2021-03-17, 08:24
  #2257
Avslutad
Bitcoin Could Hit $115K by August, Pantera’s Morehead Writes

https://finance.yahoo.com/news/bitcoin-could-hit-115k-august-202223701.html

Citat:
“Bitcoin is now ahead of our April 2020 forecast schedule *– to hit $115K this summer,” wrote Dan Morehead, CEO and co-chief investment officer at Pantera Capital, a blockchain hedge fund, in an emailed newsletter.
Citera
2021-03-17, 09:15
  #2258
Avslutad
Tror ni vi kan ha en ny Whyckoff in the making...?

https://forumbilder.com/images/2021/03/17/whyckoff3.png
Citera
2021-03-17, 10:09
  #2259
Medlem
Om man ser endast till historia så är vi helt klart i en Bullrun ”bubbla”. Jag misstänker att ngngång i höst så kommer vi troligtvis se en krasch. Däremot så är alla dessa storbolag som investerat i BTC nya variabler i denna ekvation som man måste ta hänsyn till så det blir ganska så svårt att bedöma hur denna nedgång kommer se ut.

Däremot är jag övertygad om att vi kommer få se en +$100k BTC denna cykel.
Citera
2021-03-17, 10:50
  #2260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Blir mycket spännande att se om allt krashar snart. Som en del sagt innan, nån gång tar uppgången slut.

Det enda man tänker skulle va annorulounda nu är att stora företag kommer hålla sina miljarder i bitcoin i flera år och då kommer kanske priset inte gå ner lika mycket. Men börjar de sälja av och ha misstro på marknaden, då kommer vi se ett ras som många gånger förut. 50-100% eller mer är förväntat vid sådant tillfälle.

Jag kollar inte bitcoinpriset alltför ofta eftersom jag får kalla, eller varma fötter. Jag känner att jag blir fan bara dummare av att läsa massa grafer på youtube som sitter och fantiserar om priser, eller läser på trionews om nån jävla expert som tror spriset ska upp eller ner.

Jag köpte på mig ethereum nu vid senaste dippen krin 1400 usd. 30000 investerat och jag funderar på om jag ska sälja nu och köpa in mig på större dippar närmsta månaderna och under sommaren då det tenderar gå ner då. Vilket jag tror det gör. Tror det har gåt talldeles för fort och att marknaden behöver lite standby ett tag. Föra att sedan , kanske till hösten fortsätta upp.mvh/en ganska erfaren, men amatörmässig cryptospekulant.

Jag kommer se till att jag har tagit ut vinst under denna Bullrun. Och återinvesterar i BTC om ca 1-1,5 år efter själva ”kraschdatumet”. ”Halveringen” påverkar BTC cykeln, nästa Bullrun så kommer BTC var uppe i en större summa. Skulle inte förvåna mig om vi når ca $700k om ca 4år. Så långtids investerar man genom ”DCA” så kan man lika gärna mosa in en 500 kr/ mån i 4 år och tänka långsiktigt i ett 10år perspektiv. Uppgången brukar ligga kring flera tusen procent från själva ”botten” till ”toppen” av cykel.
Citera
2021-03-17, 11:00
  #2261
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Jag kommer se till att jag har tagit ut vinst under denna Bullrun. Och återinvesterar i BTC om ca 1-1,5 år efter själva ”kraschdatumet”. ”Halveringen” påverkar BTC cykeln, nästa Bullrun så kommer BTC var uppe i en större summa. Skulle inte förvåna mig om vi når ca $700k om ca 4år. Så långtids investerar man genom ”DCA” så kan man lika gärna mosa in en 500 kr/ mån i 4 år och tänka långsiktigt i ett 10år perspektiv. Uppgången brukar ligga kring flera tusen procent från själva ”botten” till ”toppen” av cykel.

Hur ser din vinstuttagningsmodell ut?
Citera
2021-03-17, 11:22
  #2262
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tror ni vi kan ha en ny Whyckoff in the making...?

https://forumbilder.com/images/2021/03/17/whyckoff3.png

OM den stämmer även denna gång, så är det snart läge att BTFD...
Citera
2021-03-17, 17:44
  #2263
Avslutad
Morgan Stanley becomes the first big U.S. bank to offer its wealthy clients access to bitcoin funds

https://www.cnbc.com/2021/03/17/bitcoin-morgan-stanley-is-the-first-big-us-bank-to-offer-wealthy-clients-access-to-bitcoin-funds.htm l

Citat:
Morgan Stanley is only allowing its wealthier clients access to the volatile asset: The bank considers it suitable for people with “an aggressive risk tolerance” who have at least $2 million in assets held by the firm. Investment firms need at least $5 million at the bank to qualify for the new stakes.
Citera
2021-03-17, 18:37
  #2264
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Morgan Stanley becomes the first big U.S. bank to offer its wealthy clients access to bitcoin funds

https://www.cnbc.com/2021/03/17/bitcoin-morgan-stanley-is-the-first-big-us-bank-to-offer-wealthy-clients-access-to-bitcoin-funds.htm l

Intressant. Verkar som att fler och fler institutionella aktörer ger sig in i leken. Hoppas att inte allt för många människor köper in sig via MS och istället försöker förstå Bitcoin i grunden. Hoppas kan man ju alltid.

Lite lustigt att MS sätter sin gräns över vad lagen säger runt ackrediterade investerare, de kunde ju bara ha använt de reglerna som redan finns som gränsen istället. Kanske för att ge de större kunderna ett bättre ingångspris än alla andra? Ruttigt om sant.
Citera
2021-03-17, 19:30
  #2265
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jag har aktier som har gått bättre än så på tre månader (vet inte om jag har någon som ha rått så bra just de senaste tre). Dock har jag sammanlagt 50 + aktier så om någon av dem går åt helvete så är livet ändå helt ok.

Jag har ändå lite dåligt riskspridning iom att jag är väldigt exponerad mot "ny teknik". Att bara ha ett värdepapper skulle jag betrakta som idiotiskt om man har mer än kanske 10 000 kronor.

Bitcoin har jag noll eftersom det (fortfarande) verkar vara ett dödsdömt projekt pga de de begränsningar som vi har diskuterat.
Såhär inleds Satoshis sammanfattning av sitt "manifest":

"A purely peer-to-peer version of electronic cash would allow online payments to be sent directly from one party to another without going through a financial institution."

Det duger det inte till, det verkar vi alla vara överens om.

Priset stiger just nu enligt min bedömning på grund av:

1: Fomo

2: En närmast religiös övertygelse hos många som egentligen inte kan så mycket om vare sig teknik eller om monetära system.

3: En bas av kriminella som använder Bitcoin för att köpa droger m.m.

PS Helvete jag klarade inte att hålla mig borta.

Lycka till! Hoppas att jag har fel.

Du har alltså noll, 0, nada, zero Bitcoin.. Vad fan gör du i tråden, förutom att bäsa?
Citera
2021-03-17, 20:01
  #2266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tror ni vi kan ha en ny Whyckoff in the making...?

https://forumbilder.com/images/2021/03/17/whyckoff3.png
"All your models are destroyed, completely devastated" - Michael Saylor
Citera
2021-03-17, 22:29
  #2267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Jag kommer se till att jag har tagit ut vinst under denna Bullrun. Och återinvesterar i BTC om ca 1-1,5 år efter själva ”kraschdatumet”. ”Halveringen” påverkar BTC cykeln, nästa Bullrun så kommer BTC var uppe i en större summa. Skulle inte förvåna mig om vi når ca $700k om ca 4år. Så långtids investerar man genom ”DCA” så kan man lika gärna mosa in en 500 kr/ mån i 4 år och tänka långsiktigt i ett 10år perspektiv. Uppgången brukar ligga kring flera tusen procent från själva ”botten” till ”toppen” av cykel.

Fast du vet ju inte när denna bullrun slutar.
Personligen ser jag att det finns en chans att vi inte får se någon större nergång. Vi kommer kanske istället se en svag ökning under en längre tid.

Tror knappast det blir något platt fall som åren innan när alla säljer samtidigt.

Med tanke på att en del stora företag redan joinat bitcoin, så kanske bitcoin bara kommer öka bland stora investerare under många många månader eller rent av år.

ingen trodde nog att btc skulle gå så här bra så snabbt.
Citera
2021-03-17, 22:48
  #2268
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
"All your models are destroyed, completely devastated" - Michael Saylor
Vidare ----> "Bitcoin goes to the Moon"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in