2021-04-12, 18:14
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, verkligen. Borde vara lätt att följa med din lilla kodnyckel som visar att det stämmer. Det tillsammans med att han sitter på morgonen och söker på nyheterna, gör det extremt misstänkt ju.

Att han sökte så hysteriskt på nyheterna morgonen efter mordet är en av de sakerna som verkligen övertygade mig om hans skuld. Det är bara SD som vet att hon ligger död där bakom bullerplanket och han bara väntar på nyheterna om att en kropp är funnen.

Alla andra undrar, söker, letar, är aktiva och ställer sig frågande etc. Precis som man gör när någon försvinner utan att man själv är inblandad. Kanske någon föreställer sig att LW snart dyker upp med någon förklaring som ingen ens tänkt på (hon kanske har letat cacher, eller fixat med sonens nya cache och ramlat och skadat sig i skogen och inte kunnat få hjälp innan osv osv osv).

Men inte SD, mördarwierdot letar istället bland nyhetsrubrikerna, pausar för att tala om för arbetskamraten att det snart kommer tråkiga rubriker, fortsätter googla nyheter osv osv osv.
Han är sanslöst jävla dumtrög. Störigt dumtrög.
Citera
2021-04-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja du, skidskytte var tydligen mer spännande än SD i sitt fnitterskydd...🙄
LWs anhöriga kanske inte orkar se honom mer.

NA som enda media på plats tydligen 🤔(tack till snällaste trådkompisen med abonnemang&#128151

Är det mest gammal skåpmat så blir kanske nyhetsvärdet därefter. Men toppen ja med rapporter här i tråden!
Citera
2021-04-12, 18:16
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja du, skidskytte var tydligen mer spännande än SD i sitt fnitterskydd...🙄
LWs anhöriga kanske inte orkar se honom mer.

NA som enda media på plats tydligen 🤔(tack till snällaste trådkompisen med abonnemang&#128151

Jag skulle föredra en mur mellan SD:s ansikte och världen.
Citera
2021-04-12, 18:22
Avslutad
Har jag inte fått detta helt om bakfoten, så sitter SD under en pågående rättegång där han står anklagad för mord.
Under tiden som det pågår, sitter SD med egen laptop OCH mobiltelefon!
Citera
2021-04-12, 18:23
Medlem
Citat:
Jag delar din uppfattning där. Att det är åren med manipulative SD som påverkat HD.
Sen tror jag att hon kan ha blivit så twisted
och fylld av hat, frustration och raseri över de sist åren av förnedring att det inte är omöjligt att hon medvetet på något sätt medverkat till mordet.

Vem hon i grunden var innan hon träffade riddaren har jag ingen aning om. Hon kanske bar på egna issues av något slag som påverkade till att hon fastnade i den här soppan och väljer att stanna kvar i den.

Mannen har bedragit henne gång på gång.

Behandlat hennes dotter illa.

Ljugit.

Pratat om att ta livet av henne och andra dottern när de mådde dåligt

Ställt till så att hela hennes och barnens privatliv fläks ut till allmän beskådan ända ner till hennes allra intimaste detaljer

Och så vidare...

- Och honom väljer hon att fortsätta umgås med....

Det kan man fråga sig.

Är hon helt oskyldig själv så kanske hon är livrädd att möta samma öde som Lena, om hon knystar. Om hon lämnar honom. Kanske hon börjar tala när hon vet att han inte kommer åt henne och döttrarna? När och om han döms?

Men det är en förskönande tanke av mig. Hon ÄR delaktig på ena eller andra sättet. Uteslutet att hon inte skulle veta någonting alls om mordet.

Om jag inte minns helt fel så sa väl SD att han visste vem som mördade Lena. Då är det dags att han avslöjar det nu.
Citera
2021-04-12, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser HDs "underliga" beteende som ett resultat av mångårig psykisk misshandel av en psykiskt instabil person, liksom de övriga i persongalleriet, t ex JG.

Hon kan ha omedvetet varit orsak till mordet, men något som liknar SD i personlighet, tror jag inte är så lätt att finna.

Något vittne sa att om SD sa att det fattades 20 minuter en onsdag, då kommer du att tro det.

Det är en sådan person vi har att göra med här.
Han kan trolla bort att han är den skyldige.
Han framstår som en glad färgklick, en tramspelle. Nattens vite riddare". Köper frallor till grannarna på helgen.

Men vi har sett den andra sidan av SD.
Jo, jag vet. Det är narcissistska flugor, trauma bounding, hjärntvätt, offer, han styr hennes tankar och hon är omedveten.

Det jag misstror henne om ställer inte honom i bättre dager.

Jag tror dock det rör sig om en annan dynamik när hon blivit frisk och är tillbaka på banan (i.e stabiliserad grundsjukdom, åter i tjänst och klarar av att tjänstgöra som SSK)

För min del är det både ett bäst-före och ett utgångsdatum angående HDs offerroll:

Mars samt november 2017.

För övrigt rider hon gärna på offerrollen, den sårad och sköra kvinna vilket syns via JS som dansar efter hennes pipa.

Manipulativa personer äter empati till frukost och hoppfullhet till lunch.
Hopp att löften ska infrias, hopp om förbättring, hopp hit och dit.
Vad det än gäller.

För att människor vill så gärna se annat än den bistra verkligheten. Det är granne med naivitet så det är en balansgång.
Vad det än gäller.

Extra krydda är om personen blir ur balans via sex, flört och halva löften. Mer lättnavigerad och fortsatt hoppfull.
HD själv tycks få smått hybris cachekrigsdagen varav ökat självförtroende/självkänsla till rent absurd nivå som sämst - och tydligt fluktuerande - är en bild vid bipolär sjd.

Jag anser hon har JS som medel mot målet och målet är SD till ett högt pris.

Men det går givetvis bra att se henne som den diametralt motsatta också, oskyldig alt bara lurad av SD vad det än berör.
Foglig som beskyddare eller annat.

Men så mycket skumt som det finns från henne, så starkt motiv, gör dock att jag skippar ineffektiva förklaringsmodeller med risk för stagnation (och spela henne rätt i händerna);

... så länge det känns suspekt och det finns risk att hon är inblandad i mordet på Lena.
De var nämligen ultrafiender och slogs om samma weirdo likaväl som SD är paranoid att otroheten ska nå HD (som dock redan vet men fejkar runt med annat på sin front).
Senast redigerad av develi 2021-04-12 kl. 18:30.
Citera
2021-04-12, 18:28
Medlem
Har inte hunnit läsa fb idag, och påbörjar NAs rapportering nu.

Kom att tänka på detta:
"Försvinn ur mitt liv för alltid. Sätt dig i bilen och maxa in i en bergvägg", skriver 46-åringen till Wesström." (citerat från NAs rapportering).

Hade inte SD planer på att döda hela sin familj genom att köra in i en bergvägg? Tänker att hans uppmaning till LW då kan tolkas som ännu mer seriös när man har det i bakhuvudet.
Citera
2021-04-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har jag inte fått detta helt om bakfoten, så sitter SD under en pågående rättegång där han står anklagad för mord.

Eftersom han nu per dags dato inte är häktad så ses han som en vilken som helst fri människa, Sjukt ja men han blev friad i TR och ska behandlas därefter. Det är förjävligt att SD inte sitter häktad men vi har inte sett slutet än så jag har en liten förhoppning att SD inom en snar framtid får krypa in i en enrummare med järngardin.
Citera
2021-04-12, 18:46
Medlem
Citat:

...OCH det förbannade munskyddet som gör att hans reaktioner i ansiktet inte kan ses. Kanske sitter han och flinar där bakom?

Är helt otroligt märkligt att han även får tillåtelse att sitta med dator och mobil. Har aldrig sett något liknande i någon rättegång tidigare. Hoppas för fan att han är OFFLINE.

Vad är det för domare som tillåter detta? Eller kan det vara försvararen Backman som har hittat ett passus djupt inne i någon lagtext tillåter detta? Skulle inte förvåna mig i såfall.
Citera
2021-04-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Eftersom han nu per dags dato inte är häktad så ses han som en vilken som helst fri människa, Sjukt ja men han blev friad i TR och ska behandlas därefter. Det är förjävligt att SD inte sitter häktad men vi har inte sett slutet än så jag har en liten förhoppning att SD inom en snar framtid får krypa in i en enrummare med järngardin.
Han är faktiskt fortfarande misstänkt för mord eftersom den friande domen inte vann laga kraft. Så helt fri är han faktiskt inte. Han blev fri i väntan på HR-förhandlingarna nu. Hade han varit häktad hade det blivit HR-förhandling redan i höstas eftersom häktade har förtur. Men en helt fri man är han definitivt inte - men troligen har han gått och trott det själv.
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-12 kl. 19:05.
Citera
2021-04-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Att han sökte så hysteriskt på nyheterna morgonen efter mordet är en av de sakerna som verkligen övertygade mig om hans skuld. Det är bara SD som vet att hon ligger död där bakom bullerplanket och han bara väntar på nyheterna om att en kropp är funnen.

Alla andra undrar, söker, letar, är aktiva och ställer sig frågande etc. Precis som man gör när någon försvinner utan att man själv är inblandad. Kanske någon föreställer sig att LW snart dyker upp med någon förklaring som ingen ens tänkt på (hon kanske har letat cacher, eller fixat med sonens nya cache och ramlat och skadat sig i skogen och inte kunnat få hjälp innan osv osv osv).

Men inte SD, mördarwierdot letar istället bland nyhetsrubrikerna, pausar för att tala om för arbetskamraten att det snart kommer tråkiga rubriker, fortsätter googla nyheter osv osv osv.
Han är sanslöst jävla dumtrög. Störigt dumtrög.

Det fetade:
Det är nog ingen av Lenas vänner och bekanta (eller andra, vilka som helst) som tror på den teorin, när de får veta att dörren stod på glänt - och DET är intressant. När kom den upplysningen ut? Har för mig att det kom ut väldigt tidigt. Vet du?
Citera
2021-04-12, 19:10
Medlem
Citat:

Låt han ha sin show. Han kanske fixar med sin hemsida.

Om allt rullar på här så swajpar han text TV på nån anstalt inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in