Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Åklagarna är nog nöjda tror jag. HR får se hur SD inte kan leva utan vare sig mobiltelefon eller dator. Det blir därför än mer misstänkt att han inte hade dessa med sig ut 11/5 och 14/5.
Kan det i teorin finnas en chans att han i sin ängslighet och ambition att hålla HD happy har gjort sin Google tidslinje tillgänglig för henne vilket medför att han inte vill visa att han lämnar barnen (igen) 11/5 eller smyger till LW (igen) 14/5 så snart innan drömresan och ”återföreningen”?
Det är iaf min huvudtes här.
Anledningen är att det är hål i huvudet att bli huvudmisstänkt för mord och ha en berättelse att
”fasen just den kvällen hon mördas så lämnade jag ungarna hemma en stund och gick ut och mördade lite i kvarteret utan mobil som jag annars har som en förlängning av kroppen. Men gick hem och kollade till kidsen för att sen ringa in snuten till platsen och sen när allt lugnat sig så tänkte jag att fasen det är lika bra att mörda här ändå så det blir en lugn Kristi Flygare så man kan fokusera på kvartersloppisen och annat.”
Hans mordplaner är helt rubbade.