2021-04-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Sa feministen just att förlusten bevisar att tjejerna behöver lika mycket krubb?

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Vad i helvete pratar feministen om? Att hon och transan är minst lika starka som männen?

Hon gav ju själv upp tidigt, samtidigt som ”Tova” tillhör könet hon hatar. Dessutom var det två män kvar till slutet.
Ja, hennes hjärna är annorlunda än våra.
2021-04-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ja, hennes hjärna är annorlunda än våra.
Håller med.
Senast redigerad av Heymid 2021-04-08 kl. 20:38.
2021-04-08, 20:11
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Vet någon varför Olivia alltid har på sig en Finland-keps? Är hon finsk?
2021-04-08, 20:20
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Vet någon varför Olivia alltid har på sig en Finland-keps? Är hon finsk?
Möjligt, Andreas från Obbola har Obbolamössan på sig.
Torde finnas ett samband.
2021-04-08, 20:51
Medlem
Jag förstår verkligen inte hetsen mot Tove här. Det är ju naturligtvis så att en del föds i "fel" kropp. Det måste vara hemskt jobbigt faktiskt. Det är ju bra att man numera kan åtgärda det så bra det går. Hon är ju riktigt söt dessutom. Sedan kanske man skulle ha ett eget mentalt hinder mot att dejta henne osv men det behöver man ju inte heller. Vad är det som är så jäkla hemskt med att någon skulle sitta i sitt knä, jag hade väl kunna haft en man sittande i mitt knä utan att få panik över det även om jag inte kan minnas att det har hänt.

Feministen kan jag ju förstå kritiken mot. Det är jävligt störande med den typen av feminister som vägrar se till objektiv fakta. Orättvisor drabbar alla, oavsett kön men den feministiska tolkar det alltid som att det är pga av att hon är kvinna. I diskutionerna med Wrenkler (vafan är det för namn egentligen, det låter som något slags kalibreringsverktyg) är det ju faktiskt hon som kommer med förminskande kommentarer och härskartekniker som är så modernt att beskylla den vita mannen för.

Det är ändå lite intressant att följa Wrenkler och Johanna, det spårar ju inte ur på samma sätt som för några år sedan när feministen flyttade till en egen strandbit haha. Wrenkler är ju nästan hela underhållningen denna säsong, väldigt tråkiga karraktärer. Uselt castat med andra ord. De där äldre hurtbullarna som ser ut som förstasidankarraktärer till friluftsfrämjandets veckotidning tillför ju inget av intresse.
2021-04-08, 20:54
Medlem
N!xxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Såg helt sjukt ut i robinsontävlingen då transan satt i den unga killens knä...Stackarn visste inte att det var en bög han hade där

Tänkte precis på det med
2021-04-08, 20:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja Wrenkler's teorier känns lite udda: Om jag som är så lång böjer mig ner och plockar ETT blåbär så gör jag av med mer energi än en kortare person och jag är längre än kvinnorna i laget.

Öhhh? VEM plockar ETT blåbär i taget och reser sig upp mellan varje blåbär??? Jo Wrenkler tydligen = annorlunda och icke effektiv teknik i Blåbärsskogen må jag säga
Men det var ju en jämförelse. Hann har ju rätt. Män förbränner mer även när dom sover.
2021-04-08, 21:17
Medlem
Annki m fl var sjukt osportsliga under tävlingen, och var usla vinnare dessutom
2021-04-08, 21:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men det var ju en jämförelse. Hann har ju rätt. Män förbränner mer även när dom sover.

Alltså man kan inte sitta och generalisera kaloriförbränning på det sättet som Wrenkler gör.

Hur många kalorier du förbränner under en dag utan träning beror bland annat på: din muskelmassa, din aktivitetsnivå, om du är man eller kvinna, vilken ålder du är och hur mycket du väger.

Så Wrenkler kan inte sitta och dilla om "hur lång någon är" - finns inte någon forskning om det. Han missar också helt att laget är en mix av alla variabler av det jag räknade upp ovanför och då faller hans så kallade väldigt förenklade egensnickrade uträkning!

https://www.fitnessguru.com/sv/artiklar/hur-manga-kalorier-forbranner-du
2021-04-08, 21:28
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Tänk om han fick stånd också
Ja, nog inte helt omöjligt. Grabbarna kan nog blivit uppkåtade på beachen tidigare också, och sen gått upp i skogen och dragit i Pain Richen helt ovetandes att han heter Per egentligen.
2021-04-08, 21:43
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alltså man kan inte sitta och generalisera kaloriförbränning på det sättet som Wrenkler gör.

Hur många kalorier du förbränner under en dag utan träning beror bland annat på: din muskelmassa, din aktivitetsnivå, om du är man eller kvinna, vilken ålder du är och hur mycket du väger.

Så Wrenkler kan inte sitta och dilla om "hur lång någon är" - finns inte någon forskning om det. Han missar också helt att laget är en mix av alla variabler av det jag räknade upp ovanför och då faller hans så kallade väldigt förenklade egensnickrade uträkning!

https://www.fitnessguru.com/sv/artiklar/hur-manga-kalorier-forbranner-du
Det behövs ingen forskning för det är känt sen länge. Om du inte visste det så har män mer muskelmassa än kvinnor. Ju längre du är desto mer muskelmassa har du. Jo man kan säga att män bränner generellt mer än kvinnor.
2021-04-08, 22:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det behövs ingen forskning för det är känt sen länge. Om du inte visste det så har män mer muskelmassa än kvinnor. Ju längre du är desto mer muskelmassa har du. Jo man kan säga att män bränner generellt mer än kvinnor.

Du har inte noterat att det finns en person i Robinson som under flera år tidigare har tävlat i Triathlon? En lång person. Som är ... kvinna. Joanna Swica.

Hon är visserligen inte i samma lag som Wrenkler - men hans teorier hade blivit mosade då att "kvinnorna skulle äta 30% mindre än männen" och han hade nog verkligen INTE varit så idiotsäker på att just kvinnorna ska äta mindre än männen

http://www.joannaswica.se/category/traning/ironman-triathlon/

https://nyheter24.se/noje/955976-darfor-hade-joanna-over-28-000-foljare-pa-instagram-innan-robinson
Senast redigerad av CS128 2021-04-08 kl. 22:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in