2021-04-15, 17:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kan komma biverkningar längre fram.
Ropa inte hej ännu.

Hej hej än så länge. Lämnar regelbundet blodprover så de har kontroll på mig. Så knaprar jag givetvis på acetylsalicylsyra. Inga proppar i skallen.
2021-04-15, 17:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Svärmor är vaccinerad mot covid , dock ådrog sig svärfar sjukan han är ovaccinerad MEN! båda testades positivt så. så hon kan i princip aggera smittspridare och måste hållas i karantän

Hon blev väl vaccinerad för sent var antagligen redan smittad då. Det måste vara ganska vanligt hundratals sådana fall. Rent statistiskt kan inte alla vara friska när de får sprutan.
2021-04-15, 18:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Alltså alla ni som inte tillhör riskgrupp, varför i hela friden tar man detta obeprövade medel frivilligt i sin kropp? Är ni totalt hjärntvättade av globalisterna? Kan ni verkligen inte se den stora bilden, och globalisternas agenda?

Börja tänk självständigt istället. En bra start är att stänga av all MSM. Lyssna till VERKLIGA experter, som t.ex. Pfizers förra VD, som varnar för vaccinen. Vem som är en verklig expert, kan man lätt se genom att de tystas av MSM.
2021-04-15, 19:12
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Alltså alla ni som inte tillhör riskgrupp, varför i hela friden tar man detta obeprövade medel frivilligt i sin kropp? Är ni totalt hjärntvättade av globalisterna? Kan ni verkligen inte se den stora bilden, och globalisternas agenda?

Börja tänk självständigt istället. En bra start är att stänga av all MSM. Lyssna till VERKLIGA experter, som t.ex. Pfizers förra VD, som varnar för vaccinen. Vem som är en verklig expert, kan man lätt se genom att de tystas av MSM.
Det är antivaxxarna som är hjärntvättade. Lite som Jehovas vittnen ska de predika sin tro för att dra med sig nya likatänkande.

Vaccinerna är inte oprövade. De har delats ut efter tester sedan december. Det finns gott om data att räkna på. Exempelvis risken för CVT som ligger runt ett par per miljon doser, en sannolikhet så låg att det förvånar mig att man är mer rädd för detta än de risker man har med själva covid-19.

Jämför Pandemrix mot svininfluensan där risken för narkolepsi fastställdes till c:a en på 14000 vilket räknas som mycket sällsynt.
2021-04-15, 19:24
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är antivaxxarna som är hjärntvättade. Lite som Jehovas vittnen ska de predika sin tro för att dra med sig nya likatänkande.

Vaccinerna är inte oprövade. De har delats ut efter tester sedan december. Det finns gott om data att räkna på. Exempelvis risken för CVT som ligger runt ett par per miljon doser, en sannolikhet så låg att det förvånar mig att man är mer rädd för detta än de risker man har med själva covid-19.

Jämför Pandemrix mot svininfluensan där risken för narkolepsi fastställdes till c:a en på 14000 vilket räknas som mycket sällsynt.
Jag är inte "antivaxxare", men kan tänka självständigt och ifrågasätta och inte blint följa fårskocken.

Hur (bort)förklarar på förra Pfizer VD:ns varningar?
(FB) Varför inget om Pfizers förra VD som talar om att vaccinerna är för att mörda folk?
2021-04-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hon blev väl vaccinerad för sent var antagligen redan smittad då. Det måste vara ganska vanligt hundratals sådana fall. Rent statistiskt kan inte alla vara friska när de får sprutan.

Nepp .. vaxad för flera veckor sedan,smittade av svärfar.. hon har nu iaf feber, symtomdebuten kom ca 5 - 6 dagar efter svärfars insjuknande. Hon jobbar på sjukhus btw
2021-04-15, 22:04
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag är inte "antivaxxare", men kan tänka självständigt och ifrågasätta och inte blint följa fårskocken.

Hur (bort)förklarar på förra Pfizer VD:ns varningar?
(FB) Varför inget om Pfizers förra VD som talar om att vaccinerna är för att mörda folk?
Vet inte vad som flugit i Pfizers före detta vice VD. Antagligen fick han sparken och försöker nu smutskasta sin före detta arbetsgivare. Eller så har han blivit knäpp.

Även jag kan tänka själv och har bedömt risken med vaccinerna som försvinnande låg och har inga betänkligheter. Jag ser faran med covid-19 som väsentligen större.

Det är inte så att man tillhör en fårskock bara för att man vill ha vaccinet. Det är bara barnsligt.
2021-04-15, 22:42
Bannlyst
Citat:
Vet inte vad som flugit i Pfizers före detta vice VD. Antagligen fick han sparken och försöker nu smutskasta sin före detta arbetsgivare. Eller så har han blivit knäpp.

Även jag kan tänka själv och har bedömt risken med vaccinerna som försvinnande låg och har inga betänkligheter. Jag ser faran med covid-19 som väsentligen större.

Det är inte så att man tillhör en fårskock bara för att man vill ha vaccinet. Det är bara barnsligt.

Men vet du att vaccinets effekt blir mindre om man har dåligt näringsintag:

"Good nutrition is crucial for the coronavirus vaccine to work effectively"
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/good-nutrition-can-make-vaccines-effective/

Och lägg därtill det faktum att det är främst människor som har dålig hälsa som är i riskzonen för Covid-19.
Kan det tom vara så att man inte skulle behöva vaccinet alls om man tog bättre hand om sin hälsa?

Varför pratas det inte mer i media om detta?

Och varför isolerar man inte alla som är i riskzonen på hälsohem tills de går ner i vikt och får bättre blodvärden mm, och vaccinerar bara de som vägrar åka på hälsohem?

Eller bara rekommendera vaccinet till de som själva tror att de har dålig hälsa, och sluta rekommendera alla att vaccinera sig. Samt med massiva kampanjer (liknande vaccinkampanjerna) rekommendera alla att ta bättre hand om sin hälsa.
Så kanske alla som inte är i riskzonen kan slippa ta vaccinet och slippa riskerna med det.

Och hur stor är egentligen risken att dö av covid-19 för de som inte är i riskzonen, jämfört med risken att dö av coronavaccinet?
Det verkar vara mer oklart vilka som är i riskzonen att dö av coronavaccinet, jämfört med vilka som är i riskzonen att dö av Covid-19, alltså människor som har dålig hälsa.
2021-04-15, 23:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Men om man inte vill ta vaccinet är man "antivaxxare"?
2021-04-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
*potentiell biverkningar ej säker på om det beror på vaccinet men det började efter andra dosen*

Ca tio dagar efter andra dosen av Pfizers vaccin drog jag på mig någon konstig slags streckning/ömhet vänster sätesmuskel. Det blev lite bättre men sedan fick jag en konstig smärta på det andra låret. Det är någon slags ömhet i höftfäste, diffus smärta på sida lår, även baksida. Jag kan inte riktigt förklara smärtan men det är som samma domnande smärta man får i armen efter sprutan bara att det sitter på fyra ställen på låret istället.

Jag tog sprutan för att skydda de jag jobbar med, (ej själv i riskgrupp), är ung, frisk, person som har 45 i vilopuls, springer milen på 40 min och tränat nästan varje dag de senaste 12 åren. Jag kan inte förklara denna konstiga stumhetssmärta men jag undrar om någon annan i toppform har märkt att vaccinet har hämmat deras återhämtningsförmåga?
Jag kan i nuläget inte använda mitt lår/gå utan smärta/böja benet, då smärtan hugger ifrån fyra ställen (fram, bak, in och utsida lår dock ej samma höjd olika områden/ punkter), och det liksom ”låser sig”.

Jag känner min kropp utan och innan, och vet precis när något är fel, men jag kan efter 12 år som aktiv inte förklara vad detta är.

Då detta är en *biverkningstråd* hur fastställer man om ens tillstånd är kopplat till vaccinet och inte till något annat?

Är det någon annan frisk, stark person som har känt muskel eller led-stelhet/problem efter andra sprutan?

Har någon fått biverkningar som börjat minst en vecka efter andra dosen?

Jag vaccinerades med aztra tror det var 24/2 har haft helt sjuka muskler å ledvärk. Tränar 6-10 timmar i veckan. Mitt sitter i armarna. Händer som domnar bort, extrema smärtor i biceps! Tror själv det är nervsystemet som flippat ut. Känner knappt igen min egen kropp.
Fick det cirka 14 dagar efter första dosen. Nu är ju den stora skillnaden att du fått pfhizer å jag aztra. Men känner igen mig i det du skriver. Får bara hoppas på att det blir bättre för varje vecka eller månad som går.
2021-04-15, 23:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men vet du att vaccinets effekt blir mindre om man har dåligt näringsintag:

"Good nutrition is crucial for the coronavirus vaccine to work effectively"
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/good-nutrition-can-make-vaccines-effective/

Och lägg därtill det faktum att det är främst människor som har dålig hälsa som är i riskzonen för Covid-19.
Kan det tom vara så att man inte skulle behöva vaccinet alls om man tog bättre hand om sin hälsa?

Varför pratas det inte mer i media om detta?

Och varför isolerar man inte alla som är i riskzonen på hälsohem tills de går ner i vikt och får bättre blodvärden mm, och vaccinerar bara de som vägrar åka på hälsohem?

Eller bara rekommendera vaccinet till de som själva tror att de har dålig hälsa, och sluta rekommendera alla att vaccinera sig. Samt med massiva kampanjer (liknande vaccinkampanjerna) rekommendera alla att ta bättre hand om sin hälsa.
Så kanske alla som inte är i riskzonen kan slippa ta vaccinet och slippa riskerna med det.

Och hur stor är egentligen risken att dö av covid-19 för de som inte är i riskzonen, jämfört med risken att dö av coronavaccinet?
Det verkar vara mer oklart vilka som är i riskzonen att dö av coronavaccinet, jämfört med vilka som är i riskzonen att dö av Covid-19, alltså människor som har dålig hälsa.

Det är mycket bra och relevanta frågor du ställer här. Men nu kommer du få höra att du är en "foliehatt", "antivaxxare", "förnekare" etc och andra invektiv som sektmedlemmarna med RostigHink i spetsen så duktigt har lärt sig att man ska använda för människor som ställer frågor istället för att blint lita på mainstreammedia och läkemedelsindustrin.
2021-04-16, 07:16
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghibizare
Jag vaccinerades med aztra tror det var 24/2 har haft helt sjuka muskler å ledvärk. Tränar 6-10 timmar i veckan. Mitt sitter i armarna. Händer som domnar bort, extrema smärtor i biceps! Tror själv det är nervsystemet som flippat ut. Känner knappt igen min egen kropp.
Fick det cirka 14 dagar efter första dosen. Nu är ju den stora skillnaden att du fått pfhizer å jag aztra. Men känner igen mig i det du skriver. Får bara hoppas på att det blir bättre för varje vecka eller månad som går.

Jag var hos en väldigt kunnig naprapat igår för att undersöka benet, och han hittade inget fel på mina muskler eller leder, och det som skiljer sig ifrån en vanlig skada (som oftast sitter på ett eller två ställen) är att vid denna signalerar hjärnans nervsignaler smärta vid flera stället, ca fyra, som skiftar/turas om från att göra mest ont.

När jag sa att mina problem började en vecka efter andra dosen, så sa han att det var logiskt.
Ett vaccin är ju i princip ett "gift" man sprutar in och det krävs jävligt mycket av kroppen för att kunna "ta hand om" det här giftet och omvandla det till ett skydd. Om man fortsätter att träna på som vanligt efter andra dosen, (särskilt efter några dagar då det verkligen nåt systemet), så kommer kroppen inte klara av att både ta hand om vaccinet och träna på som vanligt. Om man tränar på som vanligt (vilket jag gjorde, mådde utmärkt dagarna efter), kan kroppen slutligen fucka ur och ens muskler och leder klarar inte av att återhämta sig, och man drar på sig konstig värk/stelhet/skador. Han sa att personer som tränar på hög nivå ska ta 14 dagars vila efter andra dosen . Detta är inget man blir informerad om, då de säger typ "ta det lugnt dagen efter". Men det är några dagar efter som det verkligen nåt systemet som det är viktigt att vila.

Jag kommer att vila några dagar till för att nå två-tre veckor, och sedan köra på lätt när det känns bra igen. Råder dig till att ta vilan nu, för att undvika framtida men. Hade jag vetat om det här hade jag självklart tagit 14 dagar vila utan tvekan efter den andra dosen.
Senast redigerad av MrsChow 2021-04-16 kl. 07:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in