2021-04-10, 07:22
Medlem
_-?-_s avatar
Ulf Borgström släpps fri – hotet: “Gör vad jag vill” (expressen.se)
Expressenartikeln har lite nya bilder på han. Bland annat utan skägg.
Han kommer få fotboja första året och begränsas hur han får röra sig.

Så här säger han själv:
"Om du vet att jag tycker illa om att tjänstemän sätter sig på mig så sätter de sig ännu mer på mig. Du ska, du ska. Det räcker att jag manipulerar den där bojan sedan gör jag vad jag vill"
"Jag har gång på gång för Kriminalvården påtalat att om jag kastas ut på gatan en gång till så blir jag sinnessjuk. Vad händer? Självklart kastas jag ut på gatan. Detta kommer aldrig ta slut och med tanke på att jag var en ”snäll” pojke i Köping och en sinnessjuk tokdåre när jag friges kommer jag bara skratta när jag avreagerar mig mot samhället. Nu har jag fått nog”

Så..oddsen för att han ensam blir den personen som ser till att Sverige får straffet förvarning på straffskalan är nog ganska stor.
Citera
2021-04-10, 07:26
Medlem
Studsbolls avatar
Som vanligt ett helt ansvarslöst beteende att släppa ut denne tok. Risken för återfall i ny brottslighet är hundra procent, vilket token själv berättar så fort tillfälle ges. Han bryr sig inte om fotboja eller konsekvenser; det kommer brinna och folk riskerar livet
Citera
2021-04-10, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_

Så här säger han själv:
"Om du vet att jag tycker illa om att tjänstemän sätter sig på mig så sätter de sig ännu mer på mig. Du ska, du ska. Det räcker att jag manipulerar den där bojan sedan gör jag vad jag vill"
"Jag har gång på gång för Kriminalvården påtalat att om jag kastas ut på gatan en gång till så blir jag sinnessjuk. Vad händer? Självklart kastas jag ut på gatan. Detta kommer aldrig ta slut och med tanke på att jag var en ”snäll” pojke i Köping och en sinnessjuk tokdåre när jag friges kommer jag bara skratta när jag avreagerar mig mot samhället. Nu har jag fått nog”

Så..oddsen för att han ensam blir den personen som ser till att Sverige får straffet förvarning på straffskalan är nog ganska stor.

Han kommer säkert lyckas manipulera fotbojan också på något sätt.
Undra vilken kommun som kommer bli där han blir placerad och hur länge tills han lämnar den fast han inte får.
Citera
2021-04-10, 08:08
Medlem
antoneriks avatar
Han har kostat samhället miljarder, och han lovar i princip att han ska fortsätta sitt tidigare liv. Han måste bevakas dygnet runt, vad kostar det?
Citera
2021-04-10, 08:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Kan inte bara nån släcka den där snubben. Vad tycker våra politiker, att man skall lägga huvudet på sned och prata värdegrund?
Citera
2021-04-10, 09:16
Medlem
jugbandbluess avatar
"3 strikes and you're out". sverige har missförstått och tror att det är 333 strikes (on a matchbox) and you're out (from jail)

misstänker att om han släpps i gamla tassemarker kommer han misshandlas svårt
Citera
2021-04-10, 09:49
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
"3 strikes and you're out". sverige har missförstått och tror att det är 333 strikes (on a matchbox) and you're out (from jail)

misstänker att om han släpps i gamla tassemarker kommer han misshandlas svårt
Det är inte som att någon har misshandlat han hittils.
Citera
2021-04-10, 10:23
Medlem
Detta är ett fall som med all o-önskvärd tydlighet visar hur jävla snett och ruttet Sveriges rättsystem är. Sedan 1998 har gubben varit i spjället 7ggr! Vad fan tror makthavarna?! ”Nä, men NU har han nog lärt sig sin läxa!”
Han kommer ju sätta fyr på ngt igen, och om inte det värsta att oskyldiga människor får sätta livet till så kommer det kosta samhället och privatpersoner stora summor.

När ska vi revidera våra system och faktiskt skydda samhället och de som utgör det mot kriminella drägg?!
Citera
2021-04-10, 11:12
Medlem
Sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning borde väl vara lämpligt här, uppenbarligen är han inte som han ska i huvudet.
Citera
2021-04-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_

Så här säger han själv:

Han har liknande en röst som Thomas Möller.
Citera
2021-04-10, 12:33
Medlem
Henriksss avatar
Han blir villkorligt frigiven.
Om han nu hotar att fortsätta så är det väl bara att han får sitta tiden ut.
Citera
2021-04-10, 13:05
Medlem
flashOO0xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Som vanligt ett helt ansvarslöst beteende att släppa ut denne tok. Risken för återfall i ny brottslighet är hundra procent, vilket token själv berättar så fort tillfälle ges. Han bryr sig inte om fotboja eller konsekvenser; det kommer brinna och folk riskerar livet

En situation som orsakats/orsakas av domare, advokater, åklagare och nämndemän samt, som kronan på verket, vår lagstiftande församling, riksdagen.
Mottot för Sveriges rättssystem är: Brottslingar ska tillbringa så lite tid (helst ingen) som möjligt i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in