2021-04-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stefans munskydd,dator och mobil.....
Det känns nästan som Backmans påhitt för att Stefan inte skall göra bort sig totalt i rätten med sitt fnissande och nonchalanta beteende.

Ungefär som en pappa som tar med sig sin rastlösa son till jobbet.
- Sitt nu här och spela på din Ipad medans pappa jobbar lite, och snälla var tyst och spring inte omkring. Här, ta på dig den här också så märks det inte så mycket om du råkar fnissa lite. Gör nu som pappa säger så köper vi choklad-pudding sen. Okej Stefan?

Totalt Backmans beslut för att Stefan inte skall förvärra nåt.

vore jag åklagare skulle jag protestera å det vildaste mot detta. Rätten inte minst åklagarna, bör beredas alla, precis alla chanser att påkalla SDs uppmärksamhet!

Tänk om alla enchrochattande superskurkar skulle få sitta med alla dessa attribut under rättegång? Hahahahaaaa! Hur skulle det se ut?

Eller har SD fått specialtillstånd och av vilken anledning i såfall?
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-12 kl. 21:27.
Citera
2021-04-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja inte lär det vara ”misstävling” han googlat där på morgonen iaf. Skulle vara ”misstämning” då.

Fast klart han har ju ett visst brudfokus 24/7 å andra sidan.

Kan ju har varit om pannor som misständer...
Citera
2021-04-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
vore jag åklagare skulle jag protestera å det vildate mot detta. Rätten inte minst åklagarna, bör beredas alla, precis alla chanser att påkalla SDs uppmärksamhet!

Tänk om alla enchrochattande superskurkar skulle få sitta med alla dessa attribut under rättegång? Hahahahaaaa! Hur skulle det se ut?

Det ÄR märkligt om han har tillgång till internet. Verkar inte klokt. Det är en mordförhandling. Men han kanske bara har tillgång till fupen och annat som är fast lagrat i datorn. Och mobilen kanske också är borta från internet. Vi får fråga NAs reporter imorrn.
Citera
2021-04-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag uppfattar teorin som att SD säger att han möter grannen på väg hem, direkt efter han pratat med poliserna, dvs ca kl. 00:50. Grannen är däremot ganska säker på att han träffade på SD ca 01.30. Om grannen har rätt i sin iakttagelse så innebär det att SD har varit ute efter det att han pratade med polisen. Antingen åkte han inte direkt hem som han påstår utan har varit ute en längre stund, eller så åkte han hem och gick ut igen. Jag är osäker på om det finns något i tidslinjen mellan 00:50-01:30 som visar att han var hemma.

Oavsett så är vittnet och SD oense om tiden.

Det ringer en liten klocka.... hade inte P. Springare ifrågasatt detta i ett av de inledande förhören med SD? Typ: "men varför gick du då ut igen, i så fall?"

Nu har jag tyvärr inte min dator tillgänglig nu. Om jag minns detta i morgon (vilket inte är särskilt troligt) så kommer jag leta fram det.

Men kanske någon annan minns det förhöret?
Citera
2021-04-12, 21:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
vore jag åklagare skulle jag protestera å det vildaste mot detta. Rätten inte minst åklagarna, bör beredas alla, precis alla chanser att påkalla SDs uppmärksamhet!

Åklagarna är nog nöjda tror jag. HR får se hur SD inte kan leva utan vare sig mobiltelefon eller dator. Det blir därför än mer misstänkt att han inte hade dessa med sig ut 11/5 och 14/5.
Citera
2021-04-12, 21:38
Medlem
Citat:

Problemet med pannan debuterade redan i mars.

Som barnen släcktes medelst skumsläckare vilket krävde senare proffsstädning.
Citera
2021-04-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ÄR märkligt om han har tillgång till internet. Verkar inte klokt. Det är en mordförhandling. Men han kanske bara har tillgång till fupen och annat som är fast lagrat i datorn. Och mobilen kanske också är borta från internet. Vi får fråga NAs reporter imorrn.

Själv har jag större lust att ringa upp nån ansvarig för domarkollegiet i HR och ställa en rak fråga - och kräva ett rakt svar. "vi får återkomma..." eller "skicka mejl" eller övrig bullshit är inte acceptabla svar.
Citera
2021-04-12, 21:45
Medlem
Citat:

Ha ha yes! Pelletsmannen!

Den enda i Sverige med 10 000 inlägg i pelletsforum som lyckats sätta fyr på sin egen pellets. Tur han har barn som kan rycka in när han är i farten. Han hade kunnat bränna ner halva Hjärsta där.

Eller så fördjupade han sig lite i misstäljda dalahästar.
Citera
2021-04-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stefans munskydd,dator och mobil.....
Det känns nästan som Backmans påhitt för att Stefan inte skall göra bort sig totalt i rätten med sitt fnissande och nonchalanta beteende.

Ungefär som en pappa som tar med sig sin rastlösa son till jobbet.
- Sitt nu här och spela på din Ipad medans pappa jobbar lite, och snälla var tyst och spring inte omkring. Här, ta på dig den här också så märks det inte så mycket om du råkar fnissa lite. Gör nu som pappa säger så köper vi choklad-pudding sen. Okej Stefan?

Totalt Backmans beslut för att Stefan inte skall förvärra nåt.

Det var rätt kul, men strax blir jag i stället förbannad! Dagarna går. Rättegången får inte bli till en fars som slutar med att SD går ut som en fri individ till slut. Flinandes med armarna i en segergest. För att någon har sopat rent banan för honom genom att ge honom privilegier och tonat ner kraven på honom.
Citera
2021-04-12, 21:48
Medlem
Citat:
Det ringer en liten klocka.... hade inte P. Springare ifrågasatt detta i ett av de inledande förhören med SD? Typ: "men varför gick du då ut igen, i så fall?"

Nu har jag tyvärr inte min dator tillgänglig nu. Om jag minns detta i morgon (vilket inte är särskilt troligt) så kommer jag leta fram det.

Men kanske någon annan minns det förhöret?

Jag minns bara att han fullkomligen idiotförklarade SD för att ha sprungit runt i skogen och lekt cowboy när barnen var hemma och LW väntade m.m.
Citera
2021-04-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagarna är nog nöjda tror jag. HR får se hur SD inte kan leva utan vare sig mobiltelefon eller dator. Det blir därför än mer misstänkt att han inte hade dessa med sig ut 11/5 och 14/5.

Kan det i teorin finnas en chans att han i sin ängslighet och ambition att hålla HD happy har gjort sin Google tidslinje tillgänglig för henne vilket medför att han inte vill visa att han lämnar barnen (igen) 11/5 eller smyger till LW (igen) 14/5 så snart innan drömresan och ”återföreningen”?

Det är iaf min huvudtes här.

Anledningen är att det är hål i huvudet att bli huvudmisstänkt för mord och ha en berättelse att

”fasen just den kvällen hon mördas så lämnade jag ungarna hemma en stund och gick ut och mördade lite i kvarteret utan mobil som jag annars har som en förlängning av kroppen. Men gick hem och kollade till kidsen för att sen ringa in snuten till platsen och sen när allt lugnat sig så tänkte jag att fasen det är lika bra att mörda här ändå så det blir en lugn Kristi Flygare så man kan fokusera på kvartersloppisen och annat.”

Hans mordplaner är helt rubbade.
Citera
2021-04-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Förstår hur du tänker här, men det är ändå lite för långsökt. Vad får dig att tro att HR skulle göra just den kopplingen och vad är det i såfall värt, kontra de olägenheter det innebär att han kan sitta där - bokstavligt rustad till tänderna?

Han kan använda block och penna som alla andra tilltalade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in