2021-04-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kan man fråga sig.

Är hon helt oskyldig själv så kanske hon är livrädd att möta samma öde som Lena, om hon knystar. Om hon lämnar honom. Kanske hon börjar tala när hon vet att han inte kommer åt henne och döttrarna? När och om han döms?

Men det är en förskönande tanke av mig. Hon ÄR delaktig på ena eller andra sättet. Uteslutet att hon inte skulle veta någonting alls om mordet.

Om jag inte minns helt fel så sa väl SD att han visste vem som mördade Lena. Då är det dags att han avslöjar det nu.

Hon hade ju iof den chansen när han satt häktad.

Ja antingen är hin livrädd att möta samma öde som LW.

Eller så är hon livrädd att möta alla känslor som kommer komma rusande om hon drar upp sitt strutshuvud ur sanden.

All ilska mot SD som hon riktat mot LW.

Alla förlorade år. (Tror SDs beteende påverkade att hon var sjuk så länge och missade delar av barnens uppväxt. Vem skulle inte bli sjuk av att dela livet med det psykot...)

Alla svek.

All förnedring.

Insikten om SOAs och BAs svek mot henne.

Allt det SD var rädd skulle komma om hon läste LWs mail. Sanningen.

Klart hon är livrädd. Hon vet det där innerst inne.
Citera
2021-04-12, 19:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hon hade ju iof den chansen när han satt häktad.

Ja antingen är hin livrädd att möta samma öde som LW.

Eller så är hon livrädd att möta alla känslor som kommer komma rusande om hon drar upp sitt strutshuvud ur sanden.

All ilska mot SD som hon riktat mot LW.

Alla förlorade år. (Tror SDs beteende påverkade att hon var sjuk så länge och missade delar av barnens uppväxt. Vem skulle inte bli sjuk av att dela livet med det psykot...)

Alla svek.

All förnedring.

Insikten om SOAs och BAs svek mot henne.

Allt det SD var rädd skulle komma om hon läste LWs mail. Sanningen.

Klart hon är livrädd. Hon vet det där innerst inne.
Nu är nog Hanna Fasad lite förnedrad när hennes ordval och beteende är till allmän beskådning.

Hoppas hon är död och loggar den mördades cacher visar väl att hon har potential till hämnd.

Livrädd att möta samma öde som LW?
Den livrädda drog sen leende ut i vida världen med SD på äventyr.
Hon har skilt sig, flyttat, gått bakom ryggen på SD, ljuger och mal om han är hos LW.

Hon vågar en hel del ser det ut som.
Citera
2021-04-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Konturerna av den bilden kan jag också ana, speciellt ihop med dagarna innan hon reser bort på sin långweekend över pingst.

Han är pressad, vilket visar sig utåt som ett kontrollbehov i ett crescendo.
Beter sig som en stressat djur.

Hon pushar på om att träffas för planering.

Enbart två dagar pingst innan spänner hon ögonen i honom och upprepar två ggr att bollen ligger hos honom om hur deras relation ska utvecklas.

Han krånglar och vill inte åka. Ska åka själv säger han trotsigt och är demonstrativ som ett barn inför en mor.

Han tar upp att han straffas för sitt felsteg, sin otrohet med LW och mitt i allt gör hon en demonstrativ markering som associerar till LW.

Mitt i ett pg gräl ska hon plötsligt cykla och ta hennes wig. Totalt irrationellt men troligen inte - eftersom hon skriver kryptiskt meddelande, adresserat till SD som är fullt medveten om dess innebörd:

Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut..
Dravel om nystart i USA, att LW inte är med och stör.
Hoppas hon är död och loggar sen förnöjt hennes cacher.
Mission completed?

Usch.

Som ett komplement... ur förhör med grannen som såg honom sent natten 11-12 maj.

Något annat du vill tillägga?
Nej, det har jag nog inte, Det är typ det jag vet. Jag träffade St*fan ett par veckor innan det här hände och han berättade att han och H*nna hade separerat och då sa jag va tråkigt. Han sa då: "Nej, det här är bara en paus, det här ska bara funka så är det bara". Ungefär så. Det lät väldigt bestämt.
Citera
2021-04-12, 20:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja vem tappar bokstäver? Fick mig ett gott skratt. Tack för ny uppladdning. Nu har jag den även nersparad.

Ja, man samlar på sig en hel del på grund av detta vidriga mord.

Nu ser vi fram emot att SD snart blir inspärrad, sen kan man använda allt det man sparat till näste mans (kvinnas, menar jag) rättegång.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera
2021-04-12, 20:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nu är nog Hanna Fasad lite förnedrad när hennes ordval och beteende är till allmän beskådning.

Hoppas hon är död och loggar den mördades cacher visar väl att hon har potential till hämnd.

Hon har skilt sig, flyttat, gått bakom ryggen på SD, ljuger och mal om han är hos LW.

Ja men Lena vågade också en hel del, eller hur? Det visade sig trots detta att SD hade kontrollen och makten över henne. Vem kunde ana det när man läser i vissa chattar hur Lena hotar, styr och ställer krav mot både honom och HD?
Citera
2021-04-12, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men Lena vågade också en hel del, eller hur? Det visade sig trots detta att SD hade kontrollen och makten över henne. Vem kunde ana det när man läser i vissa chattar hur Lena hotar, styr och ställer krav mot både honom och HD?
Har jag påstått nåt annat?
Hon väntar, och väntar och..
Hon anpassar sig, hon står på stand-by bland hans storsvulna löften som svänger likt ett aprilväder.

Hon hotar honom också och ställer krav, har aldrig påstått nåt annat. Hon är besviken på både honom och sig själv. Hon har självinsikt men oförmåga att bryta upp.

HD inbillade sig att all skuld låg på LW och att det vore bra om hon försvann. Ur deras relation.
Primitiv lösning iom att SD är fortsatt lika blåst och kåt.
Citera
2021-04-12, 20:23
Medlem
Citat:

Å andra sidan "...att hålla sin fiende närmast" Edit: inte för att hon ser honom som sin fiende! Men hon är möjligen medveten om vad han är kapabel till
Citera
2021-04-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ord som börjar på misstä... Siffran framför anger antal bokstäver i ordet.

9 misstänka
misstänks
misstänkt
10 misstänkas
misstänker
misstänkes
misstänkta
misstänkte
misstänkts
11 misstämning
misstänksam
misstänktas
misstänktes
12 misstämnings
misständning
misstänkande
misstänksamt
13 misstämningar
misstämningen
misstänksamma
misstänksamme
misstävlingar
14 misstämningars
misstämningens
misstänkliggör
misstänksamhet
misstänksammes
15 misstämningarna
misstänkliggöra
misstänkliggörs
misstänksamhets
misstänksammare
misstänksammast
16 misstämningarnas
misstänkliggjord
misstänkliggjort
misstänkliggöras
misstänkliggöres
misstänksamheten
misstänksammaste
17 misstänkliggjorda
misstänkliggjorde
misstänkliggjorts
misstänksamhetens
18 misstänkliggjordes
misstänkliggörande
19 misstänkliggöranden
misstänkliggörandes
misstänkliggörandet
20 misstänkliggörandena
misstänkliggörandens
misstänkliggörandets
21 misstänkliggörandenas

Ja inte lär det vara ”misstävling” han googlat där på morgonen iaf. Skulle vara ”misstämning” då.

Fast klart han har ju ett visst brudfokus 24/7 å andra sidan.
Citera
2021-04-12, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Som ett komplement... ur förhör med grannen som såg honom sent natten 11-12 maj.

Något annat du vill tillägga?
Nej, det har jag nog inte, Det är typ det jag vet. Jag träffade St*fan ett par veckor innan det här hände och han berättade att han och H*nna hade separerat och då sa jag va tråkigt. Han sa då: "Nej, det här är bara en paus, det här ska bara funka så är det bara". Ungefär så. Det lät väldigt bestämt.
Lät som HD sa
SP:
"Nej, vi fick veta att Hanna och Stefan skulle separera för några veckor sedan [förhör är 30 maj, min anm] och Hanna kom och berättade det och det var förvånande och väldigt tråkigt även om dom båda två hoppades att det skulle kunna gå att repareras.

Hanna sa att, ursäkta ordet men, dom fortfarande älskade varandra men det var saker som skulle ordnas upp för att det skulle kunna funka.

Sen råkade jag nämna Lenas namn, för jag såg en paralell att Lena cyklade till samma område som Lena bodde i och att barnen skulle bo i samma området och såg att Hanna mulnade när vi nämnde hennes namn så vi drog dom slutsatserna*.

*Att det kanske handlar om en affär.
Senast redigerad av develi 2021-04-12 kl. 20:38.
Citera
2021-04-12, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
...osv...Är helt otroligt märkligt att han även får tillåtelse att sitta med dator och mobil. Har aldrig sett något liknande i någon rättegång tidigare. Hoppas för fan att han är OFFLINE.

Vad är det för domare som tillåter detta? Eller kan det vara försvararen Backman som har hittat ett passus djupt inne i någon lagtext tillåter detta? Skulle inte förvåna mig i såfall.

Stefans munskydd,dator och mobil.....
Det känns nästan som Backmans påhitt för att Stefan inte skall göra bort sig totalt i rätten med sitt fnissande och nonchalanta beteende.

Ungefär som en pappa som tar med sig sin rastlösa son till jobbet.
- Sitt nu här och spela på din Ipad medans pappa jobbar lite, och snälla var tyst och spring inte omkring. Här, ta på dig den här också så märks det inte så mycket om du råkar fnissa lite. Gör nu som pappa säger så köper vi choklad-pudding sen. Okej Stefan?

Totalt Backmans beslut för att Stefan inte skall förvärra nåt.
Senast redigerad av Avd.9 2021-04-12 kl. 20:48.
Citera
2021-04-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt varför SD går ut efter bilden är lite svårt att fatta, men det är teorin som åklagaren har, om jag fattar det rätt. Men så träffade SD på hundvittnet, som liksom polisen uppfattade SD som avvikande. Så avvikande i sitt beteende att han sedan gick hem och väckte sin sambo. Då ska SD avbrutit det hela.

Teorin som åklagarna har, som jag fattar det , är att SD ljuger om den tid som när han återvände hem.

Jag uppfattar teorin som att SD säger att han möter grannen på väg hem, direkt efter han pratat med poliserna, dvs ca kl. 00:50. Grannen är däremot ganska säker på att han träffade på SD ca 01.30. Om grannen har rätt i sin iakttagelse så innebär det att SD har varit ute efter det att han pratade med polisen. Antingen åkte han inte direkt hem som han påstår utan har varit ute en längre stund, eller så åkte han hem och gick ut igen. Jag är osäker på om det finns något i tidslinjen mellan 00:50-01:30 som visar att han var hemma.

Oavsett så är vittnet och SD oense om tiden.
Citera
2021-04-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stefans munskydd,dator och mobil.....
Det känns nästan som Backmans påhitt för att Stefan inte skall göra bort sig totalt i rätten med sitt fnissande och nonchalanta beteende.

Ungefär som en pappa som tar med sig sin rastlösa son till jobbet.
- Sitt nu här och spela på din Ipad medans pappa jobbar lite, och snälla var tyst och spring inte omkring. Här, ta på dig den här också så märks det inte så mycket om du råkar fnissa lite. Gör nu som pappa säger så köper vi choklad-pudding sen. Okej Stefan?

Totalt Backmans beslut för att Stefan inte skall förvärra nåt.
Hahaha! Klockren. Ja, det är svårt för Backman att hålla koll på olydnaden när man måste vara alert. Chokladpudding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in