2021-04-21, 18:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag har lyssnat på HDs förhör igen och jag tycker man tydligt hör i vilka delar hon ljuger, svävar på målet samt vilka delar som är ömma tår.

En mycket sårad människa som inte orkar och vill ta in sanningen om sin fd livskamrat Stefan.

Klart hon har rätt i att LW svek henne något kapitalt. De umgicks som mammalediga, LW var vigde dem, LW visste att hon var sjuk...
Klart att hon har rätt att vara rasande och besviken på att hon inte fick ett erkännande av sveket från mot henne från LW, vänner emellan. Om hon nu aldrig fick det.

Men sen håller jag med de som nämner att det finns ett patologiskt hat.
Hon ville precis som LW kämpa för att behålla SD.

Att flytta så nära LW var en kraftig revirmarkering.

Men i mina ögon, utifrån mina blygsamma 15 hp i mäns våld mot kvinnor och de strukturer som är gemensamma för såna relationer, blir det väldigt tydligt att HD, precis som LW var, är hjärntvättad på ett väldigt klassiskt vis, av SD.

Sen finns HDs psykiska ohälsa i botten som kan påverka henne på olika sätt.

Till skillnad från LW så tycks HD inte ha fullt så många stöttande vänner (kanske för att skammen länge fick henne att tiga).
JG kommer in på slutet, även JS fick agera samtalsstöd...

Men från familjen saknas stöd. Både från den egna och från Stefans.

Kanske var HD en bortskämd och ”svår” flicka som develi eller vem det var sa.
Kanske därför SOA och BA är så desperata att SD ska fortsätta agera personlig assistent (fast hon knappast behöver det längre).

De tror att HD behöver en man som är mer som hennes förvaltare. Att ingen mer än SD skulle stå ut.
Eller så ses skilsmässa som en skam.... Något konstigt är det i HDs ursprungsfamilj, den saken är klar.
Vilka andra svenneföräldrar skulle agera så om deras dotter blev så bedragen? Rena hederstänket.

Och SDs mamma Margareta verkar vara en svärmorsmardröm.

Hon skulle aldrig säga något illa om HD.
I nästa andetag säger hon att HD är vek som är ”utbränd fast hon inte jobbar i närheten lika mycket som SD” (postpartumdepression hallå Maggan??)
Samt öser på med allt hon tycker är fel på HD.

Stefan däremot är enligt Margareta ”trevlig, smart, aldrig varit i konflikt vare sig hemma eller i skolan, var säkert populär bland flickor osv osv”

HD fastnade i har mot LW. Hade hon vågat möta smärtan av att SD varit ett svin mot henne och bara vänt honom och Nya Hjärsta ryggen så hade världen och JS väntat där ute...

Men hon förblindades av ett enormt hat och av att ”inte låta LW vinna”.
-Vinna vad Hanna?
En misslyckad, notoriskt lögnhalsig och lynnig sopa till man och pappa. Vilken ”vinst”...🙄

Bara vid ett tillfälle under förhöret märker man en spricka i HDs fasad.
- När hon pratar om att SD tyckte att ”det vore bäst om jag inte fanns”.

Kanske hon hörde själv hur sjukt det låter när hon sa det högt framför åhörarna.

Tack för en intressant tolkning av HD.

Jag borde lyssna igenom förhören igen. Det är verkligen så att jag upptäcker fler nyanser som tidigare gått mig förbi.

Den bild som du målar upp att HD gör att jag ömmar för henne.
Hon har som du säger på ett sätt stöd i sina föräldrar, men samtidigt verkligen inte. De är stöttande genom att finnas till hands. De hjälper till med flytt, barnen, HDs familj får vara på landet. På det viset ständigt närvarande. Men när det gäller den andra biten ser de förbi det stora sveket som SD har gjort, oklart varför. Teorier har vi, men inga riktiga svar.

Precis de saker du tar upp med SDs mamma tänkte jag på när jag läste förhören med henne. Jag upplever henne som kylig och att hon precis som du tar upp, inte håller HD så varmt om hjärtat, utan verkar uppfatta henne som bortskämd och lite lat (mellan raderna), medan SD får göra marktjänst. SD däremot är den perfekte sonen och maken. Barnbarn som barnbarn. Har man några nära, behöver man inte ha kontakt med de som bor längre bort. Där kan inte HD få mista stöd, det är helt klart.

HD har några nära vänner, bl a K*ristin och T*heraese, men när du säger det så tänker jag inte bara på JS, utan att även MT blir hennes bollplank i otroheten. Och som du säger får hon en ny vän att öppna sig för, JG. Det är verkligen en osunt och fixerat hat mot Lena. Och jag är säker på hur det har byggts upp allteftersom.

Även om HD inte är ensam, så känns hon på något sätt ensam ändå. På det är hon hårt kopplad till SD. Hon saknar (?) insikten som Lena har, om hur galet allt är. Eller gör hon det? Hon duckar i förhör på de uttalande som förhörsledarna utmanar henne med; att SD googlat på spädbarnsdöd, om hans planer om at förinta familjen, dödshot som Lena och sonen fått.

Det känns absurt.
Hur känner hon egentligen runt detta?
Jag tror inte på hennes likgiltighet här.

Med tanke på hur SD agerar med både det ena och andra (barnen, otroheten, lögnerna, bråken, helt sjuka beteenden, hoten) mot familjen och HD är det obegripligt att både Lena och HD slåss om den här mannen.

Han måste ha charmat in dom otroligt i början, nästlat in sig i deras svagheter som en orm. Sedan släpper han inte greppet...
Citera
2021-04-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har aldrig sett en tråd som velat så fram och tillbaka kring motiv. Inte undra på att det inte blir en röd tråd.
.
HD är ett skört offer. Nej hon är stark och lämnar. Börjar på ny kula. SD står ensam och desperat.

Motivet är att han lämnas av kvinnor som bestämt sig. Han blir ensam kvar. Då mördar han den sista han har som hängt med i 7 år

LW stark. LW svag.

Nej. Motivet är triangeldrama.
Han mördar LW för att han uppfattar henne som en käpp i hjulet i sina försök att få HD tillbaka.

Missade jag nåt?

Du missade inget.
Citera
2021-04-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I HR kommer S*ilen att höras om SDs kontrollerande beteende mot HD som han inte tyckte framgick i TR. Han upptäckte också att det som HD sa i TR inte stämde vad gällde när hon skaffade sig en ny mailadress. S*illen har lämnat in ytterligare konversationer mellan honom och HD som visar på det kontrollerande beteende SD har haft mot HD. Allt från kompletteringen.

Han har också berättat om den 19.e maj:

" Gällande 2018-05-19
Js dotter fyller år 19 maj. 2018 är de hemma hos hans exfru J tillsammans med
bådas föräldrar och firar dottern. De har fikat och sitter utomhus när Hanna ringer J.
Hanna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne. J
känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att Sven
Olof inte är precis i närheten av Hanna. Hanna säger till J "Lena är hittad, hon är död".

Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda
på det medan han väntar på Hanna. J känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det
medan han väntat på Hanna
"
//
"Efter förhöret i rätten kände han undermedvetet att något inte stämde, att det var någon
information som inte kommit fram men han kunde inte säga exakt vad. Hade han fått frågan
vid rätten om han sagt allt hade han sagt ja för det var inget som han medvetet undanhållit,
utan mer att han kände att något inte stämde.
När J sedan även lyssnade på förhören via youtube och hörde Hanna prata om sin nya
mailadress stärktes han känsla av att något inte stämde. Han gick tillbaka och tittade i hans
och Hannas mailkonversation. Han såg då att Hanna visst hade skapat en ny mailadress under
våren 2018 trots att hon säger annat då hon blir förhörd vid rättegången. Anledningen att hon
skaffade en ny mailadress, som J minns det, var för att hon kände sig övervakad av
Stefan och inte ville att han skulle läsa deras mail.
Hanna upplevde den här kontrollen från Stefan under våren 2018, J kan inte säga under
exakt vilka månader.
När J går tillbaka och läser deras mail ser han hur tydligt Hanna uttrycker att Stefan är
kontrollerande. Hon skriver att Stefan är inne och läser hennes mail, hon uttrycker att han
läser hennes mail en gång i timmen. J kommer inte exakt ihåg hur Hanna kunde se det
men vet att Hanna frågade Jonas tekniska frågor och dessa frågor finns även i deras
mailkonversation.
"

Förutom det här har S*illen berättat i förhör att SD har felaktigt sagt att han skjutsat HD till Enköping. Detta är inte sant enligt S*illen, som har får en känsla av att SD vill framhäva hur stöttande SD har varit mot HD i att träffa S*illen.

Jag är väl retarderad, men jag får det inte att gå ihop:
Han ska, more or less, vittna till SD's "nackdel", men han umgås och tar burkar ihop med SOA och JG (eller hur var det nu med den saken?).
Krasst: Han är tjenis med de som står SD närmast?
Varför vill dom i så fall umgås med honom när dom vet att han ska vittna?
Spontant tänker man ju att stämningen dom sinsemellan borde vara stel och inte välkomnande?

Jag minns inte vem i tråden som kom med den infon, men jag vet att det stack ut och gjorde mig smått fundersam.

Vad ska han säga? Ska han vara diplomatisk för att behålla god stämning: "SD ÄR kontrollerande och slirar lite med sanningen, men han är också en väldigt bra människa"??🤔

OT: Vars har Avel tatt vägen? Varit tyst ett tag?
Never mind! Jag har bara missat Avels aktivitet de senaste dagarna!
Senast redigerad av uncommon-name 2021-04-21 kl. 18:48.
Citera
2021-04-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Står ju inga namn på personerna som man kan höra i filerna där. Värdelöst. Man kan inte sitta och lyssna igenom alla dessa förhör för att hamna rätt.

Med namn

https://gofile.io/d/UFN1m3
Citera
2021-04-21, 18:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad är sensmoralen förutom att påvisa att hon ljuger?

Hon ljuger ju om hela tillvaron om JS inför SD.

.
Haft sex med honom ända sen inom äktenskapet. Det vågade hon tydligen som gravt kontrollerad.
För övrigt har hon skrivit brevet (mail) till JS innan skilsmässan om att känna sig kontrollerad och att han snokar.

De facto var hon otrogen och ljuger som en häst travar.

För övrigt snokar hon ju identiskt på samma sätt som SD och kräver full insyn i konton redan frpn mars 2017.
Vittnen skrivet hur hon upptäcker konversation från LW på hösten.

Gäller bara den delen SD och hon åker i en annan gräddfil eller vad har de tänkt sig?
Att hon är ett offer och det är fritt fram för vad som helst för dumheter till argument?

Här resonerar ju SD mer rätt än henne, hur underligt det än förefaller.
Hon däremot ljuger som en häst travar.

28 april.

HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner."

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

Till SD:
27 april.
" Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"

28 april.
"Har kännt sån längtan efter dig idag"

Till JS:
29 april.
"önskar att jag låg hos dig."
"Vill kramas"
"Mycket"

Hon är skild och har eg inget med SD att göra, hon behöver inte snoka och hålla på att förvränga tillvaron.

Om advokaten tar ett enda varv i FUP kan han smula henne i bitar eftersom hon är identiskt likt SD.

Ja, Lena ljuger ju också till SD.

Det kan finnas flera förklaringar till HDs beteende.

En förklaring som jag kan se är att hon börjar komma upp ur sin depression, må bättre. Samtidigt är hon fett besviken på SD, otrohet, svek och lögner...

Om hon nu är öppen för att kanske lämna SD, plötsligt blir förälskad...vill känna vart det bär.

Tror du att det skulle falla SD på läppen?

Jag tvivlar på att det sätt SD har, att han menar at han är öppen för om det utvecklas till något mer, stämmer.

Jag tror att båda kvinnorna känner instinktivt att det är förenat med allvarliga problem.

Jag ser inte HDs otrohet och mörkande på samma sätt som du.

HD lever inte i ett äktenskap med kärlek, omtanke och ömhet. Hon värnar om de n drömmen, men den finns inte med SD. Hon är bunden till honom på flera sätt; barn, hus och drömmen om en kärnfamilj.

Men hon är så djupt sviken och är på väg att glida SD ur händerna... tills han fångar in henne igen.
Citera
2021-04-21, 19:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag är väl retarderad, men jag får det inte att gå ihop:
Han ska, more or less, vittna till SD's "nackdel", men han umgås och tar burkar ihop med SOA och JG (eller hur var det nu med den saken?).
Krasst: Han är tjenis med de som står SD närmast?
Varför vill dom i så fall umgås med honom när dom vet att han ska vittna?
Spontant tänker man ju att stämningen dom sinsemellan borde vara stel och inte välkomnande?

Jag minns inte vem i tråden som kom med den infon, men jag vet att det stack ut och gjorde mig smått fundersam.

Vad ska han säga? Ska han vara diplomatisk för att behålla god stämning: "SD ÄR kontrollerande och slirar lite med sanningen, men han är också en väldigt bra människa"??🤔

OT: Vars har Avel tatt vägen? Varit tyst ett tag?
Never mind! Jag har bara missat Avels aktivitet de senaste dagarna!

Om det stämmer att de har cachat tillsammans kanske det var SDs förslag till SOA? Eller SOA själv som tänker sig att liera sig lite med S*illen för att få honom på bättre tankar?
Citera
2021-04-21, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Men i mina ögon, utifrån mina blygsamma 15 hp i mäns våld mot kvinnor och de strukturer som är gemensamma för såna relationer, blir det väldigt tydligt att HD, precis som LW var, är hjärntvättad på ett väldigt klassiskt vis, av SD.
Analyserandet utifrån dina blygsamma poäng är det säkert inga fel på - om nu basen med sakfakta vore korrekt ur vissa aspekter:
Citat:
Till skillnad från LW så tycks HD inte ha fullt så många stöttande vänner (kanske för att skammen länge fick henne att tiga).
JG kommer in på slutet (edit: även om han snarare eldade på hennes hat mot LW än var en stöttande vän), och även JS fick agera samtalsstöd...
HD är inte det minsta ensam. Hon har nära väninnor sen lång tid, ända sen skoltiden som stöttar.
KH kallar sig för att ingå i storfamiljen och TB är med sen många år och stöttar då hon var deprimerad.
En annan är även SSK-kollegan C, en förtrolig relation även privat. Andra väninnor finns också, dock inte så tighta.
Hon har en förtrolig relation med sin chef.
JG hoppar snabbt på hennes tåg och hon absorberar snabbt JS, suger ur det gottaste ur benmärgen.
Hon cachar hej vilt med olika kvinnor och även män. De hon sen är mest förtroligt med är sina föräldrar:
Citat:
Men från familjen saknas stöd. Både från den egna och från Stefans.
Vilket inte stämmer.

Hennes syster berättar om fördelningen:
"P är närmare B medan Hanna är närmare S-O, så har det alltid varit."

Om H vill att SD ska vara i deras liv så tycker systern det samma säger hon.
Ställer upp för HD med andra ord.
Hon beskriver det som att hon "stoppat huvudet i sanden" och inte vill ta ställning till det som hänt och inte vill veta."

Det verkar sitta i generna att strutsa och blunda, att inte prata och upprätthålla fasader.

Hennes far, mor och syster hjälper till vid flytt. SOA renoverar HDs lägenhet.
Hennes mor och far är barnvakt vid USA resan.
SOA hämtar på Arlanda, är med dom i torpet, kör HD till förhör. Han städar då HD initierat storstädning, hennes mor och syster hjälper också till.
Han lyssnar på hennes psykiska besvär, lugnar ner henne.

I mitten på april är HD, hennes syster och mor till Aten, den resan har systrarna fått i julklapp av sin mor.
Under USA resan ska föräldrarna passa barnen.
Hela sommaren 2018 ska hennes föräldrar ha döttrarna, inte alla förunnat.

HD: Ofta vänder jag mig till Stefan, eem ... men K*arin vänder jag mig ... K*arin och J*onas är dom som jag vänder mig mest till
FLI: Mm
HD: Förutom mina föräldrar, som står mig allra närmast."

"Eh .. å pappa .. är en trygghetsperson. mm .. så jag .. pratade mycke och beskrev mycke detaljer å hur jag upplevde å jag bröt ihop där o läkarn fick komma o liksom .. näe .. så .. så det var mest prat om det."

(..) jag tror mest att jag har pratat med mina föräldrar, med min pappa om det här, kanske jag inte alls det har, men det känns så
FL1: Mm. Och hur går dom samtalen då?
HD: Eem ... dom samtalen går oftast till som så att jag kanske undrar varför händer det inget? Varför blir det inget slut på det här? Varför händer det inte nånting? Och han är lugnet själv och säger att nu får du låta polisen jobba, dom får ta sin tid det behöver och så lugnar han mig."

Citat:
Kanske var HD en bortskämd och ”svår” flicka som develi eller vem det var sa.
Kanske därför SOA och BA är så desperata att SD ska fortsätta agera personlig assistent (fast hon knappast behöver det längre).
Hon sa curlad.
Ang HDs bakgrund är det som ett enda stort curlande.
Hon omhuldas för att hon varit sjuk, snudd på sjukdomsvinst, en roll som Hanna inte verkar ha nåt emot att bejaka även sen:
Hon är offret och LW är syndabocken.

Vad de inte tycks begripa är att HD är åter på banan. Hon är fullt arbetsför och kan uppenbart fatta egna beslut kring att flytta och ta ut skilsmässa.
3-4 år har hon varit sig rätt så lik enligt TB.

Att hon sen har risk för att krascha är inte ovanligt för en med psykisk sjukdom.
Kan nog hända den bästa om det handlar om mord.

Hon tycks dock repa sig osedvanligt snabbt.
Efter djup depression kör hon till England 2013 med små barn, en gipsad gubbe för att ta cacher.
TB tycker inte alls hon ser så kollapsad ut vid hemkomst som hon blivit presenterad.

Chefen förvånas över hennes styrka redan i augusti. Hon har mer energi än innan mordet.
Senast redigerad av develi 2021-04-21 kl. 19:51.
Citera
2021-04-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tänkte exakt samma sak. Undrade vad jag missat här. Gärna en fingervisning @Matamata vilken fil som skall öppnas för att lyssna på Sillens förhör.

Jag lyssnade i stället på förhöret i tingsrättspodden.jonehrsson.se/hjärstamordet.
@Nötis har förtjänstfullt lagt upp det som hände sen, här ovan.
Citera
2021-04-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ja, hållhaken är att centrera det hela till skam.
En effektiv hållhake iom att hon skämdes och kunde hållas kort.
Via att lägga all skuld på LW och skita ner hennes person i en aktiv kampanj så upprätthålls även egna fasader. HD är kränkt och vill inte att det ska komma ut officiellt.
Nåt som tangerar skam utifrån SDs beteende.

De får syndabocken LW att förfasas över och enas kring, de tre blir rörande överens, allierar sig och pratar skit.
Primitiv group-thinking.

SD hamnar ur fokus och är givetvis helnöjd.

Han fortsätter i samma anda då han kontrar med pastorkortet som hot mot LW.
En annan akilleshäl han spinner på är extrem separationsångest och huvudsakliga problemet är att hon de facto är kär i fel person och lever på hoppet.

LW vill inte hamna i periferin som ensam bärare till skuld. Därav vilda protester och upphov till hennes hot om att offentliggöra hela bilden.
Hon är extremt frustrerad och vill ha en form av upprättelse, att han ska ses som lika delaktig, om inte värre - han är den som i huvudsak ljuger inför HD och är otrogen.

När HD drog blev han förvirrad, nåt han inte förväntat sig. Tangerar dels hans överdrivna självbild och även en form av kontrollförlust.

LW förstår inte hur farlig han är, oavsett att han har tagit till våld och hotat.
Hon tror att hon har kontroll och hon underskattar även HDs roll i det hela; att han är betydligt mer stressad och paranoid över situationen.

Garanterat svårtolkad även för LW iom att han kör sin självsäkra, macho attityd om att hon kommer tillbaka. Laid back och nonchalant.
Här spelar även HD in, hon öser kärlek via sms, mal på om sin brist på tillit och vill överbetona att JS är enbart en vän i slutet på april.
När LW skrattar åt hans naivitet kränker det hans skeva självbild och påverkar hans kontrollbehov negativt.

Det är ett emotionellt kaos och intriger av högsta rang, en överhettad tryckkokare som pyser och slutligen exploderar.
Mycket kring problematiken härrör till hans extrema och gravt patologiska kontrollbehov.
Paranoia går hand i hand.
Militant, fyrkantig och nitisk som kommer till uttryck både vid skev barnuppfostran och awkward beteende i form av hot, stalking, kontrollfreak i grannskapet, RT, insyn och oändliga kontaktförsök för att få insyn överallt.
Han freakar totalt när hans cirklar rubbas.

Som notoriskt otrogen mansgris så ger han dubbla löften.
LW är ambivalent, en känt problematisk känsla, och fogar sig i väntan på förändring, hon sätter hoppet till skilsmässan.
Han har köpt sig tid (tystnad) till augusti men i maj bränner det till iom att HD vill till USA.

Usch och fyfan vilken sjuk jävel!
Skulle vara intressant att kliva in i hans hjärna och ta del av hur han tänker. Hur han planlägger och sen agerar.
Citera
2021-04-21, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, Lena ljuger ju också till SD.

Det kan finnas flera förklaringar till HDs beteende.

En förklaring som jag kan se är att hon börjar komma upp ur sin depression, må bättre. Samtidigt är hon fett besviken på SD, otrohet, svek och lögner...

Om hon nu är öppen för att kanske lämna SD, plötsligt blir förälskad...vill känna vart det bär.

Tror du att det skulle falla SD på läppen?

Jag tvivlar på att det sätt SD har, att han menar at han är öppen för om det utvecklas till något mer, stämmer.

Jag tror att båda kvinnorna känner instinktivt att det är förenat med allvarliga problem.

Jag ser inte HDs otrohet och mörkande på samma sätt som du.

HD lever inte i ett äktenskap med kärlek, omtanke och ömhet. Hon värnar om de n drömmen, men den finns inte med SD. Hon är bunden till honom på flera sätt; barn, hus och drömmen om en kärnfamilj.

Men hon är så djupt sviken och är på väg att glida SD ur händerna... tills han fångar in henne igen.
Börjat komma upp ur depressionen?

Jag skriver om 2017/18 då hon är fullt åter i tjänst som SSK.

Att hon ligger med JS bakom ryggen på SD inom äktenskapet, det är ju vågat?
Han är ju så kontrollerande och hon kuvad.

Hon glor i SDs konton då han är otrogen.
Han glor i HDs konton då hon är otrogen.

Applauds.. för det vittnesmålet.
Citera
2021-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
I HR kommer S*ilen att höras om SDs kontrollerande beteende mot HD som han inte tyckte framgick i TR. Han upptäckte också att det som HD sa i TR inte stämde vad gällde när hon skaffade sig en ny mailadress. S*illen har lämnat in ytterligare konversationer mellan honom och HD som visar på det kontrollerande beteende SD har haft mot HD. Allt från kompletteringen.

Han har också berättat om den 19.e maj:

" Gällande 2018-05-19
Js dotter fyller år 19 maj. 2018 är de hemma hos hans exfru J tillsammans med
bådas föräldrar och firar dottern. De har fikat och sitter utomhus när Hanna ringer J.
Hanna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne. J
känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att Sven
Olof inte är precis i närheten av Hanna. Hanna säger till J "Lena är hittad, hon är död".

Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda
på det medan han väntar på Hanna. J känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det
medan han väntat på Hanna
"
//
"Efter förhöret i rätten kände han undermedvetet att något inte stämde, att det var någon
information som inte kommit fram men han kunde inte säga exakt vad. Hade han fått frågan
vid rätten om han sagt allt hade han sagt ja för det var inget som han medvetet undanhållit,
utan mer att han kände att något inte stämde.
När J sedan även lyssnade på förhören via youtube och hörde Hanna prata om sin nya
mailadress stärktes han känsla av att något inte stämde. Han gick tillbaka och tittade i hans
och Hannas mailkonversation. Han såg då att Hanna visst hade skapat en ny mailadress under
våren 2018 trots att hon säger annat då hon blir förhörd vid rättegången. Anledningen att hon
skaffade en ny mailadress, som J minns det, var för att hon kände sig övervakad av
Stefan och inte ville att han skulle läsa deras mail.
Hanna upplevde den här kontrollen från Stefan under våren 2018, J kan inte säga under
exakt vilka månader.
När J går tillbaka och läser deras mail ser han hur tydligt Hanna uttrycker att Stefan är
kontrollerande. Hon skriver att Stefan är inne och läser hennes mail, hon uttrycker att han
läser hennes mail en gång i timmen. J kommer inte exakt ihåg hur Hanna kunde se det
men vet att Hanna frågade Jonas tekniska frågor och dessa frågor finns även i deras
mailkonversation.
"

Förutom det här har S*illen berättat i förhör att SD har felaktigt sagt att han skjutsat HD till Enköping. Detta är inte sant enligt S*illen, som har får en känsla av att SD vill framhäva hur stöttande SD har varit mot HD i att träffa S*illen.

Ytterst intressant. Det kommer säkert tillkomma något utöver detta också. Frågan är om det stärker rättens uppfattning i fallet. Man kan bara hoppas.
Citera
2021-04-21, 19:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ytterst intressant. Det kommer säkert tillkomma något utöver detta också. Frågan är om det stärker rättens uppfattning i fallet. Man kan bara hoppas.
SD kan kanske ha förvridit huvudet på Sillen också.
Nu kanske han uppfattar allt annorlunda efter att SD har bearbetat honom.
Vi kan bara hoppas att Sillen är tillräckligt stark för att stå för vad han anser har hänt och att han inte låter sig påverkas av SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in