2021-04-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ÄR märkligt om han har tillgång till internet. Verkar inte klokt. Det är en mordförhandling. Men han kanske bara har tillgång till fupen och annat som är fast lagrat i datorn. Och mobilen kanske också är borta från internet. Vi får fråga NAs reporter imorrn.

Om du kommer ihåg så gör gärna det. Du får också gärna agera stöd för mina alltmer tvinande gamla hjärnceller - så ska jag ringa till dem som låter detta ske.
Citera
2021-04-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var rätt kul, men strax blir jag i stället förbannad! Dagarna går. Rättegången får inte bli till en fars som slutar med att SD går ut som en fri individ till slut. Flinandes med armarna i en segergest. För att någon har sopat rent banan för honom genom att ge honom privilegier och tonat ner kraven på honom.

Ja det blir ett tungt besked men vi kan mata Google Sök med att Stefan Davidsson på Byggkontroller i Örebro suttit häktad för mord och det är bara att googla Lena Wesström så vet alla som vill anlita Stefan Davidsson på Byggkontroller att det är mord på en trebarnsmamma Stefan Davidsson är misstänkt för.
Senast redigerad av Avel 2021-04-12 kl. 22:12.
Citera
2021-04-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stefans munskydd,dator och mobil.....
Det känns nästan som Backmans påhitt för att Stefan inte skall göra bort sig totalt i rätten med sitt fnissande och nonchalanta beteende.

Ungefär som en pappa som tar med sig sin rastlösa son till jobbet.
- Sitt nu här och spela på din Ipad medans pappa jobbar lite, och snälla var tyst och spring inte omkring. Här, ta på dig den här också så märks det inte så mycket om du råkar fnissa lite. Gör nu som pappa säger så köper vi choklad-pudding sen. Okej Stefan?

Totalt Backmans beslut för att Stefan inte skall förvärra nåt.

Din sista mening: det är väl bara bra om han visar sitt rätta jag Det är ju vad vi alla helst vill se och höra... sanningen.
Men såklart, jag glömde ju Backman! Han vill väl inte se SDs rätta jag. Det skulle väl ge Backman himself bad references i framtida rättegångar?

Men ok ok, jag vet att hans jobb är att försvara sin klient... Kan han inte fixa fram en rymdhjälm också till sin klient? Öronproppar?
Citera
2021-04-12, 22:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förstår hur du tänker här, men det är ändå lite för långsökt. Vad får dig att tro att HR skulle göra just den kopplingen och vad är det i såfall värt, kontra de olägenheter det innebär att han kan sitta där - bokstavligt rustad till tänderna?

Han kan använda block och penna som alla andra tilltalade.

Åklagarna nämner väl t.ex. i sin sakframställan och/eller slutplädering att SD är utan mobiltelefon den 11/5?

Om han inte har internet ser jag inte i olägenheten och skillnaden mellan att ha dator med mobiltelefon eller block med penna.
Citera
2021-04-12, 22:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan det i teorin finnas en chans att han i sin ängslighet och ambition att hålla HD happy har gjort sin Google tidslinje tillgänglig för henne vilket medför att han inte vill visa att han lämnar barnen (igen) 11/5 eller smyger till LW (igen) 14/5 så snart innan drömresan och ”återföreningen”?

Det är iaf min huvudtes här.

Anledningen är att det är hål i huvudet att bli huvudmisstänkt för mord och ha en berättelse att

”fasen just den kvällen hon mördas så lämnade jag ungarna hemma en stund och gick ut och mördade lite i kvarteret utan mobil som jag annars har som en förlängning av kroppen. Men gick hem och kollade till kidsen för att sen ringa in snuten till platsen och sen när allt lugnat sig så tänkte jag att fasen det är lika bra att mörda här ändå så det blir en lugn Kristi Flygare så man kan fokusera på kvartersloppisen och annat.”

Hans mordplaner är helt rubbade.

Det är väl lättare att temporärt bara stänga av platshistoriken? De gånger han ska till Lena menar jag. Eller kan HD se att han gör så?
Citera
2021-04-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan det i teorin finnas en chans att han i sin ängslighet och ambition att hålla HD happy har gjort sin Google tidslinje tillgänglig för henne vilket medför att han inte vill visa att han lämnar barnen (igen) 11/5 eller smyger till LW (igen) 14/5 så snart innan drömresan och ”återföreningen”?

Det är iaf min huvudtes här.

Anledningen är att det är hål i huvudet att bli huvudmisstänkt för mord och ha en berättelse att

”fasen just den kvällen hon mördas så lämnade jag ungarna hemma en stund och gick ut och mördade lite i kvarteret utan mobil som jag annars har som en förlängning av kroppen. Men gick hem och kollade till kidsen för att sen ringa in snuten till platsen och sen när allt lugnat sig så tänkte jag att fasen det är lika bra att mörda här ändå så det blir en lugn Kristi Flygare så man kan fokusera på kvartersloppisen och annat.”

Hans mordplaner är helt rubbade.

Bäste Olle...
Får jag fråga: Hur reparerar man en misstämning som uppstått med exet? Ska på semester ikväll med henne och vill att hon ska vara på gott humör trots att hon inte kommer att få äta glutenfritt under hela vistelsen. Jag har fixat bort grundorsaken till missämjan oss emellan men är inte säker på att det räcker. Ja, du förstår jag pippade runt med en granne under sex års tid, men i natt gjorde jag slut för gott. Ja, jag gjorde slut på grannen alltså. Men jag är inte helt säker på att det räcker. Jag misstänker att mitt ex åtrår en annan man, även om jag absolut inte tror att inte att hon har sex med honom, det har jag väldigt svårt att se framför mig. Jag är faktiskt säker på att de inte ligger med varandra. Att jag har både pungbråck och diskbråck är inget som påverkar min sexuella förmåga - jag är framförallt ganska bra på akrobatisk sex och vill bara att allt ska bli bra nu. Hon är efter tjugo år fortfarande min drömkvinna även om hon, med all rätt, ogillar att jag då och då misständer och tappar kontrollen när jag inte får rätt.
Citera
2021-04-12, 22:26
Medlem
Skibladners avatar
Jag ska sitta åhörare imorgon. Jag kollar om Wi-Fi funkar i salen. SD kanske har en dold mobil i fickan och kör internetdelning? "Översmart jävel" var polismannens kommentar....
Citera
2021-04-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Problemet med pannan debuterade redan i mars.

Som barnen släcktes medelst skumsläckare vilket krävde senare proffsstädning.

Tur han har såpass alerta barn. (Kramar och styrka till dem i denna svåra tid). Inte många inlägg handlar om deras mående. Kanske mår de inte alls bra?

Hoppas verkligen de får precis all hjälp och stöd de behöver i denna svåra tid. Liksom självklart också Lenas barn. Och att det inte skapas motsättningar mellan dem. De har absolut ingen som helst skuld i det som har hänt.
-------
Undrar om man kan elda annat än pellets i pelletspannan. Utan att den säckar ihop. T.ex kläder...
Citera
2021-04-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur ska jag kunna glömma citat om den misshandlade kvinnan.
Det som är ämnat angående mordoffer LW appliceras på HD och det är väl det jag inte köper - om jag misstror henne som inblandad pga av hat och starkt motiv.

Förutom att hon är en strateg, är hon åter på banan och aktiv.
Bäst-före-offerrollen är passerad.

Fö anser jag inte att motivbilden stämmer men det underlättar kanske för ÅK, inte vet jag.

Det är tilltagande paranoia kring HD som är det centrala sen mars 2017 och fram till mordet.
Militant Rt, ökade restriktioner officiellt och flera våldincidenter mot LW berör det samma likaväl. När hon inte lyder.

LW begär sitt ang relationen och vill inte anpassa sig till HDs regler ang hur hon ska förhålla sig utåt sett.
SD lallar med för han har vinstvinning. När HD drar är det samma mönster - att hålla LW i det fördolda med tidsfrist till slutet på augusti.

Hon väntar, väntar, väntar och börjar tröttna varav USA är en en redan insparkad dörr.
Hon är en hotbild och SD pressas att göra val när HD är på vift. Ett mer än uppenbart triangeldrama.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det som är mest konstigt är just att Lena och HD slåss om den här mannen!

Glöm inte heller att Lena är precis som HD, både mycket stark, men också bräcklig. Lena kunde ha fått närapå vem hon velat. Smart och stark utstrålning.

Det betyder att även HD skulle kunna ha starka sidor, och ändå precis som Lena, vara helt beroende av den här mannen.

A151/46
Förhör med E*nander, V*iveka
Expertvittnet:

"Generellt kan man säga att en av personerna i relationen är "huvudförövaren" men att även
den som utsättas gör motstånd och svarar på våldet i olika former. Då kvinnor gör motstånd,
genom att exempelvis säga ifrån eller slå tillbaka, har man sett att det paradoxalt nog innebär
att hon stannar längre i relationen. Det kan förklaras utifrån att kvinnan genom sitt motstånd i
relationen också distanserar sig från bilden av sig som "misshandlad kvinna" och därav får en
upplevd kontroll i situationen.
Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation.
"

@Develi; det jag fetade i din kommentar bevisar ju snarast det E*nander säger i citatet i nötis kommentar.

Det finns ingen motsättning i att vara en stark, handlingskraftig kvinna och en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation.

Det finns heller ingen motsättning mellan att vara en våldsutsatt kvinna utsatt för manipulation och en manipulativ, osympatisk, egocentrisk och störd kvinna.

Och vilken kvinna i ett våldsamt och kontrollerande förhållande är inte strateg?
- Det är ju själva grundbulten för att överleva (mentalt och i vissa fall även bokstavligen).
Annars går det som för LW.
Hon var inte så strategisk och därför fick hon smaka på SDs ilska flera gånger.

HD vet hur han fungerar och agerar oftast därefter.
Därmed inte sagt att hon inte är aktiv och har en egen agenda.
Citera
2021-04-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Jag ska sitta åhörare imorgon. Jag kollar om Wi-Fi funkar i salen. SD kanske har en dold mobil i fickan och kör internetdelning? "Översmart jävel" var polismannens kommentar....
Använder du teknik inne i salen kan du bli utkastad, om du så bara TITTAR i mobilen. Så gör inte det.
Citera
2021-04-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner

Tack, men glöm inte att vara uppmärksam så inte någon ser och du blir utkastad!! Det verkar vara strängt förbjudet med elektronisk utrustning för åhörare.
Citera
2021-04-12, 22:40
Medlem
Citat:
Undrar om man kan elda annat än pellets i pelletspannan. Utan att den säckar ihop. T.ex kläder...

Det borde ju fungera. Brännkammaren är densamma som i en vedpanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in