2021-04-09, 15:50
Medlem
Ja, visst är relationen konstig. Jag håller med tidigare debattör, som ifrågasätter pedofilens och Fredriks sexuella motiv.

Att pedofiler groomar föräldrar och ligger med dem, det vet vi, men hur tänker denna pedofil?

Han har levt med en kvinna och våldtagit hennes barn, två flickor. Verkar vara en heterosexuell pedofil.

Kan vara bi, varför inte...
Citera
2021-04-09, 16:35
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Japp.
(FB) Federley gör come-back, ställer upp i kyrkovalet i höst - återtar kanditatur 8 april

Men jag tror nog bara att han tagit en paus igen. Han är långtifrån botad.

Men jag har hoppet ....

Han kommer alltid få stå för att han, enl egen utsago, hade en relation med någon som suttit i fängelse för att han har legat med barn.
Samt att han har grovt ljugit om sakernas tillstånd.

Den frysboxen är svår att klättra ur för Federley om han skulle önska göra comeback.

Citera
2021-04-09, 17:00
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men jag har hoppet ....

Han kommer alltid få stå för att han, enl egen utsago, hade en relation med någon som suttit i fängelse för att han har legat med barn.

Den frysboxen är svår att klättra ur för Federley om han skulle önska göra comeback.

Ja jävlar! Det fetade!

Det är vår allas skyldighet, att se till att fanskapet ALDRIG kommer ur frysboxen...
Citera
2021-04-09, 17:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men jag har hoppet ....

Ja och personligen tycker jag det är synd att han backade.

Det hade varit mycket bättre om han fortsatte att synas och uppmärksamma folk på hans pedofilkopplingar och även påminna om att Annie vägrar att berätta när hon faktiskt visste.

Men jag förväntar mig inget annat än att han försöker med något nytt inom kort och att han därmed fortsätter att synliggöra vilka som är villiga att stötta någon som bäst beskrivs som en vandrande pedofilring.

Björbopedofilen var ju bara den senast kända. Långvarig och nära relation med Brysselpedofilen innan det. Träff med Duvmannen och studiebesök hos Sture Bergwall vid sidan om.

Och det är ändå bara dom dömda pedofilerna som kommit till kännedom. Hur många ännu ej avslöjade pedofiler han hängt med vet han kanske inte ens själv längre.
Citera
2021-04-09, 17:33
Medlem
spoilers avatar
""Att man använder honom för att svärta ned oss, det är bara uselt", säger Margareta Carlenius, kyrkoherde i Gagnefs pastorat."

https://sverigesradio.se/artikel/kyrkoherden-om-stormen-kring-federley-en-hatpropaganda-mot-oss

Det klarar de säkert av själva. Tycker också det var lite tråkigt att han fegade ur. Nå, efter en vecka med småkakor och poppers har han säkert en ny plan.
Citera
2021-04-09, 17:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Jag hoppas du har rätt. Men jag ge mig fan på att han poppar(!) upp i offentligheten, om inte snart, så senare.

Jo... har man en gång kommit in i värmen i SoFo så är det hart när omöjligt att straffa ut sig. Svenska kyrkan tror jag dock är kört för all framtid - leda lekprogram i stats-TV? Nypremiär på Vi i femman vore väl lämpligt?
Citera
2021-04-09, 18:18
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det känns som att hans nyfunna religiösa intresse kommer av att han vill få förlåtelse o göra avbön .

Men han har ju inte gjort något fel .. han visste ju ingenting .

https://imgur.com/gallery/UcaqrKy
Oj. Fan va sjuk i huvudet han är. Vad trodde han? Att alla skulle ha glömt detta? Wow.
Citera
2021-04-09, 18:19
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det stod i bygruppen om att ett par inte ville ha dopet i Floda kyrka längre , eftersom att det inte kändes bra att ha den präst ( en kvinna ) som gullat så med så mkt hembesök till FF .
Väldigt rimligt.
Citera
2021-04-09, 18:21
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Johannes Klenell, som har en egen tråd här i skvallerforumet med inte alltför fördelaktigt innehåll, går ut och försvarar att Federley hånat den kyrka han nu desperat vill bli en del av:

https://twitter.com/JohannesKlenell/status/1380100794142314497

Någon som vet om denne Klenell har pedofila böjelser? Han verkar ju ha gjort en hel del annat.
Men vafan? Tänk dig att gå i taket för det där? Hahaha vad händer!!
Citera
2021-04-09, 18:27
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ursula satt helt oförstående när Hanna Hellqvist påpekade att "drevet" mot honom beror på att han som förälder släpper in en pedofil i hushållet trots att han vet om vilka brott han begått. Han ville ge peddot "en chans". Lustigt nog verkar prioriteringen ha varit att Ursula skulle få sig en go omgång i dajmen.

Ursula skyller på "drevet" och att han vill skona kyrkofullmäktige och därför drar sig ur kandidaturen. Ursula verkar helt oförstående till varför Ursula saknar förtroende och stöd bland de som röstar. Undrar om Ursula kommer skylla uppgrävandet av hans gamla religionskritiska inlägg på "homofobi" eller någon annan offerkofta?

Kom ihåg att Ursula inte alltid anser sig behöva ta ansvar för det Ursula gör. Som när Ursula blir bjuden på mutresa eller hänger med suspekta typer på forum och fester.

Ursula är sociopat.
Man tror ju fan inte det är sant. Helt otroligt.
Citera
2021-04-09, 18:27
Medlem
afvongreves avatar
Jag tror ju inte att FF är pedofil. Han föll för en sexig man och det tycker jag är normalt. Det har hänt mig ungefär 12 gånger. Vad skulle man annars bli kär i i början än utseendet? Man vet ju ingenting om människan. Det tar ju månader, år innan man lär känna personen. Innan man vet om det är en "snäll" person.
Citera
2021-04-09, 18:32
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tror ju inte att FF är pedofil. Han föll för en sexig man och det tycker jag är normalt. Det har hänt mig ungefär 12 gånger. Vad skulle man annars bli kär i i början än utseendet? Man vet ju ingenting om människan. Det tar ju månader, år innan man lär känna personen. Innan man vet om det är en "snäll" person.
Exakt ALLT pekar på att Federley är pedofil..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in