2021-04-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Kul att du använder "pysslar med allt möjligt lurigt".

Ebba kanske lärts upp av Dietzen med pysslande, fikande, kort kjol, urringning mm? Vad vet vi?

Jodå, jag bjuder vänner på vad som finns i huset, helt utan något lurifaxande!
Se där, du bjuder. Kanske Esbjörn fick betala fikat på Odalgården?
2021-04-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så... du förstår att mäklare gör allt möjligt lurigt, men vill inte kännas vid att Ebba kan använda sig av motsvarande lurigheter....?
Jag hoppas hon bjöd på kaffe, allt annat skulle vara ouppfostrat.
2021-04-16, 14:51
Medlem
Reimers avatar
Aktuellt dagboksblad, formell fullmakt för att ta över efter Binninge har inte inkommit än men den kommer nog vilken dag som helst får man förmoda, svårt att tro att de nya advokaterna ska strula som Binninge.

https://docdro.id/ica6Ffp
2021-04-16, 15:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så... du förstår att mäklare gör allt möjligt lurigt, men vill inte kännas vid att Ebba kan använda sig av motsvarande lurigheter....?
Hade varit mycket schystare om Ebba sagt.
- Jag har bakat buller och vi dricker kaffe, men du får inget.
2021-04-16, 15:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Där har du en av tjugo gånger jag ger samma källor igen.
Ebba som ljuger för Expressen och sen Ebba som ljuger för sina följare på sociala medier.

Men vad ljög hon om?
Svara på frågan istället.
2021-04-16, 15:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
I inlägget jag postade finns länkar till video där Ebba ljuger för Expressen samt länk till Ebbas facebook där hon lovar att hon inte ska tvinga Esbjörn att sälja, veckan innan hon stämmer Esbjörn för kontraktsbrott och inleder en rättsprocess där hon vill tvinga honom att sälja.

Läs mitt inlägg.

Men hon ljög ju inte åt Expressen!
Sen mötet med Esbjörn där han fick ångra sig blev ju ordnat och Ebba höll sitt ord.
Det var bara det att Esbjörn smet från att få ångra sig, då finns bara stämning kvar.
2021-04-16, 15:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nej, det var inte heller så jag menade. Jag tänkte snarare att det är PHB och MB som kanske har ställt vissa krav på Binninge för hur det hela skulle gå till. T.ex. ett krav på Binninge att skicka dokumentet till TR, att Binninge inte skulle skicka det till media, och att dokumentet skulle formuleras på ett sätt som advokaterna accepterade.

Brännvinström har då artikel om det och även hunnit försöka få nya ombudet att säga något.
Samma dag det lämnas till tingsrätten 12/4 och det är publicerat vid 14 tiden, så det var hans eget dokument och givetvis direkt till Expressen före tingsrätten.
2021-04-16, 15:26
Medlem
Citat:
Jag är trött på att ge källor på allt jag säger utan att du och resten av trollflocken häver ur sig allt möjligt och skiter i att ange källa.

Vad var din källa till att Esbjörn väntade tio dagar innan han började försöka få tag i Ebba när det skrivs vara dagen efter i grundartikeln?
Det är den som påstår nåt som har bevisbördan.

Du påstod att han inte följde god mäklarsed och då är det mäklarförbundet eller inspektionen som bestämmer det. Kan du visa att så är fallet?

Om inte är det bara skitsnack från din sida.

Hur var det med rätten? Inte är det mäklaren utan Esbjörn som är stämd.
2021-04-16, 15:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ebba kanske lärts upp av Dietzen med pysslande, fikande, kort kjol, urringning mm? Vad vet vi?

Jag tror du har har missupfattat allt hon känner inte honom endast hans syster.
Att du fluktar efter EB vet vi sen tidigare men du får nog se dig som endast en i mängden ingen vill nog ta i dig med tång efter dina gubbfasoner här.
Eb har inte visat Esb något av intresse han sägs har dåligt minne så varför tror du han skulle komma ihåg vad som finns i en uringning?
Nä denna affär ska inte avgöras av någon som dig med dina våta drömmar utan nu väntar vi på vad dom som vet och kan.
2021-04-16, 15:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Tja, jag har träffat fler mäklare som inte varit rumsrena, än sådana som varit rumsrena.

Men i just det här fallet tror jag att även om Ebba har träffat mäklare Dietz några gånger, så tror jag inte han går i hennes ledband, eller har lärt upp Ebba. Han är nog bara bror till en av hennes vänner och det var nog bara av bekvämlighet han blev inblandad i skrivuppdraget. Det i sig genererar inga större pengar.
2021-04-16, 15:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Den gubben satt kanske inte direkt i garnet och i någon trasselhärva med att bo tillsammans med de som trasslade.

En tanke, Esb var i Västerås tillsammans med pensionatstanten på hennes tidigare pensionat??
Västerås, firma som supportar kommunen med fullmakter...bara en tanke, hörde inte Binninge också hemma där?

Nej det pensionat Esbjörn kom till redan 2010 ligger i Dalarna utanför Ludvika och snett mitt emot Bommersvik vid samma sjö.....
2021-04-16, 15:38
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Rätten kommer att få ta del av hans utläggning om att Ebba minsann inte är någon dam och att han inte har något att säga henne och att hon inte verkar fatta att han har ångrat försäljningen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/tv4-profilens-inslag-blir-bevis-for-ebba-busch/
Ebba Busch tar hjälp av ett nyhetsinslag med TV4:s nyhetsprofil Marcus Oscarsson för att vinna fastighetstvisten mot Esbjörn Bolin.
– TV4 kan nu för tv-tittarna för första gången visa helt nya filmsekvenser som ger en annan bild av den här händelsen, säger Oscarsson i inslaget.
Inslaget ska spelas upp när fastighetstvisten avgörs i tingsrätten.
Binninge och Esbjörn har verkligen ansträngt sig för att producera bevis till Ebba. Allt de gör och lämnar in till rätten är sådant som Ebba kan vända till din fördel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in