Citat:
Ursprungligen postat av
Queutard
Förarbetet skvallrar om något annat. Det är inte massakern i Nanjing man hade i åtanke med lagen.
Varenda turk hade åkt på den lagen annars, men man måste tydligen ha bra advokater för att kvalificera som folkmord.
Nä men om jag skriver här och nu att folkmordet i Ruwanda på 90-talet inte ägt rum så bör Flashback gå att åtala om de inte modererar bort den här posten. Rent teoretiskt alltså.
Eller? Det är en massa människor som jag inte vill peka ut för då blir jag stämplad som antisemit som vet att det kommande årtiondet kommer i stort sett alla som upplevde koncentrationslägren och ghettona dö av ålder, de har kampanjat friskt för att det hela inte ska få glömas bort.
Det är ofta så med traumatiserade människor att de tror att just deras trauma är speciellt. Faktum är att Bejamin Disraeli var en jude som var ansvarig för Englands kolonialpolitik på 1800-talet som var en stark proponent för att expandera det brittiska imperiet och investera i Suez.
Det var vid en tidpunkt i historian då man kunde äga människor som man äger en hund som han var premiärminister i England.
Tänka sig hur allt hänger ihop. Hur som helst så måste man ha bra advokater för att fylla kriteriet för folkmord.