2021-04-18, 09:55
  #2869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
JMen är det uppgifter som finns tillgängliga för valarna och storfräsarna?

Insiderhandel och marknadsmanipulation som är olagligt på andra finansiella marknader är i praktiken fritt inom krypto. De stora späckhuggarna äter de små sillarna i hundratusental, när de vill.

Undvik leverage när det gäller krypto, risken är enorm.
Citera
2021-04-18, 10:07
  #2870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Jag har bevis
Du har inte bevis på orsaken till BTC korrektionen, för du sa just att det var på grund av Doge och inte ett strömavbrott.
Citera
2021-04-18, 10:27
  #2871
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul
Du har inte bevis på orsaken till BTC korrektionen, för du sa just att det var på grund av Doge och inte ett strömavbrott.
Är det klarlagt att det var strömavbrottet som gjorde raset?
__________________
Senast redigerad av Kompani 2021-04-18 kl. 10:39.
Citera
2021-04-18, 10:43
  #2872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Är det klarlagt att det var strömavbrottet som gjorde raset?
Om man tror att priset och hash rate är korrelerat ja.
Att valar och Exchanges manipulerar marknaden hela tiden när priset har gått upp/ner mycket eller många har gått lång/kort det vet "vi" redan.
Citera
2021-04-18, 11:12
  #2873
Medlem
Åh jisses, bitcoin is dead!


55k i skrivande stund. Nu stackar vi, grabbar.
Citera
2021-04-18, 11:22
  #2874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Hur kan du hävda att du har rätt när du gjort sådana här utfästelser tidigare och sedan fått se priset gå upp?

Som redan påpekats i tråden så handlar det om valar som med gemensam aktion manipulerar marknaden och sedan köper dippen. 65 miljoner dollar försvann i likvidation denna gång.

https://youtu.be/etUTo6_FtKE

Jag menar att jag har rätt i att det KAN gå ner och inte gå upp igen på lång tid. Något som vissa andrahär inte ens verkar kunna föreställa sig. Vissa verkar tro att vi ska gå från höstens 10k usd till100-200k i ett svep med bara mindre korrektioner på 30-40% som vara några dagar/vecka, som det sett ut hittills.

Men jag säger att det är mycket troligt att nån gång komme " krashen" även denna cykel. Som det ser ut nu är volymen inte tillräckligt stor för att det ska ta sig särskillt mycket högre. Kolla även på att all time high bara blir mindre och mindre. Man ser liksom trappan avta och plana av.

Vad är era "bevis" för att det kommer öka nu direkt?

Turkiet förbjuder krypto som betalmedel. bara en sån sak bör va en varningssignal. Följer fler länder efter kan det bli ett mycket dåligt läge för bitcoin och kryptovalutor.
Citera
2021-04-18, 11:27
  #2875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
De passar på när institutionerna har stängt för helgen. I morgon är det back to business.

Nja, bitcoin kan dom ju handla 24/7 varje dag i veckan på alla de stora exchanges.

Det blir som förra året, en stor dump nu för att sedan gå tillbaka till sommaren och hästen
__________________
Senast redigerad av sergiorant 2021-04-18 kl. 11:30.
Citera
2021-04-18, 11:30
  #2876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag menar att jag har rätt i att det KAN gå ner och inte gå upp igen på lång tid. Något som vissa andrahär inte ens verkar kunna föreställa sig. Vissa verkar tro att vi ska gå från höstens 10k usd till100-200k i ett svep med bara mindre korrektioner på 30-40% som vara några dagar/vecka, som det sett ut hittills.

Men jag säger att det är mycket troligt att nån gång komme " krashen" även denna cykel. Som det ser ut nu är volymen inte tillräckligt stor för att det ska ta sig särskillt mycket högre. Kolla även på att all time high bara blir mindre och mindre. Man ser liksom trappan avta och plana av.

Vad är era "bevis" för att det kommer öka nu direkt?

Turkiet förbjuder krypto som betalmedel. bara en sån sak bör va en varningssignal. Följer fler länder efter kan det bli ett mycket dåligt läge för bitcoin och kryptovalutor.

Många kommer vilja ut, prisjustering kommer, bitcoin ner mot 50-80k SEK där nog botten är. Småsparar vill rädda pengar, stora institutioner har nog börjat plocka hem. Hypen över för denna gång. Tror dock på bitcoin, och nästa gång rör vi nog oss och nosar på 100k inom 2-3 år.
Citera
2021-04-18, 11:34
  #2877
Medlem
Borde inte helgens dip generera ett rejält CME gap?
Citera
2021-04-18, 11:36
  #2878
Medlem
Typiskt att dippen kom 1v innan löning. Hade vart görnice o handla billigt nu.
Citera
2021-04-18, 11:38
  #2879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Typiskt att dippen kom 1v innan löning. Hade vart görnice o handla billigt nu.

Tror det kommer bli en prisreducering över hela sommaren. Hååll dig kall. För övrigt är det en trevlig stund att minea på nicehash t.ex nu, mycket bitcoin får man . Bara sett inkomsten öka kraftigt nu i "kraschen".
(Mining rig på 318mh)
Citera
2021-04-18, 11:40
  #2880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Nja, bitcoin kan dom ju handla 24/7 varje dag i veckan på alla de stora exchanges.

Det blir som förra året, en stor dump nu för att sedan gå tillbaka till sommaren och hästen

Vilka "dom"?
Jag skrev "institutioner". De flesta professionella placerare har inte personal som handlar krypto 24/7.
Ta nu hand om hästen istället för att svamla här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in