Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
Artikeln med att EA låg under sängen när hennes ex hade en sexakt med ett ragg och kröp fram med en kökskniv i handen och sedan gick ut i köket och sätta på en kanna kaffe som efterspel, det finns väl endast Stoppa pressarna som källa till?
Daniel Nyhlen har ett kontaktnät samt hans gäng på redaktionen av tjejer som säkert kan wallrafffa då de inte blir lika igenkända, gör dem unika då de lyckats få till intervjuer med personer som EA:s fd. pojkvänner.
Att SP påstod att porrfilmen fick bägaren att gå över för åklagaren, det kan man nog säga vara ett felsteg av Daniel Nyhlen, men inget som han ändrat på hittills och verkar inte heller bry sig om att göra artiklar byggda på falska rykten heller.
Hans läsarkrets äger inget kritiskt tänkande, de vill läsa om Walhgren och Blondibella.
Lambertz-affären blev lite för stort för honom, men det är bara att tuta och köra på som vanligt, han kan inte få sparken från sin egen blogg och lurar till och med tipsare om att de får ett källskydd, fast det inte går att garantera eftersom han har undvikit att ha en ansvarig utgivare.
Alla uppgiftslämnare till Stoppa Pressarna är skyddade av källskyddet. Det innebär att vi enligt lag inte får avslöja vem som har tipsat oss. Vi röjer alltså aldrig din identitet, men kan behöva veta vem du är och få kontaktuppgifter till dig.
https://stoppapressarna.se/om-oss
Aftonbladets informationsdirektör Olof Brundin ansåg att Nyhlén hade förnyat personjournalistiken [7] och Nyhlén blev en av Sveriges mest kända och bäst betalda journalister.[5] Nyhlén har utsetts till den mäktigaste mediepersonen på Stureplan i Stockholm [8] När han lämnade tidningen försökte Expressen anställa honom.[9]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Daniel_Nyhl%C3%A9n
Det här innebär ett utgivningsbevis
Med ett utgivningsbevis blir din webbplats eller databas grundlagsskyddad enligt Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL). Det innebär att:
Det gäller särskilda ansvarsregler för yttrandefrihetsbrott
Det är utgivaren som ansvarar för det som publiceras
Meddelare har rätt att vara anonyma – vilket innebär att myndigheter inte får efterforska deras namn och journalister får inte avslöja meddelarens identitet
Myndigheter inte får förhandsgranska eller försvåra publicering (censurförbud)
-::-
Du har även möjlighet att publicera uppgifter som annars inte skulle vara tillåtet enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Förordningen tillåter att det görs undantag från reglerna om personuppgiftsbehandling för webbplatser med utgivningsbevis för att på så sätt upprätthålla rätten till yttrandefrihet.
https://www.mprt.se/regelverk/utgivningsbevis/
Ett exempel på förtal, med det mot EA som förlaga:
Hennes namn står inte skrivet, men hänvisar till Expressen, samt andra MSM.
Med andra ord så kan EA åtala Daniel Nyhlen för grovt förtal, eftersom han skriver under som privatperson utan skydd av pressfrihetens grundlagar.
Det är ett tankeexperiment som dök upp, EA får lov att pröva ärenden som jag nu gav henne så vi kan ha kul ett par år till av denna cirkus.

Det här inlägget var rörigt,,,.Daniel Nyhlén är ansvarig utgivare för SP,och han garanterar anonymitet för tipsare,inget konstigt med det.
Intressant att du nämner framlidne Olof Brundin,att han hyllade Nyhléns "personjournalistik",hade jag ingen aning om.
Har egentligen inte vetat så mycket om Nyhlén mer än att han varit hovreporter och skrivit lite om kändisar,så någon egentlig ufattning om honom har jag inte haft tidigare.
Att jag fått upp ögonen för Nyhlén är att han var den första som skrev om Fredrik Fedeley när övrig etablerad media blundade och ville mörka pedofilhistorien,där växte han i mina ögon.
Det krävs stort mod att gå emot det sk etablissemanget.
Nu skriver Stoppa Pressarna även om alla märkligheter i Lambertzfallet och det välkomnar jag,att någon vågar skriva om alla märkliga turer som vi nu vet.
Varken du eller jag vet vilka källor SP har,så att skriva som du gör blir lite konstigt.
Jag tror att Stoppa Pressarnas läsare har förändrats de senaste månaderna,vem är du som bara försöker
förminska dem?
EA kan inte åtala Nyhlén,möjligen en åklagare om hon väcker enskilt åtal,det här går tack och lov inte under allmänt åtal,så anmäler hon SP,så måste hon själv stå för alla kostnader.
Är mycket tveksam till att hon skulle gå så långt,och med en väldigt oviss utgång.
Tror knappast att EA vill ha ytterligare granskring av sitt liv.