2021-04-17, 20:03
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Kremera en kropp på 15 min. Vore jag som dig skulle jag börja tro att jorden var platt. Morgan kanske kan lagstifta kremeringstider.

Orkar inte denna tråd. Det är rent löjligt.

Ja, om du har en ugn igång med full fart så är 15 minuter inget problem alls (alltså cykeltid). Hela diskussionen är bisarr. Allt finns, bevisat, vittnesmål, foton, platserna finns kvar, hundratals vittnen, allt finns. Hur många avhandlingar som helst har skrivits på ämnet.

Att ens hävda motsatsen är... för mig är det mer galet än att hävda att jorden är platt (där kan man se någon form av logik iallafall).

Nazisterna jobbar övertid i denna tråd faktiskt. On topic: Sverige har ca 1000 nazister idag. Många av dem är aktiva på sociala medier. Så det måste vara en riktig triumf för dem att en tråd om Förintelseförnekelse ligger högt på Flashback. Djungeltrumman ljuder.
Citera
2021-04-17, 20:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Om förintelsen saknar betydelse för dig undrar jag vad fan du gör i tråden?

Ja gillar inte Morgan Johanssons sätt att försöka förbjuda åsikter. Jag tycker att alla ska få säga sin mening och jag tror att det är ytterst få som förnekar förintelsen och de som gör det är tandlösa tigrar.
Citera
2021-04-17, 20:10
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen

Ja, om du har en ugn igång med full fart så är 15 minuter inget problem alls (alltså cykeltid). Hela diskussionen är bisarr. Allt finns, bevisat, vittnesmål, foton, platserna finns kvar, hundratals vittnen, allt finns. Hur många avhandlingar som helst har skrivits på ämnet.

Att ens hävda motsatsen är... för mig är det mer galet än att hävda att jorden är platt (där kan man se någon form av logik iallafall).

Nazisterna jobbar övertid i denna tråd faktiskt. On topic: Sverige har ca 1000 nazister idag. Många av dem är aktiva på sociala medier. Så det måste vara en riktig triumf för dem att en tråd om Förintelseförnekelse ligger högt på Flashback. Djungeltrumman ljuder.
Du verkar härda ut bra även om du lipar som en jude. Skulle vilja se en länk till ett krematorium där man kremerar lik på en kvart. Var finns de forensiska bevisen?

Nyss var det bara 200 nazister. Har du lyckats rekrytera fler eller extrapolerar du för Mogge?
Citera
2021-04-17, 20:19
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja gillar inte Morgan Johanssons sätt att försöka förbjuda åsikter. Jag tycker att alla ska få säga sin mening och jag tror att det är ytterst få som förnekar förintelsen och de som gör det är tandlösa tigrar.
Tvärtom så är de ytterst pålästa. Läs i revisionistforumet. Gång på gång så blir förintelsetroende vederlagda. Jag frågade efter forensiska bevis där som en knäppgök påstod fanns. Jag fick inget svar och kommer heller inte få något svar. Kan vara därför man vill förbjuda diskussionen och det kommer säkert explodera i Morgans fula nuna men det fattar nog inte han. Jag tror inte du inser eller vill inse vidden av problemet med förintelsen.
Citera
2021-04-17, 20:20
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det stämmer. Jag röstade från 80-talet fram till och med 2010 tyvärr på M.

Övermänniskor (och undermänniskor) är ju dessutom verkligen vokabulär värdigt en nazist.
.

Bränt barn skyr elden. Lejonkungen i mitt fall.

Vad nazismen tycker är en sak men varför inte se det Nietscheanskt istället för deras appropiering? Då blir det tankefigurer som den mäktiga draken och vår roll som undermänniskor, stabila kameler som tar på sig bördan, lejon som konträrt kämpar mot draken eller barn som är fria som står ovanför den kampen. Eller jag är inte filosof så var snäll i er kritik, Herr N. själv är för djävla träig i skrift så jag har läst kritiken om hans tankar. Jag har läst en bok om ontologi som var lättare att ta till sig än honom.

Nåväl det viktiga i det här hur vi skyddar vår yttrandefrihet och stoppar lagförslaget? Att passivt tänka att det här är oklokt förslår ej!
Citera
2021-04-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen

Du kommer inte med något konkret. Du hävdar bara att tänka motsatsen till dig vore mer galet än *random skit i tråden*.

Börjar bli tröttsamt att läsa dina inlägg. Inse att detta var det dummaste Såssarna kunde göra. Ingenting bekräftar lögnen mer än ett förbud att forska, leta, undra, och fundera över en sak.

The jig is up som dom brukar säga. Storindustrin är över.
Citera
2021-04-17, 20:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Tvärtom så är de ytterst pålästa. Läs i revisionistforumet. Gång på gång så blir förintelsetroende vederlagda. Jag frågade efter forensiska bevis där som en knäppgök påstod fanns. Jag fick inget svar och kommer heller inte få något svar. Kan vara därför man vill förbjuda diskussionen och det kommer säkert explodera i Morgans fula nuna men det fattar nog inte han. Jag tror inte du inser eller vill inse vidden av problemet med förintelsen.

Vad är problemet?
Citera
2021-04-17, 20:35
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
+1

Jag tolkar det främst som ett tidigt valfläsk från ministern i fråga inför valet nästa år.

Svenskarna vägrar som vanligt senaste åren att titta på hur saker och ting fungerat i andra länder.
Just i fallet med förintelsen bör Tysklands olika lagar i detta känsliga ämne vara intressant och hur de mest högerextrema där kommer runt dem. 🤔
Citera
2021-04-17, 20:36
Medlem
blamages avatar
Citat:
Vad är problemet?
Din ignorans.
Citera
2021-04-17, 20:53
Medlem
Detta är ett sätt att försöka styra folks tungor och därmed folks tankar.

Jag är inte förvånad att Sossarna diskuterar i termer som dessa och lägger sådana här förslag.
Det som stör mig är KD, L, MP (med kanske flera) som inte tycker att detta är ett problem i sig utan att problemet ligger i att det är ineffektivt.
Dom kan alltså tänka sig att styra folks tungor och därmed folks tankar. Inga konstigheter där inte.

Mycket farlig utveckling det där.
Detta är givetvis bara svepskäl för att fortsatt utöka det man redan planterat i folks sinnen. Jag åsyftar på debatten om rasism och vad som får och inte får yttras där.
Bara detta generella man lär barn i tidig ålder att man inte får svära. Redan där är detta etablerat att någon annan styr över vad du får yttra och inte. Det sitter på ett psykologiskt plan det här. Och det man får lära sig som barn, det sitter i hela livet.
Folk hade tjänat på att låta sina barn varit mer frispråkiga.
Citera
2021-04-17, 21:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hur får man in 1000 pers på 50kvm? Genom en dörr och sen ut genom en dörr. Hur stort hål har du huvudet?

Dörren som visades i alla fall i en av dessa gaskammare öppnades inåt. Inåt?!! Hur får de ens upp dörren om 20 stycken lik ligger och blockerar? Ponera att det stämmer. Hur blir de av med gasen i rummet? Genom de tre små hålen i taket? Gas som dödat 1000 personer i ett stängt utrymme och då ska genast folk in och riva och slita i kropparna till krematoriet? Det är ju inte ens rimligt.

Att förbjuda att ifrågasätta och utreda den här frågan visar definitivt att man vill dölja något.

Citat:
Du verkar härda ut bra även om du lipar som en jude. Skulle vilja se en länk till ett krematorium där man kremerar lik på en kvart. Var finns de forensiska bevisen?

Nyss var det bara 200 nazister. Har du lyckats rekrytera fler eller extrapolerar du för Mogge?

Samma här. Vill minnas att en veterinär sa att det tog 2 eller 3 timmar att kremera en häst. I de här lägren så kremerades folk inte en och en utan man säger att man tryckte in 3-4 stycken samtidigt.

Jag vill också minnas två saker som visar att det inte gått till som man sagt. Det ena är att mängden kol som behövs för detta inte är möjlig och dels att beräkningen på askan man grävt ner runt lägren visar endast på en bråkdel av det antal som är officiellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Du kommer inte med något konkret. Du hävdar bara att tänka motsatsen till dig vore mer galet än *random skit i tråden*.

Börjar bli tröttsamt att läsa dina inlägg. Inse att detta var det dummaste Såssarna kunde göra. Ingenting bekräftar lögnen mer än ett förbud att forska, leta, undra, och fundera över en sak.

The jig is up som dom brukar säga. Storindustrin är över.

Så är det. Det väckte mig.
Citera
2021-04-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du vill alltså ge förintelsen religionsstatus och införa kättarlagstiftning.

Absolut inte, det som gäller är sanning och fakta. Och förintelsen vilar på just bekräftade fakta och är därmed sanning, typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in