2021-04-16, 15:38
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så... du förstår att mäklare gör allt möjligt lurigt, men vill inte kännas vid att Ebba kan använda sig av motsvarande lurigheter....?

Att Ebba vill skapa en trevlig atmosfär för att göra affärer i, ser jag som självklart. Däremot ser jag inte likheten med att mäklare dukar fram fika för att potentiella köpare ska känna sig som hemma, att de ska se huset som deras.

Att bjuda på fika eller nåt liknande när man bjuder hem någon ser jag som en ren artighetsgrej, mer än som något lurigt. Ungefär som att erbjuda en stol att sitta på.
2021-04-16, 15:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aktuellt dagboksblad, formell fullmakt för att ta över efter Binninge har inte inkommit än men den kommer nog vilken dag som helst får man förmoda, svårt att tro att de nya advokaterna ska strula som Binninge.

https://docdro.id/ica6Ffp

Lite lustigt att det stått i Expressen, men tingsrätten har inte fått in varken acceptans av uppdrag eller fullmakt för nytt ombud.
Beror nog på hur det hela avlöper idag.
2021-04-16, 15:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej det pensionat Esbjörn kom till redan 2010 ligger i Dalarna utanför Ludvika och snett mitt emot Bommersvik vid samma sjö.....

Bommersvik, är det inte sossarnas kursgård nånstans i Södertälje/Järna-trakten?
2021-04-16, 16:12
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så Ebba bodde i sin kompis hus, allt var lugnt och skönt.
Kompisen hade redan flyttat så hon hade hela huset för sig själv.

Sen tycker kompisen att Ebba - du kan inte bo där hur länge som helst.
Köp huset eller flytta ut.

Ebba hade ingen aning vad hon skulle göra.

Någon föreslog,
"köpa den där gubbens hus?!"
"jag går och frågar så lovar du att flytta ut. Ok? "
"Går jag och frågar så får jag lägga ut huset på annons?"

Sagt och gjort - hon frågade, huset las ut för försäljning.
Sen i början av augusti började det brinna i knutarna.
Det kom bud. Ebba var tvungen att flytta.

Ebba började tjata mer på Esbjörn.

osv.
Du utger dig för att vara vuxen men du skriver som du mentalt är i tolvårsåldern. Pinsamma fjanterier om att Ebba inte ”vågar” kalla vittne eller som här rena fantasier som du målar upp. Du kan så klart inte hjälpa i vilken mental ålder du är men försök ändå behärska dig när lusten att fantisera faller på eller skriv ut tydligt när du fantiserar att det är just fantasier du skriver.
2021-04-16, 16:32
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Bommersvik, är det inte sossarnas kursgård nånstans i Södertälje/Järna-trakten?

Ursäkta blev auto korrekt på den!
Brunnsvik heter den S kursgården.
2021-04-16, 16:52
Medlem
Citat:
Brännvinström har då artikel om det och även hunnit försöka få nya ombudet att säga något.
Samma dag det lämnas till tingsrätten 12/4 och det är publicerat vid 14 tiden, så det var hans eget dokument och givetvis direkt till Expressen före tingsrätten.

Han tuffar på med sin agenda - ända in i kaklet. Det ska bli intressant att se vad advokatparet svarar på EB/KBs inlaga/bevisuppgift.
2021-04-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du utger dig för att vara vuxen men du skriver som du mentalt är i tolvårsåldern. Pinsamma fjanterier om att Ebba inte ”vågar” kalla vittne eller som här rena fantasier som du målar upp. Du kan så klart inte hjälpa i vilken mental ålder du är men försök ändå behärska dig när lusten att fantisera faller på eller skriv ut tydligt när du fantiserar att det är just fantasier du skriver.

Jojo, "fantasier" - men allehanda spekulationer om Esbjörn&Co det är helt ok.
Härligt du är objektiv.

Var nånstans säger jag att Ebba inte vågar kalla vittne?
2021-04-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Läs o lär!

"Mäklaren har en omsorgsplikt och ska följa god fastighetsmäklarsed även när hen bara har ett skrivuppdrag."

https://fmi.se/vad-galler-vid-formedling/kontraktsskrivning/skrivuppdrag/
Vad menar du att han brutit mot...? Inget.
Du inser alltså fortfarande inte att det är ESBJÖRN som brutit mot kontraktet - inte mäklaren.
2021-04-16, 19:06
Medlem
Citat:
Nej det pensionat Esbjörn kom till redan 2010 ligger i Dalarna utanför Ludvika och snett mitt emot Bommersvik vid samma sjö.....

Sökte på ordet "västerås" i den här tråden och det nämns at när Esb bodde i Västerås eller hade en lägenhet där så ansökte JB om god man i västerås.
I Västerås finns det bolag/företag som fipplat med en annan man så han inte ens kund hämta ut pengar på sitt egna konto.
2021-04-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tja, jag har träffat fler mäklare som inte varit rumsrena, än sådana som varit rumsrena.

Men i just det här fallet tror jag att även om Ebba har träffat mäklare Dietz några gånger, så tror jag inte han går i hennes ledband, eller har lärt upp Ebba. Han är nog bara bror till en av hennes vänner och det var nog bara av bekvämlighet han blev inblandad i skrivuppdraget. Det i sig genererar inga större pengar.
Håller med dig
2021-04-16, 20:22
Medlem
Citat:
Brunnsvik kanske!
2021-04-16, 20:33
Medlem
Stina-Linas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Här står det att E ångrade sej dagen efter. Och här finns uppgifter om att E inte förstod att han skrev på ett fast köpekontrakt. Dålig kommunikation från ev personer som fanns med att förklara innebörden i det som skrevs på. Var han inte ensam förresten ? Medan EB hade nån med sej?

Finns senare artiklar också bara att följa. Ber om ursäkt om det redan publicerats

I övrigt var EB med på Nyhetsmorgon idag där hon fick fråga om husköpet men ägnade en dryg minut åt att istället hävda att hon är politiker och mamma. Dvs något svar på frågan om husköpet gavs ej
Senast redigerad av Stina-Lina 2021-04-16 kl. 20:41. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in