2021-04-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Exempelvis dröjde det nästan ett år innan narkolepsi dök upp som biverkning vid svininfluensa vaccinet.
Intressant. Jag hörde nyss Dr. Fauci på en presskonferens svara på en fråga om long term effects att short term effects var deras fokus nu, alltså blodproppar etc. 6 till 13 dagar efter en dos med J & J vaccinet. Det är mycket de inte vet eller inte kan svara på.
2021-04-14, 10:44
Medlem
AndersTengells avatar
Snacka om att vi satsade på fel häst...

Vektorvaccin + Covid-19 var alltså ingen bra idé.

Citat:
EU-kommissionen kommer inte att förnya vaccinkontrakten med Astra Zeneca och Johnson & Johnson nästa år.

I stället kommer kommissionen att fokusera på covid-19-vaccin som använder sig av tekniken budbärar-RNA, till exempel Biontechs/Pfizers och Modernas.

https://www.svd.se/uppgift-eu-forlanger-inte-astrakontrakt

Citat:
The European Commission, in agreement with the leaders of many (EU) countries, has decided that the contracts with the companies that produce (viral vector) vaccines that are valid for the current year will not be renewed at their expiry

https://www.reuters.com/article/us-health-coronovirus-eu-vaccines-idUSKBN2C10MU
2021-04-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Intressant. Jag hörde nyss Dr. Fauci på en presskonferens svara på en fråga om long term effects att short term effects var deras fokus nu, alltså blodproppar etc. 6 till 13 dagar efter en dos med J & J vaccinet. Det är mycket de inte vet eller inte kan svara på.
Och nu kom detta.
https://www.expressen.se/nyheter/danmark-slutar-helt-med--astra-zenecas-vaccin/
2021-04-14, 18:33
Medlem
Otroligt att Astra fortfarande får användas. Under utredning ska det pausas men världen är i ett uppjagat tillstånd.
Hade det vart ett vaccin på prov för sjukdomar som redan fanns vaccin mot hade det ju såklart inte fått fortsätta.
2021-04-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Har ett par äldre släktningar som vaccinerades för ett par dagar sedan.

Hon; Feber, kräks upp allt hon äter, massiv huvudvärk.
Mannen verkar klara sig bättre.

Fick dom samma vaccin?
2021-04-14, 21:25
Medlem
hibernalhatts avatar
Ja, nu blir jag mer och mer övertygad om att biverkningarna är värre än att inte ta vaccinet:
Christina, 61, var fullt frisk – dog efter covid-vaccinet
2021-04-14, 21:48
Medlem
MrsChows avatar
*potentiell biverkningar ej säker på om det beror på vaccinet men det började efter andra dosen*

Ca tio dagar efter andra dosen av Pfizers vaccin drog jag på mig någon konstig slags streckning/ömhet vänster sätesmuskel. Det blev lite bättre men sedan fick jag en konstig smärta på det andra låret. Det är någon slags ömhet i höftfäste, diffus smärta på sida lår, även baksida. Jag kan inte riktigt förklara smärtan men det är som samma domnande smärta man får i armen efter sprutan bara att det sitter på fyra ställen på låret istället.

Jag tog sprutan för att skydda de jag jobbar med, (ej själv i riskgrupp), är ung, frisk, person som har 45 i vilopuls, springer milen på 40 min och tränat nästan varje dag de senaste 12 åren. Jag kan inte förklara denna konstiga stumhetssmärta men jag undrar om någon annan i toppform har märkt att vaccinet har hämmat deras återhämtningsförmåga?
Jag kan i nuläget inte använda mitt lår/gå utan smärta/böja benet, då smärtan hugger ifrån fyra ställen (fram, bak, in och utsida lår dock ej samma höjd olika områden/ punkter), och det liksom ”låser sig”.

Jag känner min kropp utan och innan, och vet precis när något är fel, men jag kan efter 12 år som aktiv inte förklara vad detta är.

Då detta är en *biverkningstråd* hur fastställer man om ens tillstånd är kopplat till vaccinet och inte till något annat?

Är det någon annan frisk, stark person som har känt muskel eller led-stelhet/problem efter andra sprutan?

Har någon fått biverkningar som börjat minst en vecka efter andra dosen?
Senast redigerad av MrsChow 2021-04-14 kl. 21:55.
2021-04-14, 22:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Otroligt att Astra fortfarande får användas. Under utredning ska det pausas men världen är i ett uppjagat tillstånd.
Hade det vart ett vaccin på prov för sjukdomar som redan fanns vaccin mot hade det ju såklart inte fått fortsätta.

Hur kan man bli uppjagad å andras vägnar och komma med förbuds tjatet, det är obegripligt. Dom väldigt få som drabbas av biverkningar har någon okänd genetisk defekt antagligen. Kvinnor verkar det vara de starkaste könet som de hävdar själva men tål inte ens en spruta.

Man märker inte ett piss av att fått en Astraspruta, no, nada, noting. Hoppas ändå den skyddar mig mot alla coronasmittade valpar som flåsar en i ansiktet, hänsynslöst.
2021-04-14, 22:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Exempelvis dröjde det nästan ett år innan narkolepsi dök upp som biverkning vid svininfluensa vaccinet.

Brukar vara så med psykoser de flesta ser inte chansen förrän de hör andra berätta. Så lär de sig att ta efter.
2021-04-14, 22:16
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hur kan man bli uppjagad å andras vägnar och komma med förbuds tjatet, det är obegripligt. Dom väldigt få som drabbas av biverkningar har någon okänd genetisk defekt antagligen. Kvinnor verkar det vara de starkaste könet som de hävdar själva men tål inte ens en spruta.

Man märker inte ett piss av att fått en Astraspruta, no, nada, noting. Hoppas ändå den skyddar mig mot alla coronasmittade valpar som flåsar en i ansiktet, hänsynslöst.

"genetisk defekt antagligen"

Även "det svagare könet" drabbas, nu senast en 30-årig lärare i Spanien. Det här är nog bara toppen av isberget, det mörkas säkert en hel del.

https://www.theolivepress.es/spain-news/2021/04/13/30-year-old-teacher-in-spain-dies-of-serious-thrombotic-phenomena-within-days-of-receiving-the-astra zeneca-covid-19-vaccine/
2021-04-14, 22:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin

Blodproppar bildas inte per omgående det tar lite tid. Är man rädd för det äter man smärtstillande typ acetylsalicylsyra. Men det ger ofta andra biverkningar, sur mage, ond mage (katarr) rent av arytmier.
2021-04-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Har ett par äldre släktningar som vaccinerades för ett par dagar sedan.

Hon; Feber, kräks upp allt hon äter, massiv huvudvärk.
Mannen verkar klara sig bättre.

https://www.healthline.com/health/cerebral-venous-thrombosis
Cerebral venous thrombosis (CVT) is a blood clot of a cerebral vein in the brain. A blood clot in a cerebral vein can cause pressure that leads to brain swelling. This pressure can cause headaches and in more severe cases damage brain tissue.

Symptoms vary depending on where the blood clot occurs in the brain. However, more common symptoms of CVT can include:

Severe headaches
Blurred vision
Nausea
Vomiting

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in