2021-04-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag förstår inte relevansen av detta poängterande. Det är också lagligt att ha ett tyst samförstånd om att en person antagligen är sexualbrottsling trots att det ej är styrkt.

Hur tyst tycker du det är när Flashback går hand i hand med svensk skitmedia i något #metoo 2.0?
Citera
2021-04-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Hur tyst tycker du det är när Flashback går hand i hand med svensk skitmedia i något #metoo 2.0?
Vad skall sägas som inte är sagt? Han är en knöl och kommer för alltid vara en knöl.
Citera
2021-04-09, 12:04
Medlem
Citat:
Varken du eller jag vet om han gjort något överhuvudtaget. Media älskar att förstöra livet för män i allmänhet, eftersom bilden av oss som förövare passar deras narrativ. Om det är så extremt uppenbart att han verkligen gjort något så kommer han också dömmas för det men då jag inte är inläst på fallet överhuvudtaget vet jag inte ens om något han gjort ens lett till åtal. Än mindre någon fällande dom.
Det där är BS. Mycket har kommit fram i tråden och på annat håll. Lambertz har blivit utsatt för en häxjakt men allt tyder på att Soran är skyldig.
Senast redigerad av soulflash 2021-04-09 kl. 12:48.
Citera
2021-04-09, 12:39
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Några podcast-tips gällande Sorans dokumentär? Seriöst och mindre seriöst. Jag har lyssnat på AMK och BCbuddz.
https://underproduktion.se/62-ekis-mollis-nujjis

”Jofi, Petrina och Armann pratar om branschen ståupp och eftersom det är så mycket olika saker som händer hela tiden blir det ett smörgårsbord av olika spaningar om allehanda varierande... Skojar bara, vi snackar enbart om den nya dokumentären om Soran Ismail.”

https://sverigesradio.se/avsnitt/1703429

”Soran Ismail har inte arbetat som komiker sedan 2017, då har anklagades för sexuella övergrepp på flera kvinnor. En ny SVT-dokumentär reser frågan om det är dags för comeback.”
Senast redigerad av grottmuttan 2021-04-09 kl. 12:43.
Citera
2021-04-09, 12:44
Medlem
Det finns dem som vill ha sex men inte får/hittar nån. Särskilt nu i corona tider.
Tror det är ett större problem än en microprocent kränkt person som skriker meeetoooo..

Hoppas alla får ligga 2022
Citera
2021-04-09, 12:49
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Men det finns ingen sådan norm oss människor emellan, och har aldrig funnits. Det har överhuvudtaget inget med rättssäkerhet att göra – åtminstone inte det begrepp jag känner till. Jag kan imorgon välja att helt och hållet sluta tala med min granne, vare sig han är anklagad för brott, dömd för brott, eller för att jag ogillar hur han ser ut, och det står mig fritt, liksom hela min brf att göra detta, och den enda normen som skulle förhindra detta är den om att man ska behandla sina medmänniskor med respekt. Visst, du kan ju om du vill ”värna rättssäkerheten” i den högst originella mening du själv definierar termen men för mig liksom de flesta andra som använder den termen åsyftas en tanke om statens relation till enskilda, inte enskildas relation till (privata) arbetsgivare, enskildes relation till varandra, enskildas relation till husdjur, etc.
Instämmer fullständigt. Så här har det alltid varit i alla tider. Ingen skillnad bara olika medium.
Citera
2021-04-09, 12:55
Medlem
irishrages avatar
Varför Gick Soran under jorden 3 år om han är oskyldig? Om man är oskyldig vill ju de flesta dementera. Anledningen är att han är skyldig, han känner skam för att han brustit i förtroendet till PK samhället.
Citera
2021-04-09, 13:01
Medlem
ziggarillens avatar
Såg precis båda programmen. Fy fan vilket kräk till människa. Hans tjej måste vara helt knäpp och kastar bort sitt liv på ett brunstigt missfoster. Trodde Virtanen slagit rekord i osmaklighet men den här invandraren var ett snäpp värre. Han borde verkligen vara kopplad som han tydligen gillade att vara eller om han satte hundkoppel på brudarna. Sjuk djävel.
Citera
2021-04-09, 13:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Varför Gick Soran under jorden 3 år om han är oskyldig? Om man är oskyldig vill ju de flesta dementera. Anledningen är att han är skyldig, han känner skam för att han brustit i förtroendet till PK samhället.
Tror inte att han kände skam av den anledningen. Snarare är han deprimerad för att han inte kunde fortsätta med sina våldtäkter och orgier. Såna där människor tycker bara synd om sig själva vilket han tydligen visade prov på i programmet.
Citera
2021-04-09, 13:04
Medlem
Gamla ordspråket ingen rök utan eld. Det är inte bara en tjej som anmält turken!
Citera
2021-04-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Det där är BS. Mycket har kommit fram i tråden och på annat håll. Lambertz har blivit utsatt för en häxjakt men allt tyder på att Soran är skyldig.
Men enda anledningen till att Lambertz får skit är ju pga hur han betedde sig mot Sture Bergwall där han själv säger att det inte spelar någon roll vad domstolarna säger, om man anser någon skyldig så kan man gå ut och säga det i media. "Dömd eller ej, jag tycker bevisen säger han är en mördare så då måste jag gå säga det!".
Poetiskt rättvisa.
Citera
2021-04-09, 13:19
Medlem
Citat:

Må så vara, jag förstår fortfarande inte kopplingen till vare sig rättssäkerhet eller rättsstatlighet. Det verkar snarare om du tycker att man bör värna om människors heder och rykte, vilket jag egentligen inte har några invändningar mot, men omsätter denna tanke i en språkdräkt som egentligen är artfrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in