han städar då HD initierat storstädning, hennes mor och syster hjälper också till.
Han lyssnar på hennes psykiska besvär, lugnar ner henne.

I mitten på april är HD, hennes syster och mor till Aten, den resan har systrarna fått i julklapp av sin mor.
Under USA resan ska föräldrarna passa barnen.
Hela sommaren 2018 ska hennes föräldrar ha döttrarna, inte alla förunnat.

HD: Ofta vänder jag mig till Stefan, eem ... men K*arin vänder jag mig ... K*arin och J*onas är dom som jag vänder mig mest till
FLI: Mm
HD: Förutom mina föräldrar, som står mig allra närmast."

"Eh .. å pappa .. är en trygghetsperson. mm .. så jag .. pratade mycke och beskrev mycke detaljer å hur jag upplevde å jag bröt ihop där o läkarn fick komma o liksom .. näe .. så .. så det var mest prat om det."

(..) jag tror mest att jag har pratat med mina föräldrar, med min pappa om det här, kanske jag inte alls det har, men det känns så
FL1: Mm. Och hur går dom samtalen då?
HD: Eem ... dom samtalen går oftast till som så att jag kanske undrar varför händer det inget? Varför blir det inget slut på det här? Varför händer det inte nånting? Och han är lugnet själv och säger att nu får du låta polisen jobba, dom får ta sin tid det behöver och så lugnar han mig."

Hon sa curlad.
Ang HDs bakgrund är det som ett enda stort curlande.
Hon omhuldas för att hon varit sjuk, snudd på sjukdomsvinst, en roll som Hanna inte verkar ha nåt emot att bejaka även sen:
Hon är offret och LW är syndabocken.

Vad de inte tycks begripa är att HD är åter på banan. Hon är fullt arbetsför och kan uppenbart fatta egna beslut kring att flytta och ta ut skilsmässa.
3-4 år har hon varit sig rätt så lik enligt TB.

Att hon sen har risk för att krascha är inte ovanligt för en med psykisk sjukdom.
Kan nog hända den bästa om det handlar om mord.

Hon tycks dock repa sig osedvanligt snabbt.
Efter djup depression kör hon till England 2013 med små barn, en gipsad gubbe för att ta cacher.
TB tycker inte alls hon ser så kollapsad ut vid hemkomst som hon blivit presenterad.

Chefen förvånas över hennes styrka redan i augusti. Hon har mer energi än innan mordet.

Var de verkligen stöttande vänner? Eller var de curlande vänner som gick på äggskal av rädsla för att säga fel sak som kunde knuffa tillbaka väninnan HD ner i depressionens mörker?

LWs kristna vän var som sagt rak. Satte fram en spegel och frågade ”är det den här personen du vill vara?”

Tror du HDs vänner vågade det?
Kanske var de rädda att brutal ärlighet skulle vara för mycket för HD. Att det kunde få pendeln att slå över?

Kanske samma med systern?

Många ”kanske” märker jag, men jag utgår ifrån egna observationer på hur folk kan reagera när en kär vän har återkommande djupa depressioner.
Citera
2021-04-21, 20:18
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Står ju inga namn på personerna som man kan höra i filerna där. Värdelöst. Man kan inte sitta och lyssna igenom alla dessa förhör för att hamna rätt.
Äsch, jag skulle naturligtvis nämt att det är bilaga nr. 17. Det är förhör som har tillkommit efter Tingsrättsförhandlingarna. Utskrivna.
Citera
2021-04-21, 20:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tänkte exakt samma sak. Undrade vad jag missat här. Gärna en fingervisning @Matamata vilken fil som skall öppnas för att lyssna på Sillens förhör.
Bilaga nr. 17. Nya förhör i skrift.
Citera
2021-04-21, 20:21
Medlem
Citat:
Analyserandet utifrån dina blygsamma poäng är det säkert inga fel på - om nu basen med sakfakta vore korrekt ur vissa aspekter:

HD är inte det minsta ensam. Hon har nära väninnor sen lång tid, ända sen skoltiden som stöttar.
KH kallar sig för att ingå i storfamiljen och TB är med sen många år och stöttar då hon var deprimerad.
En annan är även SSK-kollegan C, en förtrolig relation även privat. Andra väninnor finns också, dock inte så tighta.
Hon har en förtrolig relation med sin chef.
JG hoppar snabbt på hennes tåg och hon absorberar snabbt JS, suger ur det gottaste ur benmärgen.
Hon cachar hej vilt med olika kvinnor och även män. De hon sen är mest förtroligt med är sina föräldrar:

Vilket inte stämmer.

Hennes syster berättar om fördelningen:
"P är närmare B medan Hanna är närmare S-O, så har det alltid varit."

Om H vill att SD ska vara i deras liv så tycker systern det samma säger hon.
Ställer upp för HD med andra ord.
Hon beskriver det som att hon "stoppat huvudet i sanden" och inte vill ta ställning till det som hänt och inte vill veta."

Det verkar sitta i generna att strutsa och blunda, att inte prata och upprätthålla fasader.

Hennes far, mor och syster hjälper till vid flytt. SOA renoverar HDs lägenhet.
Hennes mor och far är barnvakt vid USA resan.
SOA hämtar på Arlanda, är med dom i torpet, kör HD till förhör. Han städar då HD initierat storstädning, hennes mor och syster hjälper också till.
Han lyssnar på hennes psykiska besvär, lugnar ner henne.

I mitten på april är HD, hennes syster och mor till Aten, den resan har systrarna fått i julklapp av sin mor.
Under USA resan ska föräldrarna passa barnen.
Hela sommaren 2018 ska hennes föräldrar ha döttrarna, inte alla förunnat.

HD: Ofta vänder jag mig till Stefan, eem ... men K*arin vänder jag mig ... K*arin och J*onas är dom som jag vänder mig mest till
FLI: Mm
HD: Förutom mina föräldrar, som står mig allra närmast."

"Eh .. å pappa .. är en trygghetsperson. mm .. så jag .. pratade mycke och beskrev mycke detaljer å hur jag upplevde å jag bröt ihop där o läkarn fick komma o liksom .. näe .. så .. så det var mest prat om det."

(..) jag tror mest att jag har pratat med mina föräldrar, med min pappa om det här, kanske jag inte alls det har, men det känns så
FL1: Mm. Och hur går dom samtalen då?
HD: Eem ... dom samtalen går oftast till som så att jag kanske undrar varför händer det inget? Varför blir det inget slut på det här? Varför händer det inte nånting? Och han är lugnet själv och säger att nu får du låta polisen jobba, dom får ta sin tid det behöver och så lugnar han mig."

Hon sa curlad.
Ang HDs bakgrund är det som ett enda stort curlande.
Hon omhuldas för att hon varit sjuk, snudd på sjukdomsvinst, en roll som Hanna inte verkar ha nåt emot att bejaka även sen:
Hon är offret och LW är syndabocken.

Vad de inte tycks begripa är att HD är åter på banan. Hon är fullt arbetsför och kan uppenbart fatta egna beslut kring att flytta och ta ut skilsmässa.
3-4 år har hon varit sig rätt så lik enligt TB.

Att hon sen har risk för att krascha är inte ovanligt för en med psykisk sjukdom.
Kan nog hända den bästa om det handlar om mord.

Hon tycks dock repa sig osedvanligt snabbt.
Efter djup depression kör hon till England 2013 med små barn, en gipsad gubbe för att ta cacher.
TB tycker inte alls hon ser så kollapsad ut vid hemkomst som hon blivit presenterad.

Chefen förvånas över hennes styrka redan i augusti. Hon har mer energi än innan mordet.

Lite JM vibbar här fast lightversion fortfarande hos HD
Citera
2021-04-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ömmar för HD med tanke på allt hon sagt om LW?
Har ett beteende som indikerar att hon skyddar LWs mördare, hoppas hon försvinner för alltid och önskar hon är död.

Som mördad gör hon väl inget motstånd då hon utan skrupler loggar om hennes cacher...

Ja, men för HD räcker det uppenbarligen inte att Lena är död. Hon fortsätter hata henne, kan knappt gå förbi Lenas cacher. Hon är fast i sitt hat och DET om något är helt jävla sjukt.
Citera
2021-04-21, 20:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis. Behovet av upprättelse minskade ju knappast heller efter att SDs och HDs lilla flying monkey JG hjälpte till att prata illa om LW i den gemensamma bekantskapskretsen.

Undrar om han ångrar sig idag, Jerry... Vid förhöret i tingsrätten verkade han ju fortfarande vara SDs lilla fanboy.

Om bara LW fattat vilket våldskapital som Nattens vite clown bar på och exakt hur empatistörd och gränslös han är...

Jerry anar det nu. Måste vara många blandade känslor där.

HD är ett kapitel för sig.

SD, HD, JG, SOA....vilken sjuk Sekt! Mord, eller inte, de förefaller ändå vara några av de mest anstötliga personer man hört talas om i en samlad grupp.

Systematiska lögner, vuxenmobbing, trakasserier och skitsnack så det väller ut ur mun och öron på dem. Hur kan de leva med sig själva efter allt de gjort mot LW och hennes barn? Och hur kan de som lever nära dem stå ut?

Jag hade äcklats om jag hade haft EN ENDA sådan person i mitt umgänge och jag hade dumpat den personen direkt. Nu är de en hel grupp som uppför sig som grandiosa yrkeskriminella.

Man förstår ju varför så många tagit avstånd från dem.

Klart inte JG ångrar sig. Han umgås ju regelbundet med SD. Senast häromdagen. Jag trodde aldrig - som många här - att JG skulle "vakna" till vid TR. Och det gjorde han ju heller inte Mr Streber. Kanske är han den nya LW nu?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Är det månde JG som fotat sin bajsfotokompis,Näcken: https://www.bildtagg.se/bild/s0y6nkdpyju8672rv4mbqgtk

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in