2021-04-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Bry dig inte om alla som kallar dig dum!
Det är ofattbart tråkig ton på forumet. TikTok har bättre ton ^^

'
Det här är ingen finansiellt råd!
-
så systemet har tagit över mängder av hävstångspositioner.
Tjänar systemet efter (Takeover Price)eller måste de bara placera det i sin liquidation reserve igen?
hur funkar det...?

Har varit med några år så jag vet såklart att jag har rätt.
Säger inte att btc kommer gå ner kraftigt.

Säger att det är troligt och man inte ska bli förvånad omd et gör det med tanke på att vi ser ras i volym, som är väldigt viktigt för att priset ska upp, samt att 60k usd har visat sig vara ett väldigt svårt motstånd vilket indikerar på att det är et väldigt högt pris för tillfället.

Tråkigt att folk här inne inte förstår sånt här. Precis som att vi i januari funderade om btc på 30k usd nått sin toppen så funderar vi detsamma nu också. Nån gång går det ner kraftigt och man får vänta bra lång tid innan det går upp igen. Så har det sett ut förut och så kommer det garanterat se ut igen.

Men om raset är från 60k itll 30k och håler sig i månader eller om det är från 60k till 45 k och håller sig i 1 vecka vet absolut ingen.

Är man så säker btc kommer gå upp så mycket så gå all in då.
Senast redigerad av sergiorant 2021-04-18 kl. 08:52.
Citera
2021-04-18, 08:32
Medlem
hazenectars avatar
Ta det lugnt, det här är bara bitcoin som skakar ut alla svaga händer, precis samma sak hände under förra 4-års cykeln där stora korrektioner på 40% inträffade vid flera tillfällen. Vi har givetvis inte toppat ut. Toppen kommer vi att se först runt årsskiftet. Och den kommer inte att landa på ynkliga 64k. Om det är någon som vill köpa mer så är det här ett utmärkt tillfälle. Buy the dip and hodl.
Citera
2021-04-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Men möjöligt det är toppen i början precis som att 19k usd var toppen i början av förra cykeln.

Så kanske vi får vänta nåt år i värsta fall på priser över 60k

Toppen kommer om 6-12 månader. Ju längre tiden går innan toppen desto högre blir den.
Mellan 5 och 10x upp från dagens nivå (på ca 56k) gissar jag. 500-1000%. Det låter mycket, men krypto-historien brukar upprepa sig.

Jag kommer troligen att ha fel, men det bjuder jag på.
Citera
2021-04-18, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Har varit med några år så jag vet såklart att jag har rätt.
Säger inte att btc kommer gå ner kraftigt.

Säger att det är troligt och man inte ska bli förvånad omd et gör det med tanke på att vi ser ras i volym, som är väldigt viktigt för att priset ska upp, samt att 60k usd har visat sig vara ett väldigt svårt motstånd vilket indikerar på att det är et väldigt högt pris för tillfället.

Tråkigt att folk här inne inte förstår sånt här. Precis som att vi i januari funderade om btc på 30k usd nått sin toppen så funderar vi detsamma nu också. Nån gång går det ner kraftigt och man får vänta bra lång tid innan det går upp igen. Så har det sett ut förut och så kommer det garanterat se ut igen.

Men om raset är från 60k itll 30k och håler sig i månader eller om det är från 60k till 45 k och håller sig i 1 vecka vet absolut ingen.

Är man så säker btc kommer gå upp så mycket så gå all in då.

Hur kan du hävda att du har rätt när du gjort sådana här utfästelser tidigare och sedan fått se priset gå upp?

Som redan påpekats i tråden så handlar det om valar som med gemensam aktion manipulerar marknaden och sedan köper dippen. 65 miljoner dollar försvann i likvidation denna gång.

https://youtu.be/etUTo6_FtKE
Senast redigerad av HenryBendix 2021-04-18 kl. 09:15.
Citera
2021-04-18, 09:28
Medlem
Det är ovanligt att altcoins inte faller mer när BTC faller, än de har gjort nu på morgonen.
ETH/BTC ser stark ut.
Citera
2021-04-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Som redan påpekats i tråden så handlar det om valar som med gemensam aktion manipulerar marknaden och sedan köper dippen. 65 miljoner dollar försvann i likvidation denna gång. https://youtu.be/etUTo6_FtKE

De passar på när institutionerna har stängt för helgen. I morgon är det back to business.
Citera
2021-04-18, 09:35
Avslutad
Apropå ras i volym så vet valarna hur de ska orsaka panik. Det är iaf min teori.
Citera
2021-04-18, 09:35
Medlem
https://twitter.com/woonomic/status/1383667144991264770/photo/1
Citera
2021-04-18, 09:42
Bannlyst
Jag förutspådde en sådan här krasch nu när DOGE rusade senast. 16 april.
den var oundviklig just för många trodde det var säkert på över 60k deras position skulle med all säkerhet inte likvideras. etc. etc.

men...

Hur mycket vet olika exchanges om användares "leveraged positions"
(antar att de har väldigt stor koll eftersom det är sån risk)
en sak som är säkert att de är helt hänsynslösa valarna. Bryr sig inte om stackarna som blir likviderade.
Känns som att systemet inte vill att vem som helst ska få åka med på resan om den är proppad med 10x/20x eller mer. Och givetvis rasar det när alla en efter en blir likviderade så här.

Men är det uppgifter som finns tillgängliga för valarna och storfräsarna?
Citera
2021-04-18, 09:49
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Jag tror vi behöver omdefiniera ordet krasch, vi kan inte ha krascher varje vecka. Ni måste börja slappna av. Vi är tillbaka innan fredag.

Håll era positioner och gå ut o ta en öl i förmiddagsvädret. Det ska jag göra
Citera
2021-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Jag förutspådde en sådan här krasch nu när DOGE rusade senast. 16 april.

Yeah right... du förutspådde ett strömavbrott i Xinjiang.
Citera
2021-04-18, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul
Yeah right... du förutspådde ett strömavbrott i Xinjiang.
Jag har bevis
Senast redigerad av Kompani 2021-04-18 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in