2021-04-12, 19:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag vet. Det är narcissistska flugor, trauma bounding, hjärntvätt, offer, han styr hennes tankar och hon är omedveten.

Det jag misstror henne om ställer inte honom i bättre dager.

Jag tror dock det rör sig om en annan dynamik när hon blivit frisk och är tillbaka på banan (i.e stabiliserad grundsjukdom, åter i tjänst och klarar av att tjänstgöra som SSK)

För min del är det både ett bäst-före och ett utgångsdatum angående HDs offerroll:

Mars samt november 2017.

För övrigt rider hon gärna på offerrollen, den sårad och sköra kvinna vilket syns via JS som dansar efter hennes pipa.

Manipulativa personer äter empati till frukost och hoppfullhet till lunch.
Hopp att löften ska infrias, hopp om förbättring, hopp hit och dit.
Vad det än gäller.

För att människor vill så gärna se annat än den bistra verkligheten. Det är granne med naivitet så det är en balansgång.
Vad det än gäller.

Extra krydda är om personen blir ur balans via sex, flört och halva löften. Mer lättnavigerad och fortsatt hoppfull.
HD själv tycks få smått hybris cachekrigsdagen varav ökat självförtroende/självkänsla till rent absurd nivå som sämst - och tydligt fluktuerande - är en bild vid bipolär sjd.

Jag anser hon har JS som medel mot målet och målet är SD till ett högt pris.

Men det går givetvis bra att se henne som den diametralt motsatta också, oskyldig alt bara lurad av SD vad det än berör.
Foglig som beskyddare eller annat.

Men så mycket skumt som det finns från henne, så starkt motiv, gör dock att jag skippar ineffektiva förklaringsmodeller med risk för stagnation (och spela henne rätt i händerna);

... så länge det känns suspekt och det finns risk att hon är inblandad i mordet på Lena.
De var nämligen ultrafiender och slogs om samma weirdo likaväl som SD är paranoid att otroheten ska nå HD (som dock redan vet men fejkar runt med annat på sin front).

Det som är mest konstigt är just att Lena och HD slåss om den här mannen!

Glöm inte heller att Lena är precis som HD, både mycket stark, men också bräcklig. Lena kunde ha fått närapå vem hon velat. Smart och stark utstrålning.

Det betyder att även HD skulle kunna ha starka sidor, och ändå precis som Lena, vara helt beroende av den här mannen.

A151/46
Förhör med E*nander, V*iveka
Expertvittnet:

"Generellt kan man säga att en av personerna i relationen är "huvudförövaren" men att även
den som utsättas gör motstånd och svarar på våldet i olika former. Då kvinnor gör motstånd,
genom att exempelvis säga ifrån eller slå tillbaka, har man sett att det paradoxalt nog innebär
att hon stannar längre i relationen. Det kan förklaras utifrån att kvinnan genom sitt motstånd i
relationen också distanserar sig från bilden av sig som "misshandlad kvinna" och därav får en
upplevd kontroll i situationen.
Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation.
"
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-12 kl. 19:29.
Citera
2021-04-12, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Låt han ha sin show. Han kanske fixar med sin hemsida.

Om allt rullar på här så swajpar han text TV på nån anstalt inom kort.
Han googlar nog om nån är misstä.
Han borde googlat missfo.

Kollar om det är nåt burksläpp, chattar lite med drömkvinnan.

Löper på bra, det ter sig strukturerat. Den viktiga röda tråden för sannolikhetsfaktorn.
Citera
2021-04-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är faktiskt fortfarande misstänkt för mord eftersom den friande domen inte vann laga kraft. Så helt fri är han faktiskt inte. Han blev fri i väntan på HR-förhandlingarna nu. Hade han varit häktad hade det blivit HR-förhandling redan i höstas eftersom häktade har förtur. Men en helt fri man är han definitivt inte - men troligen har han gått och trott det själv.

Det har du helt rätt i men det jag menar är att SD har samma rättigheter och skyldigheter som vilken annan människa och därför kan han ha med sej dator och telefon till förhandlingen. Helt förjävligt om du frågar mej men nu är reglerna sådana och domstolen ska inte göra skillnad på kleti och pleti. Dom ska inte göra det men i vissa rättegångar kan man faktiskt undra om dom inte gör det.
Citera
2021-04-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Glöm inte heller att Lena är precis som HD, både mycket stark, men också bräcklig. Lena kunde ha fått närapå vem hon velat. Smart och stark utstrålning.

Det betyder att även HD skulle kunna ha starka sidor, och ändå precis som HD, vara helt beroende av den här mannen.

A151/46
Expertvittnet:

"Generellt kan man säga att en av personerna i relationen är "huvudförövaren" men att även
den som utsättas gör motstånd och svarar på våldet i olika former. Då kvinnor gör motstånd,
genom att exempelvis säga ifrån eller slå tillbaka, har man sett att det paradoxalt nog innebär
att hon stannar längre i relationen. Det kan förklaras utifrån att kvinnan genom sitt motstånd i
relationen också distanserar sig från bilden av sig som "misshandlad kvinna" och därav får en
Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation.
"

De flesta sk män av denna usla kaliber VILL ha motstånd, för att sen bryta ner detta. Sakta men säkert. Bit för bit. Det är själva grejen. Syftet. Avsikten. Den lustbetonade känslan av att ha "vunnit".
Citera
2021-04-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det kanske iof är bra att han faktiskt visar att han alltid är redo, förutom just när han bestämt att han skulle träffa LW för att kolla cachen..och som av en händelse istället hamnar i bakhåll av tre ynglingar.
Just då var han helt utan mobil, trots att han skulle, mitt i natten, träffa LW.
Nja, det känns orimligt

Var inte ditt svar ämnat att hamna någon annanstans?
:-)
Citera
2021-04-12, 19:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har försökt i flera av dina inlgg idag att klicka fram bilden, men det blir bara vart. Saknas någon bokstav i länken? Ett tips, om man använder bildtagg.se så slipper man all spam.

Underligt. Jag har inga problem med att se den. Och jag har tusen säkerhetsåtgärder på min dator.

Blir det bara "vart"? Vem är det som tappar bokstäver? *skrattar högt här nu*

Men nu har jag ändrat den till Bildtagg, såklart.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd
Citera
2021-04-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var inte ditt svar ämnat att hamna någon annanstans?
:-)
Jo
Citera
2021-04-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Underligt. Jag har inga problem med att se den. Och jag har tusen säkerhetsåtgärder på min dator.

Kärleken blommar:

´

Förhoppningsvis den sista födelsedagen i frihet på måååånga år.
Citera
2021-04-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Kärleken blommar:

Ja vem tappar bokstäver? Fick mig ett gott skratt. Tack för ny uppladdning. Nu har jag den även nersparad.
Citera
2021-04-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Misstä” sticker ut så pass så det borde nästan ha varit med i nåt sent protokoll.
Synd inte går att avgöra närmare vad det är på de uppgifter som finns i fup.

Ord som börjar på misstä... Siffran framför anger antal bokstäver i ordet.

9 misstänka
misstänks
misstänkt
10 misstänkas
misstänker
misstänkes
misstänkta
misstänkte
misstänkts
11 misstämning
misstänksam
misstänktas
misstänktes
12 misstämnings
misständning
misstänkande
misstänksamt
13 misstämningar
misstämningen
misstänksamma
misstänksamme
misstävlingar
14 misstämningars
misstämningens
misstänkliggör
misstänksamhet
misstänksammes
15 misstämningarna
misstänkliggöra
misstänkliggörs
misstänksamhets
misstänksammare
misstänksammast
16 misstämningarnas
misstänkliggjord
misstänkliggjort
misstänkliggöras
misstänkliggöres
misstänksamheten
misstänksammaste
17 misstänkliggjorda
misstänkliggjorde
misstänkliggjorts
misstänksamhetens
18 misstänkliggjordes
misstänkliggörande
19 misstänkliggöranden
misstänkliggörandes
misstänkliggörandet
20 misstänkliggörandena
misstänkliggörandens
misstänkliggörandets
21 misstänkliggörandenas
Citera
2021-04-12, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det betyder att även HD skulle kunna ha starka sidor, och ändå precis som HD, vara helt beroende av den här mannen.

A151/46
Expertvittnet:

"
Hur ska jag kunna glömma citat om den misshandlade kvinnan.
Det som är ämnat angående mordoffer LW appliceras på HD och det är väl det jag inte köper - om jag misstror henne som inblandad pga av hat och starkt motiv.

Förutom att hon är en strateg, är hon åter på banan och aktiv.
Bäst-före-offerrollen är passerad.

Fö anser jag inte att motivbilden stämmer men det underlättar kanske för ÅK, inte vet jag.

Det är tilltagande paranoia kring HD som är det centrala sen mars 2017 och fram till mordet.
Militant Rt, ökade restriktioner officiellt och flera våldincidenter mot LW berör det samma likaväl. När hon inte lyder.

LW begär sitt ang relationen och vill inte anpassa sig till HDs regler ang hur hon ska förhålla sig utåt sett.
SD lallar med för han har vinstvinning. När HD drar är det samma mönster - att hålla LW i det fördolda med tidsfrist till slutet på augusti.

Hon väntar, väntar, väntar och börjar tröttna varav USA är en en redan insparkad dörr.
Hon är en hotbild och SD pressas att göra val när HD är på vift. Ett mer än uppenbart triangeldrama.
Citera
2021-04-12, 19:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har jag inte fått detta helt om bakfoten, så sitter SD under en pågående rättegång där han står anklagad för mord.
Under tiden som det pågår, sitter SD med egen laptop OCH mobiltelefon!

Sveriges rättssystem behöver ryckas upp! Det fattas bara en pilsner och lite jordnötter med.

Peter Mangs satt ju och läste en bok under sin rättegång. Även det kändes otroligt oengagerat.

En icke uppkopplad, helt ren dator med enbart FUP hade jag kunna köpa, men mobil? Hur kan sådant tillåtas?

Kärleken blommar:

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in