2021-04-06, 15:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag skulle vilja göra några tillägg till din utmärkta sammanfattning:

GL:s tidigare liv är fyllt av möten med yngre kvinnor, offentliga kontroverser och en problematisk syn på rätt och fel. Hans blogg visar sig innehålla häpnadsväckande åsikter om sexualbrott. Bloggen visar att GL är mycket smart men inte riktigt är den damernas riddare som han annars ger sken av att vara.

GW, som träffat GL många gånger, säger att GL är en vettvilling som ljuger rätt upp och ned. Han menar att det är obegripligt hur GL kunde vara domare. Peter Wolodarski som också debatterat med GL har vid flera tillfällen konstaterat att GL saknar etisk kompass.

Nja, det är väl den bilden EA säkert kommer försöka måla upp nu i efterhand. Så att inte EA inte blir dömd för falsk tillvitelse.

Vad tänker du om EA's tidigare fall med DU och PO? Och nu GL?

Det är väl ändå lite udda att spela in, klippa och därefter fabriksåterställa telefonen i åtminstone 2/3 våldtäktsmål?

Tror även polisen och åklagare begriper detta. EA kommer sannolikt bli dömd.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-06 kl. 15:21.
Citera
2021-04-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag skulle vilja göra några tillägg till din utmärkta sammanfattning:

GL:s tidigare liv är fyllt av möten med yngre kvinnor, offentliga kontroverser och en problematisk syn på rätt och fel. Hans blogg visar sig innehålla häpnadsväckande åsikter om sexualbrott. Bloggen visar att GL är mycket smart men inte riktigt är den damernas riddare som han annars ger sken av att vara.

GW, som träffat GL många gånger, säger att GL är en vettvilling som ljuger rätt upp och ned. Han menar att det är obegripligt hur GL kunde vara domare. Peter Wolodarski som också debatterat med GL har vid flera tillfällen konstaterat att GL saknar etisk kompass.
Enligt ett visst klientel av vettvillingar i sverige så ska det vara fritt fram för Kretiner som den förvirrade iphonekramaren EA att terrorisera och Corona-exponera åldringar , som nu med GL i uppsala, i julas.
Därefter så ska BROTTSOFFRET förlöjligas och helst stigmatiseras.
Hur sjukt kan detta pseudoSverige bli - där falskanmälerskor härjar och Åklagare skiter i att göra sitt jobb?!?
Citera
2021-04-06, 15:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det blir ju lätt spekulationer här i brist på fakta, men visst kan det vara magpumpning. Men eftersom det är två dygn efter julaftonen så är det nog i så fall något som intagits senare, som t.ex. medicin, som orsakat magpumpningen.

Den kan ju också varit så att hon skadat sig själv på annat sätt än med medicin. Om hon t.ex. skurit sig så ska det till ganska stor blodförlust innan man blir medvetslös. Ca 30-40%, ca 2 liter blodförlust kan orsaka medvetslöshet och vara livshotande. Två liter är ganska mycket blod.

Låg vikt ökar känsligheten både för sådant som intas och vid blodförlust.

Eller så är ambulansfärden lika påhittad som det mesta andra.
Citera
2021-04-06, 15:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Så kan det vara. Som jag förstår är det med ambulansfärd och sjukhusvistelse något som EA uppgett för GL. Kanske har hon sagt något till media också?

I princip, även om det inte är så lätt, så är det uppgifter som kan verifieras eller förkastas.

Det finns en hel del uppgifter från EA och betydligt mer från GL om fallet. Jag försöker tänka på vilka uppgifter som kan kontrolleras. När t.ex. GL refererar till uppgifter som framkommit under förundersökningen så bedömer jag det som osannolikt att han ljuger eftersom även EA och hennes advokat har tillgång till uppgifterna och troligen skulle reagera om det framförs något som är felaktigt. EA kan, om hon skulle vilja, styrka ambulansfärden och sjukhusvistelsen med journalutdrag. Om hon vill och/eller om det krävs av någon anledning.

Citera
2021-04-06, 15:41
Medlem
Citat:
Man bör inte lita på EA:s ord.

Hon Ljög om DU och manipulerade bevis.

EA är inte trovärdig som källa.

Så lätt är det.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-06 kl. 15:45.
Citera
2021-04-06, 15:55
Medlem
Jaha, då vet jag att man inte bör lita på Thomas Nordegren.
I sin puff strax efter 12 nämnde han SVT-satsningarna på att dokumentera/dramatisera skeenden likt Knutby och den för våldtäkt utpekade Soran Ismael.
Programmet 'Nordegren & Epstein' som avslutades nyss tog bara upp dramadokumentären om Knutby. Soran Ismael nämndes inte med ett ord.

Då är liksom ordningen återställd: SR väljer att huka inför den jobbiga frågan om [ev] falskanklagelser om våldtäkt.
Beklagar att jag trodde att TN skulle vara lite modigare och att jag därför kanske vilseledde tråden.
Citera
2021-04-06, 15:58
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, men måste man det för att klara salstentor?
Tror viss utbildning går hand i hand med utbildning. Vad tror du? Att det är hokuspokus?
Du är för smart för att tro sådant C.
Senast redigerad av Bacterial 2021-04-06 kl. 16:14.
Citera
2021-04-06, 16:03
Medlem
Bacterials avatar
Predatorn och all skits uppkomsts start bor på skyddat boende ity hon är ett "offer"? Svenskar blir knullade av mycket skit. Men det här var humor!
Citera
2021-04-06, 16:17
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaha, då vet jag att man inte bör lita på Thomas Nordegren.
I sin puff strax efter 12 nämnde han SVT-satsningarna på att dokumentera/dramatisera skeenden likt Knutby och den för våldtäkt utpekade Soran Ismael.
Programmet 'Nordegren & Epstein' som avslutades nyss tog bara upp dramadokumentären om Knutby. Soran Ismael nämndes inte med ett ord.

Då är liksom ordningen återställd: SR väljer att huka inför den jobbiga frågan om [ev] falskanklagelser om våldtäkt.
Beklagar att jag trodde att TN skulle vara lite modigare och att jag därför kanske vilseledde tråden.
Har inte sett programmet men läst om vad som sades? Var det en fet bluff?
Citera
2021-04-06, 16:25
Medlem
Citat:
Din skepticism gällande ambulansfärden är befogad.

Här har vi EA som, när "Göran är aspackad" på Julafton, hon själv är såpass opåverkad att hon kan föra en halvtimmeslång konversation med en allierad.
Vad som framkommit är väl att EA blir kvar till åtminstone Juldagen, dvs hon flyr inte ut i natten efter den påstådda våldtäkten.
Men blir EA kvar till Annandag Jul? Finns ingenting som tyder på det, utan den påstådda ambulansfärden skedde, om den ägt rum, från ett annat ställe än GL:s bostad i Uppsala.

Min fråga: Om -säger OM!- nån ambulansfärd öht skulle ha ägt rum, kanske efter en autointoxikation, varför skulle då EA meddela GL detta?

Min nästa fråga: Var det inte ungefär vid denna, autointoxikerade(?) tidpunkt, som GL i ett sms till EA skulle ha beskrivit sig som en "idiot" och hon i sin tur bett GL lova att han inte skulle ha sex med henne fortsättningsvis?

Min avslutande fråga: Ser inte detta väldigt riggat ut, alltihop?

Edit: På begäran meddelas
intoxinering=förgiftning
autointoxinering="självförgiftning"
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-06 kl. 17:23.
Citera
2021-04-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Har inte sett programmet men läst om vad som sades? Var det en fet bluff?
Kanske var Knutby-dramatiseringen i sex avsnitt på nån betalkanal? Blir osäker i den delen.
Men SVT Play lär ha ett program om Soran Ismael och våldtäktsanklagelserna och länk finns publicerad idag i denna tråd.
Citera
2021-04-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Hmm, måste kolla mellan benen. Nope, inget där som tyder på att jag är en gumma. Alltså fortfarande en man. Puh, trodde något hade hänt. Blev ju attackerad av en anonym person som försöker köra med härskartekniker genom att trycka ned det den trodde var en kvinna genom att tilltala mig med "lilla gumman". För du förstår att det är ett tydligt tecken på att försöka från en riktig looser till man/gubbe att försöka förminska en kvinna genom att kalla henne lilla gumman? Men i det här fallet hade du fel för jag var som tur var lika mycket man nu som då jag föddes.
Henne? Det var dig jag kallade lilla gumman, väl medveten om ditt kön. Hade du varit en kvinna hade jag valt ett annat epitet.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Och allt blir så roligt då man hugger en text utan att läsa vad som svaras på. Skribenten jag svarade till försökte bortförklara GLs våldtä, förlåt troliga våldtäkt, med att det är ok att vara otrogen då han ju varit gift länge och därmed på vissa områden är 70 och på andra områden 20. Läs om och läs rätt
Du behöver inte vara besviken på att det inte var en våldtäckt eftersom det finns riktiga våldtäckter om vilka du inte behöver fabulera.
Endast dom vilsnaste extremisterna hoppas fortfarande på att det var en våldtäckt..
Senast redigerad av 90510 2021-04-06 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in