2021-04-08, 23:41
Medlem
Är inte detta "karma" så vet jag inte vad. Men FF kommer att hitta på mer skit för att nå makt och rampljuset.
Citera
2021-04-09, 00:13
Medlem
Dåren hånar Kristna och försökte sen ställa upp i kyrkovalet. Haha sån dåre.
https://mobile.twitter.com/beckmansasikter/status/1380022226058104833/photo/1
Citera
2021-04-09, 01:47
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tror han är körd. Vad mer krävs? Att han påkoms med avancerat djurplågeri? Tidelag? Trots massiv uppbackning av MSM och den politiska eliten finns det en oåterkallelig gräns han har passerat: anständighetens gräns. Psykopaten FF har med all önskvärd tydlighet visat att det i den själen inte finns ett uns av ren och skär anständighet. Han är körd.

Jag hoppas du har rätt. Men jag ge mig fan på att han poppar(!) upp i offentligheten, om inte snart, så senare.
Citera
2021-04-09, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Jag hoppas du har rätt. Men jag ge mig fan på att han poppar(!) upp i offentligheten, om inte snart, så senare.

Tyvärr så tror jag att du har helt rätt.

Människor som han lyckas alltid nästla sig uppåt i hirearkin.
Dem här gången var han lite för het på gröten direkt efter hans major crash i TV.
Hade han väntat ett halvår till hade chansen ökat att han gått under radarn.

Den lilla lilla strimma hopp vi har är alternativmedia som inte släpper eller glömmer den här typen av händelser.

Och iom spridningen på dom sociala medierna så kommer det upp till ytan snabbare.
Men som sagt. Den jäveln kommer dyka upp igen som peddot i lådan...
Citera
2021-04-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Lugn i stormen. Federley kommer snart med ett uttalande där han påstår sig vara en born again Christian.
Haha fick bilden framför mig att han kopierar Lundell och står med en gitarr och sjunger, bygga upp en himmel bygg upp en bro, bygg upp ett nytt liv bygg upp en tro..
Citera
2021-04-09, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Noll självinsikt av Federley och inte en tillstymmelse till självrannsakan. Hoppar av kanditaturen pga av drev och inte att han tycker kristna är löjliga idioter som håller på med hokus pokus.
Ja det är fan otroligt hur kan man ens komma på tanken när man hånar de troende, bevisar bara att det är en maktkåt streber. Vill han betala tillbaka till kyrkan finns många volontär projekt att gå till tex dela ut mat till hemlösa etc, att göra volontärarbete Federley det är att betala tillbaka och göra nytta, inte att roffa åt sig så mycket pengar och så höga positioner som möjligt.
Citera
2021-04-09, 07:57
Medlem
Alonens avatar
Återigen är svinet ute, med offerkoftan på.

Det är DREVETS fel att FF inte kandiderar...

Inte ett ord om sin egen del i detta.

Annie Rööf är tyst ”inga kommentarer” - som vanligt - när det gäller FF...

Fy fan!
Senast redigerad av Alonen 2021-04-09 kl. 08:10.
Citera
2021-04-09, 08:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Federley är uppenbarligen en fullblodspsykopat, att helt skamlöst vända 180 grader i ett försök att sakta ta sig tillbaka in i politiken efter att ha avslöjats som en pedofilkramare är sjukt.
Noll skamkänsla eller förmåga att förstå att han gjort fel och agerat djupt omoraliskt när han utsatte sina egna barn för risk.
Nu låtsas han som att hans upprepade uttalanden där han uttryckte förakt för religion och svenska kyrkan bla på twitter inte har gjorts.
Han blir ”upprörd” över drevet?

Federley är inte frisk, han saknar inte omdöme, han är helt utan moralisk kompass.
Citera
2021-04-09, 09:49
Medlem
Ratads avatar
Ursula satt helt oförstående när Hanna Hellqvist påpekade att "drevet" mot honom beror på att han som förälder släpper in en pedofil i hushållet trots att han vet om vilka brott han begått. Han ville ge peddot "en chans". Lustigt nog verkar prioriteringen ha varit att Ursula skulle få sig en go omgång i dajmen.

Ursula skyller på "drevet" och att han vill skona kyrkofullmäktige och därför drar sig ur kandidaturen. Ursula verkar helt oförstående till varför Ursula saknar förtroende och stöd bland de som röstar. Undrar om Ursula kommer skylla uppgrävandet av hans gamla religionskritiska inlägg på "homofobi" eller någon annan offerkofta?

Kom ihåg att Ursula inte alltid anser sig behöva ta ansvar för det Ursula gör. Som när Ursula blir bjuden på mutresa eller hänger med suspekta typer på forum och fester.

Ursula är sociopat.
Citera
2021-04-09, 09:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Federley är inte frisk, han saknar inte omdöme, han är helt utan moralisk kompass.
Fast jag tror att det är just det han saknar. För en sociopat eller psykopat gäller självklart dubbla måttstockar. En för Ursula (eftersom Ursula alltid drabbas av andras ondska eller omständigheter) och en för alla andra (vi som är elaka och inkompetenta av naturen). Jag tror inte Ursula spelar utan han förstod inte alls vad till exempel Hanna Hellqvist menade när hon undrade varför han VILL ha sex med en pedofil. Det gör det bara mer obehagligt för oss som inte är felknullade. Dessutom har ju Ursula sina totalt medberoende föräldrar som fortfarande curlar sin 40-åriga sociopat.
Citera
2021-04-09, 10:38
Medlem
Federley är just nu sin egen värsta fiende vilket är trevligt.

Hans narcissistiska sida gör att han hela tiden måste söka uppmärksamheten och rampljuset och därmed sätter han strålkastarljuset på sig själv och sitt klandervärda beteende under 2020 för varje beslut han tar om sin framtid.

Om han hade hållit tyst och bara ställt upp i kyrkovalet är sannolikheten större att det hade passerats ganska obemärkt förbi och han hade blivit invald. Visst, SP hade gjort ett knäck på det och kanske någon kvällstidning men om han hade hållit sig själv från att basunera ut det hade kanske det s.k. "drevet" blivit mindre.

Nu sköt han det själv i sank.
Kommunpolitiken är för närvarande omöjlig, där krävs det att man är något så när synlig och engagerad lokalt för att få röster och det lär inte gå hem i Gagnef nu. Det är ett för starkt fäste för C för att våga riskera att ta in Federley i.

Det kan finnas anledning att hålla lite koll på hur Centerns riksdagslista för 2022 kommer att se ut. Med så många avhopp nu högt upp i partiet kommer många nya namn att finnas på den listan. C, dvs. Annie, skulle kunna försöka smyga in Federley på en av de sista platserna så han kan glida in på ett riksdagsmandat där 2022 tack vare C:s 8-10% i kommande valet.

Så länge han själv gör som de flesta riksdagsledamöter och håller tyst under valrörelsen (svårt nog för honom) så kan det gå vägen. Media lär ta upp att han är på riksdagslistan men om 12 månader kan tillräckligt mycket tid ha gått för det faktiskt kan vara möjligt att smyga in honom på ett riksdagsmandat, där han kan sitta av lite tid och vara tyst.

En hemsk tanke.
Citera
2021-04-09, 11:05
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Nej, Federley kommer inte tillbaka till politiken. Han kommer säkert försöka, som den orm han är.
Det är här vårat ansvar kommer in i bilden, att så fort Federley ens försöker så ska vi sänka han. Påminna alla om hans inblandning i pedofil skandalen.
Vi kan inte gå man ur hus med grep och fackla för att jaga ut han ur byn, men vi kan göra den moderna versionen där vi som Flashbackmob kan mala ner hans pedofila karaktär och person till stoft!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in