Citat:
Ursprungligen postat av
Naghibizare
Jag vaccinerades med aztra tror det var 24/2 har haft helt sjuka muskler å ledvärk. Tränar 6-10 timmar i veckan. Mitt sitter i armarna. Händer som domnar bort, extrema smärtor i biceps! Tror själv det är nervsystemet som flippat ut. Känner knappt igen min egen kropp.
Fick det cirka 14 dagar efter första dosen. Nu är ju den stora skillnaden att du fått pfhizer å jag aztra. Men känner igen mig i det du skriver. Får bara hoppas på att det blir bättre för varje vecka eller månad som går.
Jag var hos en väldigt kunnig naprapat igår för att undersöka benet, och han hittade inget fel på mina muskler eller leder, och det som skiljer sig ifrån en vanlig skada (som oftast sitter på ett eller två ställen) är att vid denna signalerar hjärnans nervsignaler smärta vid flera stället, ca fyra, som skiftar/turas om från att göra mest ont.
När jag sa att mina problem började en vecka efter andra dosen, så sa han att
det var logiskt.
Ett vaccin är ju i princip ett "gift" man sprutar in och det krävs jävligt mycket av kroppen för att kunna "ta hand om" det här giftet och omvandla det till ett skydd. Om man fortsätter att träna på som vanligt efter andra dosen, (särskilt efter några dagar då det verkligen nåt systemet), så kommer kroppen inte klara av att
både ta hand om vaccinet
och träna på som vanligt. Om man tränar på som vanligt (vilket jag gjorde, mådde utmärkt dagarna efter), kan kroppen slutligen fucka ur och ens muskler och leder klarar inte av att återhämta sig, och man drar på sig konstig värk/stelhet/skador.
Han sa att personer som tränar på hög nivå ska ta 14 dagars vila efter andra dosen . Detta är inget man blir informerad om, då de säger typ "ta det lugnt dagen efter". Men det är några dagar efter som det verkligen nåt systemet som det är viktigt att vila.
Jag kommer att vila några dagar till för att nå två-tre veckor, och sedan köra på lätt när det känns bra igen. Råder dig till att ta vilan nu, för att undvika framtida men. Hade jag vetat om det här hade jag självklart tagit 14 dagar vila utan tvekan efter den andra dosen.