Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Oj då, här i tråden har det ju ältats om att KD går framåt och att fastighetsaffären bara gett ökat stöd åt Ebba. Tyvärr kan jag inte läsa artikeln då den är låst, men om rubriken inte ljuger alltför mycket så tycks Ebba själv inte hålla med.
Har inte heller sett Nyhetsmorgon, men om det stämmer att hon på frågan om huset försökte blanda bort korten genom att i stället snacka om att hon är politiker och mamma så är det inte alls förvånande. Taktiken att undvika svåra frågor har hon försökt med förr, bl.a hos Anders Holmberg i ”30 minuter”. Säkert lurar det vissa. På andra ger det ett halt och närmast osympatiskt intryck. Men visst hade hon kunnat bli en lysande säljare med den där svadan. Av begagnade bilar, kanske?
Jag har inte heller sett allt som visats på TV, men jag känner att om jag vore Ebba så vill jag ju inte att
en husaffär som gått snett ska ta överhanden över det politiska arbete som görs.
Jag röstar inte KD och är heller inte något fan av Ebba, men i den här affären så känner jag att det gås hårt fram mot Ebba OCH Esbjörn, där det egentligen skulle benas ut vad som är vad.
Jag känner att det är de som omger Esb som invaggats i att få ärva hans fastighet preci som det gjorts tidigare med icke släkt, äldre män utan barn. Det känns lite som om att pensionatstanten är en serie-ärvare.
Känns som en väldigt olycklig Esb som hamnat i värsta eldstriden när han bara ville sälja sitt hus som han inte ens själv ärvde.
Media har hakat på och skrivit omsläktgård vilket är felaktigt då det inte gått i släkten mera än det gör hos alla när de går bort och det är ingen gård och det har målats så fantastiskt och den otrevliga drivna kvinna Ebba har gått för långt.
Om det varit en sosse och man så hade detta aldrig tagit såna höjder.
Tänk er att media jagar er för en affär som så gott som alla säger är lagligt ok men att ni är högvilt pga er postion.
Kom just at tänka på att Esb sagt han har en revisor. Det var ingen revisor utan Binninge i RO gruppen.
Tänker på den 80 åriga man som finns i en anna tråd här på flashback då denne man en dag upptäckte att han inte kunde ta ut pengar för at någon lagt rabarber på hans liv med fullmakt och gode man mm. Det var också i Västerås, samma stad där Binningen fixat till gode man för Esb.
Jag tycker det luktar illa om pensionatsvärdinnans omsorg av äldre män och sen den totalt rabiata jakten med media mot den gamle mannen.