Citat:
Så nu tar vi till extrema fall - ja, det kan bli jättedyrt. Det vet jag.
Men inget här pekar på att det skulle handla om det här.
Försöker du antyda att Esbjörn haft en olaglig verkstad här?
UPP till 600 000kr dessutom. Liksom... nej nej. Det är ju pinsamt hur ni försöker motivera den summan.
Du säger emot dig själv med - det är inget konstigt med bil traktor på en större fastighet. Självklart menar jag att de stått ett bra tag. Det är vanligt de liksom står... år efter år.
Vad är då skillnaden här? Några fler bilar... går det från noll i kostnader till 600 000kr direkt?
Men ja, det kan vara så, kan kosta mycket - då kan ni gärna säga och erkänna högt och tydligt att ...
det kan vara så att Ebba överdrev för att skrämma upp gubben lite.
Säg det nu...!

Men inget här pekar på att det skulle handla om det här.
Försöker du antyda att Esbjörn haft en olaglig verkstad här?
UPP till 600 000kr dessutom. Liksom... nej nej. Det är ju pinsamt hur ni försöker motivera den summan.
Du säger emot dig själv med - det är inget konstigt med bil traktor på en större fastighet. Självklart menar jag att de stått ett bra tag. Det är vanligt de liksom står... år efter år.
Vad är då skillnaden här? Några fler bilar... går det från noll i kostnader till 600 000kr direkt?
Men ja, det kan vara så, kan kosta mycket - då kan ni gärna säga och erkänna högt och tydligt att ...
det kan vara så att Ebba överdrev för att skrämma upp gubben lite.
Säg det nu...!

Men nu går det inte till så där. Man kommer överens om ett pris först utan spann. Sedan kommer det rimligen i ett fall som det här med en skrotgård på tomten upp en fråga om städning, rensning eller kalla det vad du vill. Kan säljaren hinna med det eller vill köparen ta över det ansvaret och kostnaden? I det här fallet tog köparen över det mot en kostnad. Att det är mycket syns på bilder och även Mats uttalande om containervis med skrot.
Men eftersom det blev en affär och Esbjörn inte klagat på priset när han avslog budet för ca 1 månad sedan så förstår jag inte tjatet om en ickefråga.
Enda orsaken till det är att fortsätta att försöka sätta en publik bild av att det sålts till för lågt pris. Vilket inte ens Esbjörn visat i sina inlägg till rätten. (Jag utgår ifrån att han står för de inlägg binninge gör, allt annat vore mycket märkligt).