2021-04-19, 16:49
Medlem
konan-babarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
[spoiler]Synd att inte wrenkler kunde stannat 1 dag till så hade han fått en nytt lag och kunnat pakta ihop sig mot dom som svek han. Då hade han kanske varit mer sugen på att stanna kvar./SPOILER]

Bra spoilat grabben!
Not.
2021-04-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
2021-04-19, 17:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Fått svar från Wrenkler igen.
2021-04-19, 17:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Det var roligt när mullvadarna möttes i prisduell. Ingen av deltagarna visste om att det var båda mullvadarna som möttes.
Ja den var rätt dråplig lyckad tillfällighet eller arrangerat av TV4 kan man ju undra.....
2021-04-19, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror jag förstår varför vi missförstår varandra. Förmodar att du pratar om varför inte femman sa något under samtalet med Anders under ö-rådet(?) För du måste väl ändå hålla med om att det finns ett värde i att vara tyst om planerna 1-4 dagar inför ö-rådet, då det är där det finns risk för att produktionen hittar på något. Det gäller inte bara den här specifika situationen, utan varje gång någon ska röstas ut. Är man strategiskt smart väljer man vad man förmedlar till produktionen. Så. är. det.

Givetvis skulle produktionen inte lägga sig i mitt under ö-rådet och vi är alla överens om att fittfemman är fittig.

____
Ny omröstning: Främsta karaktären i Robinson 2018-2021: https://strawpoll.com/hv178gzww
Men det är väl bara att hålla käften?? Säga "Vet inte ännu vem vi ska rösta på".

Att lura i en kille som vill hem - och som velat åka hem under en längre tid! - att imorgon får du åka hem, vi kör en avskedsmiddag för dig, hejhej, yada yada, och sen svika honom och tvinga kvar honom..!

Nej. Det var inte nödvändigt. Det var bara svinigt. De hade kunnat låta bli att säga någonting, varit otydliga. Skippat avskedsmiddan. Det hade varit en helt annan sak.
2021-04-19, 17:26
Avslutad
2021-04-19, 17:37
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

2021-04-19, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
2021-04-19, 18:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det är väl bara att hålla käften?? Säga "Vet inte ännu vem vi ska rösta på".

Att lura i en kille som vill hem - och som velat åka hem under en längre tid! - att imorgon får du åka hem, vi kör en avskedsmiddag för dig, hejhej, yada yada, och sen svika honom och tvinga kvar honom..!

Nej. Det var inte nödvändigt. Det var bara svinigt. De hade kunnat låta bli att säga någonting, varit otydliga. Skippat avskedsmiddan. Det hade varit en helt annan sak.

Återigen, jag har haft fokus på hur paktfemman har resonerat kring valet av att inte vara öppna med att de skulle rösta hem Alex, inte vad som är etiskt korrekt.
Tycker personligen Robinson är underhållande när deltagarna faktiskt har lite bakom pannbenet och skapar strategiska planer. Femman lyckades få Wrenkler, Alex OCH produktionen att tro att det var Wrenkler som skulle hem. Som en panikåtgärd slängde produktionen in Gränslandet en vecka tidigare för att rädda kvar Alex.
2021-04-19, 18:07
Medlem
Någon som vet när Gränslandet blir tillgängligt på TV4 Play?
Nu står det att det inte går att ladda klipp när jag går in.
2021-04-19, 18:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Jag kan nog tycka att rent spelmässigt måste man ge en eloge till original five i lag nord för såhär långt har de ju spelat själva spelet grymt bra. Däremot kan jag inte förstå hur man kan sälja sin själ för att kanske kanske vinna Robinson. En liten chans på 500.000 är inte anledning nog att sälja sig till djävulen, då är det bättre att bara njuta av själva äventyret och de dörrar som det antagligen öppnar om man framstår som en ”bra” människa.

Wenkler är en kul människa i programmet och han känns ärlig, men rent socialt är han ju en total katastrof. Självklart är det någon diagnos på killen! Därmed inte sagt att en diagnos är av ondo för i många fall är det en fördel beroende på var man hamnar i livet.

Söndagens avsnitt börjar med en text som visar att det är dag 19 och sedan får man se, var det kanske Joanna säga, att såhär mycket har jag inte ätit på snart fem veckor.

Hur kan Elias bara med att gnälla på hur de fördelade godiset? Han var en favorit rätt tidigt men nu tycker jag han tappar mer och mer i åtminstone min ranking.

Sedan tycker jag det fortfarande är oklart vem eller vilka det är i nordpakten som roddar det gänget. Det kan vara vem eller vilka som helst av dem förutom Andreas. Han hade ju uppenbart rätt dåligt samvete över fulspelet gentemot Wenkler. Han har inte det som behövs för att styra pakten utan håller sig till den för att det är minsta motståndets lag som gäller för honom.
Det är Ludde som hållit i taktpinnen från dag ett och något jag också sett och omtalat en längre tid här utan att ha fått det minsta gehör för. Kolla detta mitt inlägg jag gjorde för en bra stund sedan där jag beskriver i en målande bild hur Lag Nord fungerat (FB) Robinson Sverige 2021
2021-04-19, 18:14
Medlem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in