Till er andra. Jag inledde förra inlägget med att det under tidigare diskussion framkommit att onoponos angivelse "ca 4 ton tunga stålbalk ca 200 meter"
egentligen var slarv och inte så noga menat och det är avklarat sedan tidigare, men onopono har fortfarande inte svarat på kärnfrågan så det är snarast onopono som avleder uppmärksamheten istället för att svara.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Till er andra. Jag har X antal gånger förklarat för Prudent att jag citerar David Chandler här och att syftet var att det här är ett belysande exempel på där det systematiska förstörandet av alla forensiska bevis i form av strukturellt stål, utom ett par tre promille, har gjort varje försök till att utreda vad som faktiskt hände och hur, snudd på omöjligt.
Här kräver således Prudent av mig att identifiera aktuell stålbalk trots att den med all säkerhet förstördes av ansvariga och det utan att dokumentera den där den upphittades eller undersöka den för spår av explosioner/explosiver eller extrema temperaturer/former av termit.
Vad gäller "skickas rakt ut" från den kollapsande byggnaden så finns det som sagt uppmätta hastigheter i relevant videomaterial som överstiger hastigheter som kan förklaras med gravitation allena.
/.../
Dvs, det är i skenet av det här som "Prudents" fokusering på David Chandlers "ca 4 ton tunga stålbalk ca 200 meter" från det norra tornet ska förstås för vad det är.
Ett desperat försök att avleda uppmärksamheten från elefanten i vardagsrummet.
Lögn.
Ditt syfte var inte att belysa förstörandet av rasmassorna. Ditt syfte var att för Dr Tinnitus förklara hur så mycket kunde skadas långt ifrån "dessa byggnaders kollapser om de, enligt dig, kollapsade rakt ner i sina fotavtryck" och du hävdade att din förklaring var bevis för "explosiva förlopp".
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Hur kunde så mycket långt ifrån skadas av dessa byggnaders kollapser om de, enligt dig, kollapsade rakt ner i sina fotavtryck..... Då borde ju inget annat utanför dessa fotavtryck ha skadats......
Så, hur hanterar du själv verklighet och fakta.....?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Om du menar att flera ton tunga stålbalkar skickades iväg hundratals meter rakt utåt åt sidan när de båda tornen sprängdes spikrakt neråt i sina fotavtryck med kontrollerade demoleringar så stämmer det:
1. Byggnaderna som sådana totalkollapsade spikrakt neråt mot största motstånd.
2. Att stålbalkar som väger ton skickas hundratals meter RAKT ut 90° är i sig bevis för explosiva förlopp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Kan du ge exempel på stora stålbalkar som skickas rakt ut 90° från tornen.....?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Varpå jag ställde frågan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
/.../ en stor del av fasaden från wtc 1 lagt sig hela vägen fram till Winter Garden när den välte utåt under kollapsen.
Tänker du att sprängmedel slungat en mycket stor del av fasaden ut mot Winter Garden eller är det bara en specifik stålbalk som skjöts dit med sprängmedel och resten föll dit när fasaden välte utåt?
Trots att jag upprepat frågan med varierande formuleringar har du undvikit svara.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vad sägs om att lägga fram en alternativ förklaring till att balkar föll på kringliggande byggnader /.../
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Jag håller på med att leta fram underlaget /.../
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Jag tror du tog uppgifterna från filmen du ursprungligen hänvisade du till:
https://youtu.be/aUKLOlIhang
Stämmer det?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Ah, där har vi den. Bra. Ja, det stämmer förmodligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
I den filmen nämns att stålpelare från norra tornet /.../ hittades i Wintergarden /.../
Är det material från norra tornets fasad hittat i Wintergarden du syftar på /.../?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Exakt.
Jag tror du ljög om att du letade underlaget eftersom du redan länkat D. Chandlers film som källa och medgav att det var ditt underlag, men det spelar ingen roll.
Svara bara på frågan nu:
Hur kan material (stålpelare) från norra tornets fasad inne i WG i sig bevisa ett explosivt förlopp när norra tornets västra fasad föll i riktning mot WG och stora delar av fasaden ses ligga som en matta på marken sträckandes ända fram mot och även en bit förbi början på WGs atrium?
Edit.
Du behöver här varken precisera exakt vilken stålpelare du menar eller haka upp dig på dina 4 ton och ca 200 meter.
Svara bara på frågan ovan.
Du är snabbtänkt, duktig på att skriva och har sett fotografier som visar hur västra fasaden från wtc 1 ligger på marken fram mot och förbi WG så det finns ingen anledning skylla på att du inte har tid att svara.