2021-04-16, 20:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Här står det att E ångrade sej dagen efter. Och här finns uppgifter om att E inte förstod att han skrev på ett fast köpekontrakt. Dålig kommunikation från ev personer som fanns med att förklara innebörden i det som skrevs på. Var han inte ensam förresten ? Medan EB hade nån med sej?

Finns senare artiklar också bara att följa. Ber om ursäkt om det redan publicerats

I övrigt var EB med på Nyhetsmorgon idag där hon fick fråga om husköpet men ägnade en dryg minut åt att istället hävda att hon är politiker och mamma. Dvs något svar på frågan om husköpet gavs ej

Det har framkommit flera olika orsaker till varför han inte skulle vilja genomföra affären.
men att han ångrade sig dagen efter är troligen inte riktigt då han träffade EB och pratade ed henne efter utan att nämna det.
jag har gjort en tidslinje där man kan se hur det mesta förhåller sig
https://imgur.com/a/FGPO3vL
2021-04-16, 21:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det har framkommit flera olika orsaker till varför han inte skulle vilja genomföra affären.
men att han ångrade sig dagen efter är troligen inte riktigt då han träffade EB och pratade ed henne efter utan att nämna det.
jag har gjort en tidslinje där man kan se hur det mesta förhåller sig
https://imgur.com/a/FGPO3vL
För att vara lite petig. Den första gröna är väl inget bekräftat datum utan mer en uppskattning om något som låg ungefär en månad tillbaka i tiden?
2021-04-16, 22:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
För att vara lite petig. Den första gröna är väl inget bekräftat datum utan mer en uppskattning om något som låg ungefär en månad tillbaka i tiden?

Jo så är det nog och jag har gjort den ljusgrön för min egen skull just för det var EB som kom med den
Det finns fler ljusgröna
2021-04-17, 02:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jo så är det nog och jag har gjort den ljusgrön för min egen skull just för det var EB som kom med den
Det finns fler ljusgröna
Ursäkta, det var jag som inte observerade distinktionen mellan ljusgröna och mörkgröna.
2021-04-17, 06:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina

I övrigt var EB med på Nyhetsmorgon idag där hon fick fråga om husköpet men ägnade en dryg minut åt att istället hävda att hon är politiker och mamma. Dvs något svar på frågan om husköpet gavs ej
Citat:
Hustvist och förtalsanklagelser har fått det att storma kring Ebba Busch.
Nu tampas Kristdemokraterna med både låga opinionssiffror – och minskat förtroende för henne själv.
– Jag är övertygad om att det inte har varit positivt, säger KD-ledaren.
https://www.expressen.se/dinapengar/ebba-busch-overtygad-om-att-det-inte-har-varit-positivt/
2021-04-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
https://www.expressen.se/dinapengar/ebba-busch-overtygad-om-att-det-inte-har-varit-positivt/

Oj då, här i tråden har det ju ältats om att KD går framåt och att fastighetsaffären bara gett ökat stöd åt Ebba. Tyvärr kan jag inte läsa artikeln då den är låst, men om rubriken inte ljuger alltför mycket så tycks Ebba själv inte hålla med.

Har inte heller sett Nyhetsmorgon, men om det stämmer att hon på frågan om huset försökte blanda bort korten genom att i stället snacka om att hon är politiker och mamma så är det inte alls förvånande. Taktiken att undvika svåra frågor har hon försökt med förr, bl.a hos Anders Holmberg i ”30 minuter”. Säkert lurar det vissa. På andra ger det ett halt och närmast osympatiskt intryck. Men visst hade hon kunnat bli en lysande säljare med den där svadan. Av begagnade bilar, kanske?
2021-04-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Oj då, här i tråden har det ju ältats om att KD går framåt och att fastighetsaffären bara gett ökat stöd åt Ebba. Tyvärr kan jag inte läsa artikeln då den är låst, men om rubriken inte ljuger alltför mycket så tycks Ebba själv inte hålla med.

Har inte heller sett Nyhetsmorgon, men om det stämmer att hon på frågan om huset försökte blanda bort korten genom att i stället snacka om att hon är politiker och mamma så är det inte alls förvånande. Taktiken att undvika svåra frågor har hon försökt med förr, bl.a hos Anders Holmberg i ”30 minuter”. Säkert lurar det vissa. På andra ger det ett halt och närmast osympatiskt intryck. Men visst hade hon kunnat bli en lysande säljare med den där svadan. Av begagnade bilar, kanske?

Jag har inte heller sett allt som visats på TV, men jag känner att om jag vore Ebba så vill jag ju inte att
en husaffär som gått snett ska ta överhanden över det politiska arbete som görs.
Jag röstar inte KD och är heller inte något fan av Ebba, men i den här affären så känner jag att det gås hårt fram mot Ebba OCH Esbjörn, där det egentligen skulle benas ut vad som är vad.
Jag känner att det är de som omger Esb som invaggats i att få ärva hans fastighet preci som det gjorts tidigare med icke släkt, äldre män utan barn. Det känns lite som om att pensionatstanten är en serie-ärvare.
Känns som en väldigt olycklig Esb som hamnat i värsta eldstriden när han bara ville sälja sitt hus som han inte ens själv ärvde.
Media har hakat på och skrivit omsläktgård vilket är felaktigt då det inte gått i släkten mera än det gör hos alla när de går bort och det är ingen gård och det har målats så fantastiskt och den otrevliga drivna kvinna Ebba har gått för långt.
Om det varit en sosse och man så hade detta aldrig tagit såna höjder.

Tänk er att media jagar er för en affär som så gott som alla säger är lagligt ok men att ni är högvilt pga er postion.
Kom just at tänka på att Esb sagt han har en revisor. Det var ingen revisor utan Binninge i RO gruppen.
Tänker på den 80 åriga man som finns i en anna tråd här på flashback då denne man en dag upptäckte att han inte kunde ta ut pengar för at någon lagt rabarber på hans liv med fullmakt och gode man mm. Det var också i Västerås, samma stad där Binningen fixat till gode man för Esb.
Jag tycker det luktar illa om pensionatsvärdinnans omsorg av äldre män och sen den totalt rabiata jakten med media mot den gamle mannen.
2021-04-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tja, jag har träffat fler mäklare som inte varit rumsrena, än sådana som varit rumsrena.

Men i just det här fallet tror jag att även om Ebba har träffat mäklare Dietz några gånger, så tror jag inte han går i hennes ledband, eller har lärt upp Ebba. Han är nog bara bror till en av hennes vänner och det var nog bara av bekvämlighet han blev inblandad i skrivuppdraget. Det i sig genererar inga större pengar.

Jag tror det var väninnans bror som helt enkelt, kanske till och med gratis, hjälpte till med papper.
Hur många gånger har man inte, jag alltså, gett ett handtag till polare eller släkt utan att ta betalt?
Otaliga gånger men när man behöver hjälp själv så finns det oftast inte alls.

Inom parentes, off topic.
Jag tror att vad man än tar i som förmedlare/säljare lämnar ofta någon part som är missnöjd.
Jag är mest sne på den som övertalade en släkting till mig att sälja sin bil billigt till denne när jag var lovad att få den bilen då jag åkt hem från BB i den och jag gillade bilen.
Den som lurade av min släkting bilen lämnade den utomhus över vintern och den stod med punka och rostade sönder på något år. Jag passerade gatan där den stod i många år och kände stor ledsnad.
2021-04-17, 09:37
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Det förekommer mycket spekulation om tidpunkten när Esbjörn ångrade försäljningen. Men det spelar väl ingen roll för köpeavtalets giltighet om han ångrade sitt namn på avtalet dagen efter eller flera veckor senare.
2021-04-17, 09:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Det förekommer mycket spekulation om tidpunkten när Esbjörn ångrade försäljningen. Men det spelar väl ingen roll för köpeavtalets giltighet om han ångrade sitt namn på avtalet dagen efter eller flera veckor senare.
Typ 3000 inlägg i tråden handlar om när kan kan tänkas ha ångrat dig och du säger att det inte spelar någon roll?

Du har rätt och det kan bli lite petande i detaljer här i tråden som saknar betydelse som t.ex. när en värdering är gjord eller exakt vad det kan tänkas kosta att forsla bort bilar och bråte från Esbjörns tomt eller huruvida handpenningen är återbetald eller inte.
2021-04-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi

Spekualtionen kring när han ångrade sig (och om det var han som ångrade sig eller hans sol o vårar ärvare)
Märkligt om han ångrat sig redan samma dag men infann sig röjandes på tomten tillsammans med Ebba, hennes mama och barnen och hur glad som helst flera dagar senare.
2021-04-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Typ 3000 inlägg i tråden handlar om när kan kan tänkas ha ångrat dig och du säger att det inte spelar någon roll?

Du har rätt och det kan bli lite petande i detaljer här i tråden som saknar betydelse som t.ex. när en värdering är gjord eller exakt vad det kan tänkas kosta att forsla bort bilar och bråte från Esbjörns tomt eller huruvida handpenningen är återbetald eller inte.

När han ångrat sig kan vara stor detalj i det hela då det kan vara den påtryckning han utsatts för.
Alltså otillbörlig påtryckning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in