2021-04-13, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns fortfarande ingen officiell förklaring om att flygbränsle smälte stålbalkarna.
Har DU någonsin stött på några uppgifter där A&E:

1) hävdar att det ingår i den officiella förklaringen (i.e. "White House") att flygbränsle smälte stålbalkarna

2) och att samma A&E därpå hävdar att samma officiella förklaring omöjligt kan stämma?

Ja eller nej.
Citera
2021-04-13, 20:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har DU någonsin stött på några uppgifter där A&E:

1) hävdar att det ingår i den officiella förklaringen (i.e. "White House") att flygbränsle smälte stålbalkarna

2) och att samma A&E därpå hävdar att samma officiella förklaring omöjligt kan stämma?

Ja eller nej.

Nej, då hade jag ju knappast skrivit att jag hoppas journalisten bara har missförstått alltihop.

Istället blev det uppenbarligen främst du som missförstod allt som vanligt...

Och om journalisten har missförstått familjen så ska det onekligen bli spännande att se vad de egentligen har för påstådda bevis.
Citera
2021-04-13, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, då hade jag ju knappast skrivit att jag hoppas journalisten bara har missförstått alltihop.
Varför "hoppas" du det?

Och vad skulle alternativet vara, menar du?

Citat:
Istället blev det uppenbarligen främst du som missförstod allt som vanligt...
Nja, jag visar trådens eventuella läsare vad du pysslar med. Som vanligt, m.a.o.

Citat:
Och om journalisten har missförstått familjen
Igen, vad är alternativet här, menar du?

Citat:
så ska det onekligen bli spännande att se vad de egentligen har för påstådda bevis.
Ett tips är att bevisningen i allt väsentligt är densamma som den som har lagts fram av Lawyer's Committee for 9/11 Inquiry till US Attorney in the Southern District of New York: https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/grand-jury-petition-executive-summary/

Och, nej, inga "Jet fuel can’t melt flat planets!", där heller, SnakePlisssken.

Du får leta vidare. Och hoppas.
Citera
2021-04-13, 20:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför "hoppas" du det?
Eftersom annars är ju familjen lika förvirrade som de framstår i artikeln - det vore väl synd om dem?

Citat:
Och vad skulle alternativet vara, menar du?
Att familjen är lika förvirrad som de framstår i artikeln. (Och att även A&E är det om de håller med).

Citat:
Nja, jag visar trådens eventuella läsare vad du pysslar med. Som vanligt, m.a.o.
Nej du missförstod helt uppenbart inlägget.

Citat:
Igen, vad är alternativet här, menar du?
Att familjen är lika förvirrad som de framstår i artikeln. (Och att även A&E är det om de håller med).

Citat:
Ett tips är att bevisningen i allt väsentligt är densamma som den som har lagts fram av Lawyer's Committee for 9/11 Inquiry till US Attorney in the Southern District of New York: https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/grand-jury-petition-executive-summary/
Då kanske du skulle tipsa journalisten om det så hon kan rätta artikeln som vi diskuterar – det är inte jag som skrev artikeln vet du... Fats i ärlighetens namn går hon nog mer på vad familjen faktiskt säger till henne än på vad en svensk skrivbordkskrigare påstår..
Citera
2021-04-14, 07:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar att de är lika förvirrade som du?

Jag ifrågasatte journalistens arbete med en artikel som bygger på att familjen vill motbevisa att jetbränsle smälte stålbalkarna:
they plan an attempt to dismantle the notion that the Twin Towers were brought down by raging fires caused by leaking jet fuel which melted their supporting metal girders.

The view that the Twin Towers' girders melted because of fires caused by fuel from the two hijacked planes has been repeated in White House briefings, official inquiries into 9/11 and television documentaries in the UK and U.S.
Om du inte håller med om att det påståendet innebär att antingen journalisten eller familjen har fullständigt missuppfattat de officiella teorierna om kollapserna så står det dig förstås fritt att bestrida mitt ifrågasättande - och jag citerar det jag skrev i sin helhet:
Ja vad ska man säga - jag tror de kommer få det svårt att få till en ny utredning baserat på argumentet att flygbränsle inte kan smälta stålbalkar eftersom ingen har påstått att det var det som hände... vi får väl hoppas för familjen att det är journalisten som missuppfattat alltihop, för de där argumenten och historierna är ju bara skrattretande.
Exakt vad är det du argumenterar emot?
Hoppas du att journalisten har citerat familjen rätt eller menar du att texten i artikeln är korrekt när den skriver att familjen önskar motbevisa att jetbränsle smälte stålbalkarna?
Citera
2021-04-14, 12:05
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Sluta bråka nu, pågar, och vänta på att få se vad som beslutas i Storbritannien.

Om det blir en brittisk utredning så kommer det bli intressant att följa den om det är möjligt. Annars får vi vänta till resultatet av utredningen blir officiell.

Det kommer också bli intressant att se om vissa individer i USA och Saudiarabien/Israel kommer försöka blockera utredningen om den sätter igång.
Citera
2021-04-14, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Sluta bråka nu, pågar, och vänta på att få se vad som beslutas i Storbritannien.
När SnakePlisssken drar sina halmgubbar så ska det givetvis påtalas. Och varför hen drar dem.

Citat:
Om det blir en brittisk utredning så kommer det bli intressant att följa den om det är möjligt. Annars får vi vänta till resultatet av utredningen blir officiell.
Minst sagt, ja.

Citat:
Det kommer också bli intressant att se om vissa individer i USA och Saudiarabien/Israel kommer försöka blockera utredningen om den sätter igång.
Här handlar det inte bara om "vissa individer". Här handlar det om det styrande skiktet i respektive land, inklusive dess föregivet demokratiska och juridiska institutioner, MSM inkluderat.

Att tillåta att 9/11 får en öppen rättslig prövning med 'discovery' och 'cross examinations' är att tillåta att respektive berört lands hela maktsystem klappar ihop. Revolution.

Så, nej, det kommer inte att tillåtas.

Too big to fail.

Men visst, det ska bli intressant att se hur man går till väga för att avstyra även det här försöket att nå juridisk klarhet i vad som verkligen skedde den dagen med efterspel.

Allt mellan morot och piska.
Citera
2021-05-02, 08:26
Avslutad
Var har vi SnakePlisssken när vi behöver honom här
Citera
2021-05-02, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Var har vi SnakePlisssken när vi behöver honom här

Jag vet inte riktigt vad jag behövs till eftersom det som vanligt inte hänt ett jota med Campbells påstådda begäran om utredning trots allt larmande.. Men vi kan väl konstatera att det idag gått precis en månad sedan Architects&Engineer-flanarna skrev
”Stay tuned for the filing of the petition in the weeks ahead!”

https://www.ae911truth.org/news/750-major-uk-paper-covers-british-family-s-campaign-for-new-9-11-inquest

Fast det har ju å andra sidan gått många år sedan Campbells första crowdfunding och påståenden i intervjuer, radio, artiklar på A&E’s hemsida etc. ”Men den som väntar” har väl vant sig vid att allt rinner ut i sanden som vanligt..
För närvarande verkar det som om Matt (Campbell) är fullt upptagen med att ifrågasätta covid, så han hinner kanske inte med sin bror också. https://mobile.twitter.com/mattcampbell911

https://www.gofundme.com/f/JusticeForGeoff?utm_campaign=p_cp_url&utm_medium=o s&utm_source=customer

https://www.google.se/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-4867124/amp/9-11-conspiracy-theories-persist-16-years-atrocity.html

https://www.nzherald.co.nz/world/the-conspiracies-that-wont-go-away-brother-of-911-victim-claim-the-us-orchestrated-atrocity/ONHSRLBVM3427K4F4P7N4AKLYE/

https://www.911tap.org/10-publications/news-releases/471-9-11-victim-geoff-campbell-and-the-legal-quest-for-justice

Osv osv...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-05-02 kl. 10:56.
Citera
2021-05-08, 23:50
Medlem
Citat:
Din lilla stålbalk är bara trivia i sammanhanget.
Min stålbalk...
Du hävdade att stålbalkar från norra tornet hittade inne i Wintergarden i sig är bevis för explosiva förlopp:
Citat:
Citat:
2. Att stålbalkar som väger ton skickas hundratals meter RAKT ut 90° är i sig bevis för explosiva förlopp.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag tror du tog uppgifterna från filmen du ursprungligen hänvisade du till:
https://youtu.be/aUKLOlIhang

Stämmer det?
Citat:
Ah, där har vi den. Bra. Ja, det stämmer förmodligen.
Citat:
Citat:
I den filmen nämns att stålpelare från norra tornet vägandes 4 ton hittades i Wintergarden 600 fot bort.

Är det material från norra tornets fasad hittat i Wintergarden du syftar på?
Citat:
Exakt.
och jag undrade hur du kom fram till att stålbalkar från norra tornet hittade inne i WG i sig är bevis för explosiva förlopp med tanke på att norra tornets västra fasad föll i riktning mot WG och stora delar av fasaden med dess stålbalkar ses ligga som en matta på marken sträckandes ända fram mot och även en bit förbi början på WGs atrium.

Det du tidigare kallade bevis för explosiva förlopp är nu degraderat trivia...
Då vet jag.
Tack
Senast redigerad av Prudent 2021-05-09 kl. 00:21.
Citera
2021-05-09, 15:25
Avstängd
Citat:
Min stålbalk...
Du hävdade att stålbalkar från norra tornet hittade inne i Wintergarden i sig är bevis för explosiva förlopp:

och jag undrade hur du kom fram till att stålbalkar från norra tornet hittade inne i WG i sig är bevis för explosiva förlopp med tanke på att norra tornets västra fasad föll i riktning mot WG och stora delar av fasaden med dess stålbalkar ses ligga som en matta på marken sträckandes ända fram mot och även en bit förbi början på WGs atrium.

Det du tidigare kallade bevis för explosiva förlopp är nu degraderat trivia...
Då vet jag.
Tack
Ok. Jag backar från mitt påstående om att stålbalkarna inte kan ha hamnat så långt ifrån byggnaderna om de inte hade kastats dit av explosioner från apterade sprängmedel.

Jag gick på vad Chandler säger, men orkar inte/ids inte för närvarande räkna på det. Jag backar tillsvidare. OM jag återkommer till frågeställningen så har jag i så fall fördjupat mig tillräckligt för att presentera mer robusta data/argument för att så var fallet.

Bevisen för detonerade sprängmedel/former av termit är ändå så överväldigande att just det här kan lämnas åt sidan.

Nöjd?
Citera
2021-05-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ok. Jag backar från mitt påstående om att stålbalkarna inte kan ha hamnat så långt ifrån byggnaderna om de inte hade kastats dit av explosioner från apterade sprängmedel.

Jag gick på vad Chandler säger, men orkar inte/ids inte för närvarande räkna på det. Jag backar tillsvidare. OM jag återkommer till frågeställningen så har jag i så fall fördjupat mig tillräckligt för att presentera mer robusta data/argument för att så var fallet.

Bevisen för detonerade sprängmedel/former av termit är ändå så överväldigande att just det här kan lämnas åt sidan.

Nöjd?
Efter att jag bett om svar flera gånger degraderade du det du bestämt påstod var bevis för explosiva förlopp till trivia och nu backar du från påståendet.
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in