Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hur ska jag kunna glömma citat om den misshandlade kvinnan.
Det som är ämnat angående mordoffer LW appliceras på HD och det är väl det jag inte köper - om jag misstror henne som inblandad pga av hat och starkt motiv.
Förutom att
hon är en strateg, är hon åter på banan och aktiv.
Bäst-före-offerrollen är passerad.
Fö anser jag inte att motivbilden stämmer men det underlättar kanske för ÅK, inte vet jag.
Det är tilltagande paranoia kring HD som är det centrala sen mars 2017 och fram till mordet.
Militant Rt, ökade restriktioner officiellt och flera våldincidenter mot LW berör det samma likaväl. När hon inte lyder.
LW begär sitt ang relationen och vill inte anpassa sig till HDs regler ang hur hon ska förhålla sig utåt sett.
SD lallar med för han har vinstvinning. När HD drar är det samma mönster - att hålla LW i det fördolda med tidsfrist till slutet på augusti.
Hon väntar, väntar, väntar och börjar tröttna varav USA är en en redan insparkad dörr.
Hon är en hotbild och SD pressas att göra val när HD är på vift. Ett mer än uppenbart triangeldrama.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det som är mest konstigt är just att Lena och HD slåss om den här mannen!
Glöm inte heller att Lena är precis som HD, både mycket stark, men också bräcklig. Lena kunde ha fått närapå vem hon velat. Smart och stark utstrålning.
Det betyder att även HD skulle kunna ha starka sidor, och ändå precis som Lena, vara helt beroende av den här mannen.
A151/46
Förhör med E*nander, V*iveka
Expertvittnet:
"Generellt kan man säga att en av personerna i relationen är "huvudförövaren" men att även
den som utsättas gör motstånd och svarar på våldet i olika former. Då kvinnor gör motstånd,
genom att exempelvis säga ifrån eller slå tillbaka, har man sett att det paradoxalt nog innebär
att hon stannar längre i relationen. Det kan förklaras utifrån att kvinnan genom sitt motstånd i
relationen också distanserar sig från bilden av sig som "misshandlad kvinna" och därav får en
upplevd kontroll i situationen.
Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation. "
@Develi; det jag fetade i din kommentar bevisar ju snarast det E*nander säger i citatet i nötis kommentar.
Det finns ingen motsättning i att vara en stark, handlingskraftig kvinna och en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation.
Det finns heller ingen motsättning mellan att vara en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation och en manipulativ, osympatisk, egocentrisk och störd kvinna.
Och vilken kvinna i ett våldsamt och kontrollerande förhållande är inte strateg?
- Det är ju själva grundbulten för att överleva (mentalt och i vissa fall även bokstavligen).
Annars går det som för LW.
Hon var inte så strategisk och därför fick hon smaka på SDs ilska flera gånger.
HD vet hur han fungerar och agerar oftast därefter.
Därmed inte sagt att hon inte är aktiv och har en egen agenda.