2021-04-09, 11:56
Medlem
Alonens avatar
Det mest skrämmande...

...och det mest oroväckande under hela hans peddo-resa...

...är att han INGENSTANS, NÅGONSIN vidgår att han skulle ha gjort något fel, något misstag.

Han skyller ALLT, PREXIX ALLT på ”yttre omständigheter.”

Om inte denne man är psykopat, ja då finns inte psykopati!
Citera
2021-04-09, 12:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast jag tror att det är just det han saknar. För en sociopat eller psykopat gäller självklart dubbla måttstockar. En för Ursula (eftersom Ursula alltid drabbas av andras ondska eller omständigheter) och en för alla andra (vi som är elaka och inkompetenta av naturen). Jag tror inte Ursula spelar utan han förstod inte alls vad till exempel Hanna Hellqvist menade när hon undrade varför han VILL ha sex med en pedofil. Det gör det bara mer obehagligt för oss som inte är felknullade. Dessutom har ju Ursula sina totalt medberoende föräldrar som fortfarande curlar sin 40-åriga sociopat.
En psykopat har inget omdöme, en psykopat bryr sig inte om vilka denne skadar eller hur andra känner när psykopaten agerar. Sen är psykopaten givetvis trevlig, charmig och servil när det passar psykopatens syften. Att psykopaten säger ”rätt” saker får psykopaten att framstå som vettig.
Federley förstår inte vad han gjort för fel och att hans agerande har skadat eller riskerat att skada hans barn.
Federley förstår inte att samhället runt honom uppfattar hans tidigare antikyrkliga hållning som diametralt motsatt till att vilja bli kyrkopolitiker.
Federley tycker att reaktionerna är extrema och konstiga.
Att orsaken är hans eget gränslösa och ansvarslösa beteende faller honom inte in.
Citera
2021-04-09, 12:29
Medlem
mjukmjukares avatar
Det var väl en jävla tur för alla oss kristna, ateister, agnostiker eller vad som helst, att Federley återkallar sin idé om att ställa upp i något Kyrkoval.
Bl a med hänsyn till det drev som t ex Flashback skapat och som, enl Federley, undermedvetet har påverkat församlingar och Kyrkan i stort. Det är inte undermedvetet. Tvärtom. Högst medvetet!
Gott så!

Det skall öht inte finnas någon offentlig scen för en småbarnspappa (stackars barn) som ligger med pedofiler och lider av klinisk mytomani.

Och en karriär inom kyrkan ... det hade varit värre än vad som går att ta in. Oavsett Gudstro.

Citera
2021-04-09, 12:49
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det skall öht inte finnas någon offentlig scen för en småbarnspappa (stackars barn) som ligger med pedofiler och lider av klinisk mytomani.
Jag tror fortfarande inte att dom legat med varandra. Det är bara något dom hittat på för att dölja den egentliga orsaken.

Jag kan aldrig tänka mig att Björbopedofilen blev så botad i fängelset att han plötsligt skulle var intresserad av en 42-årig karl istället för 6-9 åriga flickor. Svensk fångvård är inte så effektiv.

Att Federley eventuellt skulle ha varit ett ovetande offer för en slug pedofil faller på sin egen orimlighet med tanke på att han hela tiden ljuger om hur länge han känt till Björbopedofilens bakgrund i kombination med egna tidigare kopplingar till andra pedofiler.

Det är såklart Björbopedofilens faktiska läggning som utgjort grunden för deras relation och inte någon påhittad bögromans som är ungefär lika trovärdig som Mats Alms påståenden om kinesiska maffian.
Citera
2021-04-09, 12:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En psykopat har inget omdöme, en psykopat bryr sig inte om vilka denne skadar eller hur andra känner när psykopaten agerar. Sen är psykopaten givetvis trevlig, charmig och servil när det passar psykopatens syften. Att psykopaten säger ”rätt” saker får psykopaten att framstå som vettig.
Federley förstår inte vad han gjort för fel och att hans agerande har skadat eller riskerat att skada hans barn.
Federley förstår inte att samhället runt honom uppfattar hans tidigare antikyrkliga hållning som diametralt motsatt till att vilja bli kyrkopolitiker.
Federley tycker att reaktionerna är extrema och konstiga.
Att orsaken är hans eget gränslösa och ansvarslösa beteende faller honom inte in.

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det var väl en jävla tur för alla oss kristna, ateister, agnostiker eller vad som helst, att Federley återkallar sin idé om att ställa upp i något Kyrkoval.
Bl a med hänsyn till det drev som t ex Flashback skapat och som, enl Federley, undermedvetet har påverkat församlingar och Kyrkan i stort. Det är inte undermedvetet. Tvärtom. Högst medvetet!
Gott så!

Och en karriär inom kyrkan ... det hade varit värre än vad som går att ta in. Oavsett Gudstro.

Jupp.

Att Ursula börjar prata om "drev", näthat och det där hemska, hemska Flashback som är fullt med elaksheter mot Ursula som faktiskt inte är brottsling är typiskt för en psykopat/sociopat som är i offerkofteläge. Ursula har sett andra skriva tycksyndomtexter och försöker såklart helt taktlöst använda ord som Ursula läst och få ihop en tafflig argumentation om att folk är dumma i huvudet och anklagar honom för att vara kriminell.

Nej Ursula, precis som Hanna Hellqvist sitter det miljontals personer i såväl bruksorter som på Östermalm och undrar varför du VILL knulla pedofiler och bjuda in dem till ditt hushåll.
Citera
2021-04-09, 12:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag tror fortfarande inte att dom legat med varandra. Det är bara något dom hittat på för att dölja den egentliga orsaken.

Jag kan aldrig tänka mig att Björbopedofilen blev så botad i fängelset att han plötsligt skulle var intresserad av en 42-årig karl istället för 6-9 åriga flickor. Svensk fångvård är inte så effektiv.

Att Federley eventuellt skulle ha varit ett ovetande offer för en slug pedofil faller på sin egen orimlighet med tanke på att han hela tiden ljuger om hur länge han känt till Björbopedofilens bakgrund i kombination med egna tidigare kopplingar till andra pedofiler.

Det är såklart Björbopedofilens faktiska läggning som utgjort grunden för deras relation och inte någon påhittad bögromans som är ungefär lika trovärdig som Mats Alms påståenden om kinesiska maffian.
Ja, jag får inte riktigt till förklaringen att peddot (som gillar småtjejer) helt plötsligt börjar uppskatta hårig Ursularöv eller varför Ursula vill ha dit honom. De offentliga utspel Ursula kommit med låter som platonsk vänskap om att han ville vara där som en kompis för peddot.

Jo, tjenis peddopenis Ursula. Polisens krypteringstekniker och vi andra skulle nog fan bli mörkrädda om vi visste vad ditt egentliga syfte var.
Citera
2021-04-09, 13:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, jag får inte riktigt till förklaringen att peddot (som gillar småtjejer) helt plötsligt börjar uppskatta hårig Ursularöv eller varför Ursula vill ha dit honom. De offentliga utspel Ursula kommit med låter som platonsk vänskap om att han ville vara där som en kompis för peddot.

Jo, tjenis peddopenis Ursula. Polisens krypteringstekniker och vi andra skulle nog fan bli mörkrädda om vi visste vad ditt egentliga syfte var.
Biskolan är ett väldigt tydligt kvitto på vad deras relation gick ut på.
Citera
2021-04-09, 14:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Nej, Federley kommer inte tillbaka till politiken. Han kommer säkert försöka, som den orm han är.
Det är här vårat ansvar kommer in i bilden, att så fort Federley ens försöker så ska vi sänka han. Påminna alla om hans inblandning i pedofil skandalen.
Vi kan inte gå man ur hus med grep och fackla för att jaga ut han ur byn, men vi kan göra den moderna versionen där vi som Flashbackmob kan mala ner hans pedofila karaktär och person till stoft!

Frågan som hela tiden måste ställas så snart Federley visar sig är: Varför ville du ligga med någon som våldtar barn? Varför?

Denna fråga måste ständigt komma upp, var han än visar sig, för all framtid.

Citat:

Du är helt klart något på spåret här.

Detta borde ju ha undersökts hårdare och Federley borde fått betydligt tuffare frågor angående detta.

Som du skriver: "Biskolan för barn" är ju bara en sak som är fullständigt häpnadsväckande i sitt sammanhang. Jag har tidigare i tråden påpekat att jag är övertygad om att "biskolan" är något som Björbopedofilen lanserade för Fredrick. Federley själv är på tok för självupptagen för att komma på en sådan idé. Syftet med biskolan var så klart att kunna maskera sig i skyddskläder och på så sätt närma sig barnen.

Det är beklämmande att det inte grävts mer i detta.
Citera
2021-04-09, 14:29
Medlem
MrMarios avatar
Haha, tokskallens senaste upptåg höll visst inte längre än ett par dagar. Nu missar han ju att dregla på kyrkans gossekör
Citera
2021-04-09, 15:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Haha, tokskallens senaste upptåg höll visst inte längre än ett par dagar. Nu missar han ju att dregla på kyrkans gossekör
Har han hoppat av drömmarna om en karriär inom kyrkopolitiken?
Citera
2021-04-09, 15:35
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Har han hoppat av drömmarna om en karriär inom kyrkopolitiken?
Japp.
(FB) Federley gör come-back, ställer upp i kyrkovalet i höst - återtar kanditatur 8 april

Men jag tror nog bara att han tagit en paus igen. Han är långtifrån botad.
Citera
2021-04-09, 15:39
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Japp.
(FB) Federley gör come-back, ställer upp i kyrkovalet i höst - återtar kanditatur 8 april

Men jag tror nog bara att han tagit en paus igen. Han är långtifrån botad.
Satan vad bra. Tyvärr tror jag du har rätt, vi har nog inte sett det sista av idioten än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in