2021-04-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag minns bara att han fullkomligen idiotförklarade SD för att ha sprungit runt i skogen och lekt cowboy när barnen var hemma och LW väntade m.m.

Med risk för att verka tjatig:
P. S borde ha fått fortsätta "ansätta" SD. Då kanske mordet hade varit löst för länge sen?
Citera
2021-04-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagarna nämner väl t.ex. i sin sakframställan och/eller slutplädering att SD är utan mobiltelefon den 11/5?

Om han inte har internet ser jag inte i olägenheten och skillnaden mellan att ha dator med mobiltelefon eller block med penna.

Om han inte har internet, ja. Samma med mobilen. Vill få det bekräftat.

Sen borde han få ett genomskinligt munskydd ;-)
Citera
2021-04-12, 23:03
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Använder du teknik inne i salen kan du bli utkastad, om du så bara TITTAR i mobilen. Så gör inte det.
Jag kan göra det diskret i pausen, i dörren, på väg ut, men tack för att du varnade...
Citera
2021-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl lättare att temporärt bara stänga av platshistoriken? De gånger han ska till Lena menar jag. Eller kan HD se att han gör så?

Ja alltså om de har det här upplägget så kan han välja i Google Maps att dela sin plats en viss tid alternativt tills han inaktiverar.

Låt säga då att hon mellan pussarna på JS och leken med ”barnoljan” där då kikar i mobilen och ser att klockan är sent och han inaktiverat platsdelningen så blir hon kanske lite fundersam.

Om inte annat så dyker det upp nån notis när han slår på platsdatan igen ju.

Sen har jag inte testat här om låt säga att han slår av platsdata om delningen också upphör då eller om den bara pausas. Eller nån variant på det.

Men som sagt det här är bara en teori bland många att han delat ut sin position till HD för att få tillbaka lite tillit. Ett led i planen att det ska bli så bra nu.

Men annars är kombon att lämna spår efter sig genom att stämma träff med LW och låtsas som att man inte varit där när hon skickar ”hallå” och sedan blir mördad lite annorlunda bara. Men klart han har ju inte mördat förr så kanske är lite nybörjarstuk över planeringen där.

Sen kliva ut ur skogen som Bråckstensmannen när man ringt in polisen till den tänkta gärningsplatsen/området får gärna åklagarna eller SD försöka övertyga mig om vad det var så smart med.

Och sen planerar han om och förlägger mordet till nån dag innan drömresan med drömkvinnan och en månad innan sommarlovet då ungarna ska ha lite kul med hyrda hästarna eller vad det var.

Han måste funka väldigt väldigt annorlunda om han trodde att det här liksom skulle gå obemärkt förbi.

Var LW ett så stort problem att han kalkylerade med livstid för att få bort henne? Det vete fasen alltså.
Citera
2021-04-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Jag ska sitta åhörare imorgon. Jag kollar om Wi-Fi funkar i salen. SD kanske har en dold mobil i fickan och kör internetdelning? "Översmart jävel" var polismannens kommentar....

Jättebra! Kan du ta reda på det så vore det toppen! Att de är HELT säkra på att han inte har annan teknik med sig.
Haffa typ åklagare eller domare i en paus och fråga. Behövs bara vara en kort fråga.
Är vederbörande trevlig och svarar: fråga då varför SD inte har en covid-skärm istf munskydd.
Citera
2021-04-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Bäste Olle...
Får jag fråga: Hur reparerar man en misstämning som uppstått med exet? Ska på semester ikväll med henne och vill att hon ska vara på gott humör trots att hon inte kommer att få äta glutenfritt under hela vistelsen. Jag har fixat bort grundorsaken till missämjan oss emellan men är inte säker på att det räcker. Ja, du förstår jag pippade runt med en granne under sex års tid, men i natt gjorde jag slut för gott. Ja, jag gjorde slut på grannen alltså. Men jag är inte helt säker på att det räcker. Jag misstänker att mitt ex åtrår en annan man, även om jag absolut inte tror att inte att hon har sex med honom, det har jag väldigt svårt att se framför mig. Jag är faktiskt säker på att de inte ligger med varandra. Att jag har både pungbråck och diskbråck är inget som påverkar min sexuella förmåga - jag är framförallt ganska bra på akrobatisk sex och vill bara att allt ska bli bra nu. Hon är efter tjugo år fortfarande min drömkvinna även om hon, med all rätt, ogillar att jag då och då misständer och tappar kontrollen när jag inte får rätt.

Kära Bullen,

tack för ett bra program. Jag är en kille på 15 år fast i en vuxen mans kropp som behöver lite tips om såna här tjejer eller vad det heter. Det är nämligen så att när de blir arga så växer snoppen på mig. Den blir superstor. Nästan lika stor som pekfingret. Och när de liksom är trötta eller va hetere liksom deppiga så hänger snoppen bara rakt ner. Är det farligt?

Skämt åsido. Med tanke på hans framfart så undrar man ibland om det här är dikt eller verklighet.
Citera
2021-04-12, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
@Develi; det jag fetade i din kommentar bevisar ju snarast det E*nander säger i citatet i nötis kommentar.

Det finns ingen motsättning i att vara en stark, handlingskraftig kvinna och en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation.

Det finns heller ingen motsättning mellan att vara en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation och en manipulativ, osympatisk, egocentrisk och störd kvinna.

Och vilken kvinna i ett våldsamt och kontrollerande förhållande är inte strateg?
- Det är ju själva grundbulten för att överleva (mentalt och i vissa fall även bokstavligen).
Annars går det som för LW.
Hon var inte så strategisk och därför fick hon smaka på SDs ilska flera gånger.

HD vet hur han fungerar och agerar oftast därefter.
Därmed inte sagt att hon inte är aktiv och har en egen agenda.
Hur ofta ska jag behöva upprepa att det ofta är starka, driftiga, intelligenta kvinnor som bryts ner i en relation m tex en psykopat?
Oavsett vad som felar SD.
Jag har likaväl sagt att jag vet vad trauma bindning är, vad NPD handlar om.

Att hon anpassar sig när de levde ihop förvånar mig inte, hon beter sig mer som en mor och navigerar i klass med en personlig assistent.
Han är primitiv, omogen, rigid och har ett kontrollbehov på OCD nivå med sina centimetrar, deciliter och militanta Rt.

Strateg är inte positivt i hennes fall relaterat till det som ses från november till mordet.

Hon är helt enkelt falsk och allt detta kolliderar med det du vill applicera som bild.

HD har en egen vilja.
Hon sätter regler. Kräver full insyn digitalt. Övervakar honom.

Har hon inte dött än då hon skilt sig, flyttat, flörtar med JS, roar sig och ligger på hotell då lär hon klara sig.
Han inväntar hennes tillit.
Hon är överhuvudtaget inte jämförbar med LW på den fronten som var en hotbild relaterat till hans relation med HD.

Blåser hon honom är hon nog inte på fast mark, så långt räcker nog inte hans gunst.
Citera
2021-04-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Jag ska sitta åhörare imorgon. Jag kollar om Wi-Fi funkar i salen. SD kanske har en dold mobil i fickan och kör internetdelning? "Översmart jävel" var polismannens kommentar....

Har’u Android?
Citera
2021-04-12, 23:20
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jättebra! Kan du ta reda på det så vore det toppen! Att de är HELT säkra på att han inte har annan teknik med sig.
Haffa typ åklagare eller domare i en paus och fråga. Behövs bara vara en kort fråga.
Är vederbörande trevlig och svarar: fråga då varför SD inte har en covid-skärm istf munskydd.
OK, men jag tror åkl. och domare går ut annan väg. Jag lovar att göra ett försök.
Jag tror inte att,man kan kräva "synligt ansikte". Han är ju att betrakta som en fri man, några veckor till...😜
Senast redigerad av Skibladner 2021-04-12 kl. 23:30.
Citera
2021-04-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ja det blir ett tungt besked men vi kan mata Google Sök med att Stefan Davidsson på Byggkontroller i Örebro suttit häktad för mord och det är bara att googla Lena Wesström så vet alla som vill anlita Stefan Davidsson på Byggkontroller att det är mord på en trebarnsmamma Stefan Davidsson är misstänkt för.

Det räcker inte på långa vägar som straff, om han är skyldig - villket jag är tämligen säker på. Tror inte han skulle uppleva social skam och förlust som vi andra skulle göra. Typ flytta långt bort, byta efternamn etc.

Han är troligen inte kapabel att känna och förstå sådant på djupet.

Han skulle stanna kvar i Hjärsta och i geo-kretsar, som en svårartad och ytterst öm böld i baken på alla andra utom sig själv.
Citera
2021-04-12, 23:24
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Har’u Android?
Nej, IOS
Citera
2021-04-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Använder du teknik inne i salen kan du bli utkastad, om du så bara TITTAR i mobilen. Så gör inte det.

Ja det är dumt.

Men lite innan där är ju ok i väntan och sen vore det fint att få veta MAC-adressen på hans bluetooth om den är igång i datorn och lite sånt.

Går även söka av utifrån med appen Wigle om nån orkar ge sig på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in