2021-04-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är intressant när man navigerar i den kokande grytan och ställer uppgifter mot varandra.
Rena manuset till nåt drama i klass med Shakespeares Lady Macbeth....

Ja HD är som gjuten för Shakespeares Lady Macbeth, men hela denna soppa luktar också Lars Norén långa vägar.
Citera
2021-04-07, 23:24
Medlem
Citat:
... When aversion goes beyond normal.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

HDs nivå av hat, ihop med grav självcentrering och enögd projicering ang LWs skuld, är bortom normalitet.
Speciellt om hon har ny relation, flyttat och tagit ut skilsmässa.
Hon verkar besatt av LW.

Det här utmärker sig ur två aspekter.

▪️HD säger i förhör att hon har vetat om den sexuella relationen länge (uppger år) men haft en viss acceptans pga av nån sorts bekvämlighet (egenvinning). Hon hade kul med SD ändå.

I förhållande till den uppgiften är det ett märkligt beteende hon uppvisar:

Det är drama, hat och fokus på henne; den svikna. Hon allierar sig med JG och full rulle med projicering på syndabocken LW.
SD sätts under bevakning, hon kräver livslångt kontaktförbud och hotar med skilsmässa.
SD, som tycks inbilla sig ha kontroll, har inte fattat att hon redan vet.

LW får restriktioner, regler om hur hon ska bete sig officiellt och förpassas ut i kylan.
HD allierar sig med JG som beter som en fotsoldat..
Det är hårda bud från offret för otrohet.

▪️2017-03-29 meddelar SD till LW att han ställts mot väggen av HD ang hotell i Sthlm.
HD uppger i förhör att hon samlade bevisning mot SD.

So far, so good. Det stämmer säkert. HD har rest sig som en kobra och behöver bevis, hon förutsatte att SD inte skulle erkänna.

Vidare om HDs version om blodigt akrobatsex:

HD säger att samtalet med LW pågick upp till två timmar (då syltryggen inte erkänt).
HD påstår LW vräker ur sig om blodigt akrobatsex, vältrar sig i detaljer och plågar henne.

LW säger till SD i inspelning att hon erkänt och berättat att det är "både kärlek och sex, ömsesidigt." Att det inte är nån idé att neka.

För att;

I inspelning av samtal mellan SD och LW 30 mars 2017 framkommer nåt som är i parite med det HD säger i förhör, dvs att hon vetat om otroheten i åratal.
Det förefaller snarare som HD sitter och berättar för LW (kursivering):

"(..) Stefan säger att han är skild nu. Lena tror inte på det.

Lena menar att hon [i.e HD] alltid har vetat.
Stefan frågar hur mycket hon vet, Lena svarar att hon vet mycket, att det pågått i åratal.

Stefan vet inte om han kan gå hem och erkänna men har inget val. Lena menar att det inte kunde ha gått, men Stefan trodde det. Stefan säger att dom hörs framöver och Lena hoppas att dom hörs mycket snarare men
Stefan säger att så lär det inte bli. Stefan får väl gripa efter halmstrån."

Att HD vetat i åratal tror jag är en efterkonstruktion av HD, för att rädda ansiktet, återta kontroll, förminska otroheten ....you name it. En fru som, utan att märka något under 6 år har en make som ägnar all fritid att öppet geocacha med en grannkvinna och ha sex, vilket intryck lämnar det? Snacka om djupa repor i den högaktade HD-kristallen. Det gick inte för sig.

Lika lite tilltro har jag till att HD skulle accepterat att det pågick en period av praktiska skäl eller bekvämlighet. Aldrig.

HD hintade väl om sistnämnda varianten på jobbet. ALLT efter hon avslöjat hotellnatten och pratat med LW, vilket jag snarast tror var ett förhör ledd av HD än en öppen berättelse av LW.

EDIT. HD projicerar och ljuger obekymrat likt en flödande vårbäck.
HD anar nog ändå att frågan hänger i luften. Varför valde SD att vara otrogen och under så många år? Hur var deras äktenskap egentligen?
Senast redigerad av Remark 2021-04-07 kl. 23:34.
Citera
2021-04-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att HD vetat i åratal tror jag är en efterkonstruktion av HD, för att rädda ansiktet, återta kontroll, förminska otroheten ....you name it. En fru som, utan att märka något under 6 år har en make som ägnar all fritid att öppet geocacha med en grannkvinna och ha sex, vilket intryck lämnar det? Snacka om djupa repor i den högaktade HD-kristallen. Det gick inte för sig.

Lika lite tilltro har jag till att HD skulle accepterat att det pågick en period av praktiska skäl eller bekvämlighet. Aldrig.

HD hintade väl om sistnämnda varianten på jobbet. ALLT efter hon avslöjat hotellnatten och pratat med LW, vilket jag snarast tror var ett förhör ledd av HD än en öppen berättelse av LW.

Nej HD har visat gång efter annan att hon inte är en förlåtande kvinna. Tvärtom vill jag påstå, Och det där berömda samtalet med gofika i två timmar tror jag inte ett dugg på. Ingen lyssnar i två timmar på hur älskarinnan avslöjar alla snaskiga detaljer om vad hennes otrogne make gör med älskarinnan. Men HD kanske har tagit os guld i självplågeri.
Citera
2021-04-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nej HD har visat gång efter annan att hon inte är en förlåtande kvinna. Tvärtom vill jag påstå, Och det där berömda samtalet med gofika i två timmar tror jag inte ett dugg på. Ingen lyssnar i två timmar på hur älskarinnan avslöjar alla snaskiga detaljer om vad hennes otrogne make gör med älskarinnan. Men HD kanske har tagit os guld i självplågeri.

Officiellt skall det handla om två års otrohet (SD/HDs version), men alla som läst på vet att det var 6 år. Men HD (och därmed SD) har en egen tideräkning. Liksom HDs föräldrar. Den börjar när HD börjar agera. Så Ooops försvann fyra års otrohet (SD klappar händerna).
Citera
2021-04-07, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

HD hintade väl om sistnämnda varianten på jobbet. ALLT efter hon avslöjat hotellnatten och pratat med LW, vilket jag snarast var ett förhör ledd av HD än en öppen berättelse av LW.
Hon har nog vetat, precis som hon själv säger och som sen LW förmedlar till SD (att hon sagt i sitt fejkade blodsexsamtal).

Sen 2017 kräver hon full insyn digitalt.
Dess innan har hon studerat deras mönster på nätet och lagt ihop ett och ett enligt förhör.
Berättat samtidigt som hon säger att hon vetat om att de varit otrogna.

För att;
Hon utfärdar förbud redan 2015 och övervakar honom digitalt.

För att;
Hon har en dialog i september 2016 med SD där hon vill att LW försvinner ur deras liv.
Hatobjektet får dock leva.

För att;
Hon gör i stort sett samma drama 2018, dvs vet att LW och SD fortsatt ha kontakt trots hennes förbud.
Sagt till chefen och orsak till skilsmässa, men hon erkänner inte för SD:
Han är fortsatt paranoid att HD ska få veta, på samma sätt som när han startade upp sitt Rt 2017.

Den svikna (skilda) hustrun har förtroendebrist.
Samtidigt kan hon inte erkänna att hon inte är ett strå bättre själv och ljuger som sagt om att JS bara är en vän sen november 2017.
Hon lovar SD i slutet på april 2018 att berätta för SD om status ändras...
Senast redigerad av develi 2021-04-08 kl. 00:34.
Citera
2021-04-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Var du på plats idag också?
Dessvärre inte. Hoppas på att komma iväg en annan dag.
Citera
2021-04-08, 00:00
Medlem
Citat:
Hon har nog vetat, precis som hon säger och som sen LW förmedlar till SD (att hon sagt).
Sen 2017 kräver hon full insyn digitalt.
Dess innan har hon studerat deras mönster på nätet och lagt ihop ett och ett enligt förhör.

För att;
Hon utfärdar förbud redan 2015 och övervakar honom digitalt.

För att;
Hon har en dialog i september 2016 med SD där hon vill att LW försvinner ur deras liv.
Hatobjektet får dock leva.

För att;
Hon gör i stort sett samma drama 2018, dvs vet att LW och SD fortsatt ha kontakt trots hennes förbud.
Sagt till chefen och orsak till skilsmässa, men hon erkänner inte för SD:
Han är fortsatt paranoid att HD ska få veta, på samma sätt som när han startade upp sitt Rt 2017.

Den svikna hustrun har förtroendebrist.
Samtidigt kan hon inte erkänna att hon inte är ett strå bättre själv och ljuger som sagt om att JS bara är en vän sen november 2017.
Hon lovar SD i slutet på april 2018 att berätta för SD om status ändras...

1. Jag har ingen tillit till hur detta par ritat om historien före 2017 ( enl dom fanns inget förhållande)

2. Tidigare var hon allmänt svartsjuk och troligen lätt paranoid (Ingen Kontroll som sängliggande)

EDIT. Att burk-manikern ändå följde vad som publicerades på GC-siten utgår jag ifrån. Där syntes SD/LW flitigt, minst sagt. Så att HD reagerat på det till slut är inte märkligt. Men de förekom ofta i team med andra GC-are. Tror dock inte HD missade blickar eller hjärtan mellan de två. Men inget påtagligt fanns. SD förminskade "Se hur många poäng vi fått ihop, mamma".
Senast redigerad av Remark 2021-04-08 kl. 00:22.
Citera
2021-04-08, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hon förlåter inte ett dugg, hon totalt avskyr LW.
Hon får dock inte sin pilska make att sluta trots strikt regelverk och projicerar all skuld på LW.
Samtalet är rent bs, hon ljuger och gör som vanligt drama om läskiga LW för vinstvinnings skull - samt skydda SD.

Det är ren efterkonstruktion och mer troligt att hon berättat detaljer själv (konfronterar med fakta) om vad hon vet och sett som övertygar LW. HD är de facto ute efter ett erkännande.

"Lena menar att hon [i.e HD] alltid har vetat.
Stefan frågar hur mycket hon vet, Lena svarar att hon vet mycket, att det pågått i åratal."

Varav hon erkänner och säger sen till blånekande SD att det är ingen idé att mörka.
Senast redigerad av develi 2021-04-08 kl. 00:28.
Citera
2021-04-08, 01:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att vi är inne på det som Trie nämnde, att man kanske inte vill dra in personer som redan är avförda från utredningen.

Så att utesluta att hårstrået kommer från HD är inte aktuellt, då hon ju redan är avförd. Likaså är det ingen mening med att utesluta rättsmedicinsk personal.

HDs hår är mycket längre än 14 cm. Och varför skulle hennes hår finnas i LWs slida?
Citera
2021-04-08, 01:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ok, då minns jag ändå inte fel, trots allt.
Ett sånt kan ju sitta kvar ett tag, om den som härbärgerar hårstrået inte känner att något irriterar. (För i såfall finns det knep att ta till för att få ut det. Vatten och lite olja t.ex ;-))
Så Lena kanske inte märkte hårstrået?

Hon hade sperma i nästan alla av henne trosor i den omtalade tvättkorgen. Du tror inte hårstrået skulle ha sköjts ut vid sex?
Citera
2021-04-08, 01:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Själva benämningen av olika kroppsdelar måste nog vara extremt noggrann vid en obduktion.

Hårstrået satt fast på topsen, vilket kan ha gjort att man uppfattade det som att strået kom ut från slidan, medan det kanske fastnat på Lenas underliv t ex i samband med att man klätt av kroppen eller liknande. Eller att det fastnat på förpackning som topsen låg i och följt med vid införandet av topsen i slidan.

Jag tänker att man kan på rättsmedicin råkat få hårstrået på topsen ( t ex att det fastnat på deras skyddskläder i samband med påklädning av deras skyddsutrustning osv. Hårstrån kan vara väldigt elektriska och fastna på olika ställen som är statiska. Även skyddshandskar. Även om man är noggrann och har hårskydd.

Oj vad du jobbar med att hitta på olika förklaringar till hur hårstrået kan ha hamnat i slidan. Den troligaste förklaringen måste väl ändå vara att det hamnade där i samband med sex?
Citera
2021-04-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Oj vad du jobbar med att hitta på olika förklaringar till hur hårstrået kan ha hamnat i slidan. Den troligaste förklaringen måste väl ändå vara att det hamnade där i samband med sex?

...tops? Normalt rengörs de inre organen effektivt sig självt. Allt blir rent och främmande objekt förgörs eller stöts ut. Med tiden. Koppling till mordet verkar - not.

Men den som känner mordplatsen har ju haft flera dagar att laborera med kroppen förstås.
Lena kunde ju inte göra motstånd - då.
Senast redigerad av Remark 2021-04-08 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in