Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
@Develi; det jag fetade i din kommentar bevisar ju snarast det E*nander säger i citatet i nötis kommentar.
Det finns ingen motsättning i att vara en stark, handlingskraftig kvinna och en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation.
Det finns heller ingen motsättning mellan att vara en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation och en manipulativ, osympatisk, egocentrisk och störd kvinna.
Och vilken kvinna i ett våldsamt och kontrollerande förhållande är inte strateg?
- Det är ju själva grundbulten för att överleva (mentalt och i vissa fall även bokstavligen).
Annars går det som för LW.
Hon var inte så strategisk och därför fick hon smaka på SDs ilska flera gånger.
HD vet hur han fungerar och agerar oftast därefter.
Därmed inte sagt att hon inte är aktiv och har en egen agenda.
Hur ofta ska jag behöva upprepa att det ofta är starka, driftiga, intelligenta kvinnor som bryts ner i en relation m tex en psykopat?
Oavsett vad som felar SD.
Jag har likaväl sagt att jag vet vad trauma bindning är, vad NPD handlar om.
Att hon anpassar sig när de levde ihop förvånar mig inte, hon beter sig mer som en mor och navigerar i klass med en personlig assistent.
Han är primitiv, omogen, rigid och har ett kontrollbehov på OCD nivå med sina centimetrar, deciliter och militanta Rt.
Strateg är inte positivt i hennes fall relaterat till det som ses från november till mordet.
Hon är helt enkelt falsk och allt detta kolliderar med det du vill applicera som bild.
HD har en egen vilja.
Hon sätter regler. Kräver full insyn digitalt. Övervakar honom.
Har hon inte dött än då hon skilt sig, flyttat, flörtar med JS, roar sig och ligger på hotell då lär hon klara sig.
Han inväntar hennes tillit.
Hon är överhuvudtaget inte jämförbar med LW på den fronten som var en hotbild relaterat till hans relation med HD.
Blåser hon honom är hon nog inte på fast mark, så långt räcker nog inte hans gunst.